Szerző Téma: Zsebszámítógép - Jegyzetek  (Megtekintve 405 alkalommal)

Nem elérhető Filio Mortale

  • I. számú Patás
  • Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 2223
  • Aktivitás:
    8%
  • Karma 3
  • Szabadkőműves
Zsebszámítógép - Jegyzetek
« Dátum: 2021. Szeptember 05. 12:03:53 »


Zsebszámítógép - Jegyzetek
Szabályok, felszerelések, krómok, stb minden ami hasznos lehet

Nem elérhető Filio Mortale

  • I. számú Patás
  • Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 2223
  • Aktivitás:
    8%
  • Karma 3
  • Szabadkőműves
Re:Zsebszámítógép - Jegyzetek
« Válasz #1 Dátum: 2021. Szeptember 05. 12:07:19 »
Kibermemória: mint mesélő ketté bontom a lehetőségeit az egyik az ami a könyv 85. oldalán le van írva a másik az amikor a futár interfészen vagy M-aljzaton keresztül direktben beviszi az adatokat a memória chippebe 1 MC – 1 MF-nyi adatot tud tárolni ám ilyenkor a könyvben leírt Emlékezés tesztekhez csak a nem foglalt értsd adatokkal fel nem töltött MC számát adhatja hozzá bónuszban.

Biomonitor nem zárkózóm el attól, hogy a karakterek bőrórával illetve biomonitorral rendelkezzenek a CP2020 krómjaihoz hasonlóan ( Sebhatár: - Aura teszt: 5 Műtét: 10 Ár: 500 dodó )

Szubdermális zseb 5x10 cm-es zseb RealSkin cipzárral ( Sebhatár: - Aura teszt: 10 Műtét: 8 Ár: 500 dodó )

Midgard Kpi replika: 150 dodó

Paintball pisztoly ( légpisztoly ) : 200 dodó festékpatron 100 db egy doboz 5 dodó
Nelspot "Wombat" (KPi/Pi) Ára: 200 dodó Hozzáférés: 5 TGY: F10 Tár: 20/patron Seb/Átüt: speciális/nincs PON: +1/+1/+0/-2/-4 VR: 1 MT: 7 Hossz: 19 cm Súly: 0,3 kg


Nem elérhető Filio Mortale

  • I. számú Patás
  • Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 2223
  • Aktivitás:
    8%
  • Karma 3
  • Szabadkőműves
Re:Zsebszámítógép - Jegyzetek
« Válasz #2 Dátum: 2021. Szeptember 07. 15:07:54 »


Armageddon - Kiegészítések
Forrás: HOLDTÖLTE 1996. 4. évfolyam 9. szám ( 34 )

Egy kiberpunk világban csak az igazan leleményesek boldogulnak. A legtöbb érdekes, hasznos tárgyat szinte lehetetlen beszerezni megfelelő kapcsolatok nélkül. Akadnak persze olyan helyzetek, amikor nincs idő vagy lehetőség a megfelelő seftes felkutatására, különösen akkor, ha nem kívánatos, hogy más is tudjon arról, hogy a karakternek a birtokában van az a bizonyos tárgy. Ilyenkor a legjobb megoldás az lehet, ha saját maga próbálja elkészíteni - persze nem feltétlenül a legapróbb alkatrészekből kell elindulni.

A játékmesternek viszont egyáltalán nincs könnyű dolga: honnan kellene tudnia, hogy az egyes drogokat, kibercuccokat, számítógépeket, fegyvereket és egyéb kütyüket mennyire bonyolult megtervezni, mennyire nehéz beszerezni a hozzávalókat (alapanyagot és szerszámokat egyaránt), és hogy körülbelül mennyi idő alatt, mennyi pénz és energia ráfordításával készíthetők el? Mivel lehetetlen a fondorlatos elméjű játékosok minden ötletét előre kidolgozni, a legjobb megoldásnak az látszik, ha a tervbe vett tárgyat egy már létező, ahhoz legjobban hasonlító tárgyhoz hasonlítjuk. Ehhez „kissé" fel kell javítani a szabálykönyvben közölt tárgyak adatait; jó pár kiegészítésre lesz szükség:

Az Árat mindig dollárban adjuk meg; ez az áru elméleti, legális ára. Ha a tárgy a fekete kereskedelemben is (és nem csak ott) előfordul, az ottani (várható) árat a legális érték százalékával jelezzük. Ha a tárgy csak illegálisan szerezhető be, dőlt betűvel szedjük az árat. Bizonyos tárgyaknál több változat is létezik, amelyek ára változó lehet; ezt a változó szóval jelöljük, a konkrét értékek a szabálykönyvben megtalálhatok.
A Hozzáférésnél az első értek a Helyismeret (New Hessen) teszt célszáma, zárójelben
az Alvilág teszt célszáma látható; ezt elérve a karakter tudja, hol érdemes megpróbálni a vásárlást. Érdemes vigyázni azonban a feketepiaci árukkal: gyakran hibásak, lopottak, vagy másként veszélyesek lehetnek.
A Legalitás (vagyis hogy a tárgy birtoklása milyen fokú büntetéssel járhat; az „ítélet" persze függ a körülményektől pl: van-e enyhítő körülmény, visszaeső-e a karakter, utalja-e az ítélethozó, sikerült-e valahogy a kedvére tenni stb.) egy kóddal szerepel, a kódok jelentése a következő táblázatból derül ki.
A Bonyolultság a tárgy összetettsége, két kóddal jellemezzük. Az első kód a tárgy megtervezéséhez szükséges időre, tapasztalatra, felkészültségre utal, a második pedig az elkészítéséhez szükséges idő, felkészültség.


LEGALITÁSI KÓDOK

A)   - A tárgy tökéletesen legális. Sem használata, sem birtoklása nem ütközik a törvénybe, és semmiféle engedély sem szükséges hozzá. Példa: zsebkés, elemlámpa, hátizsák, bőrdzseki.
B)   - A tárgy használatához és birtoklásához engedély szükséges, annak hiányában maximum hét napos börtönre vagy maximum 1000 S-ig terjedő pénzbüntetésre ítélhető. Az engedély elméletben bármely büntetlen előéletű állampolgár számára hozzáférhető. Példa: gyenge kábítószerek, patkányméreg, bizonyos krómok (éjjellátó, infrahang stb.).
C)   - A tárgy használatához és birtoklásához engedély szükséges, annak hiányában egy hónaptól egy évig terjedő börtön vagy kényszermunkára, illetve 500-tól 2500 S-ig terjedő pénzbüntetésre ítélhető. Az engedély megszerzéséhez előfeltétel a büntetlen előélet és az orvosi/pszichológusi alkalmasság. Példa: önvédelmi pisztolyok.
D)   - A tárgy használatához és birtoklásához különleges engedély szükséges, amelynek hiányában egy évtől hét évig terjedő börtön vagy kényszermunka és (indokolt esetben) agymosás szabható ki. Az engedély megszerzésére csak valamely különleges szervezet tagjai jogosultak. Példa: automata fegyverek, szervopáncélok.
E)   - A tárgy használata és birtoklása törvénybe ütközik, és kettőtől tizenöt évig terjedő szigorított börtönnel vagy kényszermunkával büntethető. Példa: karompenge, nehézfegyverek, kábítószerek, szimstim-lejátszok, katonai járművek.
F)   - A tárgy használata vagy birtoklása törvénybe ütközik, és felső határ nélkül, minimum öt évi, maximális felügyelet melletti börtön vagy kényszermunka jár érte. Példa: lézerek, társasági térképek a Marsról, szimstim-felvevők.
G)   - A tárgy használata vagy birtoklása törvénybe ütközik, és azonnali kivégzéssel büntethető. Az ítélet végrehajtás és a megfelelő vizsgálatok után a tetemet meg kell semmisíteni. Ezt a legalitási kódot szinte sohasem használjak a Marson, de indokolt esetben elképzelhető lehet. Példa: tanulmány az Auslanderekről, a Phobos-bázis térképe.

FONTOS: A fenti büntetések kizárólag az aktuális tárgy birtoklására és esetlegesen használatara vonatkoznak. Ha például egy karakter fegyvertartási engedély nélkül, pisztollyal lelő valakit az utcán, nem csak az illegális fegyverbirtoklás és -használat, de emberölés vagy gyilkosság miatt is vádolható lesz.


BONYOLULTSÁGI KÓDOK (TERVEZÉS)

A)   - Bárki, minimális műveltséggel megtervezheti a tárgyat. Példa: kés, puskához támasz (tripod), iránytű.
B)   - Alapfokú iskolázottsággal rendelkező személyek különösebb erőfeszítés nélkül megtervezhetik a tárgyat. Példa: zseblámpa, horgászorsó.
C)   - Magasfokú, de általános irányú iskolázottsággal rendelkező személyek is megtervezhetik a tárgyat. Példa: faház, kerékpár.
D)   - A tárgy megtervezéséhez alapműveltségen kívül némi szakismereti tudás is szükséges. Példa: egyszerű számítógépes program (nem Kiberterre tervezett) működésének megtervezése, alacsony hatásfokú gránát vagy akna.
E)   - A tárgy megtervezéséhez elég mély szakismereti tudás is szükséges. Példa: egyszerű króm (pl. karompenge), nem túl bonyolult drog, egyszerűbb lőfegyver, hardverkiegészítő számítógéphez.
F)   - A tárgy megtervezéséhez magasfokú műveltség és akár többirányú szakismereti tudás is szükséges. Példa: egy teljesen új drog, króm, bonyolult fegyver, kiberdeck.

