Szerző Téma: Hősök Születése  (Megtekintve 1307 alkalommal)

Nem elérhető Dierol

  • Global Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 3631
  • Aktivitás:
    3%
  • Karma 5
  • Digitális Nomád
    • Archívum
Hősök Születése
« Dátum: 2015. Október 12. 19:13:39 »
A karakteralkotás menete Codexben

Mivel ezt a topicot olvasod, feltehetőleg már eldöntötted, hogy játszani akarsz, és feltételezem, hogy segítségre lenne szükséged a karakteralkotáshoz. A másik amit feltételezek, hogy ez lesz az első karaktered, így ezt a leírást ennek tükrében próbálom elkészíteni.
Szóval az alapkönyv megvan. Már csak egy számológép, kockás lap és rengeteg idő kell. (esetleg javaslom a szöveg vagy táblázatkezelőt, mint időspóroló tényezőt)

Az első amire szükséged van, hogy valamilyen benyomásod legyen a világról. Az alapkönyv 219. oldalától kezdődik és a 259. oldalon ér véget a világleírás, és a példakarakterek szekciója. Olvasd el!  :read:  A követező legyen az „Istenek Könyve”187. oldaltól a 218. oldalig, amely a világ főbb vallási irányait mutatja be. Ha varázsolni akarsz a későbbiekben (mindegy, hogy szakrális, vulgár vagy mozaikmágia) akkor még 153-186. oldalt is nézd át, különben egy harcosnak csak a 155. oldal, mágia-ellenállás címszónál található pár sorra van gondja. A mágiahasználókról csak annyit, hogy alacsony szinten inkább tudós/bölcs, mint varázshasználó gyengécske hatalma miatt, persze később kinövik magukat.

Most, hogy már van valami fogalmad Abrÿss világáról, gondolom van valami karakterötleted is.
Lássunk neki! Elsőnek válassz „fajt”! Ember, Gorg, Nador hármasból lesz valamelyik. Ember esetében válaszd ki a származási helyet, hogy mely országban ringott a bölcsője. Gorg, Nador esetében jó eséllyel ezzel nem kell szöszölni, hacsak nem magyarázod meg frappánsan az előtörténetben.

A fő tulajdonságok

között eloszthatsz 65 pontot. Ez 13-as átlagot hoz neked. (Az emberi átlag 10) A fő tulajdonságok (tulajdonságcsoportok) az Észlelés, Mentál, Asztrál, Erőnlét, Ügyesség. Értékük 1-20-ig terjedhet.
Ha nézed a karakterlapot, láthatod, hogy a fő tulajdonságok mindegyike alatt van 3 kisebb rubrika. Pl. az Erőnlét alatt az Erő, Kitartás, Egészség található. Ezeknek az értékét szabadon meghatározhatod, de a 3 érték átlagának a hozzá tartozó fő tulajdonsággal kell megegyezzen.
Hogy a fenti példánál maradjunk lehet az Erőnléted 14, és azon belül az Erő 10, Kitartás 18, Egészség 13 így átlagos erejű, de hihetetlenül kitartó lesz a karakter.
A képességek leírását megtalálod a 29. oldaltól. Két dologra azért nem árt figyelned. Az egyiket már nyilván észrevetted – hova a csudába tették a szépséget/megjelenést? A válasz egyszerű – nincs. Mindenkinek más a zsánere, szóval ez egy relatív dolog... Itt szabadon lehetsz végzetesen gyönyörű, vagy legendásan ocsmány – a választás a tiéd :D A kategóriáit a 36. oldalon találod meg. A másik még feltehetőleg nem tűnt fel – de itt nincs FP... minden sérülés életerőből megy, ami pedig az egészségeddel egyenlő...
Szóval szétosztottad a pontokat? Helyes. Akkor most lapozd fel a könyv végét, és nézd meg, hogy szülőfölded milyen további tulajdonság módosítókat ad, és ennek megfelelően változtass az értékeken. (20 fölé és 1 alá akkor sem mehetnek az értékek) A fő tulajdonságoknál/tulajdonságcsoportoknál nálam a matematikai kerekítés szabályai érvényesek.

