Szerző Téma: Hetedkori Értekezletek  (Megtekintve 2563 alkalommal)

Nem elérhető wolftern

  • Moderator
  • Veterán
  • *****
  • Hozzászólások: 923
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #75 Dátum: 2022. Szeptember 16. 18:24:29 »
Idézet
Elvileg (ugyan kicsit darabosan haladva) elkészült a karakterem...
Vettem, vettem.

Látom h mindenki elkészült, de még várnotok kell egy kicsit. 8) A karaktereket hamarosan átnézem, ha valami nem stimmel v tetszik szólni fogok. Ezután megírom a reagokat, onnantól bármikor válaszolhattok, nem kell várni senkire, mert mindenki külön témába kerül.

MÓD: Upsz...  :-[ kivétel Quator és Con. Ők egy hajóban fognak evezni, egy témában, de ettől függetlenül a bemesélő után bármikor írhattok.
« Utoljára szerkesztve: 2022. Szeptember 16. 18:26:45 írta wolftern »

Nem elérhető wolftern

  • Moderator
  • Veterán
  • *****
  • Hozzászólások: 923
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #76 Dátum: 2022. Szeptember 17. 11:35:29 »
Quator!
Karakter rendben, hamarosan írom a kezdést.

Dierol!
  • Valami nem stimmel a számolásban, vagy valamit nem vettem észre
  • A tulajdonságok nálam 130 KAP
  • illetve, olyan rég játszottam ezt a rendszert h nem tudom honnan vetted a kyr faji módosítóit... emlékeim szerint ETK és ÚT-ben nem kap semmit. De lehet h tévedek, mint írtam rég volt.  ;D
  • asztrális és mentális ellenállásnál csak a 10 feletti rész adódik a mágia ellenálláshoz (ETK -képességek- 22 old.)
  • Helyismeret: Tudom szőrözésnek látszik, de nem azért írom. A helyismeret leginkább városra/kisebb térségre vonatkozik. A kultúra miatt a karakter ugyan ismerheti az országát  (Térképen becsukott szemmel is rábökk merre található Jadil, vagy Ebeor) de abban a tartományban nem lesz jártas, nem ismeri a helyi viszonyokat. Nem kell javítanod, csak írom h mindenki értse majd a miérteket. Számomra reálisabb egy kisebb tartomány, környék megnevezés, mint egy egész ország.  :kacsint:
    Quator karakterénél azért nem említettem, mert ő portyázó, kalóz. A karakter nem egy adott helyhez kötődik. Ismer mindent, de mégsem.
  • herbalizmus 1.fok?  :mind-breaker: A leírás alapján egyszerű kenőcs vagy főzet MELY! legfeljebb 2.szintű betegségek gyógyítására alkalmazható. A hatalom italához azért (és a könyv szerinti, induló képzettségek szerint is) több kell. Értem az alkímia, meg a méregkeverés képzettség kombót, viszont az elsőfok a belépés szintje, azaz azt ismeri csak ami mindenhol megtalálható, (jó néhány = kb 4-6 db növényt) viszont előkészítés nélkül is alkalmazható... vagyis totál alkalmatlan az ital elkészítésére.
  • fegyverismeret, fegyverhasználat... sztem ahogy Rigorral is beszéltük/megállapodtunk, elég harcias kaszt a BM, ezért elég hülyén jön ki h megtudja állapítani milyen fegyverrel fogják leszúrni, de azt nem tudja elsődlegesként használni. Ezért ha úgy gondolod felcserélheted a kettőt. Fegyverhasználat az elsődleges, fegyverismeret a másodlagos képzettséged.
  • Zaukát is hamarosan megvizslatom, viszont ma leginkább a JK-ra koncentrálok.

« Utoljára szerkesztve: 2022. Szeptember 17. 11:43:00 írta wolftern »

Nem elérhető Dierol

  • Global Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 3631
  • Aktivitás:
    3%
  • Karma 5
  • Digitális Nomád
    • Archívum
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #77 Dátum: 2022. Szeptember 17. 12:44:49 »
Dierol!
  • Valami nem stimmel a számolásban, vagy valamit nem vettem észre
  • A tulajdonságok nálam 130 KAP
...

