Szerző Téma: Mortar tízezer arca  (Megtekintve 692 alkalommal)

Nem elérhető Dierol

  • Global Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 2712
  • Aktivitás:
    24%
  • Karma 5
  • Digitális Nomád
    • Archívum
Mortar tízezer arca
« Dátum: 2015. Április 28. 19:32:17 »
"Minden nagy kaland a rossz tervezés eredménye"

Nem elérhető KLM

  • Haladó
  • ***
  • Hozzászólások: 521
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 0
Re:Mortar tízezer arca
« Válasz #1 Dátum: 2015. Április 29. 20:57:21 »
Dierol
________________________________________
KLM
A Birodalomban Mortart többféle módon tisztelik, imádkoznak hozzá és félik nevét.


Shagíron többnyire a szentélyek egyik sarkában, Darkor egyik aspektusaként, Nascor mellett szaták és öngyilkos küldetésre induló fejvadászok szoktak nagyságán meditálni.


Az Ardún Religió ismeri sötét angyalként, aki időnként rosszindulatú jegyekkel is felruháznak a mesék és moralitások, de az egyház álláspontja szerint a Teremtő által ráruházott feladatot végzi csak - igaz, zordan és könyörtelenül.


Birodalom szerte számos mélyárnyékban lakozó szervezet igyekszik elmélyedni a misztériumaiban, ezek ugyan viszonylag kevés holttestet hagynak szét, de azért ahhoz eleget, hogy a Szívben a legtöbb Mortar kultusznak rossz hírét keltsék.




A s?tisi Mortar Könnye rendház története is nehezen indult. Az akkor még csak féltucat testvérből álló gyülekezetet a Tarquis Kis Ház ajándékozta meg egy palazzoval. Az ingatlannak három jelentős hibája volt, úgymint a Jefoha Quartishoz kényelmetlenül közel helyezkedett el, állapota ehhez volt fogható de legfőképpen a tegumentum nehezen viselte, hogy az utolsó tulajdonos a palazzoban mészárolta le családját, majd végzett magával. Ezt a neheztelését mindazokkal tudatta, akik az egyre romosabb ingatlanba merészkedtek…


A rendház - akkor még csak leendő - első apátja bement és “elbeszélgetett” a szellemmel, meggyőzve az entitást arról, hogy sokat kell vezekelnie, majd segítségével a páterek összeszedték a csontokat és megadták nekik a végtisztességet,


Nem olyan hősies alapítói legenda, mint pár más gyülekezeté, amelyek olyan démonölőkig vezetik vissza a szervezetet, akik nemcsak elpusztították a tisztátalan lényt (ami önmagában sem kis cselekedet), hanem vissza is juttatták az Örök Körforgásba azt. Az is igaz, hogy Kael apát életének S?tisbe érkezése előtti szakaszát balladai homályban hagyják a beavatatlanok előtt.


Néhány emberöltő és mozgalmas időszak (gyilkosság, éhínség, járvány és hadjárat) után az addigra többször renovált rendház közös megegyezéssel felmondta a Tarquis házhoz fűződő húségszerződést és “a saját lábára állt”. Eddigre és ezek után több hullámban rajzottak ki a tanítványok - volt aki néhány év kóborlás után visszatért, volt, aki saját kolostort alapított és erről küldött levelet, immár tanítványaival. A többiek megmerítkeztek Mortar misztériumában.
(a zászlóvárosokban van egy kisebb-nagyobb rendház (kivéve a Napudvarban, Naoenaoban, Duvarban illetve shagíri zászlóvárosban és a naisuri sátorvárosban nincs rendháza) Némelyik jó ha egy tucat fővel működik, de például a miracleai rendház jó ötven tagot számlál. Az ardúniai pedig az egyik legkisebb - lévén, hogy a Pátriárka megpróbálja háttérbe szorítani a kedveltebb morádok javára.)


A rendház sikeréhez meg kell ismernünk a tevékenységüket és tanításaikat. Először is a szegények doktoraként működnek - ingyen, bár adományokat elfogadnak. Bárkihez kimennek vagy kezelésbe veszik, ha beviszik a beteg a kolostorban és jó munkát végeznek.


A probléma mindössze annyi, hogy gyakran csupán rábeszélik a pácienst és a hozzátartozókat az elkerülhetetlen elfogadására. Meg kell jegyezni, hogy ez esetben is jó munkát végeznek, ténylegesen vigaszt nyújtanak - így vagy úgy, de jól látják el a beteget.