A képzettségek
között eloszthatsz 30 Alapfokot (pontot, ha így jobban tetszik) A képzettségekről a 38. oldaltól olvashatsz. Leírásaik a 46. oldaltól a 76. oldalig tart, a 76. oldal egyben összefoglaló táblázat is (A szorzóknál tartalmaz hibákat -mechanika, méregkeverés, herbalizmus, gyógyítás) A 81. oldalon olvashatsz a gyógyító képzettségekről. A képzettség alapfokköltsége a neve utáni zárójelben található szorzószámmal egyenlő. Pl. az írás/olvasás – Dún (x1) egy alapfokba kerül. Az Általános Harci Tapasztalat (x8) 8 alapfokba fáj.
Válogasd össze azokat a képzettségeket, amiket meglehetősen jó hatásfokkal szeretnél használni.
Egy nyelvismeretet ingyen kapsz, 50%-on, beszéled az anyanyelvedet, valamint a helyismeret képzettséget is megkapod 50%-on. Ha több helyen is sokat tartózkodott a karakter, akkor az 50%-ot szétoszthatod több helyismeret között is.
Itt hívnám fel a figyelmedet az Aura (x2) képzettségre, ami a mágia-ellenállást is biztosítja. Nem kötelező, de jobb, ha van :) 
Mágiahasználóknak: a Belső és Külső Erő képzettségek (166. oldal) kölcsönösen kizárják egymást (vagy-vagy), és nem kell az Aura képzettség. "Pszi"használatához hasonlatos a diszciplínák képzettség (160. oldal). A harci képzettségeket is most ajánlott megvenni, de előtte lesd meg a Harci iskolákat is a 244.oldaltól, ha eddig nem tetted volna!

Vagy Harcművészetet vagy Általános Harci Tapasztalatot vehetsz fel – a kettő kizárja egymást.
Ezekkel nem kérdezem meg, hogy értesz-e az adott fegyverhez – bármilyen közelharci fegyverrel tudsz bánni. Mint rövid kard, balta, napernyő, vagy cserepes virág.
A Távolsági harchoz nem használható a Harcművészetet vagy Általános Harci Tapasztalat, ahhoz íjászat, hajítás vagy fegyverforgatás kell!
A harcmodorok már specializáltabb tudást takarnak (közelharc, kardvívás, pusztítás, lándzsavívás, íjászat, hajítás) Ezek a fegyverek egy családjának ismeretét takarják. pl. csak kardok, csak a zúzófegyverek, vagy csak a szálfegyverek. Az adott csoporton belül bármit tudsz használni, ami oda tartozik, de ha nincs a másik harcmodor vagy általános harci tapasztalat/Harcművészet felvéve, akkor azon kívül mást nem. Persze vannak átfedések a kategóriák között, de ezt később. A 138. oldalon van egy táblázat, hogy milyen fegyver milyen harcmodorral forgatható.
Most mondhatod, hogy neked elég egy rövid kard, és mást nem akarsz megtanulni... erre van a fegyverforgatás képzettség. A %-os kiszámolásnál pedig a „fegyver szerint változó” érték azt jelenti, hogy nézd meg az adott harcmodort, amiben a választott fegyveredet forgatják, és azzal számolj. Ha több harcmodort támogat a fegyver, minddel számold ki.
És most bonyolítsuk meg egy kicsit! (116. oldal)

Az Általános Harci tapasztalatod vagy Harcművészeted bármekkora lehet, a felső korlát a 100%

A harcmodorok (közelharc, kardvívás, pusztítás, lándzsavívás) szintje legfeljebb 25%-al lehet magasabb, mint az Általános Harci tapasztalatod vagy Harcművészeted szintje.
-Ha ez utóbbi kettő 0%, akkor a harcmodorok maximális értéke 25% Kivéve Hajítás és íjászat esetében, aminek a maximális szintje 100%
-Ha a maximális, 25 pontos különbséget elérted, de tovább akarod növelni a harcmodorodat, abban az esetben előbb vagy az Általános Harci tapasztalatodat vagy Harcművészetedet kell megnövelned. Ám mivel a harcmodor specializációnak számít, az Általános Harci tapasztalat vagy Harcművészet növelése nem növeli a harcmodor értékét, hanem legfeljebb beéri, és ha magasabb, eltünteti a harcmodor(oka)t. Persze utána ismét lehet külön csak egy-két harcmodorra koncentrálni, és akkor ismét megjelenik a képzettség.

