Szerző Téma: 7th Sea (by Drakolini)  (Megtekintve 1475 alkalommal)

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1863
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
7th Sea (by Drakolini)
« Dátum: 2015. Május 22. 21:47:08 »

A világ Theán játszódik, ami a 1550-1750 Európához hasonló, annyi eltéréssel, hogy itt nemi egyenlőség van, a Próféták (Vaticinus) Egyháza támogatja a tudományos fejlődést, így a tudomány előbbre tart, a párbajozás csak is a felbérelhető Bajnokok Céhének a kiváltsága és van varázserő, amit viszont az Egyház Theustól (Istentől) idegennek és a Légió (az alvilág szolgái) mesterkedésének tart.

Karakter alkotásnál 100 pontból gazdálkodhattok.

1.) Első lépésben válasszatok nemzetet:

Avalon (Nagy Britannia): 3 királyságból álló szövetség, királynője Elaine. A sziget mágiáját a Tó Hölgyétől kapja aki egyes források szerint sidhe (sí) azaz tündér. Az avaloniak babonás népség akik egyszerre félik és tisztelik a Bryn Bresailban lakó különleges lakókat. Bajnokaik a Donovan stílust tanulják, varázslóik pedig a Bűbájt (Illúzió és legenda mágia) használják.

Kasztillia (Spanyolország és Portugália): Itt található a Vaticinus egyház központja, és ez Théa legtanultabb nemzete. A király Jó Sandoval egy tizenéves fiú, akit mind az ország nemessége mind az egyház ki akar használni. Egyik legmegbízhatóbb szövetségese El Vago (A Csavargó), aki a nép hőseként lép fel az Inkvizíció és a kapzsi urak ellen. Bajnokaik Aldan stílusban küzdenek, varázslóik pedig nincsenek.

Eisen (Németország): Egy szétszakadozott állam, amelyet kisemmizett a vallásháború az objektáns (református mozgalom, mely elveti a gyónást, a hierarchiát és a hasonlókat) és Vaticinus Egyház között. Az igazi problémát az jelentette számukra, hogy az ő földjeiken folytak a csatározások így a földet teljesen tönkre tették. A tartományokat a Vashercegek uralják akik a hatalmukat a Dracheneisen (Sárkány fém) bányászat és megmunkálásból szerzik. Vívó iskolájuk az Eisenfaust, varázserejük nincs, helyette varázsfémük van.

Montaigne (Franciaország): A világ közepén fekvő ország a kellem és kecsesség hazája. Mindenki aki akar valaki lenni, innen lesi el a magasabb körök szokásait. Minden pozitív és negatív dologban élen jár az ország vezetője Léon Alexandre du Montaigne, az Empereur (Császár). Az egész országot kiátkozná a Vaticinus Egyház ha élne a vezetője, a Hierofáns. Bajnokaik a Valroux stílust követik, varázslóik pedig a Portét (Tér mágia) használják.

Osszorország (Oroszország, a térképen Ussura): Egy fagyos föld ahol semmi sincs. Csak vodka és brutalitás. Vezetőjük Ilja gaiusz. Varázslóik a Pjerjemet az alakváltást használják, amit Matyuskától, a Föld Anyácskától kapnak, bajnok iskoláik nincsenek.

Vendel (Skandinávia): Egy sziget csoport aminek lakói nemrég felhagytak a fosztogatással és inkább kereskedők lettek. A régi rend hívei, a vesztenmannavnjarok (vesztenmannavenjar) sorozatosan összecsapnak a kereskedőkkel, mint szavak mint fegyverek terén. Bajnokaik Leegstra stílust követik, a varázslóik pedig a Laerdomot (rúna és a nevek hatalma) használják.

Vodacce (Olaszország): Kufár lelkű népek a vendeliek ellenlábasai a kereskedelemben, a kasztilliaik ellenségei a Vaticinus Egyházban és kérlelhetetlen gyűlölettel utálják egy mást. A Vízre épített városaikat a nyolc kalmár fejedelem irányítja. Vodacceben élnek a legkifinomultabb nők, a kurtizánok és az ismeretektől leginkább elzárt nemesasszonyok, a sorsboszorkák. Bajnokaik Ambrogia stílusban küzdenek, varázslóik (akik csak nők lehetnek) a Sortét (sors mágia) űzik.

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1863
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:7th Sea (by Drakolini)
« Válasz #1 Dátum: 2015. Május 22. 21:49:39 »
2.) Második lépés:

Döntsétek el, hogy akartok-e varázserőt. Három fajta varázserő létezik: teljesvérű (ez 40 pontba kerül), félvérű (kisebb hatalom, de csak 20 pont) és kétvérű (ekkor két különböző varázsvérű szülőtől származol, olyan mintha két félvéred lenne, 40 pontba kerül).


Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1863
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:7th Sea (by Drakolini)
« Válasz #2 Dátum: 2015. Május 22. 21:49:51 »
3.) Harmadik lépés:

Akartok-e valamelyik vívóstílust űzni? Ha a saját nemzetetek stílusát használjátok 25 pont, ha másét 35 pont.

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1863
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:7th Sea (by Drakolini)
« Válasz #3 Dátum: 2015. Május 22. 21:50:00 »
4.) Negyedik lépés:

Akartok-e valamilyen titkos társaság tagjai lenni (4 pontért)

Felfedezők Társasága: Egy ősi civilizáció, a syrneth-ek nyomait kutatják, és gyakran meg kell küzdeniük a környékükön kóborló szörnyekkel, a kapzsi nemesek által felbérelt "turkálókkal" vagy az Egyházzal, ami kárhozatosnak tartja a syrneth romokat.

Láthatatlan Kollégium: Az inkvizíció miatt létrehozott tudósok titkos társasága.

Rózsa és Kereszt Lovagrendje: Afféle úri társaság, akiknek célja, hogy helyrehozzák az igazságtalanságot és megvédjék mindazokat, akik képtelenek magukat megvédeni.

Die Kreutzritter (A Kereszt Lovagjai): A vaticinus egyház titkos lovagrendje, kik korábban virágoztak, de az eiseni Császár elérte a bábhierofánsánál, hogy eretnekké nyilvánítsák őket és 1411-ben elpusztították a rendet. A legendák szerint mai napig léteznek titokban.

Los Vagos: El Vago segítői kik megesküdtek, hogy megvédik Jó Sandovalt minden ártalomtól, bármi áron.

Rilasciare (Rilásáre): A céljuk a hatalom lerombolása, eltörölni mindent, ami korlátozza az emberi szabadságot, és a "varázsbetegséget" kipurgálni az emberiségből. Ezekért a célokért bármilyen eszköz megengedett.

Szófia Leányai: A társaság a nők egyenjogúságáért harcol Théán, iskolákat alapít, munkát keres nekik. A pletykák szerint a vezetőség rendelkezik valamiféle fiatalító bájitallal. Állítólag titkokért cserébe gyakran oszt meg titkokat a Rilasciare-val.

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1863
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:7th Sea (by Drakolini)
« Válasz #4 Dátum: 2015. Május 22. 21:50:37 »
5.) Ötödik lépés: Előnyök

Az Előnyök arra szolgálnak, hogy némi Hős pontért a Hősötökről alkotott elképzeléseket átvihesd a játékrendszerbe.

Akadémia (4 pont vagy 2 eiseninek): Katonai iskolát végeztél. A játék kezdetén 2 pont helyet 1 pontért vehetsz fel katonai Képzettségeket

Alacsony (2 pont): Lopakodás és Követés dobásnál eggyel több dobott kockát használhatsz, harcban is elvesztesz egy kockát az első sebzésdobásnál. Nem veheted fel a Magas Előnyt.

Balkezes (3 pont vagy 1 vodacceinak): Ha bal kézzel támadsz, a támadásodhoz még egy dobott kocka járul, az ügyetlenebbik kéz használata a jobb kezedre lesz érvényes

Bő torkú (1 pont): Az alkohol nincs hatással rád

Csirkefogó (3 pont): Bűnös előéleted van, ingyen megkapod a Városlakó Képzettséget, és a Hírneved -10-ről indul, így 1 Hírnév kockád van. Nem veheted fel a Kitüntetés előnyt.

Dracheneisen (csak eiseninek 20 pont vagy 40): Rendelkezel Eisen mesés fémből készült fegyverrel vagy vérttel. 40 pontos előnnyel (arisztokrata) 16 pont ad, amit elkölthetsz dracheneisen páncélra. A 20 pontos előny (kisnemes) 6 pontot ad.

Éles érzékek (2 pont): Bármelyik érzékszervvel kapcsolatos és a meglepetés elleni dobást egy dobott kockával többet dobsz.

Egyetem ( 4 pont vagy 2 kasztilliainak): Polgári iskolát végeztél. A játék kezdetén a polgári Képzettségeket 1 pontért veheted 2 helyet.

Felszentelt (4 pont): Hivatalt töltesz be az egyházban. Ingyen kapod a Tudós Képzettséget, emellett egy ingyen emelést kapsz minden olyan helyzetben, ahol a hitedhez tartozó NJK-kal, Hősökkel kell kapcsolatba lépned, valamint az egyház napi háromszori élelmet, havi 30 guldent és az egyház minden alapvető szükségletedről gondoskodik.

