Pffú... Akkor szépen sorban.
Újabb szabály értelmezési kérelem:
könyv 38. oldal, bal felső sarok, Képzettségek IV. táblázat utolsó sora:
"változó - Tsz-enként kapott érték***
*** Ezt az értéket minden egyes Tsz-lépéskor (már első szinten is) megkapja a karakter - míg a többit nem)"
No ez a kitétel a dobálós és induló képzettségek táblázatot használó karakterekre vonatkozik?
Amikor kidobálós módszert használunk, akkor mindent amit az ETK-ír használunk. A "változó" csak ebben az esetben érvényes!! (mikor a kockás, kidobálást alkalmazzuk) Egyébként az osztogatós szabályoknak (max. 20) megfelelően, mindenki annyi kp/szintet vesz
amennyit nem sajnál. Rigor!
Olvastam az üzeneted és bármit csinálhatsz. (de látom h megvan a végső döntés) Csupán ÉN arra próbálok/próbáltam rávilágítani, h sokszor, sokan elfelejtik a pszichológiát. (a neveltetést soha nem fogják levetkezni a karakterek értsd: egy varázsló sem fogja, egyik nap sem azt mondani h Ó! én mostmár olyan fasza gyerek vagyok varázslói körökben h szerintem mostantól a kardforgató teknikámat fogom fejleszteni.) Megértettem amit írtál, és mint mondtam elméletileg Dierolal egy csapatban lesztek. DE! még nem olvastam az előtörténeteket, így majd igyekszem úgy alakítani, h neked is meg legyen a kívánságod
...persze nem biztos h kivitelezhető lesz, de kitörpölök valamit.
Teljesen evidens de azért... KAP-ból csak a harcérték alapot veszem és ugyan úgy hozzáadódnak a tulajdonság 10 felettik és a hm ugye?
Osztogatás esetén azt kapod amit magadnak vásárolsz. KÉ alap x=2 TÉ alap x=5 VÉ stb annyi amennyi. Ehhez elosztod a HM/szintet (minden szinten oiszthatod másképp, pl 1. szint 1KÉ, 3TÉ, 4VÉ stb, 2.szint 3KÉ, 3TÉ 2VÉ) ezután jönnek a fegyverek értékei, melyet a táblázatból kiválasztva szintén hozzászámolod a harcértékekhez (KÉ,TÉ,VÉ,CÉ)
alap
Kezdeményező érték: Gyorsaság 10 feletti rész +KÉ alap+ osztott HM
Támadó érték: Erő tíz feletti rész +Ügyesség 10 feletti rész +Gyorsaság 10 feletti rész +TÉ alap +osztott HM
Védőérték: Gyorsaság 10 feletti rész +Ügyesség 10 feletti rész +alap VÉ +osztott HM
Célzó érték: Ügyesség 10 feletti része +CÉ alap +osztott HM (nem minden kaszt oszt CÉ-re)
sebzés: ökölharc képzettségben leírtak, Erő 16 feletti része +1 sebzés pont
fegyveres harcérték
Kezdeményező érték: Gyorsaság 10 feletti rész +KÉ alap+ osztott HM +fegyver
Támadó érték: Erő tíz feletti rész +Ügyesség 10 feletti rész +Gyorsaság 10 feletti rész +TÉ alap +osztott HM +fegyver
Védőérték: Gyorsaság 10 feletti rész +Ügyesség 10 feletti rész +alap VÉ +osztott HM +fegyver
Célzó érték: Ügyesség 10 feletti része +CÉ alap +osztott HM (nem minden kaszt oszt CÉ-re) +fegyver
sebzés: Erő 16 feletti része (+1 sp) +fegyver
A fegyveres értéket annyiszor, annyi fegyverrel kell felírni és kiszámolni, ahány fegyvert birtokolsz.
Ha nem pontosan írtam, akkor bocsánat, a régi emlékeimből bányásztam elő
Tökéletesen jó látod. A HM-el kapcsolatban annyit, hogy feltételezésem szerint az csak a 2. szintre lépve oszthatod el. Nálam egyébként a karakter ebből a szempontból eléggé védtelen penészvirág lett
Nem! A HM/szint már az első szinten is jár, hiszen ez
harcérték módosító ami a tapasztalatokat hivatott játéktechnikailag leírni. ÉS! talán itt lehet olyanról beszélni amit Rigor írt, h NULLADIK szint. A nulladik szinten még csak cseperedik/tanul a karakter. De 1.szinten már kalandozásra képesnek kell lennie.
Közben én is agyalok s szerintem egy goblin tolvaj/harcos keveréket hozok. Holnap elvileg el tudom kezdeni a karakter alkotasat.
Éljenek Orwella rakoncátlan teremtményei!
Con! nem muszáj alkalmazkodnod Quatorhoz (viharkeltők), ha akarod Gro-Ugonból (fekete oldalról) is jöhetsz, akár egy saját törzzsel.