A karakter induló tulajdonságai:
12,11,14,12,15,15,15,16,7,13 volt, ami 131 pontba kerül, mert a 16-os akaraterő 17 pontért kapható.

Idézet
illetve, olyan rég játszottam ezt a rendszert h nem tudom honnan vetted a kyr faji módosítóit... emlékeim szerint ETK és ÚT-ben nem kap semmit. De lehet h tévedek, mint írtam rég volt.  ;D

A kyr faji módosítót próbáltam megtalálni, de jobb híján az UTK(25. oldal) Kyr származékát vettem alapul. Mivel az ETK-ban tudtommal még nem szerepelt - de az UTK-s módosítok miatt logikusnak tűnt, hogy van valami eltérés a szimpla emberhez képest. Találtam még https://magus-site.gportal.hu/gindex.php?pg=3051181, de ez nem tűnt hivatalosnak.

Idézet
asztrális és mentális ellenállásnál csak a 10 feletti rész adódik a mágia ellenálláshoz (ETK -képességek- 22 old.)

Bocsánat, én a ÚT 289. oldal alján talált részt vettem iránymutatónak. "kézenfekvő, hogy a mentális támadásokkal szembeni TME az Akaraterő (lásd: Első Tövénykönyv 21. oldal Képességek c. fejezet) teljes értéke. Egy védtelenül hagyott elme mentális támadások elleni tudatalatti védelmét ugyanúgy számoljuk ki, mint az asztrális TME-t, azzal a különbséggel, hogy az Asztrál helyett az Akaraterőt vesszük alapul. Ha a támadó dobása (1K10) és a hatás erősségének összeadott eredménye kisebb (egyenlő), mint az Akaraterő, akkor a TME visszaverte a támadást, az áldozat sikeresen ellenállt."
picit lejjebb:
"Asztrális támadások esetén:
A karakter Asztrál képességének értékéhez hozzáadjuk a Statikus Asztrál Pajzs erősségét, valamint a Dinamikus Asztrál Pajzs erősségét, és az Asztrált óvó amulett erősségét. Az így kapott szám lesz a Teljes Asztrális ME"

A fentiek miatt gondoltam, hogy nem csak a tulajdonságok 10 feletti része számít bele a karakter TME értékébe...

Idézet
Helyismeret: Tudom szőrözésnek látszik, de nem azért írom. A helyismeret leginkább városra/kisebb térségre vonatkozik. A kultúra miatt a karakter ugyan ismerheti az országát  (Térképen becsukott szemmel is rábökk merre található Jadil, vagy Ebeor) de abban a tartományban nem lesz jártas, nem ismeri a helyi viszonyokat. Nem kell javítanod, csak írom h mindenki értse majd a miérteket. Számomra reálisabb egy kisebb tartomány, környék megnevezés, mint egy egész ország.  :kacsint:
A helyismerettel kapcsolatban valóban nincs mentségem :D Akkor legyen a Piedra-dombság egyik települése. Csak az a gondom, hogy az ottani városok vagy települések nevét egyáltalán nem ismerem.

Idézet
herbalizmus 1.fok?  :mind-breaker: A leírás alapján egyszerű kenőcs vagy főzet MELY! legfeljebb 2.szintű betegségek gyógyítására alkalmazható. A hatalom italához azért (és a könyv szerinti, induló képzettségek szerint is) több kell. Értem az alkímia, meg a méregkeverés képzettség kombót, viszont az elsőfok a belépés szintje, azaz azt ismeri csak ami mindenhol megtalálható, (jó néhány = kb 4-6 db növényt) viszont előkészítés nélkül is alkalmazható... vagyis totál alkalmatlan az ital elkészítésére.
Ok, semmi gond. Mit szólsz ahhoz, hogy az FP alapot lecsökkentem 1 ponttal 3-ra, a fegyverforgatás és fegyverhasználat felcserélése az elsődleges és másodlagos között további 1 pontot hoz a konyhára, és ezzel a két ponttal megnövelem a herbalizmust 3. fokra?  ::)