Harci reflexek (3 pont): Azonnal tudsz reagálni a harc fejleményeire. A harci Kör kezdetén egy Akciókockát újradobhatsz, ám a továbbiakban új dobásod eredményét kell használnod.

Hit (5 pont): Mélyen hiszel Theus hitének valamelyik irányzatában (osszor ortodox, vaticinus, objektáns). Nem lehet tudni pontosan mire jó ez az előny, lehet, hogy semmire. Én határozom meg, hogy van-e valami hatása. Ha felveszed, akkor hinned kell benne, hogy lesz valami.

Kasztilliai iskola (csak kasztilliainak 10 pont): A rendkívül jó hírű kasztilliai iskolák egyikében tanultál. A Hős megalkotásakor minden polgári Mesterfortélyt 1 Hős pontért vásárolhatsz meg, de csak ekkor. Emmellett a Hős tud írni, olvasni beszélni théaiul (kb mint nálunk a latin), hogy külön kéne erre fizetned.

Kitüntetés (4 pont): Valamilyen kitüntetést szereztél. Hírneved 10ről indul, és kapsz 1 Hírnvév kockát. Nem veheted fel a Csirkefogó előnyt.

Különlegesség (1 pont vagy 3, 3x lehet felvenni): Egy szűk szakterületen van hihetetlen képzettséged vagy tehetséged. Kapsz egy pontot valamelyik Fortélyban, amelyik nem szerepel egyik Képzettségedben sem. Egyszerű Fortély esetén 1 pont, Mesterfortély esetén 3 pont.

Külső (5 pont vagy 10): 5 pontos előnnyel (Átlag feletti) +1 dobott kocka az össze szociális dobásodhoz. A 10 pontos előny (Káprázatos) +2 dobott kocka.

Legendás jellemző (3 pont vagy 1 avaloniaknak): Kiemelkedően jó vagy az egyik Jellemződben. Az egyik Jellemződet Tapasztalati pontokból felviheted hatos szintig is.

Magas (5 pont vagy 3 vesereknek/Vestenmannavnjaroknak): Minden sebzés vagy fenyegetettség dobásodhoz hozzáadhatsz még egy dobot kockát. Nem veheted fel az Alacsony Előnyt

Nemes (10 pont vagy 5 varázsvérrel, dracheneisennel vagy kasztilliai iskolával): Valamilyen kapcsolatban vagy a királyi családdal. Ha felvetted az előnyt, rendelkezel majorsággal, számvivővel, személyzettel és jobbágyokkal, akik a földet művelik. Cserébe a te feladatod megvédeni őket, gondoskodni a boldogulásukról, a birtokodban lévő föld megműveléséről. Ezért cserébe az erre fordított összegen felül bevételt kapsz. Ha részletesebb szabályok érdekelnek, hozzám fordulhatsz.

Nyelv (1, 2, 3 vagy 4 pont): Beszélsz egy nyelvet, a szülőfölded határozza meg, milyen nehéz elsajátítanod egy adott nyelet. Ritka nyelvek: Kontyos (a Félhold Birodalomban beszélik), Feleiseni (azért találták ki, hogy az eiseniek más országokból származók előtt is tudjanak magán beszélgetést tartani), Théai (a Númai Köztársaság hivatalos nyelve volt, ma már a misék és az Egyház irati készülnek ezen a nyelven), Teodor (ebből fejlődött ki az osszor nyelv, ma már csak a tudósok használják, hogy titkos üzeneteket váltsanak).

Nyelvérzék (2 pont): Különleges érzéked van a nyelvekhez. Minden nyelv 1 ponttal kevesebbe kerül (de legalább 1be)

Örökség (1-től 10 pontig): Értékes dolgot örököltél (pontonként 500 gulden értékben).

Összeköttetés (1, 2 vagy 3 pont személyenként): Ismersz valaki(ke)t aki(k) segít(enek), ha szükséged van rá. Annyi összeköttetésed lehet, amennyi a Kisugárzásod mértéke, ezenkívül 2 Hős pontért az összeköttetéseid valamilyen módon a lekötelezetteid is, de ezt még a játék előtt meg kell határoznod. 3 pontos előny (szövetséges) legtöbbször a közeli barátod, a játék kezdetnén nem szoktak erősebbek lenni, mint te, bár a mese során hatalmuk gyorsan - és kiszámíthatatlanul változik. A 2 pontos előny (bizalmas) olyas valaki, akiben meg bízol, de nem tekinted "barátodnak". Ha választaniuk kell közted, vagy a saját bőrük között, akkor valószínűleg az utóbbit választják. A játék kezdetén nincs nagyobb befolyásuk, mint neked. Az 1 pontos előny (besúgó) csak fizetett bérenc, vagyis ha megfizeted, megteszi, amit kérsz. A játék kezdetén nincs nagyobb befolyásuk, mint neked.

