Alexandriai Könyvtár > Világleírások

7th Sea (by Drakolini)

<< < (2/2)

Thyriel:
6.) Hatodik Lépés: Képzettségek

Egy Képzettség két részből áll: Egyszerű fortélyokból és Mesterfortélyokból. Amikor felveszel egy képzettséget, 2 Hős pontot költ rá, ekkor megkapja a hozzátartozó összes Egyszerű fortélyt 1-szinten. A Fortélyok további növelése 1 Hőspontba kerül. A Mesterfortélyok felvételéhez 3 pont kell, és minden további szintért újabb 3. Egyetlen Fortély sem lehet nagyobb, mint 3. szint. Ha több Képzettséggel megkapod ugyanazt a Fortélyt, akkor az növeli eggyel a Fortély szintjét, de ekkor sem lehet nagyobb a szint 3.-nál. Nem számít ugyanannak a Fortélynak, ha a neve után zárójelben specializáció van írva.

Polgári Képzettségek:

Bűnöző
Egyszerű fortélyok: Követés, Lopakodás, Szerencsejáték
Mesterfortélyok: Csalás, Portyázás, Rajtaütés, Sarlatán, Szemfényvesztés, Zárfeltörés, Zsebmetszés

Csepűrágó
Egyszerű fortélyok: Alakítás, Ékesszólás, Ének, Tánc
Mesterfortélyok: Álcázás, Cirkusz, Emberismeret, Idomítás, Mesemondás, Szemfényvesztés

Kém
Egyszerű fortélyok: Követés, Lopakodás
Mesterfortélyok: Álcázás, Hamisítás, Kézjelek, Kihallgatás, Megvesztegetés, Méreg, Őszinteség, Rejtegetés, Szájról olvasás, Titkosírás

Kereskedő
A Képzettséggel egy darab kettes szintű Fortélyra tehetsz szert. További Fortélyok felvétele 1 Hőspontba kerül és egyes szinten kapod meg a Fortélyt. A Fortélyok nagyrészt befolyásolják a Hős bevételét.
Egyszerű fortélyok: Balzsamozó, Borász, Borbély, Jenny (a Jenny céh az örömlányok hivatalos céhe Théa szerte), Ékszerész, Fazekas, Fogadós, Fonó, Gyertyamártó, Hentes, Intéző, Íjkészítő, Írnok, Kádár, Kalligrafikus, Kelmefestő, Kerametikus, Kertész, Kovács, Masszőr, Molnár, Papírmerítő, Szabó, Szakács, Szűcs, Takács, Üvegfúvó, Varrónő, Vitorlakészítő.
Mesterfortélyok: Alkudozás, Csapos, Felbecsülés, Könyvelés

Művész
A Képzettséggel egy darab kettes szintű Fortélyra tehetsz szert. További Fortélyok felvétele 1 Hőspontba kerül és egyes szinten kapod meg a Fortélyt.
Egyszerű fortélyok: Ének, Írás, Rajz, Szobrászat, Zeneszerző, Zenész (hangszer)
Mesterfortély: nincs

Orvos
Egyszerű fortélyok: Diagnózis, Elsősegély
Mesterfortélyok: Fogorvos, Lódoktor, Nyomszakértő, Kuruzslás, Bonctan

Szolga
Egyszerű fortélyok: Diszkréció, Divat, Cselédmunka, Illem
Mesterfortélyok: Alkudozás, Inas, Kocsis, Könyvelés, Szóbeszéd

Tengerész
Egyszerű fortélyok: Csomók, Egyensúly, Mászás, Vitorlázás
Mesterfortélyok: Időjárás, Kormányzás, Navigáció, Tengeri legendák, Térképészet, Ugrás, Úszás

Tudós
Egyszerű fortélyok: Filozófia, Kutatás, Matematika, Történelem
Mesterfortélyok: Asztronómia, Jogi ismeretek, Okkult ismeretek, Teológia, Természetfilozófia

Udvaronc
Egyszerű fortélyok: Divat, Ékesszólás, Illem, Tánc
Mesterfortélyok: Csábítás, Cselszövés, Diplomácia, Játék, Naplopás, Őszinteség, Politika, Szájról olvasás, Szóbeszéd

Vadász
A Képzettséggel három darab egyes szintű Fortélyra tehetsz szert. További Fortélyok felvétele 1 Hőspontba kerül és egyes szinten kapod meg a Fortélyt.
Egyszerű fortélyok: Csapdák, Halászat, Lopakodás, Nyomkövetés, Nyomolvasás, Nyúzás, Túlélés
Mesterfortélyok: Idomítás, Rajtaütés

Városlakó
Egyszerű fortélyok: Társasági élet, Helyismeret
Mesterfortélyok: Alvilági élet, Portyázás, Vásárlás

Katonai Képzettségek:

Aljas Trükkök
Egyszerű: Támadás (aljas trükkök)
Mester: Dobás (hevenyészett fegyver), Hárítás (hevenyészett fegyver), Rúgás, Szemszúrás, Támadás (hevenyészett fegyver), Torokütés

Atléta
Egyszerű: Dobás, Lábmunka, Mászás, Vágtázás
Mester: Emelés, Hosszútávfutás, Gurulás, Kitérés, Lengés, Tompítás, Ugrás, Úszás

Birkózás
Egyszerű: Fogás
Mester: Átkarolás, Fejelés, Szabadulás, Törés

Hadvezér
Egyszerű: Stratégia, Taktika
Mester: Buzdítás, Diplomácia, Fegyvermester, Hadtáp, Rajtaütés, Térképészet, Tüzérség, Vezérlet

Íjász
Egyszerű: Nyíljavító, Támadás (íj)
Mester: Kapáslövés, Lovasíjászat, Mutatványok

Kés
Egyszerű: Hárítás (kés), Támadás (kés)
Mester: Dobás (kés)

Kis pajzs
Egyszerű: Hárítás (kis pajzs)
Mester: Támadás (kis pajzs)

Lovas
Egyszerű: Lovaglás
Mester: Idomítás, Műlovaglás, Nyeregbe ugrás

Nehézfegyverek
Egyszerű: Hárítás (nehézfegyver), Támadás (nehézfegyver)
Mesterfortély: Nincs

Öklözés
Egyszerű: Lábmunka, Szurkálás, Támadás (öklözés)
Mester: Füles, Horog

Panzerhand
Egyszerű: Hárítás (panzerhand), Támadás (panzerhand)
Mester: Horog

Szálfegyverek
Egyszerű: Hárítás (szálfegyverek), Támadás (szálfegyverek)
Mester: Rohamvédelem

Számszeríj
Egyszerű: Nyíljavító, Támadás (számszeríj)
Mester: Újratöltés (számszeríj)

Tűzfegyverek
Egyszerű: Támadás (tűzfegyverek)
Mester: Újratöltés (tűzfegyverek

Vívás
Egyszerű: Hárítás (vívás), Támadás (vívás)
Mester: nincs

Apró jó tanács: nem érdemes magas Mesterfortélyokat vásárolni, mert később a Mesterfortélyok növelése ugyanannyi tapasztalati pontba fog kerülni, mint az Egyszerűfortély növelése.

Thyriel:
7.) Hetedik lépés: Az általános rész utolsó simításai (Háttér, Arkánum, Vagyon)

Ezzel nagyrészt kész a Hős. Ezeket már ne nyílvánosan írjátok ki, küldjétek el nekem privátban. Akik varázsvérűek, vagy egy vívóstílust űznek még ne költsék el az összes Hőspontjukat, mert még szükség lehet rá!

Háttér
A Háttér olyan korábbi problémák, események, amik a Hős múltjában történtek, és még megoldásra várnak. Nem játékosbarát dolgok, de ha a Háttér kerül a történet középpontjába, akkor a háttér pontértékének kétszeresét kapod tapasztalati pontban. Egy Háttérre maximum 3 pontot költhetsz, és legfeljebb 4 Hős pontot oszthatsz el Hátterekre. Minél több pontba kerül egy Háttér, annál nehezebb. Új Hátteret 3, 6 vagy 9 Tapasztalati Pontért vehetsz később, ha egyet befejeztél.

Hátterek:
Amnézia
Átok
Elveszett szerelem
Félelem
Fogadalom
Kötelezettség
Kudarc
Másik személyiség
Nemezis
Románc
Tartozás
Tévedés áldozata
Üldözés
Üldözött
Vendetta
Versenytárs

Arkánum
Az Arkánum a sorsboszorkák jóskártyái, amivel meg tudják határozni a Hős Erényét (ha a kártya rendesen áll) vagy Gyarlóságát (ha a kártya fejjel lefele áll), egyszóval a Végzetét. Egyetlen egy Arkánumod lehet csak, ha Erényt veszel fel, az 10 Hőspontba kerül, ha Gyarlóságot az 10 Hőspontot AD(!). Az Erény egy Szerepkocka elköltésével aktiválódó valami jó dolog, a Gyarlóságot én aktiválhatom egy Szerepkocka elköltésével, de ti egy másikkal meg megakadályozhatjátok, hogy én aktiváljam ezt. Ilyenkor addig pakolhatjuk a Szerepkockákat, míg egyikünk ki nem fogy, vagy fel nem adja (általában nekem van több szerepkockám). Ha akarjátok ti választhatjátok ki az Arkánumotokat, de akár később, véletlenszerűen én is kiválaszthatom a játék folyamán.