Idézet
fegyverismeret, fegyverhasználat... sztem ahogy Rigorral is beszéltük/megállapodtunk, elég harcias kaszt a BM, ezért elég hülyén jön ki h megtudja állapítani milyen fegyverrel fogják leszúrni, de azt nem tudja elsődlegesként használni. Ezért ha úgy gondolod felcserélheted a kettőt. Fegyverhasználat az elsődleges, fegyverismeret a másodlagos képzettséged.
Akkor élnék a lehetőséggel, és felcserélném. Pláne, hogy spórolok is rajta  :P

Várom a véleményedet :)
« Utoljára szerkesztve: 2022. Szeptember 17. 12:50:19 írta Dierol »
"Minden nagy kaland a rossz tervezés eredménye"

Nem elérhető wolftern

  • Moderator
  • Veterán
  • *****
  • Hozzászólások: 923
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #78 Dátum: 2022. Szeptember 17. 15:58:44 »
Idézet
A karakter induló tulajdonságai:
12,11,14,12,15,15,15,16,7,13 volt, ami 131 pontba kerül, mert a 16-os akaraterő 17 pontért kapható.
Á. OK :)

Idézet
A kyr faji módosítót próbáltam megtalálni, de jobb híján az UTK(25. oldal) Kyr származékát vettem alapul. Mivel az ETK-ban tudtommal még nem szerepelt - de az UTK-s módosítok miatt logikusnak tűnt, hogy van valami eltérés a szimpla emberhez képest. Találtam még https://magus-site.gportal.hu/gindex.php?pg=3051181, de ez nem tűnt hivatalosnak.
Igen ezért írtam, h lehet elsiklottam a dolgok felett,  :wtf: mert emlékeim szerint nem volt külön kyr faj. ;) Viszont ne keverjünk még 1 rendszert az így is bonyolult részletekbe -még ha csak egy kis semmiség is. Lehet szőrös szívű vagyok, ám azt mondom esetedben haggyjuk ki a faji módosítókat.
Ha nagyon, nagyon akarod, és játékos szemmel tekintek a dologra, azt mondom h a kyr faj +1 INT és +1 ASZT kaphat, viszont mást nem érzek jogosnak, mivel a hajukon és gondolkodás módjukon kívül semmivel nem különböznek egy embertől. ÉS! Ezek a kyrek már nem azok a kyrek: elfajzottak, s még az Elendorok között is alig akad olyan akiben az eredei Calowyn-i vér csorog.

Idézet
Bocsánat, én a ÚT 289. oldal alján talált részt vettem iránymutatónak. "kézenfekvő, hogy a mentális támadásokkal szembeni TME az Akaraterő (lásd: Első Tövénykönyv 21. oldal Képességek c. fejezet) teljes értéke. Egy védtelenül hagyott elme mentális támadások elleni tudatalatti védelmét ugyanúgy számoljuk ki, mint az asztrális TME-t, azzal a különbséggel, hogy az Asztrál helyett az Akaraterőt vesszük alapul. Ha a támadó dobása (1K10) és a hatás erősségének összeadott eredménye kisebb (egyenlő), mint az Akaraterő, akkor a TME visszaverte a támadást, az áldozat sikeresen ellenállt."
picit lejjebb:
"Asztrális támadások esetén:
A karakter Asztrál képességének értékéhez hozzáadjuk a Statikus Asztrál Pajzs erősségét, valamint a Dinamikus Asztrál Pajzs erősségét, és az Asztrált óvó amulett erősségét. Az így kapott szám lesz a Teljes Asztrális ME"

A fentiek miatt gondoltam, hogy nem csak a tulajdonságok 10 feletti része számít bele a karakter TME értékébe...
OK, jobban átolvastam és igazad van. Tévedtem.