Pártfogó (vagyon nagysága: 1, 2, 3 vagy 4 pont nagylelkűség: 1, 2, 3 vagy 4 pont): A pártfogók olyan vagyonos személyek, akik kezdő művészeket, tudósokat, színműírókat, költőket, bajnokokat, zsiványokat pénzelnek vagy más módon segítenek. Az Előnyre költött pontösszeg meghatározza, mekkora a pártfogó vagyona, és a mennyire hajlandó arra, hogy a kedvedért megszabaduljon a részétől. Minden vagyonra költött pont 10 guldent jelent, és minden nagylelkűségre költött pont növeli eggyel a havi rendelkezést.

Rossz szél hozója (5 pont): Mindig csávába keveredsz. A játék kezdetén kapsz ingyen egy darab 4 pontos Hátteret. Ez az egyetlen módja, hogy bármely Háttérre 3 pontnál többet költs. mellé az egy mellé nem vehetsz fel más Háttereket, ám ha ennek sikerült a végére járnod, újabb 4 pontos Hátteret kapsz, szintén ingyen.

Szívós (5 pont osszoroknak 3): Minden sebpróbához eggyel több kockát foghatsz.

Szolgák (3 pont): A játék kezdetén egy vagy több fizetett szolga áll a rendelkezésedre. Lehet egy Bérenc (én dolgozom ki) vagy 6 Söpredék (veszélyérték 1). Az Előnyt többször is felveheted.

Tagság Bajnokok céhe (3 pont vagy ingyen vívó stílussal, ha ezt választja): Kizárólag te kezdeményezhetsz párbajt egész Theán.

Tagság Céh ( 4 pont): Tagja vagy egy kereskedő céhnek, aminek következtében rendszeres bevételed van. Az Előny felvételekor választanod kell egy Fortélyt, amivel keresed a kenyered (pl.: Szakács vagy Lódoktor). Havi bevételed meghatározásakor ezt a Fortélyt kell alapul venni. A Hősöd legényként (tanonc helyett) kezdi a munkát, saját bolttal és saját bevétellel. A Hősöd egyszerre több Céhnek is a tagja lehet, ám bevételt havonta egyszerre csak az egyikből kap.

Tagság Muskétások (4 pont): A montaignei muskétások Théa szerte híresek bátorságukról és kitartásukról. Közéjük tartozol te is, és igazságot szolgáltat az Empereur parancsa szerint. Minden szükségletedről az Empereur gondoskodik, ruhát, fegyvert, szállást biztosít, egyúttal szoros kötelék fűz a többi muskétáshoz és számíthatsz a segítségükre. Ám ők is a tiedre...

Tiszti rang (2, 4, 6, 8 pont vagy montaigneinek 1, 2, 4, 6): Kiérdemelted a tiszti rangot. Embereid tisztelnek és becsülnek téged, pontosan és lelkesen követik a parancsaidat. A seregben, illetve a flottában szolgáló hősök számos előnyhöz juthatnak. Először is mindig akadnak szövetségeseik, akik ugyanazt az egyenruhát viselik, mint ők. Másodszor felszerelésük mindig kiváló. Végül a katonaságban szolgáló Hősök saját hazásukban mindig nagy megbecsülés övezi. Ugyanakkor nem lehet arra számítani, hogy a többi katona minden csávából kihúzza őket, tovább a kalandozó csapat sosem kap katonákat, csak azért, hogy legyen kiket lelőnie a Gazembereknek.
Az Előny Mértéke / Seregbeli rang / Flottabeli rang
2 / Káplár / Matróz
4 / Őrmester / Tiszthelyettes
6 / Hadnagy / Altiszt
8 / Százados / Hadnagy

Vasakarat (3 pont): Szociális Ellendobásoknál két dobott kockával többet használhatsz.

Veszedelmesen szép (3 pont): Van benned valami, ami vonzza a másik nem tagjait. Csábításnál minden esettben 2 dobott kockával többet használhatsz.

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1863
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:7th Sea (by Drakolini)
« Válasz #5 Dátum: 2015. Május 22. 21:50:54 »
6.) Hatodik Lépés: Képzettségek

Egy Képzettség két részből áll: Egyszerű fortélyokból és Mesterfortélyokból. Amikor felveszel egy képzettséget, 2 Hős pontot költ rá, ekkor megkapja a hozzátartozó összes Egyszerű fortélyt 1-szinten. A Fortélyok további növelése 1 Hőspontba kerül. A Mesterfortélyok felvételéhez 3 pont kell, és minden további szintért újabb 3. Egyetlen Fortély sem lehet nagyobb, mint 3. szint. Ha több Képzettséggel megkapod ugyanazt a Fortélyt, akkor az növeli eggyel a Fortély szintjét, de ekkor sem lehet nagyobb a szint 3.-nál. Nem számít ugyanannak a Fortélynak, ha a neve után zárójelben specializáció van írva.