Itt kell megjegyezni, hogy szó szerint bárkihez és bárhová mennek, ha hívják őket (az áldott állapotban lévő vagy épp szülő nőket igyekeznek csak elkerülni, de nem mindenáron) - a kegytárgyakat, gyógyfüveket és gyakran rejtett fegyverek cipelő szerzeteseket nem sok rabló támadja meg - többnyire csak tévedésből.


A másik tevékenységük a hagyatéki ügyekben eljárás - ezt szó szerint vallásos buzgalommal teszik, ami a nemesség időnként fellobbanó hóbortjaként jól is jövedelmez a kolostor konyhájára, s a szerzetesek az ilyenkor nekik jutó javakkal jól is sáfárkodnak.


Ennek egy változata az, hogy ha valaki be akarja fejezni életét (vagy élete egy szakaszát) a kolostor kertjében lévő apró kápolnák valamelyikébe helyezi el az ezt jelképező tárgyakat, fogadalmi ajándékként. Ezek ott várják azt, akinek egyszer szüksége lehet rájuk. Gyakran sokáig, a szomszéd telkekkel is kibővített meditációs kert már kezd megtelni...


Igen, előfordul, hogy egy halott nevében állnak bosszút - az ilyen küldetésre induló testvér esetén a rendház nem vállal felelősséget, ha az törvénybe ütköző lenne, sőt indulásáról (kellő előny biztosításával) értesítik a hatóságokat…  De imádkoznak érte, amíg vissza nem tér (vagy meg nem tér Mortarhoz). Volt szekta ami testületileg indult el így bosszút állni, a Mortar Könnye rendház azonban ennél pragmatikusabb. Egyelőre legalábbis.


A harmadik tevékenységi kört durva leegyszerűsítés templomi rabszolgaságnak tekinteni, de nem is alaptalan (de hasonlít a Földön a francia idegenlégió által adott új identitáshoz is) . Aki a kolostorban keres menedéket, azt a külvilág tekintse halottnak - ez köztörvényeseknek is utolsó menedékként szolgál, de árnyékháborús összetűzésekből is léphet ki így valaki.


A Carvis Ház S?tisben megadta ehhez a kellő jogi eszközöket, vagyis a kolostorban sérthetetlen


aki menedéket kért és egy év meg egy nap után halottnak nyilvánítandó. Erre a rendház még ráteszi a Nagy Körforgásba visszatéréshez szükséges 40 napot is.


Meg kell jegyezni, hogy volt, akit ezen időszak után - bár a kolostoron kívül - mégiscsak eltettek láb alól “előző életéből” maradt haragosai, de ez ritkaságnak számít. Szintén meg kell említeni, hogy jóval gyakoribb az, amikor a kolostorba menekült illeto napokon belül inkább mégis visszatér az “életbe”, inkább vállalva a következményeket, semmint a szerzetesi létet.


Filozófiai alapvetések:


-A jó halál az, ami a jó életet zárja le.


-Mortar vallása az élet vallása, Soha ne feledd.


-Ne hagyj magad után adósságot - inkább neked tartozzanak.


-Keresd Mortart, mielőtt o keres téged.


-Minden nap jó a halálra - legfeljebb a mai nem a tiédre.


-Az élőholtak, nekromanták léte vétek Mortar ellen.


-Add meg a Császárnak, ami a Császáré - hiszen o is megadja Mortarnak, ami Mortaré.




Vallási szokások:
“Mortar tízezer(*) arca” - a rendházak morbid alapossággal dokumentálják a történetük alatt előforduló haláleseteket, próbálnak belőlük valamiféle tanulságot levonni. Mint mondtam, hatásosan tudnak vigaszt nyújtani a hozzátartozóknak, tehát valószínűleg sikerrel is járnak.


“Utolsó szó” - roppant idegesítő, ha valaki nem tudja az okát, de Mortar iránti tiszteletből mindig ok akarják egy beszélgetés utolsó szavát kimondani.


------
Abrysson a "tízezer" ritkán konkrét szám:  inkább az 1,2, néhány, sok, nagyon sok, rengeteg, tízezer (és végül "tízezerszer tízezer").
Vallásgyakorlat: Mortar (1x)
A képzettség a G*-ban leírt "alapokat" adja, azaz félszenteléstől függően saját szentséggel rendelkezik
birtokosa. Misztériumai bizonyos átfedést mutatnak a Shinwa Harmóniával, ezért a hívok megkapják a
Shinwa Harmónia érvényben lévő szent ügye által biztosított előnyöket, illetve a képzettség tízes része
hozzáadódik a karakter Shinwa Vallásgyakorlat képzettségéhez (ha van ilyen).


