A fenti okvetlenkedésből kiindulva, lehetséges a ork tűzvari, de nem teljesen a kaszt szerint. Az tuti h Aschaonban és Ordanban is rávágnák az ajtót, de mi van az Elátkozott Vidék Fekete Lángjával -vagyhogyishíjják- Ha a Tier nan Gorduin, esetleg a Garmacor féle regényekből indulunk, ahol a hősökkel minden megtörténik, de mégis közben jár értük a csuda, akkor számomra lehetségessé válik az ork kitanítása is. Jó előtörténet, és máris játszható minden kaszt/faj. Mindennek ellenére ezt nem szeretném, és annak reményében is írok h ez csak elmélkedés.
A faj, kaszt táblázat pedig éppen a szankciók végett van, habár az meg teljesen ellent mond a fenti blablának. A lényeg h akarni kell úgy nézni a világot, ahogy mások láthatják. (Jó előtörténet: nem elég ha csak a JK-nak tetszik )
Nem kötekedésből, pusztán az elméleti eszmecsere, úgymond "mentál-maszturbáció" kedvéért.
Az Elátkozott Vidéken ez eleidinek élnek, de ők egy külön faj, és semmiféleképpen nem kötődnek Sogronhoz. Ők egy különleges faj, ennyi, de ők nem tanítanak, nem képeznek és főleg nem érintkeznek senkivel.
A Fekete Láng, az Sogron nagy hatalmú ordani(!) papja ill. tűzvarázslója, aki egyfajta szeráfi alku segítségével élőholttá válik.
Persze, értem, hogy regények, igen, nyilván Tier Nan Gorduinnal is megtörténik minden, mint ahogy Alyr Arkhonnal is, vagy más neves kalandozóval. De alapvetően nem is arról szól ez a kis eszmefuttatás, hogy egy kalandozó élete során milyen csodálatos, vagy hihetetlen események részese lesz. Olykor akár isteni vagy más, emberinél nagyobb hatalom közbenjárására akár a halálból is visszatérnek, stb.
Itt pusztán arról van szó, hogy bizonyos népek, törzsek, fajok képviselői milyen tudással rendelkezhetnek.
Ha megnézzük az orkok hitvilágát, felfogását, láthatjuk, hogy még az egyszerű vajákos, füvesember (füvesork?) is csak gyenge utánzata bármely boszorkánymester-tanoncnak a világ bármely más tájáról. Egyszerűen azért, mert nem is igazán érdekli, a saját mesterségét nem ebben látja. Attól még ő ork, fegyverforgató, legfeljebb nagyobb a hatalma a többieknél, tud néhány gyógyitalt készíteni és mágiájának aljas vagy kevésbé aljas trükkjeivel meg tudja félemlíteni a többieket, föléjük helyezheti magát. De nagyjából kettő másodperc alatt vérezne el bármilyen komoly mágikus összecsapásban, ha arról lenne szó, hogy nem tudja a baltáját beleállítani a másik fejébe. Nem azért, mert béna, ügyetlen, satöbbi, hanem mert néhány évezred ork történelme erre szelektálta ki őket, ez az ő népük öröksége. Azok, akik jelentős mágikus hatalomra tettek szert, kb. héroszok is lettek, mint Ugjhorbagan, vagy Ghazga (bár utóbbi a méregkeverő tudományának köszönheti héroszi pozícióját).
Szóval szerintem a "tiltott" kaszt-faj kombinációt nem csak az iskola maga, hanem a faj is tilthatja, vagy akár a nem - női Tharr-pap pl. nincs és punktum, ahogy férfi Orwella-pap sincs. Számomra az érdekes előtörténetű, szokatlan karakter mondjuk az lenne, hogy egy vadork hogy győz meg mondjuk egy kisebb boszorkánymesteri rendet, hogy fogadja soraiba, vagy mondjuk egy énekmondó törzs leszármazottja miképpen lesz egy erioni bárd tanonca. Ők sem lesznek már orkok a szó igazi értelmében, valószínűleg akármelyik törzs kivetné magából őket, de ha valaki mindenképp magányos orkot szeretne, szerintem ezek pl. lehetőségek.
Ettől függetlenül természetesen nem minden tökéletes, de ez van. Hogy a M.A.G.U.S. a szélsőségek játéka lenne, azt távolról sem mondanám, érdekelne, hogy a wier vagy az aquirok miért testesítik meg a szélsőséget számodra. Vagy miben különbözik ez akármelyik más játéktól.