Polgári Képzettségek:

Bűnöző
Egyszerű fortélyok: Követés, Lopakodás, Szerencsejáték
Mesterfortélyok: Csalás, Portyázás, Rajtaütés, Sarlatán, Szemfényvesztés, Zárfeltörés, Zsebmetszés

Csepűrágó
Egyszerű fortélyok: Alakítás, Ékesszólás, Ének, Tánc
Mesterfortélyok: Álcázás, Cirkusz, Emberismeret, Idomítás, Mesemondás, Szemfényvesztés

Kém
Egyszerű fortélyok: Követés, Lopakodás
Mesterfortélyok: Álcázás, Hamisítás, Kézjelek, Kihallgatás, Megvesztegetés, Méreg, Őszinteség, Rejtegetés, Szájról olvasás, Titkosírás

Kereskedő
A Képzettséggel egy darab kettes szintű Fortélyra tehetsz szert. További Fortélyok felvétele 1 Hőspontba kerül és egyes szinten kapod meg a Fortélyt. A Fortélyok nagyrészt befolyásolják a Hős bevételét.
Egyszerű fortélyok: Balzsamozó, Borász, Borbély, Jenny (a Jenny céh az örömlányok hivatalos céhe Théa szerte), Ékszerész, Fazekas, Fogadós, Fonó, Gyertyamártó, Hentes, Intéző, Íjkészítő, Írnok, Kádár, Kalligrafikus, Kelmefestő, Kerametikus, Kertész, Kovács, Masszőr, Molnár, Papírmerítő, Szabó, Szakács, Szűcs, Takács, Üvegfúvó, Varrónő, Vitorlakészítő.
Mesterfortélyok: Alkudozás, Csapos, Felbecsülés, Könyvelés

Művész
A Képzettséggel egy darab kettes szintű Fortélyra tehetsz szert. További Fortélyok felvétele 1 Hőspontba kerül és egyes szinten kapod meg a Fortélyt.
Egyszerű fortélyok: Ének, Írás, Rajz, Szobrászat, Zeneszerző, Zenész (hangszer)
Mesterfortély: nincs

Orvos
Egyszerű fortélyok: Diagnózis, Elsősegély
Mesterfortélyok: Fogorvos, Lódoktor, Nyomszakértő, Kuruzslás, Bonctan

Szolga
Egyszerű fortélyok: Diszkréció, Divat, Cselédmunka, Illem
Mesterfortélyok: Alkudozás, Inas, Kocsis, Könyvelés, Szóbeszéd

Tengerész
Egyszerű fortélyok: Csomók, Egyensúly, Mászás, Vitorlázás
Mesterfortélyok: Időjárás, Kormányzás, Navigáció, Tengeri legendák, Térképészet, Ugrás, Úszás

Tudós
Egyszerű fortélyok: Filozófia, Kutatás, Matematika, Történelem
Mesterfortélyok: Asztronómia, Jogi ismeretek, Okkult ismeretek, Teológia, Természetfilozófia

Udvaronc
Egyszerű fortélyok: Divat, Ékesszólás, Illem, Tánc
Mesterfortélyok: Csábítás, Cselszövés, Diplomácia, Játék, Naplopás, Őszinteség, Politika, Szájról olvasás, Szóbeszéd

Vadász
A Képzettséggel három darab egyes szintű Fortélyra tehetsz szert. További Fortélyok felvétele 1 Hőspontba kerül és egyes szinten kapod meg a Fortélyt.
Egyszerű fortélyok: Csapdák, Halászat, Lopakodás, Nyomkövetés, Nyomolvasás, Nyúzás, Túlélés
Mesterfortélyok: Idomítás, Rajtaütés

Városlakó
Egyszerű fortélyok: Társasági élet, Helyismeret
Mesterfortélyok: Alvilági élet, Portyázás, Vásárlás

Katonai Képzettségek:

Aljas Trükkök
Egyszerű: Támadás (aljas trükkök)
Mester: Dobás (hevenyészett fegyver), Hárítás (hevenyészett fegyver), Rúgás, Szemszúrás, Támadás (hevenyészett fegyver), Torokütés

Atléta
Egyszerű: Dobás, Lábmunka, Mászás, Vágtázás
Mester: Emelés, Hosszútávfutás, Gurulás, Kitérés, Lengés, Tompítás, Ugrás, Úszás