-A Fegyverforgatásod szintje legfeljebb 25%-al lehet magasabb, mint a fegyverhez használható harcmodorod szintje.
-Ha nincs harcmodorod, akkor a fegyverforgatás maximális értéke 25%
-Ha a maximális, 25 pontos különbséget elérted, de tovább akarod növelni a Fegyverforgatásod szintjét, abban az esetben előbb a fegyverhez használható harcmodorod szintjét kell megnövelned. Ám mivel a Fegyverforgatás is specializációnak számít, a harcmodor növelése nem növeli a Fegyverforgatás értékét, hanem legfeljebb beéri, és ha magasabb, eltünteti a Fegyverforgatás(oka)t. Persze utána ismét lehet külön csak egy-két fegyverre koncentrálni, és akkor ismét megjelenik a képzettség.

Halkan megjegyzem, hogy a fentieken kívül van a fegyvereknek is harcértéke, és ahogy egyre jobban megtanulja a karakter a technikáit (TP-t költ rá), a fegyver harcértékeit is tudja növelni. Az elérhető maximum a 40-es TÉ és VÉ

A harcban akkor sebzed meg az ellenfelet, ha a támadó értéked alá dobsz K100-al, és az ellenfél védő értéke fölé dobtál.
Ha a támadó értéked alá dobtál, de az ellenfél védő értéke alá, akkor az ellenfeled védő értékét csökkented.
Ez alapján már el tudod helyezni a következőt:

A fentiek alapján két karakteralkotási lehetőségre hívnám fel a figyelmedet.
- Spórolsz az alapfokkal, és felveszed a fegyverforgatást (1x) valamelyik fegyverre, és növeled a fegyver harcértékeit is minden szinten. Az elérhető maximum így 25(fegyverforgatás)+40(fegyver értéke), azaz 65 lesz. Olcsó, gyors, és marad egy rakat pontod másra. Ám 65 fölött már sokkal drágábban(nehezebben) tudod növelni a harcértékeidet.
- Nagybetűs Harcos faragsz a karakterből. Felveszed vagy az Általános Harci tapasztalatot (8x) vagy Harcművészetet (10x)
és növeled a kedvenc fegyvered harcértékeit.
A kezdő Harcművészet szintje kb. 15%+5%(a 100 TP-ből), és rendelkezel még a fegyver harcértékeivel - a kettő összege határozza meg a harcértékeidet.
később a felveszed valamelyik Harcmodort(x3), és a harcművészethez képest 25%-al magasabb szintre fejleszted.
A harcmodorra való költéskor annak értéke nem 0-ról, hanem a harcművészeted szintjéről indul. (s ha később növeled a Harcművészeted szintjét, az nem növeli meg a harcmodor százalékát) Ez alapján a választott harcmodorodban elérheted a 20+25, azaz 45%-os értéket.
Miután ezt elérted, a Fegyverforgatásra(1x) koncentrálva a harcmodorhoz képest 25%-al magasabb szintre fejleszted.
így már a fegyverforgatás maximális értéke 70% lesz.
A kedvenc fegyvereddel együtt ez már a 70%+40 (fegyver értékei) azaz 110 lesz az elérhető maximum a kedvenc gyilkolószerszámoddal.
-Azért választhatod az arany középutat is ;)

Az azért látszik a fentiekből, hogy ha van Harcmodorod, "felesleges" felvenni alapfokból a fegyverforgatást olyan fegyverre, aminek a stílusa megegyezik a harcmodoréval. Inkább később fizess ki 5%-ot TP-ből a fegyverforgatás növelésére.
Az Általános Harci tapasztalat/Harcművészet pedig a Harcmodor és fegyverforgatás alapfokból történő felvételét teszi kérdésessé.

Elverted, mint a pinty a pontokat? :) akkor most számold is ki az értéküket! A 76. oldalon ott van, hogy mely tulajdonságok átlaga adja meg a képzettség %-át. Pl. Az írás/olvasás esetén az intelligencia és összpontosítás átlaga. Nem sok, de kezdő karakterről van szó, és még nem értünk a végére ;)


A képzettségek finomhangolása
Első szinted alkalmából eloszthatsz 100TP-t ;) Ezt elköltheted

-Tulajdonság növelésére
Szintenként 1-el növelhetsz egy Tulajdonságot, és 20 föle így sem mehet. Az ára: új szintx5 (Pl. 12-ról 13-ra 13x5=65 pontba kerül)

-Képzettség növelésére
Szintenként 5%-al növelhetsz egy képzettséget. 1%-nyi növelés ára megegyezik az alapfok költségével. (Pl. az Általános Harci tapasztalat 5%-nyi növelése 5x8=40 pontba kerül)