Lapok a hozzájuk tartozó Erényekkel/Gyarlóságokkal

0. Bolond: Mázlista/Hamari
1. Mágus: Állhatatos/Nagyravágyó
2. Főpapnő: Ösztönös/Élvhajhász
3. Császárnő: Megnyugtató/Buja
4. Császár: Méltóságteljes/Forrófejű
5. Hierofáns: Beleérző/Hiszékeny
6. Szerelmesek: Heves/Balszerencse
7. Szekér: Diadalmas/Önhitt
8. Erő: Oroszlánszívű/Nyúlszívű
9. Remete: Elmélyült/Túlbuzgó
10. Szerencse: Szerencsés/Szerencsétlen
11. Igazság: Példamutató/Előítéletes
12. Akasztott ember: Önzetlen/Habozó
13. Halál: Talpraesett/Vakmerő
14. Mérséklet: Higgadt/Irigy
15. Légió*: Érzékeny/Hűséges
16. Torony: Sejtelmes/Rátarti
17. Csillag: Ösztönző/Konok
18. Hold: Figyelmes/Figyelmetlen
19. Nap: Barátságos/Kevély
20. Végítélet: Bölcs/Etikátlan
21. Terra: Gyakorlatias/Mohó
*= a Légió speciális, ott az egyenesen álló lap a Gyarlóság, a fordított meg az Erény

Vagyon
Minden Hős egy váltás ruhával és egy darab, maga választotta fegyverrel indul. Ha ezen felül akartok még valamit, azt meg kell vennetek. Kezdéskor a havi bevételetek háromszorosával indultok

Kalmárok, kereskedők, mesteremberek
Ahhoz, hogy innen legyen bevételed, előbb céhtagnak kell lenned, a kontárokat felakasztják. Minden hónap végén dobsz annyi kockával, amennyi a szakmád Fortélyának szintje, és ebből kettőt kiválaszthatsz, majd ezeknek az eredmény összeadod (szakszóval fogod). Ez az összeg a havi bevételed guldenban.

Szolgák, papok, katonák
Minden hónapban fix bevételt kapsz. Papok 30 guldent, a szolgák a Szolga Képzettség legnagyobb fortélyának minden egyes pontja után egy guldent, de ők tízhavi összeggel rendelkeznek alapból, a katonák a tiszti rangjuk szerint.
Káplár 8 gulden
Őrmester 20 gulden
Hadnagy 50 gulden
Százados 75 gulden
Matróz 10 gulden
Tiszthelyettes 25 gulden
Altiszt 60 gulden
Hadnagy 90 gulden

Képzőművészek, előadóművészek, tudósok
Akik rendelkeznek pártfogóval, ők az alábbi rendszer szerint kapják a havi járandóságukat:
Vagyon
1 pont: 10 gulden
2 pont: 20 gulden
3 pont: 30 gulden
4 pont: 40 gulden

Nagylelkűség
1 pont: Havonta egyszer
2 pont: Havonta kétszer
3 pont: Havonta háromszor
4 pont: Hetente egyszer

Nemesek:
Ha nem használjuk a Mesélők könyvében lévő speciális szabályt, akkor a birtokodból befolyt összegből havonta 50 guldennal rendelkezel, a többi elmegy a birtok fenntartására.

Ha ezek megvannak, kész a Hős. A felszerelési listát most nem írom be, írjátok össze, mi kell, aztán én kiszámolom mennyi guldenbe kerül. A maradékot meg szabadon rendelkezhettek, ígérem a játék előtt még lesz lehetőségetek végig böngészni a listát :) .

Karakter alkotási segédlet 3.

A vívóiskola
Ha megtanultál egy vívóstílust a következő előnyöket kapod meg:
Az iskolánál felsorolt képességeket
Egy ingyen szintet az iskola 4 Titkos Fortélyában
A Tagság Bajnokok Céhe Előnyt ingyen

A vívóiskolákban három rang fokozat van:
Tanonc - Legény - Mester, minden szint valami különleges képességet ad. Tanoncból úgy leszel Legény ha az összes Titkos Fortélyod legalább 4es, míg a mester szinthez mind nek 5ösnek kell lennie.

Aldana stílus
Kasztíllia
Oldalt állva egyik kezedet a hátad mögé rakod, és a másikban van a rapír. Magadban egy dalt dúdolgatva támadsz.
Képzettségek: Udvaronc, Vívás
Titkos Fortélyok: Csel (vívás), Riposzt (vívás), Védjegy (vívás) Hibára késztetés (Aldana)
Tanonc: A stílus ismereti szintednek megfelelő dobott kockát kapsz a Kezdeményezésedhez.
Legény: +5 jár az eltalálásodhoz szükséges Célszámodhoz (CSZ).
Mester: Minden Kör elején Leleményeddel egyenértékű "Fókuszkockát" kapsz, ezek olyan dobott kockák, amiket szétoszthatsz a Támadásaid és az Aktív védekezéseid között, de ezeket még a dobásod előtt be kell jelentened, és az elköltött mennyiséget a Kör végéig nem használhatod fel újra.