Birkózás
Egyszerű: Fogás
Mester: Átkarolás, Fejelés, Szabadulás, Törés

Hadvezér
Egyszerű: Stratégia, Taktika
Mester: Buzdítás, Diplomácia, Fegyvermester, Hadtáp, Rajtaütés, Térképészet, Tüzérség, Vezérlet

Íjász
Egyszerű: Nyíljavító, Támadás (íj)
Mester: Kapáslövés, Lovasíjászat, Mutatványok

Kés
Egyszerű: Hárítás (kés), Támadás (kés)
Mester: Dobás (kés)

Kis pajzs
Egyszerű: Hárítás (kis pajzs)
Mester: Támadás (kis pajzs)

Lovas
Egyszerű: Lovaglás
Mester: Idomítás, Műlovaglás, Nyeregbe ugrás

Nehézfegyverek
Egyszerű: Hárítás (nehézfegyver), Támadás (nehézfegyver)
Mesterfortély: Nincs

Öklözés
Egyszerű: Lábmunka, Szurkálás, Támadás (öklözés)
Mester: Füles, Horog

Panzerhand
Egyszerű: Hárítás (panzerhand), Támadás (panzerhand)
Mester: Horog

Szálfegyverek
Egyszerű: Hárítás (szálfegyverek), Támadás (szálfegyverek)
Mester: Rohamvédelem

Számszeríj
Egyszerű: Nyíljavító, Támadás (számszeríj)
Mester: Újratöltés (számszeríj)

Tűzfegyverek
Egyszerű: Támadás (tűzfegyverek)
Mester: Újratöltés (tűzfegyverek

Vívás
Egyszerű: Hárítás (vívás), Támadás (vívás)
Mester: nincs

Apró jó tanács: nem érdemes magas Mesterfortélyokat vásárolni, mert később a Mesterfortélyok növelése ugyanannyi tapasztalati pontba fog kerülni, mint az Egyszerűfortély növelése.

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1863
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:7th Sea (by Drakolini)
« Válasz #6 Dátum: 2015. Május 22. 21:51:15 »
7.) Hetedik lépés: Az általános rész utolsó simításai (Háttér, Arkánum, Vagyon)

Ezzel nagyrészt kész a Hős. Ezeket már ne nyílvánosan írjátok ki, küldjétek el nekem privátban. Akik varázsvérűek, vagy egy vívóstílust űznek még ne költsék el az összes Hőspontjukat, mert még szükség lehet rá!

Háttér
A Háttér olyan korábbi problémák, események, amik a Hős múltjában történtek, és még megoldásra várnak. Nem játékosbarát dolgok, de ha a Háttér kerül a történet középpontjába, akkor a háttér pontértékének kétszeresét kapod tapasztalati pontban. Egy Háttérre maximum 3 pontot költhetsz, és legfeljebb 4 Hős pontot oszthatsz el Hátterekre. Minél több pontba kerül egy Háttér, annál nehezebb. Új Hátteret 3, 6 vagy 9 Tapasztalati Pontért vehetsz később, ha egyet befejeztél.

Hátterek:
Amnézia
Átok
Elveszett szerelem
Félelem
Fogadalom
Kötelezettség
Kudarc
Másik személyiség
Nemezis
Románc
Tartozás
Tévedés áldozata
Üldözés
Üldözött
Vendetta
Versenytárs

Arkánum
Az Arkánum a sorsboszorkák jóskártyái, amivel meg tudják határozni a Hős Erényét (ha a kártya rendesen áll) vagy Gyarlóságát (ha a kártya fejjel lefele áll), egyszóval a Végzetét. Egyetlen egy Arkánumod lehet csak, ha Erényt veszel fel, az 10 Hőspontba kerül, ha Gyarlóságot az 10 Hőspontot AD(!). Az Erény egy Szerepkocka elköltésével aktiválódó valami jó dolog, a Gyarlóságot én aktiválhatom egy Szerepkocka elköltésével, de ti egy másikkal meg megakadályozhatjátok, hogy én aktiváljam ezt. Ilyenkor addig pakolhatjuk a Szerepkockákat, míg egyikünk ki nem fogy, vagy fel nem adja (általában nekem van több szerepkockám). Ha akarjátok ti választhatjátok ki az Arkánumotokat, de akár később, véletlenszerűen én is kiválaszthatom a játék folyamán.