-Képzettség felvételére
Képzettség felvétele: ugyanazok a szabályok érvényesek rá, mint a képzettség növelésére. Felírod, és kifizeted a költségét. Nagyszerű lehetőség, hogy a karakter belekóstolhasson egy picit azokba a képzettségekbe, amire nem maradt alapfok. Igaz, hogy 5% a maximum, amit elsőre elérhet vele, de később lehet növelni ;)

-Fegyver harcértékeinek növelésére
Növelheted a neked tetsző fegyvere(i)d TÉ és VÉ értékét -ez jelképezi a sok gyakorlást és a technikák fejlődését. Egy fegyver TÉ-je és VÉ-je együttesen, és nem külön-külön! legfeljebb 5 ponttal növelhető. Az 5 pont szabadon elosztható a két érték között. Ez pontonként 1 TP-be kerül, kivéve a páros fegyvertechnikákat, mert ezek háromszoros (x3) nehézségűek. Egy fegyver TÉ és VÉ értéke max. 40-ig növelhető., de fegyvertől és harci iskoláktól függően kivételek lehetnek.

Ha végignézed a karaktered jelenlegi képzettségeit, láthatod, hogy nincs igazán kiugró érték. Ám a karakter alkotásakor (és csak akkor) még van lehetőséged meghatározni a karaktered mesterségét, és a sarkalatos képzettségekre most a fenti 100TP-bol több pontot rakni.
A lehetőség kizárólag Ismeretre, Tudományra, Művészetre és Szakmára alkalmazható!

Kiválaszthatsz két képzettséget, amire 15%-ot is rakhatsz, ha kifizeted a fejlesztés költségét
Kiválaszthatsz három képzettséget, amire 10%-ot is rakhatsz, ha kifizeted a fejlesztés költségét
és
Kiválaszthatsz két specializációt, amire 20%-ot is rakhatsz, ha kifizeted a fejlesztés költségét

A specializáció esetén bármely két képzettségen belül választhatsz továbbá egy-egy specializációt. Ez nem a teljes képzettségre vonatkozik, hanem azon belül egy-egy témakörre.

Mostanra megvannak a tulajdonságok, képzettségek, de még pár dolog hiányzik...
Az Életerő pontjaid száma mint már írtam, az egészségeddel egyenlő. A rossz hír az, hogy ha csökken az életerőd, csökken az egészséged - ha beteg vagy, nehezebben állsz ellen más nyavalyáknak is.

Az aurád, vagyis mágia-ellenállásod megegyezik az Aura nevű képzettségeddel, kivéve ha Belső vagy Külső Erős képzettséged is van. Ebben az esetben az aura képzettség helyett a Belső vagy Külső Erő x 1,5 az értéke.

Mana-pontjaid száma a Belső vagy Külső Erő képzettségeddel egyenlő.

Kikapcsolódásként nézd meg a 37. oldalon kezdődő táblázatot! Válassz, vagy találj ki magadnak öt személyiségjegyet, ami illik a karakterre.
"Minden nagy kaland a rossz tervezés eredménye"

Nem elérhető Dierol

  • Global Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 3631
  • Aktivitás:
    3%
  • Karma 5
  • Digitális Nomád
    • Archívum
Re:Hősök Születése
« Válasz #1 Dátum: 2015. Október 12. 19:24:46 »
S most a folytatásban lássuk a harcértékeket is!

Vagy választottál magadnak harci iskolát (244. oldal), vagy pedig te döntöd el, hogy mit és hogyan tanult a karaktered.
-Ha magad döntesz, akkor a fő (kedvenc) fegyvered TÉ és VÉ értékéhez adj hozzá 7-et
két másik fegyver esetében +5 módosítót kapsz mindkét értékre
három további fegyver pedig +3 módosítót kap a TÉ és VÉ értékére

A példa kedvéért én választok egy Arkhort (csatakardot) őt nevezem ki fő fegyvernek
a könyv szerinti alap értékei: TÉ:5, VÉ:4, EGO:9, 2TÉ:50, harcmodor:P(KV), MGT:1
erre jön a fő fegyver bónusza, amivel így néz ki: TÉ:12, VÉ:11, EGO:9, 2TÉ:50, harcmodor:P(KV), MGT:1

