Szerző Téma: Szerepjátékvilágok  (Megtekintve 2784 alkalommal)

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1973
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Szerepjátékvilágok
« Dátum: 2016. Március 07. 19:45:33 »
Kiadásokról, újragondolásokról, rendszerekről... szabadon

Nem elérhető seth

  • Veterán
  • ****
  • Hozzászólások: 781
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 0
  • Coryon Kane, the Angel of Shadow
Re:Szerepjátékvilágok
« Válasz #1 Dátum: 2016. Március 08. 17:30:09 »
Üdv

Az az ötlet merült fel bennem, hogy mi lenne ha közösen összeraknánk egy sci-fi alapú világot. A rendszer (ha van) nem túlbonyolított. Egyszerre több kaland is futhatna, és lenne egy közös hely ahova összegyűjtjük a kitalált fajokat, technológiát, egyebeket. Vélemény?
There is a saying: yesterday is history, tomorrow is mistery, but today is a gift. That is why it is called present.

Nem elérhető Dierol

  • Global Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 3701
  • Aktivitás:
    31%
  • Karma 5
  • Digitális Nomád
    • Archívum
Re:Szerepjátékvilágok
« Válasz #2 Dátum: 2016. Március 08. 17:56:39 »
Irigylem a szabadidődet ;D De szólj, hogy milyen topicot szeretnél, hozzá, és megnyitjuk ;)
"Minden nagy kaland a rossz tervezés eredménye"

Nem elérhető seth

  • Veterán
  • ****
  • Hozzászólások: 781
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 0
  • Coryon Kane, the Angel of Shadow
Re:Szerepjátékvilágok
« Válasz #3 Dátum: 2016. Március 08. 21:51:08 »
Több mint amennyi kell :D de ehhez nem kell sok szabadidő, csak ihlet, meg memória
There is a saying: yesterday is history, tomorrow is mistery, but today is a gift. That is why it is called present.

Faust

  • Vendég
Re:Szerepjátékvilágok
« Válasz #4 Dátum: 2018. Február 03. 16:23:12 »
Egy kis információ az Északi lelkületűeknek mint jómagam is. Családfámat visszakutatva Norvégiáig jutottam , így mondhatni családi kötelezettség. Februárban érkezik a PDF és a nyomtatott forma is a Dungeons& Dragons játékosoknak és mesélőknek. A Journey To Ragnarok: A Norse Mythology Adventure for 5e. Azaz Kapunk egy Északi szettinget ahol is ha jól olvastam Toril  ahol eddig játszottunk lesz MIdgard és még kapunk mellé 8 elérhető világot.

Istenek, Elfek Jégóriások Ragnorök és még sok minden más Valhalla már vár ránk :D
https://www.kickstarter.com/projects/micheleparoli/journey-to-ragnarok-a-norse-mythology-adventure-fo


Nem elérhető Cyrgaan KheaLorn

  • Nemeskyr kardforgató
  • Veterán
  • ****
  • Hozzászólások: 872
  • Aktivitás:
    7%
  • Karma 0
  • A hóhajú erioni
Re:Szerepjátékvilágok
« Válasz #5 Dátum: 2018. Február 03. 16:31:49 »
Az igazat megvallva, arra a storm-barbárra erőst rákívántam.
A szó jó értelmében persze... :D

De úgy nagy általánosságban jónak hangzik a dolog, még akkor is, ha van most egy ilyen újhullámos vikingség-erőltetés a világban érzésem szerint. :)

CKL
"A férfit csak ezután vettem észre. Igazi ragadozó volt: hószínű, vállig omló sörény, markáns, óarany árnyalatú, kyr vonású arc, a szeme pedig... förgeteg-szürke, mint vihar után a hajnali ég. Egy tisztavérű kyr."

Alan O'Connor - A Halál hét arca

Faust

  • Vendég
Re:Szerepjátékvilágok
« Válasz #6 Dátum: 2018. Február 03. 16:46:56 »
Én is érzem ezt a Viking hullámot, de a könyv alkotói már 15 éve dolgoznak vele. Azt hittem újkeletű a könyv,de még sem :D

Visszatérve valahogy Thor a Marvelből és a VIkings sorozat na meg a Trónok Harca most úgy néz ki felpiszkálta ezt a Viking őrületet :D

Nem elérhető Cyrgaan KheaLorn

  • Nemeskyr kardforgató
  • Veterán
  • ****
  • Hozzászólások: 872
  • Aktivitás:
    7%
  • Karma 0
  • A hóhajú erioni
Re:Szerepjátékvilágok
« Válasz #7 Dátum: 2018. Február 03. 16:55:35 »
Mondjuk nem 100%-ig alaptalanul, de tényleg.

Azt nem láttam, hogy 15 éve csinálják, azért az munka...