Lapok a hozzájuk tartozó Erényekkel/Gyarlóságokkal

0. Bolond: Mázlista/Hamari
1. Mágus: Állhatatos/Nagyravágyó
2. Főpapnő: Ösztönös/Élvhajhász
3. Császárnő: Megnyugtató/Buja
4. Császár: Méltóságteljes/Forrófejű
5. Hierofáns: Beleérző/Hiszékeny
6. Szerelmesek: Heves/Balszerencse
7. Szekér: Diadalmas/Önhitt
8. Erő: Oroszlánszívű/Nyúlszívű
9. Remete: Elmélyült/Túlbuzgó
10. Szerencse: Szerencsés/Szerencsétlen
11. Igazság: Példamutató/Előítéletes
12. Akasztott ember: Önzetlen/Habozó
13. Halál: Talpraesett/Vakmerő
14. Mérséklet: Higgadt/Irigy
15. Légió*: Érzékeny/Hűséges
16. Torony: Sejtelmes/Rátarti
17. Csillag: Ösztönző/Konok
18. Hold: Figyelmes/Figyelmetlen
19. Nap: Barátságos/Kevély
20. Végítélet: Bölcs/Etikátlan
21. Terra: Gyakorlatias/Mohó
*= a Légió speciális, ott az egyenesen álló lap a Gyarlóság, a fordított meg az Erény

Vagyon
Minden Hős egy váltás ruhával és egy darab, maga választotta fegyverrel indul. Ha ezen felül akartok még valamit, azt meg kell vennetek. Kezdéskor a havi bevételetek háromszorosával indultok

Kalmárok, kereskedők, mesteremberek
Ahhoz, hogy innen legyen bevételed, előbb céhtagnak kell lenned, a kontárokat felakasztják. Minden hónap végén dobsz annyi kockával, amennyi a szakmád Fortélyának szintje, és ebből kettőt kiválaszthatsz, majd ezeknek az eredmény összeadod (szakszóval fogod). Ez az összeg a havi bevételed guldenban.

Szolgák, papok, katonák
Minden hónapban fix bevételt kapsz. Papok 30 guldent, a szolgák a Szolga Képzettség legnagyobb fortélyának minden egyes pontja után egy guldent, de ők tízhavi összeggel rendelkeznek alapból, a katonák a tiszti rangjuk szerint.
Káplár 8 gulden
Őrmester 20 gulden
Hadnagy 50 gulden
Százados 75 gulden
Matróz 10 gulden
Tiszthelyettes 25 gulden
Altiszt 60 gulden
Hadnagy 90 gulden

Képzőművészek, előadóművészek, tudósok
Akik rendelkeznek pártfogóval, ők az alábbi rendszer szerint kapják a havi járandóságukat:
Vagyon
1 pont: 10 gulden
2 pont: 20 gulden
3 pont: 30 gulden
4 pont: 40 gulden

Nagylelkűség
1 pont: Havonta egyszer
2 pont: Havonta kétszer
3 pont: Havonta háromszor
4 pont: Hetente egyszer

Nemesek:
Ha nem használjuk a Mesélők könyvében lévő speciális szabályt, akkor a birtokodból befolyt összegből havonta 50 guldennal rendelkezel, a többi elmegy a birtok fenntartására.

Ha ezek megvannak, kész a Hős. A felszerelési listát most nem írom be, írjátok össze, mi kell, aztán én kiszámolom mennyi guldenbe kerül. A maradékot meg szabadon rendelkezhettek, ígérem a játék előtt még lesz lehetőségetek végig böngészni a listát :) .

Karakter alkotási segédlet 3.

A vívóiskola
Ha megtanultál egy vívóstílust a következő előnyöket kapod meg:
Az iskolánál felsorolt képességeket
Egy ingyen szintet az iskola 4 Titkos Fortélyában
A Tagság Bajnokok Céhe Előnyt ingyen

A vívóiskolákban három rang fokozat van:
Tanonc - Legény - Mester, minden szint valami különleges képességet ad. Tanoncból úgy leszel Legény ha az összes Titkos Fortélyod legalább 4es, míg a mester szinthez mind nek 5ösnek kell lennie.

Aldana stílus
Kasztíllia
Oldalt állva egyik kezedet a hátad mögé rakod, és a másikban van a rapír. Magadban egy dalt dúdolgatva támadsz.
Képzettségek: Udvaronc, Vívás
Titkos Fortélyok: Csel (vívás), Riposzt (vívás), Védjegy (vívás) Hibára késztetés (Aldana)
Tanonc: A stílus ismereti szintednek megfelelő dobott kockát kapsz a Kezdeményezésedhez.
Legény: +5 jár az eltalálásodhoz szükséges Célszámodhoz (CSZ).
Mester: Minden Kör elején Leleményeddel egyenértékű "Fókuszkockát" kapsz, ezek olyan dobott kockák, amiket szétoszthatsz a Támadásaid és az Aktív védekezéseid között, de ezeket még a dobásod előtt be kell jelentened, és az elköltött mennyiséget a Kör végéig nem használhatod fel újra.