FONTOS: A fenti tervezési kódok csak a működőképes prototípus kitalálásához szükséges felkészültségre utalnak; az elkészített tárgy nem lesz feltétlenül tetszetős, szépen kivitelezett, hacsak a tervező nem ügyel erre is.


BONYOLULTSÁGI KÓDOK (ELKÉSZÍTÉS)

A)   - Bárki, minimális műveltséggel elkészítheti a tárgyat. Szinte semmilyen különleges felszerelés, szerszám nem kell hozzá. Példa: sátor, tutaj.
B)   - Alapfokú iskolázottsággal, átlagos ügyességgel és kevés gyakorlattal elkészíthető a tárgy. Példa: zseblámpa, kés.
C)   - Nem kell hozzá különösebb felszerelés; akár egy pajtában is el lehet készíteni. Példa: adóvevő, egyszerűbb távcső, járműhöz karosszéria.
D)   - Nagy gyakorlat és hozzáértés kell hozzá, de továbbra sem igényel különleges környezetet vagy szerszámokat. Példa: egyszerűbb számítógépek és alkatrészeik, egyszerűbb drogok, belső égésű motorok, a legtöbb fegyver.
E)   - Nagy gyakorlatot és hozzáértést igényel, emellett csak speciális szerszámokkal és/vagy különleges környezetben (pl. laboratóriumban) készíthető el. Példa: optidiszkek, krómok, AG - hajtómű.
F)   - A jelenleg létező legjobb szakemberek készíthetik csak el, mert olyan környezetre (pl. űrbeli laboratórium) és/vagy szerszámokra (pl. részecskegyorsító) van szükség, amihez rengeteg pénz kell; annyi, amennyi csak egy társaság kutatócsoport részlegének lehet. Példa: teljesen új, különleges harci drog, forradalmian újszerű hajtómű vagy fegyver.

FONTOS: A fenti bonyolultsági kódok csak a tárgy működéséhez szükséges technikai felkészültségre utalnak. Ahhoz, hogy a tárgy szép kivitelű, tetszetős legyen („gyárinak" tűnjön), az elkészítőnek külön ügyelnie kell munkájára. A legtöbb tákoló által elkészített kütyü nem több egy drótgubancnál, aminek a melyen mindenféle sötét kis dobozka van (Je! Az ott nem egy sörös doboz?).

A Játékmester a tervezésnél és a kivitelezésnél a következők szerint határozhatja meg a célszámot:


Kód - C#
A - C#7
B - C#10
C - C#13
D - C#16
E - C#19
F - C#22-től

*Mind a tervezésnél, mind a kivitelezésnél minél több előkészítő próbát érdemes dobatni, mert így sokkal reálisabb lesz az eredmény.
« Utoljára szerkesztve: 2021. Szeptember 07. 15:23:47 írta Filio Mortale »

Nem elérhető Filio Mortale

  • I. számú Patás
  • Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 2223
  • Aktivitás:
    8%
  • Karma 3
  • Szabadkőműves
Re:Zsebszámítógép - Jegyzetek
« Válasz #3 Dátum: 2021. Szeptember 07. 15:30:26 »

Armageddon – Kiegészítések - Kütyük
Forrás: HOLDTÖLTE 1996. 4. évfolyam 9. szám ( 34 )

KK detektor

Ár: 100 S (300%); Hozzáférés: 4 (10); Legalitás: D; Bonyolultság: D/D

Minden rendőrjárműben, illetve rohamrendőrnél van egy ilyen szerkezet. Tulajdonképpen egy rádió adóvevő, elektronikus szemmel együtt; ha a rendőr legfeljebb egy méter távolságra tud kerülni az igazoltatott Kolonista Kártyájától, máris megtudja akár az összes személyi adatot és azt is, hogy az adott személyt körözik-e. Bevett módszer, hogy a bűnözők és priuszosok, valamint a veszélyes helyeken dolgozok KK-ját a testükbe építik.


Teleszkópos, szűk sugarú KK detektor

Ár: 2000 $ (200%); Hozzáférés: (16); Legalitás: D; Bonyolultság: D/D

Tulajdonkeppen a KK detektor fejlesztett változata; leginkább egy távcsöves puskához hasonlít. Használatához célozni kell (2000 méteres hatótávval, +0, +0, -1, -3, -5 pontossági kóddal), akar egy fegyverrel. A távcső digitális, ötszörös nagyítású.

« Utoljára szerkesztve: 2021. Szeptember 07. 15:39:30 írta Filio Mortale »