2. szinten kezdtek.
Hipo (bocsi a becenévért, de az eredeti túl hosszú nekem
), a következőt kell tenned: ki kell keresni a harcos kasztot az Etk-ban (32. o). Ott egy táblázatban benne van, hogy melyik statodat mennyivel dobhatod és hányszor. Pl. Egészség k10+10. A kf azt jelenti, hogy vállalhatsz különleges felkészítést (31. o, azaz dobsz k100-at, és az eredmény alapján romlik a stat, nem változik, vagy nagyobb lesz).
Ha megvagy ezzel, visszalapozol a 24. oldalra, és a Fajok Képességei oszlopban található táblázat alapján módosítod a végleges értékeket (ezek a faji passzívok kb, egy törpe erősebb de rondább alapon). Alatta lévő táblázat mutatja, hogy az egyes statoknak mennyi lehet a maximális értéke.
Házi szabály: Mindezt Con Angiloval kétszer csinálhatjátok meg, viszont nem lehet keverni. Pl első sorozatban 17-es Erő lett dobva, de 12-es Egézség, a másik sorozatban meg 14 Erő 18 Egészség, akkor nem lehet 17-es Erőt és 18-as Egészséget variálni. Ha ezzel megvagytok, tovább is lehet módosítani, méghozzá 3:2 arányban, vagyis 3-at levonsz valahonnan, 2-t hozzáadsz máshova.
Házi szabály 2.0: a későbbi rendszerekből átvesszük az Érzékelést is. Mindkettőtőknek 2k6+6 a dobás.
Csinálok kockadobót, oda lehet majd ezeket dobálni.
Ha ez megvan, jön a következő: képzettségek, 34. Következőképp megy ez: minden kasztnak van egy Kp alapja, amit karakterkezdéskor kap meg egyszer, illetve egy szintenkénti kp, amit minden szinten (elsőn is) megkap. Előbbi a harcosnak 10, utóbbi 14. Ezen kívül karakterkezdéskor egyszeri alkalommal megkapod az Intelligencia 10 feletti részét is Kp-ban, de ezt csak Tudományos Képzettségekre rakhatod, illetve az Ügyesség 10 feletti részét, ezt pedig Tudományos Képzettségeken
kívül minden másra költheted. Tehát te karakterkezdéskor összesen 38 (10 alap + 2. szint miatt 2*14) kp-d lesz + intelligencia és ügyesség 10 feletti részei.
Ezeket vagy elköltöd, vagy nem, ez rajtad áll, néha érdemes kigyűjteni drágábbakra. A képzettségek listáját a 98. oldalon találod, utána pedig a kifejtésük, hogy melyik mit tud.
Ha valamiből megvan az Alapfok (Af), a mesterfok ára az ott feltüntetett érték mínusz az AF ára.Marad a harci része a dolognak.
Ké: Ügyesség, Gyorsaság 10 feletti része + kasztból jövő alap + Hm (harcérték módosító) erre fordított része.
Té: Erő, Ügyesség, Gyorsaság 10 feletti része + kasztból jövő alap + Hm (harcérték módosító) erre fordított része.
Vé: Ügyesség, Gyorsaság 10 feletti része + kasztból jövő alap + Hm (harcérték módosító) erre fordított része.
Cé: Ügyesség 10 feletti része + kasztból jövő alap + Hm (harcérték módosító) erre fordított része.
Ép: kasztból jövő alap + Egészség 10 feletti része (statikus, karakterkészítés után általában nem változik a maximum).
Fp: Kaszt alapja + Akaraterő, Állóképesség 10 feletti része + szintenkénti Fp.
A hm-en kívül mindent csak karakterkészítéskor adsz hozzá, a Hm-et pedig szintenként (elsőn is). 33. oldalon le van írva minden pontosan.
Ezek után kiválasztod a fegyvered (343 - 344. o), illetve egyéb felszerelést. Induló arany mindkettőtöknek 3k6, fegyverek és páncélzat ingyen kapjátok, minden mást ebből kell megvenni.
Kb ennyi, ha kérdés vagy kiegészítés van, írjatok bátran.