Amborgia stílus
Vodacce
Egyik kezedben egy kard, másikban egy tőr van, és az aljas támadásokra megy rá.
Képzettségek: Vívás, Aljas Trükkök
Titkos Fortélyok: Csel (Vívás), Ütés kardmarkolattal (Vívás), Riposzt (Vívás), Hibára késztetés (Amborgia)
Tanonc: Amíg ebben a stílusban harcolsz, nem számít az ügyetlenebbik kéz levonása, és ingyen megkapod a harc idejére a Balkezes Előnyt. Ha találatot érsz el, enyhén megfordíthatod a tőröd vagy vívófegyvered pengéjét, és ezzel plusz 2 pont sebzést kapsz.
Legény: Ha sikerül Komoly Sebet okozni az ellenfélnek, akkor okozhatsz még egy Komoly Sebet, de akkor te is kapsz egy Komoly Sebet
Mester: Ha ellenfeled támad, de vagy a passzív vagy az aktív védekezésed miatt nem tudott eltarálni, akkor az eltalálásához szükséges CSZ 5, de csak a Kör végéig, aztán elvész.

Donovan stílus
Avalon
Kardot és kis pajzsot használnak, és a szúrások mellett a párbajtőrrel vágni is lehet.
Képzettségek: Vívás, Kis pajzs
Titkos Fortélyok: Kötés (kis pajzs), Lefegyverzés (vívás), Riposzt (vívás), Hibára késztetés (Donovan)
Tanonc: A kis pajzs használatáért nem kapod meg az ügyetlen kézből adódó negatívumot, és a kis pajzs használatakor kapsz egy ingyen emelést.
Legény: Hárítás közben megvághatod az ellenfél karját. Ha aktív védekezésnél sikeresen használtad a Hárítás (vívás) Fortélyt, akkor 1f1 (egy dobott kockából egyet fogsz) sebzést okozol, amelyhez minden 5 pont után, amellyel a Hárításod jobb volt, mint a másik Támadása,  plusz egy dobott kocka járul, ehhez a sebzéshez nem adódik hozzá a Termeted.
Mester: Körönként egy Köztes Akcióval Támadhatsz.

Eisenfaust stílus
Eisen
Pallossal és panzerhanddal vívják ezt a stílust. A lényege, hogy addig védesz, míg a másik nem hibázik, és egyetlen irtózatos csapással a földre küldöd.
Képzettségek: Nehézfegyverek, Panzerhand
Titkos Fortélyok: Kötés (panzerhand), Lefegyverzés (panzerhand), Sújtás (nehézfegyverek), Hibára késztetés (Esienfaust)
Tanonc: Ha panzerhandot használsz, nem vonatkoznak rá az ügyetlenebbik kézre vonatkozó negatív módosítók. Ha ellenfelednek nem sikerült nagyobbat dobnia a passzív védekezésednél, akkor egy ingyen emelést kapsz minden 5 pont után, amennyivel elmaradt a CSZedtől, lefele kerekítve. Az emeléseket a Kör végéig fel kell használnod, utána elvesznek. Ezenkívül ha ugyanaz az ellenfeled ismételten támadást intéz ellened, még mielőtt felhasználtad volna az emelésedet, szintén elvesznek, mert ez azt jelenti, hogy az ellenfél védelmén lévő lyuk bezárult.
Legény: A panzerhanddal eltörheted ellenfeled kardját. Bármikor, amikor sikeres aktív védekezést dobsz Hárítás (panzerhand) Fortéllyal, egy Szerepkockával megkísérelheted eltörni a másik fél fegyverét. Ehhez sikeres Termetpróbát kell dobnod melynek CSZ-e attól függ, milyen fegyvert szeretnél törni.
Mester: Megtanultad a türelem művészetét. Tarthatod egy Akciódat, míg nem pillantasz valahol nyílást ellenfeled védelmén. Minden egyes Szakasz melyben Tartod az Akciót egy dobott kockányi sebzést jelent, amikor az Akciót támadásra használod. Nem szerezhetsz több kockát az Elszántságod mértékénél. Körönként csak egy Akciókockát tudsz és mialatt ezt tartod csak a többi Akciókockádat tarthatod, vagy végezhetsz velük aktív védekezést.

Leegstra stílus
Veser/Vestenmannavnjar
Leginkább az akarat filozófiájaként lehet jellemezni. Nehéz fegyvereddel mész előre, miközben lerázod magadról a csapásokat - amikbe esetleg más is belehalhat - és te a végén a csuklód egyetlen mozdulatával csapod le az ellenfél fejét.