 
Idézet
Idézet
Helyismeret: Tudom szőrözésnek látszik, de nem azért írom. A helyismeret leginkább városra/kisebb térségre vonatkozik. A kultúra miatt a karakter ugyan ismerheti az országát  (Térképen becsukott szemmel is rábökk merre található Jadil, vagy Ebeor) de abban a tartományban nem lesz jártas, nem ismeri a helyi viszonyokat. Nem kell javítanod, csak írom h mindenki értse majd a miérteket. Számomra reálisabb egy kisebb tartomány, környék megnevezés, mint egy egész ország.  :kacsint:
A helyismerettel kapcsolatban valóban nincs mentségem :D Akkor legyen a Piedra-dombság egyik települése. Csak az a gondom, hogy az ottani városok vagy települések nevét egyáltalán nem ismerem.

Idézet
herbalizmus 1.fok?  :mind-breaker: A leírás alapján egyszerű kenőcs vagy főzet MELY! legfeljebb 2.szintű betegségek gyógyítására alkalmazható. A hatalom italához azért (és a könyv szerinti, induló képzettségek szerint is) több kell. Értem az alkímia, meg a méregkeverés képzettség kombót, viszont az elsőfok a belépés szintje, azaz azt ismeri csak ami mindenhol megtalálható, (jó néhány = kb 4-6 db növényt) viszont előkészítés nélkül is alkalmazható... vagyis totál alkalmatlan az ital elkészítésére.
Ok, semmi gond. Mit szólsz ahhoz, hogy az FP alapot lecsökkentem 1 ponttal 3-ra, a fegyverforgatás és fegyverhasználat felcserélése az elsődleges és másodlagos között további 1 pontot hoz a konyhára, és ezzel a két ponttal megnövelem a herbalizmust 3. fokra?  ::)

Idézet
fegyverismeret, fegyverhasználat... sztem ahogy Rigorral is beszéltük/megállapodtunk, elég harcias kaszt a BM, ezért elég hülyén jön ki h megtudja állapítani milyen fegyverrel fogják leszúrni, de azt nem tudja elsődlegesként használni. Ezért ha úgy gondolod felcserélheted a kettőt. Fegyverhasználat az elsődleges, fegyverismeret a másodlagos képzettséged.
Akkor élnék a lehetőséggel, és felcserélném. Pláne, hogy spórolok is rajta  :P
1. OK.
2. herbalizmus harmadik fok: Ahogy jónak látod, én csupán azt próbáltam megvilágítani, h a boszorkánymesteri kiképzés azért herbalizmus első fokánál többet ad, többet kell jelentsen. Lévén h 1.fokkal bárki képes lenne ilyen löttyöt összedobni, függetlenül attól h ő nem ért a mágiához... ha pedig így van akkor a BM egy vicc, és a hatalom itala is az, hiszen én egyszerű fűszerárusként, két-három növényből mán drogot kotyvasztanék 1.fokkal, s annak adnám akinek nem szégyenlem.  :D
3. Ok.

UI: Quator és Rigor kivételével szeretnék mindenkit megkérni, h a tulajdonságoknál, a módosítók is legyenek feltüntetve.
Dierol esete a jó példa, h én már a végleges értéket számoltam, közben a plusz, mínuszokkal teljesen más az érték.
« Utoljára szerkesztve: 2022. Szeptember 17. 16:06:48 írta wolftern »

Nem elérhető Dierol

  • Global Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 3631
  • Aktivitás:
    3%
  • Karma 5
  • Digitális Nomád
    • Archívum
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #79 Dátum: 2022. Szeptember 17. 16:23:37 »
    A karakter akkor javítva:
    • Faji módosítók törölve, de az értékek maradtak. Így az ott elköltött pontok száma:133
    • FP alap módosítva -1
    • KÉ alap módosítva -2
    • Fegyverhasználat és fegyverismeret képzettség felcserélése az elsődlegesre/másodlagosra
    • Herbalizmus 3. fokra fejlesztve.