Harci iskola esetében a fentiek nem járnak, hanem az adott iskola leírásában szereplő fegyvereket és harcértékeket kapod meg
A 127. oldalon megnézheted, hogy a pajzsok, vértek mire is jók, hogy működnek :) A 150. oldalon választhatsz is a készletből, de engem most az MGT-je fog érdekelni, nem az SFÉ. Ugyanis Pusztítással nem kell törődnöd vele - annyi vasat veszel magadra, amennyit nem szégyellsz. Kard és Lándzsavívás esetén összesen 3-as MGT-ig vagy büntetlen, felette minden MGT pontért 10 TÉ és VÉ csökkenést szenvedsz el. Közelharcban pedig minden egyes MGT pont 10 TÉ és VÉ csökkenést biztosít  :devil:


Lassan minden megvan, hogy kiszámolhassuk a harcértékeidet! Megvan a fegyver vagy puszta kéz, és feltehetőleg a harci képzettségek is.

Mi micsoda a fegyver táblázatban:
Arkhor: TÉ:5, VÉ:4, EGO:9, #2TÉ:50, harcmodor:P(KV), MGT:1
A név, TÉ és VÉ egyértelmű. Az EGO a kezdeményezésnél kap szerepet. A #2TÉ:50 annyit takar, hogy ha a TÉ értékem 50 vagy a fölött van, 2x támadok egy körben. Harcmodor: hogy milyen harcmodorban is lehet az adott fegyvert forgatni. A harcmodorokról a 109. oldalon bővebben tájékozódhatsz. MGT: mozgásgátló tényező, pusztító harcmodorban nem kell figyelembe venni. Ugyanez a 138. oldalon is elolvasható

A Támadó érték kiszámolásával kezdjünk!
A fenti csatakardnál maradva én az elosztható 100TP-bol még ötöt rárakok - mindent a védőre:
TÉ:12, VÉ:16, EGO:9, 2TÉ:50, harcmodor:P(KV), MGT:1
Van Általános Harci tapasztalatom (13%), egy Közelharc harcmodorom (15%), és van egy fegyverforgatás képzettségem (18%) a csatakardra.
A fenti esetben a fegyverforgatást használnám normál helyzetben, mert az a legelőnyösebb számomra:
a TÉ ebben az esetben: 12+18=30%
Ha találok egy buzogányt, akkor azt már csak az Általános Harci tapasztalatom (13%) + a fegyver harcértékével tudom használni - mivel sem pusztításom, sem fegyverforgatásom nincs, ami magasabb lenne az Általános Harci tapasztalatomnál.
Tor esetén egy fokkal jobb a helyzet, mert oda a Közelharc harcmodorom (15%) + a fegyver harcértéke jönne.

A védő érték kiszámolása ugyanúgy történik, mint a támadó értéké: a fegyver VÉ-je + a megfelelő harci képzettség - ami ismét a fegyverforgatás lesz. A végeredmény a csatakard esetében 16+18=34% ám nézzük meg a 111. oldalon, hogy a pusztítás stílus milyen módosítókkal jár! Na igen, a Védő értékből még le kell vonni 15-öt.. s így a 34% helyett már csak 19% a VÉ... De erre vannak a páncélok ;)

A kezdeményező érték már rafkósabb. Aki nyeri a kezdeményezőt, az határozza meg, hogy milyen harcmodorban kell küzdeni abban a körben. (Igen kellemetlen ám pallossal közelharcot vívni, pláne súlyosabb vértben...)
A stílus egója a 25. oldalon is megtalálható, de azért ide is leírom.

Közelharc:+3
Kardvívás: +6
Pusztítás: +6
Lándzsavívás: +4

a KÉ= TÉ/10 (3)+a fegyver egója (9)+ pusztítás egója (6)+Harcművészet/10(0)=18

Vagyis a csatakard értékei nekem a következőképpen néznek ki:
KÉ: 18 TÉ:30 VÉ:19 Támadás/kör:1, harcmodor: pusztítás

Azért mutatok egy érdekes fegyvert, a rövid kardot! A különlegessége az, hogy lehet Közelharc,Kardvívás és Pusztítás stílusban is használni. A fenti képzettségekkel a harcértékeit mindhárom esetre kiszámolhatjuk:
A rövid kard értékei: TÉ:6, VÉ:9, EGO:4, #2TÉ:40

Közelharcban: (a képzettségem 15%)
KÉ:13 TÉ:21 VÉ:24 Tám/kör:2 (közelharcban +1 támadás/kör, +5 KÉ, nagyobb kocka a sebzés - 110. oldalon a módosítók)
Kardvívásban: (ált. harci tapasztalatom van helyette 13%)
KÉ:8 TÉ:19 VÉ:22 Tám/kör:1
Pusztításban (ált. harci tapasztalatom van helyette 13%)
KÉ:8 TÉ:19 VÉ:7 Tám/kör:1 (VÉ csökkenés, nincs MGT, Páncéltörés - fele SFÉ, Sebzésbónusz erőből)
Tehát látszik, hogy bár egy fegyver, helyzettől függően más és más harcértékeim lehetnek.
A fenti tudás birtokában számold ki az összes fegyvered harcértékét!