Amborgia stílus
Vodacce
Egyik kezedben egy kard, másikban egy tőr van, és az aljas támadásokra megy rá.
Képzettségek: Vívás, Aljas Trükkök
Titkos Fortélyok: Csel (Vívás), Ütés kardmarkolattal (Vívás), Riposzt (Vívás), Hibára késztetés (Amborgia)
Tanonc: Amíg ebben a stílusban harcolsz, nem számít az ügyetlenebbik kéz levonása, és ingyen megkapod a harc idejére a Balkezes Előnyt. Ha találatot érsz el, enyhén megfordíthatod a tőröd vagy vívófegyvered pengéjét, és ezzel plusz 2 pont sebzést kapsz.
Legény: Ha sikerül Komoly Sebet okozni az ellenfélnek, akkor okozhatsz még egy Komoly Sebet, de akkor te is kapsz egy Komoly Sebet
Mester: Ha ellenfeled támad, de vagy a passzív vagy az aktív védekezésed miatt nem tudott eltarálni, akkor az eltalálásához szükséges CSZ 5, de csak a Kör végéig, aztán elvész.

Donovan stílus
Avalon
Kardot és kis pajzsot használnak, és a szúrások mellett a párbajtőrrel vágni is lehet.
Képzettségek: Vívás, Kis pajzs
Titkos Fortélyok: Kötés (kis pajzs), Lefegyverzés (vívás), Riposzt (vívás), Hibára késztetés (Donovan)
Tanonc: A kis pajzs használatáért nem kapod meg az ügyetlen kézből adódó negatívumot, és a kis pajzs használatakor kapsz egy ingyen emelést.
Legény: Hárítás közben megvághatod az ellenfél karját. Ha aktív védekezésnél sikeresen használtad a Hárítás (vívás) Fortélyt, akkor 1f1 (egy dobott kockából egyet fogsz) sebzést okozol, amelyhez minden 5 pont után, amellyel a Hárításod jobb volt, mint a másik Támadása,  plusz egy dobott kocka járul, ehhez a sebzéshez nem adódik hozzá a Termeted.
Mester: Körönként egy Köztes Akcióval Támadhatsz.

Eisenfaust stílus
Eisen
Pallossal és panzerhanddal vívják ezt a stílust. A lényege, hogy addig védesz, míg a másik nem hibázik, és egyetlen irtózatos csapással a földre küldöd.
Képzettségek: Nehézfegyverek, Panzerhand
Titkos Fortélyok: Kötés (panzerhand), Lefegyverzés (panzerhand), Sújtás (nehézfegyverek), Hibára késztetés (Esienfaust)
Tanonc: Ha panzerhandot használsz, nem vonatkoznak rá az ügyetlenebbik kézre vonatkozó negatív módosítók. Ha ellenfelednek nem sikerült nagyobbat dobnia a passzív védekezésednél, akkor egy ingyen emelést kapsz minden 5 pont után, amennyivel elmaradt a CSZedtől, lefele kerekítve. Az emeléseket a Kör végéig fel kell használnod, utána elvesznek. Ezenkívül ha ugyanaz az ellenfeled ismételten támadást intéz ellened, még mielőtt felhasználtad volna az emelésedet, szintén elvesznek, mert ez azt jelenti, hogy az ellenfél védelmén lévő lyuk bezárult.
Legény: A panzerhanddal eltörheted ellenfeled kardját. Bármikor, amikor sikeres aktív védekezést dobsz Hárítás (panzerhand) Fortéllyal, egy Szerepkockával megkísérelheted eltörni a másik fél fegyverét. Ehhez sikeres Termetpróbát kell dobnod melynek CSZ-e attól függ, milyen fegyvert szeretnél törni.
Mester: Megtanultad a türelem művészetét. Tarthatod egy Akciódat, míg nem pillantasz valahol nyílást ellenfeled védelmén. Minden egyes Szakasz melyben Tartod az Akciót egy dobott kockányi sebzést jelent, amikor az Akciót támadásra használod. Nem szerezhetsz több kockát az Elszántságod mértékénél. Körönként csak egy Akciókockát tudsz és mialatt ezt tartod csak a többi Akciókockádat tarthatod, vagy végezhetsz velük aktív védekezést.

Leegstra stílus
Veser/Vestenmannavnjar
Leginkább az akarat filozófiájaként lehet jellemezni. Nehéz fegyvereddel mész előre, miközben lerázod magadról a csapásokat - amikbe esetleg más is belehalhat - és te a végén a csuklód egyetlen mozdulatával csapod le az ellenfél fejét.

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[*] Előző oldal

Teljes verzió megtekintése