    Egyébként a hatalom itala készítéshez kell 1Mp is (a szaktudás :P) - ami ha nincs, akkor hiába kutyulgat a karakter :D
"Minden nagy kaland a rossz tervezés eredménye"

Nem elérhető wolftern

  • Moderator
  • Veterán
  • *****
  • Hozzászólások: 923
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #80 Dátum: 2022. Szeptember 17. 17:43:17 »
Rigor!

Nem szőrözésként, szarakodásként v egyéb számomra elképzelt elfoglaltságból írom.  :D Ez a véleményem, és a játék/történet is többnyire ezen mechanikák alapján alakul, ami változni nem fog  :wtf:

Szval:
Az előtörténet azon része kicsit sánta, h kiment a tengerre és a csomózáson kívül semmi nem ragadt rá. Miért pont a csomózás meg az úszást tanulta meg először?  :wow!: Értem én h játéktechnikai kp-id elfogytak, viszont sztem nem a csomózás lenne az első amit megtanulnál... Természetesen, nem kell javítsd, és részemről csak okoskodás, ám a játékban nem fog múkodni a "leghülyébbet, a legegyszerűbben módszer" ÉS! ismét megjegyzem h nem téged bírállak, hanem a gondolat menetet.
Ugyanis a karakter beállt tengerésznek:
-mikor kellett úsznia?
-a csomózást a fedélzeten tanulta, ugyanis először kötélre kellene másznia... vagy ő volt a kinevezett ember aki kizárólag csak az orrárbochoz, meg a palánkhoz rögzíthette a kötelet? :wtf: remélem érted a dolog irróniáját.

Sztem az előtörténet alapján ezek lennének a reálisabb képzettségek (sorrendben): (NE JAVÍTSD ÁT, csak írom h legközelebb mire figyelj jobban ;D )
  • halászat, lévén h enni kell valamit a hajón
  • mászás, hamár beállt hivatásos katonának, sztem ha -legalábbis a hajósinas ezt sugallja számomra- "közkatona" felküldik az árbockosárba őrködni, vitorlát feszíteni, v bármit. -na, nem arra gondolok h húzza a vitorlát az árbóc kosárba-  :D
  • csomózás, ha már tengerészek vagyunk
  • harc, egy új fegyverrel: lévén h a tőr nem a leghatásosabb. De még ha BM mágiát használ a 7 mana is gyorsan elfogy
  • az előző alapján ökölharc, ha egy bajtárssal kerül ittasan összetűzésbe
  • ittaság: dorbézolás ha már az ivászatnál, meg a matrózoknál járunk
  • hajózás: bár 1 év alatt, igen nehezen fog bármit elsajátítani egy ladikról. Ki adná oda olyannak az evezőt, aki a következő pillanatban belefordítja a csónakot a vízbe?  8)
  • értékbecslés/úszás: biztosan ki kötött a hajó olyan helyen ahol fel kellett tölteni a készleteket, és a kikötőben az elsőtiszttel tartottál ->így ragadhatott valami.
    úszás: hajót hirtelen meg kell javítani (bár ezt inkább az ácsokra bízzák) de akkor legyen az h? nem is tudok példát mondani, h a tengerész/matróznak miért lenne szüksége az úszni tanulni azonkívül h ha nem akar meghalni, akkor erősen ajánlott e képzettség ismerete
  • állatismeret: cápa, barrakuda, ehető halak stb
  • esés, ha megcsúszol a vizes fedélzeten
  • térképészet, ha netán tudományosabb irányba akarsz fordulni
  • irány és veszélyérzék
A listám alapján láthatod h 1000 képzettség van -nem beszélve arról ami nem jutott eszembe- amit a karakter megtanulhat. Habár nincs gond a felírtakkal, a csomózás meg az úszás nem "reális" v mondjuk úgy h nem társképzettség ami rögtön a karakterre ragad. Ennyit akarok mondani csupán ezzel, nem pedig megbántani, kötözködni v annak aminek látszik; pöffeszkedni, mert én vagyok a KM (akarok)

Visszatérve amiért legfőképp felhoztam a "sánta" érvemet -azonkívül h nem beszélve arról h az előtörténet alapján már nagyjából 2. szintű a karakter-
A Fekete Szirtről fogsz indulni, mely a Baraad szigethez tartozik, aminek Abaszisz rontásérseke az elsődleges ura.