Idézet
Üdv!

Csak halkan a partvonalról:

Keelut-tal tudnám bemutatni ezt a páros dolgot, de sajna o nem került át és most nem másolnám be "kéretlenbe" a statját. (Ha van rá igény, akkor felrakom.) Így leírom Kyrfattyú karakterére, hogy szerintem hogy is lenne ez a páros nao dolog:

A végső harcérték két részből áll össze a harci képzettségből és a fegyver technikából. Képzettségnél nincs páros harcmodor képzettség, az csupán egy technika, hogy kettő fegyverrel is kalimpál össze vissza az ember.

Így a karakter harci képzettségei:
Általános harci tapasztalat (8x) – 8af 14%
Nao fegyverforgatás (1x) – Af 19%+ 5%+5%= 29%
Fegyverrántás (1x) – Af 16%+ 5%= 21%

Itt megjegyezném, hogy jelen esetben azért van értelme az Áht 8 Aaf-ján felül még 1 Aaf-ot rászánni a nao fegyverforgatásra, mert a tulajdonságokból fakadó alap% így jóval nagyobb. ;)
Ha ez nem lenne jelentős, illetve szűkében lenne az Af-nak a kari, akkor meg így nézhetne ki:
Általános harci tapasztalat (8x) – 8af 14%
+ Nao fegyverforgatás (1x) 14%(Áht)+ 5%+5%= 24%
Fegyverrántás (1x) – Af 16%+ 5%= 21%


Fegyverek és technikáknál számít külön technikának a páros fegyverhasználat, ami nemcsak a 3x-os növelésben jelenik meg, hanem a +7/+5/+5/+3/+3/+3 lehetőségek közül is külön sort emészt fel.

Így ez így nézne ki (feltételezve, hogy fontossági sorrendben van felvezetve a gyakorolt fegyverek listája):
fő fegyverként (+7)
- nao (3,4,5) 20 11 5 40 KH (FF) +10TÉ (1x) – 5 TP 5 TP

másodfegyverként (+5)
- páros nao (6,8,10) 21 13 10 40 KH (FF) +10TÉ (3X) – 15 TP 15 TP
- vívókard (9,7,9) 14 12 9 50 KV (ÁHT)

3. fegyverként (+3)
- vîl (3,3,3) 6 6 3 50 KH (ÁHT)
- kard+vîl (12,10,10) 15 13 10 50 KH, KV (ÁHT)
- tőrkard (10,3,7) 13 6 7 33 KV (ÁHT)

Aztán már csak össze kell adogatni a fenti képzettségeket a technikákkal soronként a megfelelőt és kijön a végső harcérték. :)

Nah, bocs a beleszólásért!

Utolsó simítások

-Ha a karakter harci iskolában nevelkedett, tüntesd fel, hogy melyikben
-Ha felvetted a Diszciplínák képzettséget, tüntesd fel, hogy melyikeket ismeri a karakter (alapkönyv 160. oldala, és a Grimoire 56. oldala a szellemi iskolákról)
-Határozd meg az aurád jellegzetességeit (158. oldal alapján)
-Mágiahasználók esetében a Varázslás rítusáról, a Beleélés érzetéről ,és a kisugárzott auraérzetről ejts pár szót
-Mágiahasználó esetében határozd meg azokat a varázslatokat, amelyeket ismersz!
-Válassz felszerelést, fegyvert, vértet az ésszerűség keretein belül. Jegyezd fel a páncélod fő jellemzőit
-Írj fel 1K10 arqu (arany) kezdő pénzt
-Határozd meg a signumodat, ha van.
-add meg a karaktered leírását
-írd meg a karaktered előtörténetét

-és a legfontosabb - töltsd fel ;)
"Minden nagy kaland a rossz tervezés eredménye"