Szerző Téma: Star Wars: a rendszer (D6)  (Megtekintve 1119 alkalommal)

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1973
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Star Wars: a rendszer (D6)
« Dátum: 2019. Október 29. 11:23:07 »
A karakteralkotás menete
(2nd edition Core Rulebook, Alapkönyv alapján)

1. Karaktertípus
- Idegen tanítvány, Fejvadász, Vakmerő Pilóta, Kíváncsi felfedező, Kibernetizált űrkalóz, Cinikus felderítő, Evok harcos, Bukott Jedi, Szerencselovag, Kölyök, Köztársasági hivatalnok, Protokollrobot, Csempész, Sullusti kalmár, Vuki első tiszt, Ifjú Jedi...)

2. Név
3. Faj
- Ewok, Gamorrai, Ithoran, Mon Calamari, Rodian, Sullustian, Twi'lek, Wookie

4. Nem, kor, magasság és testsúly
5. Külső megjelenés
- Hogyan öltözködik, különleges ismertetőjegyek, karakter által árasztott hangulat

6. Háttér
- Előtörténet

7. Személyiség
- Hogyan viselkedik általában a karaktered

8. Célkitűzések
9. Idézet
10. Kapcsolat a többi karakterrel

11. Statisztika

Főjellemzők (Attributes)
- Ügyesség (kézügyesség, testmozgás)
- Tudás (ismeretek elsajátítása)
- Érzékelés (megfigyelő-, meggyőző-, rábeszélőképesség)
- Mechanika (űrhajók, járművek vezetése)
- Erő (fizikai erő, ellenállóképesség, szívósság és kitartás)
- Technológia (műszaki érzék)

Ezek között el kell osztanod Faji Főjellemzők érték + 6D (ez az embernél 12D+6D=18D) pontot, minden egy hat oldalú kockának felel meg.
Minden fajnak van egy Főjellemző minimum és maximum értéke, amit ki kell osztani vagy amit maximum rátehetsz
- Ewok (12D), Gamorrai (11D), Ithoran (12D), Mon Calamari (12D), Rodian (12D), Sullustian (12D), Twi'lek (11D), Wookie (12D)
Embernél ez 2D/4D minden főjellemzőre (Az emberi átlag a 2D-s érték)

Példa (12D+6D):
- Erő: 3D
- Ügyesség: 3D
- Érzékelés: 3D
- Mechanika: 3D
- Tudás: 3D
- Technológia: 3D

Megteheted azt is, hogy 1D-t beáldozol és +3 pontra alakítasz, mely után 17D+3 az elosztandó mennyiség.
Karaktermintáknál látható a 16D+6, illetve 15D+9-es felosztás is.

Példa (16D+6):
- Erő: 2D+2
- Ügyesség: 3D+2
- Érzékelés: 3D+1
- Mechanika: 3D+1
- Tudás: 2D
- Technológia: 3D

Maximum +2 érték nyerhető így egy Főjellemzőre, míg látható hogy a többi esetben vagy nem osztasz vagy csak +1-et, amíg a +6 pont kitart.
Ez annyit tesz, hogy a fenti példánál a mondjuk az ügyesség próbadobás három hatoldalú kockával történik és a végeredményhez hozzáadsz fixen kettőt.

A Jedi karakternek minden egyes ismert Erő Jártasságért 1D Főjellemzőt kell feláldoznia

Jártasságok (Skills)
A karakter nem ismeri az összes, a Főjellemző alá tartozó Jártasságot!
A karakter mintában szereplőeket ismeri és azokat, amiket külön megtanul!
(Megfelelő karakterminta hiányában egyeztess a mindenkori KM-el)

A jártasságok amikre pontot kívánsz osztani a Főjellemző értékéről indulnak!
7 pont (hét darab hatoldalú kocka) osztható el közöttük úgy, hogy egy jártasságra maximum 2 pont tehető.

Példa:
Ügyesség 3D+2
- Sugárfegyverek: 5D+2

Itt is van lehetőség egy pont beváltására, amiért 3 specializációt kapsz, de itt már maximum 1 pontot oszthatsz tovább egy jártasságra

Példa:
Ügyesség 3D+2
- Sugárfegyverek: 5D+2
-- Blast Tech DL44: 6D+2

Fejlesztett Jártasságok (Advanced skills)
Példa:
Elsősegély 5D után felvehető/tanulható az Orvostudomány (F) amely így 1D értékkel indul.