Illetve:
Ha nagy nehezen szerez barátokat,próbál hűséges lenni hozzájuk...legalább is addig amíg nem szükségszerű feláldozni őket.Addig
viszont mindent megtesz a megsegítésükre,ami erejéből telik.
Ez számomra KÁOSZ-HALÁL jellem, DE mindenképp a leggonoszabbak egyike. Biztosan ezt akarod? Értem a sötétoldal románcát, de Antoh hitével, ez igencsak egy önmagából kifordult karakter. 


STAT:
  • tulajdonságok 142KAP, így az elosztható KAP(375) sem jön jól ki. Van 3KAP-od még
  • mágia ellenállás: Mint Dierol kiderítette, a képzett elme beleszámíthatja a mágiaellenállásába a teljes értéket. Vagyis a tudatalattid 15 és 14, a statikus pajzzsal pedig 21 és 20 lesz az értéked

-Látom a felszerelésben van borszeszégő, főzőedény, fiolák. A méregkezelés csak annyit tesz, h nem sérülsz meg a méregtől és tudod mennyi kell. DE semmi mást nem tudsz vele létrehozni.
Dierol példájánál maradva, legalább 2.fokú herbalizmusod kell legyen -ott kifejtettem a véleményem, nem kívánom még1x leírni a miérteket- Ha nem lesz, részemről maradhat, viszont a kasztod játéktechnikailag átsorolódik kuruzslóvá. Vagyis hatalom itala nélkül töltheted a manapontod, Kyr metódushoz hasonlóan (meditáció): energiagyűjtés diszciplina, (idő és ψp 2 szeres költséggel) de minden varázslatnál 50% esélyed lesz, h valami félresikerül.
« Utoljára szerkesztve: 2022. Szeptember 17. 17:59:56 írta wolftern »

Nem elérhető wolftern

  • Moderator
  • Veterán
  • *****
  • Hozzászólások: 923
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #81 Dátum: 2022. Szeptember 17. 18:06:15 »
Idézet
Egyébként a hatalom itala készítéshez kell 1Mp is (a szaktudás :P) - ami ha nincs, akkor hiába kutyulgat a karakter :D
Ok. ez a rész kimaradt, :wtf: viszont a jónéhány számomra akkor is max 1-2 pár növényt jelent. Értem én h egy jó  szaki kevésből is elkészíti, viszont egy kenőcs (herbalizmus 1.fok) és a hatalomitala azért nagyon különböző eszköz.

a javításokkal elfogadom a Karaktert... hamarosan írok, habár most sem tudom, mikor lesz az a hamarosan. :console:
« Utoljára szerkesztve: 2022. Szeptember 17. 18:12:21 írta wolftern »

Nem elérhető Rigor Mortis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 220
  • Aktivitás:
    1%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #82 Dátum: 2022. Szeptember 17. 19:37:15 »
Idézet
Sztem az előtörténet alapján ezek lennének a reálisabb képzettségek (sorrendben): (NE JAVÍTSD ÁT, csak írom h legközelebb mire figyelj jobban ;D )
halászat, lévén h enni kell valamit a hajón
mászás, hamár beállt hivatásos katonának, sztem ha -legalábbis a hajósinas ezt sugallja számomra- "közkatona" felküldik az árbockosárba őrködni, vitorlát feszíteni, v bármit. -na, nem arra gondolok h húzza a vitorlát az árbóc kosárba-  :D
csomózás, ha már tengerészek vagyunk
harc, egy új fegyverrel: lévén h a tőr nem a leghatásosabb. De még ha BM mágiát használ a 7 mana is gyorsan elfogy
az előző alapján ökölharc, ha egy bajtárssal kerül ittasan összetűzésbe
ittaság: dorbézolás ha már az ivászatnál, meg a matrózoknál járunk
hajózás: bár 1 év alatt, igen nehezen fog bármit elsajátítani egy ladikról. Ki adná oda olyannak az evezőt, aki a következő pillanatban belefordítja a csónakot a vízbe?  8)
értékbecslés/úszás: biztosan ki kötött a hajó olyan helyen ahol fel kellett tölteni a készleteket, és a kikötőben az elsőtiszttel tartottál ->így ragadhatott valami.
úszás: hajót hirtelen meg kell javítani (bár ezt inkább az ácsokra bízzák) de akkor legyen az h? nem is tudok példát mondani, h a tengerész/matróznak miért lenne szüksége az úszni tanulni azonkívül h ha nem akar meghalni, akkor erősen ajánlott e képzettség ismerete
állatismeret: cápa, barrakuda, ehető halak stb
esés, ha megcsúszol a vizes fedélzeten
térképészet, ha netán tudományosabb irányba akarsz fordulni
irány és veszélyérzék