CKL
"A férfit csak ezután vettem észre. Igazi ragadozó volt: hószínű, vállig omló sörény, markáns, óarany árnyalatú, kyr vonású arc, a szeme pedig... förgeteg-szürke, mint vihar után a hajnali ég. Egy tisztavérű kyr."

Alan O'Connor - A Halál hét arca

Nem elérhető Filio Mortale

  • I. számú Patás
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 2248
  • Aktivitás:
    7%
  • Karma 3
  • Szabadkőműves
Re:Szerepjátékvilágok
« Válasz #8 Dátum: 2021. Szeptember 12. 09:18:47 »

Nem elérhető Filio Mortale

  • I. számú Patás
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 2248
  • Aktivitás:
    7%
  • Karma 3
  • Szabadkőműves
Re:Szerepjátékvilágok
« Válasz #9 Dátum: 2023. Október 06. 18:24:56 »

Nem elérhető Filio Mortale

  • I. számú Patás
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 2248
  • Aktivitás:
    7%
  • Karma 3
  • Szabadkőműves

Nem elérhető Vafthruthnir

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 121
  • Aktivitás:
    4%
  • Karma 0
Re:Szerepjátékvilágok
« Válasz #11 Dátum: 2024. Augusztus 31. 18:30:00 »
MOTHERSHIP

SCI-FI HORROR RPG

"Üdvözlet az Anyahajón, egy tudományos-fantasztikus horror szerepjátékban, ahol te és a legénységed megpróbáljátok túlélni a legélhetetlenebb környezetet az univerzumban: az űrt! Feltártok veszélyes, elhagyatott űrhajókat; felfedeztek különös, ismeretlen világokat; kiirtotok ellenséges, idegen életformákat, ill. kivizsgáljátok azon borzalmakat, amik minden egyes lépéseiteket követik. Vágjunk bele!"

Így indítja szavait Sean McCoy, a "Mothership - Player's Survival Guide" írója és illusztrátora, mely 2018-ban jelent meg a Tuesday Knight Games kiadó berkein belül.

A világ maga általános [generic] jellegű, de evokatív is egyben az illusztrációk folytán, ami szintúgy Sean McCoy tollából fakadt. Nagyon sok anyag került publikálásra a kiadótól, illetve a rajongóktól az elmúlt 6 évben, így stílus és tartalom szempontjából is könnyen lehet mazsolázni.

A mesélőt itt Gondnoknak [Warden] hívják, a játékosok pedig négy osztályba sorolhatók, mint szállító [teamster], tudós [scientist], android és tengerészgyalogos [marine]. Minden osztálynak eltérőek a mentői, mint Épelme, Félelem, Test és Páncél. Ezen felül a szakértelmek is részben jellemzőek az előbbiekre, de vannak szabadon elosztható pontok is.

A dobásrendszer d10 alapú, de annak eltérő variánsaival. Három mód van, vagyis "xd10", ahol szimplán összeadjuk a dobott értékeket, egy "xd10", ahol nemcsak összeadjuk, hanem szorozzuk tízzel az értéket. A harmadik pedig a jól ismert "d%", amit nem kell bemutatni.
A tulajdonságpróbák [stat check] alkotja a magját a rendszernek, ami d% jellegű. Karakteralkotásnál négy tulajdonságértéket generálunk 6d10 módszerrel értékenként. A tulajdonságok: Erő [Strength], Gyorsaság [Speed], Intellektus [Intellect], Harc [Combat]. Ebből lesz 35% eséllyel (átlag szórás) egy 30-36 környéki szám.
Ehhez az értékhez hozzájárulnak a szakértelmek annak kategóriájától függően: Képzett [Trained], Szakértő [Expert] és Mester [Master]. Ezen három kategória 10%, 15% és 20%-kal járul hozzá a Tulajdonság [Stat] értékéhez próbadobásnál. A szakértelmek ráépülősek, és amennyiben nincs felvéve, úgy Képzetlennek [Untrained] minősül a karakter. A szakértelem szintje határozza meg a költségét, vagyis 1, 2 és 3 pont karakteralkotásnál és szintlépésnél.
Amik még meghatározzák a tulajdonság próbát, az az előny-hátrány [advantage-disadvantage] rendszer, ahol esetről esetre történik az alkalmazás. Ahogy a Kazamaták és Pikkelyesgyíkok 5. kiadásában is honossá vált, itt is kétszer dobunk - ebben az esetben d% próbát - majd előnynél a jobbat, hátránynál a rosszabbat vesszük figyelembe. Ez alapvetően egy körülménymódosító, ahol valami kiemelkedően pozitív vagy negatív tényező hat a körülményekre.
A másik fontos elem a mechanizmusban, az a Kritikus Siker és Balsiker. Itt lényegében a dupla érték számít (pl. 22, 55, 99, stb.). Ha sikeres a dupla érték, akkor Kritikus Siker, ha nem, akkor Kritikus Balsiker. A 00 mindig Kritikus Siker, a 99 mindig Kritkus Balsiker.