CKL
Szval, csakhogy itt is szaporíjjuk a szót
Sogron: ööö, elbeszéltünk egymás mellett, mert ha egy ork véletlenül tűzvari is lehetne, biztosan nem az egyházi Sogron hívő, hanem valamilyen szektás lenne... maximum. Azt már végképp elutasítom én is, h tűzvari v a pap kasztba beválasszák, éppen az általad is leírtak miatt.
Elidinek: Valóban. Nem tudom miért "
fekete lángot" mondtam. Ismerem a különbségeket is.
DE! azzal nem értek egyet h nem taníthatnak, oszthatják meg más fajúval a tudásukat:
"...A krónika egyébként ritkán tartalmaz mást, mint mágiával kapcsolatos felfedezéseket és tényeket. Az itt felhalmozott tudás lassan az eleidinek minden tagjához eljut, így a kutatások eredményei nem csupán a pergamenen élnek tovább..."Természetesen itt is hatalmas felkiáltójelet teszek, h ELŐTÖRTÉNET! kérdése.
Ad1: ki az a hülye, aki önszántából az Elátkozott Vidékre menne tűzmágiát tanulni?
Ad2: honnan tudja a karakter h neki ez a mágia forma kell? Sejtés vagy a fejében suttogják a hangok?
Ad3: orkként hogyan ment a agyba, h a hagyományokat félresöpörje és drasztikusan kilépjen a nagyvilágba felvállalva az ezzel járó nehézségeket. (lévén h a faj egyedei nem különösebb észlények)
Szval sok,sok, sok, sok, sok felkiáltójellel mondanám h lehetséges, azonban az emberi elme, határtalan és képes minden problémát megoldani.
a wier vagy az aquirok miért testesítik meg a szélsőséget számodraEz alapján olyan tévképzet ölt alakot bennem, h én támadom a M.A.G.U.S-t, te pedig védeni próbálod.
Ööö...számomra ez a legkedvesebb világ, és soha nem adnám semmiért. DE! a Tier, meg a Alyr dolgokat éppen a szélsőségek miatta hoztam fel:
"...Az elfek természetétől leginkább a feketemágia -Nekromancia- áll távol, ezért az efféle varázslatoknak kevésbé tudnak ellenállni mint mások..." Summárium 51.old 7. bekezdés
Micsoda is az Alyr Archón nevezetű fickó? Hogyan is került be és miért lett Dorani nekromanta? Száz meg száz ilyen/efféle kivétel akad. Picit visszakanyarodva
az ork tűzmágusra, ha ő Elfként kiléphet a skatulyából/szabályok alól, akkor más miért nem? Csak azért mert őt nem a nagy Wayne Chapman alkotta -semmi bajom az íróval, és helyette bármelyik íróval helyettesíthetném a nevét
És most jöjjön a vicc, a Wier.
Elsőként az a bajom, ha valaki vámpírosat akar játszani kapcsloja be a sz.gépet, töltse le a Wampire játékot és játszon azzal. Vagy játszon a nevezett Vampire RPG-vel.
Másodjára: Nem volna probléma, ha nem a TÁP lenne a lényeg. Sok Játékoson azt veszem észre h az a fontos mennyi a mana pontja, vagy a TÉ, VÉ ésatöbbi. Milyen dolog az h 1 ÉP -ért elnyom egy
Koppintás v egy
Rettegés varázst? Ennyi erővel járhatna minden lovagnak olyan kard, ami mindenféle élőholtat/elemnetált/isteni küldöttet képes megsebezni. Vagy a bárdoknak, h bárkit képesek mindenféle képzettség nélkül megvezetni.
Tudom h a vérivó varázslatok sem különleges dolgok, de az általam említettek sem azok. A kard sem ér semmit, ha a történet csak
"a számoljátok fel az ellenséges várat" dologról szól.
Hogy van az h a hasamra ütve egy fajnak/kasztnak -kyr pusztító, amelyiknek, a halála után visszatér a páncélba/életbe v mi- adok pluszt, és szinte semmilyen hátránnyal nem ellensúlyozom
Mi ez ha nem szélsőség?
De ha a wiert kivesszük átnevezhetjük amundoknak, v homokielfeknek is. Mind1 miként nevezzük, szerintem minden világba kellenek ezek az eszközök, csak befogadóképes embereket kell hozzá találni.
aquírok: Velük semmi baj, mert ők inkább kiegészítik a világot mint vesznek belőle, csak olyan hatalommal rendelkeznek h csak radikális esetekben/történetekbe illeszthetőek be... Ja és persze az olyan Kalandmesterkék kezébe való, akik éreznek hozzá motivációt, h egy isteni hatalmú lénynek meséljen v hogy rövidre zárja a játékosok históriáját.