Hajósinas....hajós-inas....nem matróz.A hajósinas látja el és szolgálja ki a kapitányt és a tsizteket,felszolgálja az ételeket,rumot tölt,kitisztítja a cipőjét,
a kapitány rajta keresztül üzen mondjuk a kormányosnak hogy látni szeretné stb.
Szóval neki lényegében nem kell kötélzetre mászni,vitorlát bevonni,cápákkal harcolni,kifogni a legénység vacsoráját.navigálni a hajót,vagy őrt állni az árbóckosárban.
Szabadidejében meg összeismerkedett egy olyan jófej matrózzal,aki megtanította néhány görcsöt kötni egy darab kötélre.

Idézet
:wtf: remélem érted a dolog irróniáját.
....szóval semmi irónia nincs a dologban ;) Két teljesen más "foglalkozás"...természetesen ha matróz akarna lenni
a jövőben lenne lehetősége az általad felsorolt dolgokat kitanulni,legalább az alapokat.


Idézet
Ez számomra KÁOSZ-HALÁL jellem, DE mindenképp a leggonoszabbak egyike. Biztosan ezt akarod? Értem a sötétoldal románcát, de Antoh hitével, ez igencsak egy önmagából kifordult karakter.


Ezt a részt javítom...


Idézet
STAT:
tulajdonságok 142KAP, így az elosztható KAP(375) sem jön jól ki. Van 3KAP-od még
mágia ellenállás: Mint Dierol kiderítette, a képzett elme beleszámíthatja a mágiaellenállásába a teljes értéket. Vagyis a tudatalattid 15 és 14, a statikus pajzzsal pedig 21 és 20 lesz az értéked

Újra átnézem,ha marad elköltöm...mágiksu ellenállást átírom...

Idézet
Látom a felszerelésben van borszeszégő, főzőedény, fiolák. A méregkezelés csak annyit tesz, h nem sérülsz meg a méregtől és tudod mennyi kell. DE semmi mást nem tudsz vele létrehozni.
Dierol példájánál maradva, legalább 2.fokú herbalizmusod kell legyen -ott kifejtettem a véleményem, nem kívánom még1x leírni a miérteket- Ha nem lesz, részemről maradhat, viszont a kasztod játéktechnikailag átsorolódik kuruzslóvá. Vagyis hatalom itala nélkül töltheted a manapontod, Kyr metódushoz hasonlóan (meditáció): energiagyűjtés diszciplina, (idő és ψp 2 szeres költséggel) de minden varázslatnál 50% esélyed lesz, h valami félresikerül.


Képzettségeket átnézem,amit tudok leadom,kicserélem amit kell...