Jól látható, hogy a próbadobásnál nincs célszám módosító, hanem pl. egy hackelés [Hacking, Expert Skill] próbához csak az alacsonyabb szintű Számítógépek [Computers, Trained] szakértelme van a karakternek, akkor kijelenthetjük, hogy a próba nem végrehajtható, esetleg több időbe kerül, több egyéb erőforrásba, vagy szimplán hátránnyal dobja.

A mentődobásoknak a fent említett négy fajtája van, vagyis Épelme [Sanity], Félelem [Fear], Test [Body] és Páncél [Armor]. Az épelme mentő esetén az univerzum inkozisztens, logikátlan elemeit próbálja a karakter a helyére tenni, racionalizálni. Félelemnél viszont az érzelmi traumán van a hangsúly, ami lehet akár magány, depresszió, stb.

"A túlélés nehéz: tartalékolni, megmenteni azt, amit lehet, gyűjtögetni kell, hogy eljuss az egyik szikláról a másikra. Ez pedig mind az előtt történik, hogy megvédenéd magad a zord univerzum hitvány szörnyűségeivel szemben."
- Players' Survival Guide 8.o.

A harcrendszer során egy ellendobás történik [opposed check], ahol a támadó egy Harc Próbát [Combat Stat Check] tesz a védekező Páncél Mentője [Armor Save] ellen. Ha a támadó sikeres, jöhet a fegyver sebzéskockája.
Maga a dobásmechanizmus úgy néz ki, hogy pl.:

[Támadó dobása]
Első feltétel: d% vs. Combat Stat 35%
Második feltétel: d% (revolver -5 vs Armor Save) vs ellenfél Armor Save - 5 (revolver) + 5 (hazard suit)


Látható, hogy a d% esetén az ellenfél páncél védő értéke fölé, de a támadó Harc Tulajdonság értéke alá kell dobni. A maximális Egészség [Health] karakteralkotásnál az Erő kétszerese, vagyis átlagosan 60-70 pont érhető el induláskor, viszont a komolyabb fegyverek sebzése, mint a félautomata gépkarabély vagy a pulzus puska 4d10, illetve 5d10 sebzéssel bírnak. Ezen felül egy harcban nem képzett karakter golyótalálata esetén indokolt egy Félelem mentő is akár.

A sikertelen mentőknél 1 pontnyi Stresszt kap a karakter, és Kritikus Balsiker esetén Pánik Próbát [Panic Check] kell tenni. Ez egy 2d10 próba, ahol a Stressz pontok összege fölé kell dobni, és sikertelen sobás esetén a pánik hatását egy táblázatból kiolvasni (dobás értéke határozza meg).

A játékban lehet még felfogadni zsoldosokat különböző szaktudással. Ezek a személyek Harc [Combat], Ösztön [Instinct], Találat [Hits] és Hűség [Loyalty] értékkel bírnak. Ezen bérenceknek az Ösztön a mentőcsomagjuk, nincsen külön mentőjük mindenre és harcban 1-2 találatig bírják. Felfogadásukkor alkudni kell a bérükkel kapcsolatban, ami 100 - 8000 kredit között mozog, attól függően, milyen szaktudást hoznak, stb. Érdekesség a felfogadható söpredék [scum] archetípus, akik 100 kreditbe kerülnek, és a járandóságuk 200 kredit, és olyan neveken futnak, mint:

× Whisky Tango Ronin, aki az erőszakos viselkedéséről, körözéseiről híres. A becsületes harc híve, visszautasítja ezáltal a tőrbe csalást, rajtaütést, stb.

× The Sex Bot (Android), aki egy android logikai chipje ötvözve a játékelmélettel, emberi szexualitással. A tervezője szerint tökéletes recept egy prostituált számára.

Másik érdekes eleme a rendszernek, ami számomra még elősegíti a játékosi proaktivitást az az űrhajó menedzselése. Mivel ez a közlekedési eszköz az űrben és az élettere - akár kaland helyszíne - is a karaktereknek, így fejleszteni, javítani kell, biztosítja a kikötőben a köztes időt (downtime), ahol a karakterek tudják képezni magukat.
A hajónak is vannak tulajdonságai, mint Páncél, Harc, Intellektus, Gyorsaság. Ezen felül Hajótest [Hull] érték, Gályaraktár [Galley Stock]. Szerkezete modulokból áll, amit fejleszteni lehet, bővíteni, stb.


Zárásként a rendszer 2019-ben megnyerte az Ennies díjátadón a "Legjobb Játék" kategóriát, és a DriveThruRPG oldalán PWYW formában ingyenesen letölthető.

https://www.drivethrurpg.com/en/product/484222/mothership-player-s-survival-guide
« Utoljára szerkesztve: 2024. Augusztus 31. 22:44:35 írta Vafthruthnir »