Mortar híveit két érvényben lévő Szent Ügy segíti:
+2/+20 járul a démonok megtagadására
+1/+10 járul cselekedeteikhez, ha azok közvetlenül valaki végakaratának teljesítésére irányulnak


Liturgiák:


I.
Befogadási szertartás 10 MP, 2 szentség
G* 262 old ("Keresztelő")


Temetés 10 MP, 2 szentség
A szertartás keretén belül megáldott elhunyt nem térhet vissza élőholtként, illetve a test nem használható fel nekromantikus idézésekhez, netán démoni megszállásra (legalábbis a temetés végző pap Aurája+30+k10 , illetve Aura+50+k10 leküzdése nélkül nem.  Ebben az összhangok és a szent ügyek is benne vannak.


-Kard (shin-quor) felszentelése 10 MO, 2 szentség
A négy égtáj felé megsuhintott, majd a felszentelő pap vérét megízlelő, megszentelt penge sok szertartás kelléke - és 1 szentséget hordoz.
Hasonló szertartási tárgyak (és rituálék):
-Érmék (mindig párosával )
-apró mérleg
-füstölők
-tömjénégetéshez használ kis csonttálka
-Akupunktúrás tűk (mindig 7 darab)


-A Kard fohásza 10 MP, 2 szentség
A szertartás célpontjául szolgáló fegyver, a fohász időtartamától függően k10 percre, fertályórára vagy napra Szentek Áldását hordozza, azaz +1-et illetve +10-et kap.


-A Szike Fohásza (ua. "gyógyászati felszerelésre")
-A Vért fohásza


II. (5)
-Elso felszentelés 20 MP, 4 szentség, G* 262 old.


- A Harcos imája 20 MP, 4 szentség
Imától függő időtartamra szentlélek áldása a HM/ÁHT képzettségre


- A Testvér Imája (ua. Vallásgyakorlat képzettség)
- A Gyógyító imája (ua. Gyógyítás)
- A pap imája (ua. Belso Ero képzettségre)


III. (3)


IV. (2)
Kápolna felszentelése (40 MP, 40%, 8 szentség)


V. (1)


folyt. köv.



A Pusztulás korából származik a 13 osi fegyverőrzőnek nevezett morád, amelyek közül a sytisi központú Mortar Könnye szekta "közelebbi kapcsolatban áll" a lélek-karddal (shin-quor), a rövid- és a hosszú bottal. (lásd G* 306. oldal).
A szertartás során Mortar szent helyei egyikén a pap - többnyire hívek vagy testvérei körében - ezen három morád aspektusait kéri a már eleve felszentelt három részes (összeszerelve hosszú bot, kivonva shin-quor és rövid bot) fegyverkészlet átlényegítésére.
A szertartás része, hogy megfogadja, a fegyvereket csakis "jó" célra fogja alkalmazni, feleslegesen nem ont velük vért, ám ha már elővonja a pengét, vér nélkül nem teszi el.
A szertartás részeként testébe karcolja a morádok jelképeit (-3 ÉP).
Szerk:A szertartást a holdnap utolsó napján, alkonyatkor kell elkezdeni, éjfélkor ejteni a sebeket és közvetlenül napkelte előtt bevégezni - a hajnal előtti legsötétebb óra szimbolizálja az újjászülető nap előtt az elkerülhetetlen (és el nem kerülendő!) halált.


A sikeres szertartás után a fegyver nem csak +2 sebzést és kezdeményezést valamint +20 TÉ-t és VÉ-t nyert, de 70%-os erővel szegül szembe démonokkal és élőholtakkal is (Aurapróbán, a Shinwa Szent Ügy bónuszaival) és ha annak 0-ra csökkenti az Auráját, akkor nemcsak elűzi a tisztátalan "nemlényt", de "berántja" az Örök Körforgásba is.


5. osztályú  szellemlény, három szellemképességgel: megszállás, segítő érintés, varázsképesség (démonölés)


Nehézség:
Theurgia és Goécia 50% (-3 szint 20%),
Evokáció, Igaz Esküvés 30% (-3 szint, 0%)
Felmutatandó szentségek: 50 (-3 szint, 20 ??? ??)
Fájdalomtűrés próba 30%

________________________________________
KLM
Aktív áldások:
A Kard, a Szike fohásza és a Harcos, a Gyógyító, a Pap, de legfőképpen a Testvér Imája, összesen 6, egyórás liturgia, k10 (2) napra szól (*).

(*) azaz a Kufár indulása előtti estén jár le.

________________________________________
Megmenteni a drágakövet, ellopni a sárkányt és lecsapni a királylány fejét. Vagy valami...