Különleges képességek
- fajból származó

Ezek után a következőt kell még feljegyezned:

Mozgás: Fajnál adott (méterben értendő)
Erő érzékeny: Igen / nem
Erő pontok: 1 vagy 2 (ha erő érzékeny) - ez azt jelenti, hogy erő pont költésnél duplázod az adott kockatartalékot
Pl: egy lövés a fent említett DL44-ből Erő ponttal: 12D+4 (igen, ez itt kivétel.) Erő pontot hősies cselekedért lehet kapni
Sötét oldal Pont: 0 - gonosz cselekedetért elméletben automatikusan járó dolog.
Karakter pontok: 5 - 1 pont egy d6nak felel meg, melyekkel a próbákat erősítheted, amennyivel akarod.

Felszerelés:
- fegyverek, vértezetek...

Pénz:
- kredit a pénznem, indulási össze alapvetően változó

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1973
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:Star Wars: a rendszer (D6)
« Válasz #1 Dátum: 2019. Október 29. 17:42:28 »
A Joker kocka

Használata opcionális, de ha választod, akkor minden dobásnál kötelező!

Mikor kockadobásra kerül a sor, az egyik dobókocka mindig legyen más színű (esetünkben dobd külön), mint a többi!

- 1-es dobás esetén ne add hozzá az összeghez, mert valamilyen Baleset történik (Bonyodalom vagy Levonás)
-- Levonás esetén - mindenkori KM döntése - egyszerűen levonja a legnagyobb kocka és a joker kocka értékét a dobott összegből
-- Bonyodalom esetén a KM valami kreatív módon bonyolulttá teszi az illető karakter életét...
-- Példa: Han Solo és Csubakka a Halálcsillagon üldöz egy szakasz rohamosztagost, a Joker kocka 1-es, a csapat Zsákutcába fut (eredeti filmben így volt)

- 2, 3, 4 és 5-ös dobásnál egyszerűen add a többihez
- 6-os dobás esetén add hozzá és dobj vele újra, majd add hozzá ha a dobás értéke 1, 2, 3, 4 vagy 5. 6-os dobás esetén is add hozzá, de megint újra dobhatsz és...

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1973
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:Star Wars: a rendszer (D6)
« Válasz #2 Dátum: 2019. Október 29. 17:57:12 »
A Karakter fejlesztése

A fejlődés lépcsőfokai
1D --> 1D+1 --> 1D+2 --> 2D
2D --> 2D+1 --> 2D+2 --> 3D
3D --> 3D+1 --> 3D+2 --> 4D
4D --> 4D+1 --> 4D+2 --> 5D
... stb.

Főjellemző fejlesztése
Példa:
2D+2-ről 3D-re növelni bármelyik Főjellemzőt 20 Karakterpontba kerül.
(Az összes az adott Főjellemző alá eső Jártasság +1 ponttal javul)
- mindig az aktuális D előtti számmal megegyező érték x 10 karakter pont

Új jártasság tanulása
Példa:
Erő: 2D
Pusztakezes harc: 2D+1 - 2 pont
- mindig az aktuális Főjellemző D előtti számával megegyező értéknek megfelelő karakter pont

Jártasság fejlesztése
Példa:
5D+2-ről 6D növelni bármelyik jártasságot 5 pont
- mindig az aktuális D előtti számmal megegyező értéknek megfelelő karakter pont

Specializált Jártasság fejlesztése
A SJ nem javul automatikusan, külön fejlesztendő!
Példa:
5D+2-ről 6D növelni bármelyik specializált jártasságot 3 pont
- mindig az aktuális D előtti számmal megegyező érték fele (felfelé kerekítve) karakter pont

Egyszerre csak +1-el növelhetsz Főjellemzőt és Jártasságot
A tanuláshoz mentor szükséges!
Autodidakta módon a tanulási idő mindig duplázódik!

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1973
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:Star Wars: a rendszer (D6)
« Válasz #3 Dátum: 2019. Október 29. 19:51:19 »
Karakterminták

Ezek csak karakter minták, nem kőbevésett etalon.
Eltérő mintát lehet alkotni, egyeztetni kell a mesélővel.
"Végtelen" számú Karakterminta található a hasonló mennyiségű kiegészítőkben :)

Kibernetizált űrkalóz (2nd ed. Core Rulebook page 182.)

Faj: Ember

Ügyesség (3D+2): Sugárfegyver, Sugártüzérség, Pusztakezes védelem, Kitérés, Gránátdobás, Közelharc
Tudás (2D): Üzlet, Megfélemlítés, Nyelvismeret, Alvilág ismerete, Értékbecslés
Mechanika (3D+2): Asztrogáció, Csatahajó fegyverzet, Antigravitációs jármű, Szállítóhajó, Fedélzeti fegyver, Védőpajzs
Érzékelés (3D): Alkudozás, Parancsnoklás, Szélhámosság, Hamisítás, Szerencsejáték
Erő (2D+2): Pusztakezes harc, Kitartás
Technológia (2D): Vértezetjavítás, Sugárfegyver javítás, Robbantás, Robotjavítás, Biztonságtechnika

NOTE: Ez amúgy csak 15D+6 Főjellemző, így ha ezt a mintát is választanád, elméletben még 1D elosztható maradt, hogy meglegyen a 16D+6

Háttér: Mire észbe kaptál volna, a kapitányod már más úrhajók lerohanására és kirablására utasított téged meg a barátaidat, te meg benne voltál a buliban. Azóta otthagytad a vérszomjas bandát, de továbbra is űrkalóz maradtál, és nagyban fosztogatod a hajókat. De legalább nem lett belőled gyilkos.

Személyiség: Élvezed az "űrkalóz" névhez tapadó rossz hírnevet. A galaxis keményebb fickói közé tartozol - képtelen vagy komolyan venni a veszély, és imádod a jó murikat!

Célkitűzések: Meggazdagodni. (Van más célja az életnek?)

Idézet: "Lőjük szét a seggüket, fiúk! Na jól van, ha minden pénzeteket ideadjátok, most az egyszer életben hagylak titeket! De tényleg! (Jóízű kacaj.)

Felszerelés: Tarka ruhák, kibernetikus kar (a bal kar +1D Erővel áll ellen a harcban elszenvedett veszteségeknek), csillogó gyűrűk és csecsebecsék, adóvevő, szkafander, 2000 kredit, sugárpisztoly (Veszteség* 4D)

* a veszteség itt a sebzés elnevezése.

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1973
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:Star Wars: a rendszer (D6)
« Válasz #4 Dátum: 2019. Október 30. 07:02:14 »
Droid karakter készítése

Választott típus Főjellemzőire +1D jár
és 10D osztható el a Jártasságok között.

Astrorobotok
- R2 astrorobot

Felderítőrobotok
- Mélyűri felderítőrobot

Biztonsági robotok
- Rim Securities K-4-es biztonsági robot

Protokollrobotok
- 3PO protokollrobot

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1973
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:Star Wars: a rendszer (D6)
« Válasz #5 Dátum: 2019. Október 30. 18:25:21 »
Fajok

Anzat
Főjellemzők: 14D
Erő: 2D/5D
Ügyesség: 2D/5D
Érzékelés: 2D/4D
Mechanika: 1D+1/4D
Tudás: 1D+1/4D
Technológia: 1D+1/4D

Anzati Tracking: Anzati are able to sense the Force in others, and each is automatically considered Forcesensitive and possessing of the Sense Force skill. When tracking prey, Anzati oftentimes use Force powers such as Life Detection, Life Sense, Receptive Telepathy, Sense Force, and Sense Force Potential.

Long-lived: Anzati are practically immortal, and can live for eons.

Stealthy: Because they must secretly hunt sentient beings, Anzati have grown adept at maintaining their stealth and secrecy. This is reflected in a +1D bonus to their Hide and Move Silently skills.

Vampires: The Anzati feed from living beings: for every turn spent feeding, 2 pips are subtracted from the victim’s Knowledge, Mechanical, Perception, and Technical attributes. If any one attribute is reduced to 0 or less, the victim dies. The damage to the attributes is permanent, and reduces skills accordingly.

Mozgás: 10/12
Magasság: 1.6-1.8 méter
Forrás: Ultimate Alien Anthology (pages 13-14.)


Aar’aa
The Aar’aa are a species of color-changing aliens from the planet Aar who have come to be known as “skinchangers.” They are made famous around the galaxy due to the nature of their color-changin skin; given enough time, an Aar’aa can change his skin tone to exactly match the backdrop against which he is set. The Aar’aa are reptiles who often become sluggish in extremely cold temperatures;
however, their unique ability to avoid detection makes them highly prized in fields where stealth is called for. The Aar’aa are many times employed as assasins, bounty hunters, bodyguards, thieves, and more.

Personality: Aar’aa, like most reptilian species, have a somewhat different mindset than that of their warmblooded companions. They are sometimes aloof and other times threatening, moving between moods quickly especially when there is a drastic change in temperature. Many are very confident to the point of arrogance, as over the years they have realized the extent of their usefulness in the galaxy and have, in turn, made themselves think that they are more highly prized than they are. In addition to their arrogance and quick tempers, the Aar’aa are a very secretive lot, perhaps a throwback to the evolutionary changes that caused them to be such notorious hiders in the first place.

Physical Description: Aar’aa are tall, reptilian humanoids with pebbly, scaly skin covering most of their bodies. From their head all the way down their backs is a crest of skin, which bends and folds slightly as their moods shift. Aar’aa have clawed hands and feet, and thick brows that hang over their small, glowing eyes. Their skin has a natural pigment which alters itself over time to blend them into the background, which was used in the creation of Mimetic Armor.

Language: Aar’aa speak their native tongue or Aarese. Basic is difficult for them, but they can manage a highly-accented version of it similar in sound to the accented Basic spoken by Trandoshans.

Home Planet: Aar
Főjellemzők: 12D
Ügyesség: 2D+2/4D+1
Tudás: 2D/4D
Mechanika: 1D+2/3D+1
Érzékelés: 2D+2/4D+1
Erő: 2D/4D
Technológia: 1D+2/3D+1

Különleges Képességek:
Karmok: Do STR+1D damage
Skin-Changing: By spending 1 full round standing against a solid surface, a skin-changer gains a +4D bonus to all sneak checks. For particularly complex patterns to mimic, as much as 3 rounds may be required, depending on the Gamemaster’s decision.
Sluggishness in Cold Weather: Aar’aa become sluggish in particularly cold weather. At the GM’s option, Aar’aa characters may suffer a -1D penalty to all Dexterity and Strength skills in cold weather environments.
Magasság: 1.4-2.0 méter
Mozgás: 10/12

Weequay
Home Planet: Sriluur
Főjellemzők: 12D
Ügyesség: 1D+1/4D
Tudás: 1D/3D+1
Mechanika: 1D/4D
Érzékelés: 1D/4D
Erő: 2D/4D
Technológia: 1D+2/3D+2

Különleges Képességek:
Rövid-távú kommunikáció: Weequays of the same clan are capable of communicating with one another through complex pheromones. Aside from Jedi sensing abilities, no other species are known to be able to sense this form of communication. This form is as complex and clear to them as speech is to other species.

Houk Rivalry: Though the recent Houk-Weequay conflicts have been officially resolved, there still exists a high degree of animosity between the two species.

Mozgás: 10/12
Magasság: 1.6-1.9 meters tall
Forrás: Galaxy Guide 12 – Aliens: Enemies and Allies (pages 92-94), Ultimate Alien Anthology (pages 181-182)

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1973
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:Star Wars: a rendszer (D6)
« Válasz #6 Dátum: 2019. November 04. 18:22:32 »
Szállítóhajó fejlesztések (Forrás: SW Galaxy Guida 06 - Tramp Freighters)

Ezt hosszú lenne kifejteni, de itt található a (pg 38-43.)
- Space/Atmosphere (Űr és Légköri sebesség: Ion motorok fejelsztése)
- Hyperdrive (Hiperűr szorzó csökkentése)
- Shields (Pajzsok)
- Weapons (Fegyverek)
- Computers & Sensors (Elektro-foto receptoroktól...)
- Sensor Jamming (Szenzor zavaró)
... etc. (stb.)

NOTE: ha külön megírjátok mit szeretnétek megkeressük (esetleg szerezd be a pdf-et :) )


Vonósugár (Tractor Beam)
Részletekért lásd Csillagok Háborúja: A Szerepjáték, második kiadás, 110. oldal
Tűzvezérlés: 2D
Sebzés: 2D
Ár: 8.000 credit
Súly: 15 tonna