Szerző Téma: Szabálykodás  (Megtekintve 59 alkalommal)

Nem elérhető wolftern

  • Moderator
  • Veterán
  • *****
  • Hozzászólások: 923
  • Aktivitás:
    26%
  • Karma 0
Szabálykodás
« Dátum: 2022. Szeptember 08. 21:10:49 »
Összefoglalva az eddigieket:


Karakter alkotás:
Két módszer szerint készíthető karakter:

1. ETK szerint kidobom, kimásolom az elsőkönyvből az értékeket, kivéve az induló képzettség listát, mert azt az Új Tekercsek szerinti kasztomnak megfelelő listából másolom ki. (könyv 326.oldalától kezdődően) Ezen módszer alapján, semmit nem osztok szét, csak felírom fegyvereim, kiszámolom a harcértéket és ép, fp-met a szintnek megfelelően. +felszereléslista.
2. magam osztom szét, az újabb rendszernek megfelelően, ez esetben:

  • Kapsz 375 Karakter Alkotó Pontot
  • A 10db tulajdonságod értékét (könyv 8.old. bal oszlop alsó táblázat alapján) összeadod és kivonod a fentebb említett számból (375)
  • A fentmaradó összegből vásárlsz (könyv 8.old. jobb oszlop alsó táblázat) valamennyi harcértéket. A felhasznált KAP-ot kivonod a "Béta-pont összegéből"
  • Meghatározod a karakter ÉP alapját és Fp alapját és Fp/szint-et. (könyv 9.oldal, bal alsó táblázat alapján) Ezeket a KAP-okat is kivonod a megmaradt "Gamma-pont" összegéből
  • Mielőtt összeírod a képzettség listát, fontos a kp/szint-et is meghatározni.
  • Ezután a 313. oldaltól kezdve -kasztnak megfelelően- felírod az induló képzettség listát. Ezt megteheted úgy is h az induló képzettségeket (326.oldaltól) csak kis átváltoztatással módosítod. A lista ami alapján kiszámolhatod, az árát a képzettségeknek a 10.oldal bal felső sarkában található. Amikor azonban megvannak a képzettségeid és kivontad a megfelelő KAP értéket, a maradéknak immáron nullának (0) kell lennie, (KIVÉTEL! ha ψ használó a karaktered, mert akkor elméletileg még költhetsz Pszipontra is.) ha nem annyi valamit elszámoltál!


Képzettségek
  • Az induló képzettségeknél 1 KAP = 1 fok. (Persze a megfelelő kategória szorzóval.)
    Tehát egy elsődleges képzettség 1. fokra 1 KAP, de ha kezdésnél 3. fokra veszed meg, akkor 3 KAP.
    (A %-os képzettségeknél én 1 KAP = 20%-ot számolnék, mondván a 100% az 5.fok. Annyi kiegészítéssel, hogy az összes %-os képzettségre számolnék egy össz ráköltött KAP-ot és azon belül lehet kicsit "súlyozni". Pl.: 3 KAP a %-os képzettségekre és lesz belőle Mászás 15%, Esés 20%, Ugrás 10%, Egyensúlyérzék 15%)
  • ha indulóképzettség listát írsz, a mesterlistából írhatsz tiltott képzettséget is, de azt akkor is 3x áron kell kifizetni.
  • a megszerezhető maximális képzettségeket, nem lépheted át. (könyv 36.oldal, jobbfelső sarok)
  • az induló képzettséglistát (könyv 326.oldaltól) felírhatod egy az egyben az osztásos módszer esetén is, DE! a vonatkozó KAP értéket ezen esetben is vonni kell a megfelelő kategória szorzóval.
  • Az induló kp-hoz a plussz ügyesség (10 feletti rész) csak ügyességes képzettségre költheted. Csak azt vehetsz aminél a képesség követelménynél Ügyesség is fel van tüntetve.
  • intelligenciából a plusszt csak intellektuális képzettségekre költheted. Vagyis amibe bárminemű Fizikai képességkövetelmény van azt nem veheted fel.



Mana és ψ pontok

Mana:
1. alap, az ETK-ban levagyon írva h bárd, varázsló tűzmágus stb max MP-ja minden szinten x-el növekszik (minden kaszté más, a varázsló esetében ez 10.)   

2. nincs per szint vagy a képzettségből adódó bónusz

3. egyéb ezek pl a varázstárgyak, tetkók és a varázsló esetében a bot, mert ugye neki az nem varázstárgy, mert a személyes aurája része bármikor, bárhol megérzi jelenlétét. - A varázstárgyak képesek manapont tárolására is: hatalom amulettje

(3.b) ÚT-ben a mágiaformákat 100 felé bontották, vulgár, tűz, magas, szakrális, szimbólum (a rúnamágia), mester, drágakő

Idézet
"A képzettség 3.foka a tapasztalati hagyományokat művelő varázshasználók számára a szimbólum mágia lehetséges legmagasabb elérhető szintje"
A tapasztalati hagyományok, jelen esetben nem tapasztalati mágiát kell érteni, hanem a mágia ezen formájának használóit: bosz.mester, boszi, tűzmágus, bárd és egyéb mágiahasználók, akik a mágiának csak bizonyos "metódusát" használják/ismerik. Ezek állítólag nem mehetnek/érthetnek jobban a rúnamágiához, de sztem ez csak JK-ra vonatkozik.


ψ (Pszi):
A pszi -alkalmazók max. ψ-pontjainak értéke több összetevő függvénye. A ψ-alap az intelligencia 10 feletti része, a szintenként kapott pszi pontok, és esetlegesen szintugrás közben vásárolt ψ-pontok összege adja, a karakter max. ψp. számát. (könyv 289.oldal)






kezdő tőke: mintha a ETK-ban is lett volna lista, ki mennyivel indul. Na pont annyi  ;D (mint azt az Első Törvénykönyvben meghatározták)

felszerelés: Írjátok fel amit szükségesnek ítéltek, vagy úgy érzitek h ennek a karakternek ez muszáj, majd max azt mondom h nekem ez sok.

faj: Ha arra gondolsz h számít e a +/- akkor igen. Az általad megvásárolt tulajdonságokhoz add hozzá a faji bónuszt és vond le amit kell!

nemesi státusz: beszéljünk az előtörténet után a pontos miértekről. Mindent amit gondolsz vegyél bele, ha pedig a plusz pénz a fontos, akkor azt az előtörténet alapján mondanám meg, h a kellemetlenkedést (azt mondom h mehet, de a storyd alapján mégsem érzem helyesnek a döntésem) elkerüljük.


« Utoljára szerkesztve: 2022. Szeptember 10. 08:37:32 írta wolftern »