Harcrendszer
Egy harci kör kb. 3 másodperc
1, kezdeményezésFürgeség+Éberség+módosítók (pl. előny)
2, cselekvési sorrend meghatározása3, cselekvés(ek)egy cselekvés - az első - levonások nélkül végrehajtható
a második cselekvést -1 kockafokozattal kevesebbel dobod
a harmadik cselekvést -2 kockafokozattal kevesebbel dobod
és így tovább. Ha a kockadobás 1d2 alá csökkenne, akkor azt a cselekvést már nem próbálhatod meg.
pl. közelharc 1D8-on van. háromszor akarok ütni (kitérni most nem) az első dobásra nincs levonás, 1D8-al dobom. A második ütés már csak 1D6-al, a harmadik pedig 1D4-el fog menni.
Viszont akármennyire is gyors vagy, vannak egyéb korlátozó tényezők is - pl. a lőfegyvereknél a körönkénti tűzgyorsaság...
Nem minden akció ad büntetést az utána következő cselekvésekre. Az ilyen tevékenységek neve
szabad cselekvés.Ebbe tartozik a pár szavas beszéd, a földre vetődés, valaminek az elejtése és a séta.
A séta körönként 4,5m megtételét jelenti.
A kocogás 9m megtételét jelenti, és az már nem számít szabad cselekvésnek
A rohanás 9m+Fürgeség dobás+Atlétika/Futás dobás távolság megtételét biztosítja, de utána/mellette -2 kockafokozatos büntetést ad az utána következő cselekvésekre.
A kitérés/blokkolás a következő támadás elől történő kitérést biztosítja közelharcban/kézitusában még ha az a cselekvési köröd után következik is be. Ha a köröd vége után még felbukkan egyéb támadó is, akkor az ő támadásukat is megpróbálhatod elhárítani, de akkor a következő kört már a megfelelő számú kockafokozat büntetéssel fogod kezdeni.
Ösztönös kitérésha túl elfoglalt vagy, hogy törődj a védekezéssel, akkor a mozgás is jobb, mintha egy helyben ácsorognál! Mert akkor Könnyű célpont vagy (célszám: 3) közeli távra. Ha figyeled a támadó(ka)t tehetsz egy Fürgeség próbát, aminek az eredménye lesz a védő értéked. Ha elég nagyot dobsz, talán elhibáznak. Persze adhatsz bele Plot pontot is, ha gondolod.
Az ösztönös kitérés
szabad cselekvésnek számít.
HárításFürgeség+ szükséges képzettség mint pl. közelharc
ha a te dobásod magasabb, sikerült hárítani.
Sajnos, ha az ellenfél fegyverrel támad rád, és te fegyvertelen vagy, a fegyver alapsebzését akkor is megkapod.
A hárítás egy cselekvésnek számít. Lő és energiafegyvereket ne akarj hárítani. Arra a kitérés használható.
KitérésFürgeség+Atlétika/kitérés. ha a te dobásod magasabb, sikerült elugrani.
A hárítás egy cselekvésnek számít.
Teljes VédekezésHa mindenáron életben akarsz maradni. Ha csak védekezel a körben, kapsz +2 kockafokozat bónuszt a dobásokra. (persze a több cselekvés miatti büntetéseket ugyanúgy megkap(hat)od)
Ha viszont az előző körből "áthozol" valamilyen cselekvést - akár védekezést is, akkor nem használhatod a Teljes Védekezést
Teljes körű támadás:Ha azt akarod, hogy legyaluld az ellenfeledet. Ebben a körben nem védekezel, és nem is hoztál át védekező cselekvést az előző körből. Viszont erre a körre kapsz +2 kockafokozat bónuszt a támadó dobásokra .
Csel:Közelharcban/kézitusában. Az ellenfél máshonnan várja a támadást.
Dobj Éberség+Közelharc/kézitusa képzettségre
Ellenfél dob Intelligencia+Észlelés/Intuícióra
ha a támadóé magasabb, az ellenfelet sikerült átverni, és a következő támadás ellen csak Ösztönös kitéréssel védekezhet.
Megragadás/leszorítás:Dobj Fürgeség+Kézitusa/specializáció képzettségre
ezzel meg is ragadtad a célpontot, amire dobhat szabadulást
Fürgeség+Erő-vel. A jó hír, hogy a tartása szabad cselekvésnek minősül.
Minden körben, amíg leszorítod, az ellenfeled könnyű célpontnak (célszám 3) számít a fegyvertelen harc szempontjából - de akár fojtogathatod is.
Miután elengedted, az ellenfél földön fekszik amíg talpra nem áll. (-2 kockafokozat büntetést kap addig)
Meglepetésből támadás:Ha nem várja a támadást, a célpont csak Ösztönös kitéréssel védekezhet.
Fedezékek:Könnyű: +4 célszám. Amikor a test nagyobbik része még látszik, de legalább még a fele. Pl. combközépig érő szegély.
Közepes: +8 célszám. Amikor a testnek kevesebb mint fele látszik, de a negyede még legalább. Pl. könyökig érő fal.
Nehéz: +12 célszám. Amikor a test nagy része takarásban van. Pl. sarok mögül kileső alak feje.
Teljes: +16 célszám. Ha csak egy pont látszódik a testből. Pl. egy kulcslyukon át leskelődik.
Lőtávolságok:3m-en belül kapsz +1 kockafokozat bónuszt a dobásokra
Rövid távon belül nincs módosító
Közepes távon -2 kockafokozat büntetést kapsz a dobásokra
Hosszú távon -4 kockafokozat büntetést kapsz a dobásokra
Hajítófegyverek:ha nem dobásra lett kitalálva valami, akkor a távolságtól függően -1-től -4-ig kap kockafokozat büntetést a támadó.
Célzás:körönként +1 kockafokozat bónuszt a dobásokra - max 3 körig lehet halmozni őket. Közben nem lehet mozogni, továbbá nem lehet szabad cselekvésen kívül mást végezni.
Célzott lövés:láb: -1 kockafokozat büntetéssel dobod
+2 kockafokozat bónusz a sebzésre
Egészség + Akaraterő próba 7-es célszám ellen, hogy elkerülje a lebénulását
létfontosságú szervek:pl. fej, lágyék
-2 kockafokozat büntetéssel dobod
+4 kockafokozat bónusz a sebzésre
Egészség + Akaraterő próba 7-es célszám ellen, hogy elkerülje a kábulást. ha sikertelen, 1d6 körre ájulás
apró célpont:pl. szem, szív
-3 kockafokozat büntetéssel dobod
+6 kockafokozat bónusz a sebzésre
Egészség + Akaraterő próba 7-es célszám ellen, hogy elkerülje halált. ha sikertelen, meghal.
Ha pl. könyök vagy térd volt a célpont, akkor normál sebzés mellett Egészség + Akaraterő próba 7-es célszám ellen, hogy 1d6 körre a fájdalom kiüti-e, illetve sebészeti beavatkozásig használhatatlan az adott ízület. Itt a támadó eldöntheti, hogy akarja-e érvényesíteni a sebzés bónuszt.
Lefegyverzés:-2 kockafokozat büntetéssel dobod közelharc esetén
-4 kockafokozat büntetéssel dobod lőfegyver esetén
ha a támadásod sikeres, az áldozat dob 11-es célszámra Fürgeség+akaraterőt, vagy elejti a fegyvert