Nem elérhető wolftern

  • Moderator
  • Veterán
  • *****
  • Hozzászólások: 923
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #83 Dátum: 2022. Szeptember 17. 19:45:12 »
Rigor!
OK. Vettem  ;D

Nem elérhető Rigor Mortis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 220
  • Aktivitás:
    1%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #84 Dátum: 2022. Szeptember 17. 20:21:22 »
Ha nagyon bele akarunk merülni az italfőzésbe (bár lehet ti már ismeritek)

https://www.kalandozok.hu/magus/kalandozok/mergek/ahatalomitala(mg)kalandozok.pdf

Nem elérhető wolftern

  • Moderator
  • Veterán
  • *****
  • Hozzászólások: 923
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #85 Dátum: 2022. Szeptember 17. 21:16:30 »
CON!

Annyit magyaráztam, h teljesen belezavarodtam.

KAP-ból általában meghatározod a képzettség listád. Ebbe nem számít bele a 75%-os szabály. Érdemes először meghatározni a képzettségek sorrendjét (mi elsődleges, mi a másodlagos) ezután elgondolkozni mit akarsz növelni, de általában az elsődleges képzettségeket szokták. (ezt a "növelést" már csak kp-ból bírod megoldani) A 75%-os szabály csak ide jár/vonatkozik (kp költés)

Idézet
Ha nagyon bele akarunk merülni az italfőzésbe (bár lehet ti már ismeritek)

https://www.kalandozok.hu/magus/kalandozok/mergek/ahatalomitala(mg)kalandozok.pdf
igen, ismerem és a főzetkészítéshez is ebből merítem az információkat.
« Utoljára szerkesztve: 2022. Szeptember 17. 21:18:12 írta wolftern »

Nem elérhető Rigor Mortis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 220
  • Aktivitás:
    1%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #86 Dátum: 2022. Szeptember 18. 10:11:39 »
Idézet
igen, ismerem és a főzetkészítéshez is ebből merítem az információkat.


Sejtettem :) Csak mondom hátha az illetékesek (bm-ek) el akarnak merülni a különféle módszerekben :)

Nem elérhető Rigor Mortis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 220
  • Aktivitás:
    1%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #87 Dátum: 2022. Szeptember 18. 10:31:27 »
Idézet
STAT:
tulajdonságok 142KAP, így az elosztható KAP(375) sem jön jól ki. Van 3KAP-od még


Nem akarok értetlen lenni :) De rámutatnál a tulajdonságokban hol van elszámolás?...mert én nem látom...

Már csak azért kérdezem hogy legközelebb tudjam...

Mert amúgy akárhogy számolom én 145-öt kapok.

Erő: 12 (12 KAP) Áll:14 (14 KAP) GYors.:16 (17 KAP) Ügy:16 (17 kap) Egs:16 (17 KAP) Szép:10 (10 KAP)
Int:15 (15 KAP) Ake:14 (14 KAP) Aszt:15 (15 KAP) Érz:14 (14 KAP)

12+14+17+17+17+10+15+14+15+14=145

Persze jól jönne +3 KAP :) de ha mégis jól van számolva nem akarok a keret felett elkölteni...

Nem elérhető wolftern

  • Moderator
  • Veterán
  • *****
  • Hozzászólások: 923
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #88 Dátum: 2022. Szeptember 18. 11:42:40 »
Rigor!

Ok, igazad van. Elfelejtettem a nem ÚTK, és én a 15 feletti értéket is teljesbe számoltam. Bocsánat. :please:
« Utoljára szerkesztve: 2022. Szeptember 18. 11:57:22 írta wolftern »

Nem elérhető Rigor Mortis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 220
  • Aktivitás:
    1%
  • Karma 0
Re:Hetedkori Értekezletek
« Válasz #89 Dátum: 2022. Szeptember 18. 12:12:31 »
Az előző (azóta törölt) reagodban is volt némi igazság...azért én kérek elnézést,Mea Culpa...a tulajdonságoknál nem volt külön feltüntetve
az adott tulajdonság KAP értéke,de annyira igyekeztem mindent átláthatóan feltüntetni hogy arról megfelejtkeztem.

A visszakérdezéseimmel nem a kalandba fektetett munkádat akarom ledegradálni,mert tudom hogy sok átolvasás és átszámolással jár,
főleg ha van 4-5 karakter...  :give-up: