Szerző Téma: In Nomine (by Maldreidor)  (Megtekintve 1186 alkalommal)

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1973
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
In Nomine (by Maldreidor)
« Dátum: 2015. Május 04. 19:48:02 »

A Cortex rendszerrel megismerkedve kutattam az elmémben, mert határozottan emlékeztem, hogy egy hasonló mechanizmussal már találkoztam szakmai előéletem során, s lőn világosság, meg is lett. Így gondoltam írok Nektek pár sort a szívemnek oly kedves játékról, amely nem más, mint az In Nomine, amely eredetileg egy 97-es fejlesztés, viszont a kiadvány  minőségének köszönhetően  még tud aktualitással rendelkezni ennyi év után is.
A kiadásért a Steve Jackson Games okolható, akinek a neve, a szerepjátékos hullámot megelőző lapozgatós könyvekről lehet ismerős.

A témáját tekintve az In Nomine a természetfelettivel foglalkozik. A Menny és Pokol aktív szembenállásáról szól, amelybe nem kell a közvetlen harcot belelátni, ugyanis alapvetően arról van szó, hogy mindkét oldal szeretné megnyerni magának a többséget, de inkább mindenkit. Persze a helyzetben sok az összetevő és a kampány is szólhat rengeteg dologról, amelynek tényleg csak a mesélő fantáziája szab határt.

A karakterekről
- Angyalok és Démonok
A legkiemeltebb kategória.
Minden angyal felett egy Arkangyal, és minden angyal egy Kórus tagja.
Minden Démon felett egy Ősdémon áll és minden démon egy Banda tagja.
Bárhová is tartozik a karakter, a célja, hogy urát kiemelkedően szolgálja és méltó legyen arra, hogy saját Szót kapjon, amelynek szentelheti létét és amely felett őrködhet. Minden Szóhoz tartozik egy angyal és egy démon, de minden Szóhoz csak 1 angyal és 1 démon tartozik.
Természetesen Ők a legerősebbek a karakter opciók közül.

- Kitaszítottak (Outcast) és Renegátok (Renegades)
Ők azok az angyalok és démonok, akik egykor egy kórus vagy banda tagjai voltak, de tetteik miatt megfosztották őket korábbi státuszuktól és száműzötté váltak.
Angyalok esetében nem Bukottakról (Fallen) van szó, mert azok ugye démonná válnak, hanem túl sok elfuserált küldetés vagy a felhalmozott disszonancia okozta az Arkangyal bizalmának elvesztését.
Hasonlóan a démonok esetében a Renegát nem kifejezetten bukott el, mert akkor simán megsütik nyárson. Kifelé állt a rúd és a karakter inkább lelépett, hogy tengethesse életét másképp.
Persze mindkettő számára létezik a megbocsátás és ez is lehet a kampány középpontjában.

- Maradék (Remnant)
Ők azok az angyalok és démonok, akik kiszakadtak a mennyei vagy pokoli szférából.
Ők már nem hallják a Szimfóniát. Emberi testbe zárva tengődnek az emberek között, saját természetükre kevéssé emlékezve, esetleg teljesen tudattalan képességek birtokában.
A velük való játék Mesélői egyeztetést kíván, mert Ők teljesen elszakadtak a mennyei szférától, így többnyire kaotikus elmével bolyonganak, átlagon aluli akarattal és érzékeléssel.

- Katonák és Élőholtak
Mindkét frakciónak megvannak azon követői az emberek között, akik már tudnak a felsőbb hatalmak létezéséről és már kaptak is belőle. A katonák a mennyei erőt hordozó halandók, amíg a pokol a múmiáktól a zombiig terjedő spektrumon helyezi el a követőit, akikre élőholti státuszukból fakadóan egyéb szabályok is akadnak.

- Átlagos halandó
És végül, de nem utolsó sorban ott vannak a békés polgárok, akik ugyan a legkisebb erőket tudják mozgósítani mégsem feltétlen jelentéktelenek. Hiszen őket kell leginkább a saját ügynek megnyerni, mert Ők még ingatag talajon állnak.

A mechanika
A karaktereknek 3 féle Erői (Forces) vannak, amelyekre a típus alapján kap pontot, aminek a négyszeresét oszthatja szét az alatta lévő két tulajdonság között.
Éteri intelligencia, pontosság
Mennyei - akaraterő, érzékelés - és
Testi erő, ügyesség.

Ha pl. az Éteri Erőre kap 2 pontot, akkor 8 osztható szét az intelligencia és a pontosság között.
Ez lehet 4-4, de akár 2-6 elosztásban is.
3 az átlagos emberi, 5 az átlagos mennyei tulajdonság átlag alja.

Minden másra egy összesített pont tartalék van. Ebből veszel szakértelmeket, Dallamokat (Song) ami a mennyei és pokoli erőket jelenti ereklyéket.

A játék a sajátos D666-ot használja.
Igen, jól látod, 666.
A dobásnál egy kockát jól el kell különíteni pl. legyen más színű, ő lesz a Check Digit, vagy CD.
3 darab 6 oldalú kockával dobsz.
Kettőt összeadsz és összehasonlítod a célszámmal, ez határozza meg, hogy siker / balsiker.
A CD pedig a siker vagy balsiker mértékét határozza meg.
A mennyei karaktereknek 111, a pokoli karaktereknek 666 esetén van extra hatás.

Összegezzünk!
- a játék készítői nem voltak szélsőségesek. Kezdhetsz kicsiben, de lehetőség van magasra jutni.
- a menny és a pokol erőivel játszadozhatsz, kell ennél több?

Kiknek ajánlom? Azoknak, akik:
- képesek az érett gondolkodásra. Morális kérdéseket is lehet benne boncolgatni.
- a játékot helyezik a rendszer felé. A mechanika tényleg nagyon egyszerű, hogy ne vonja el a figyelmet a játékról
- szeretik a karaktert csinosítgatni. Sok lehetőség van és a legtöbb részlet sokat számít az egészben.

Kiknek nem ajánlom? Azoknak, akik:
- élnek a bonyolult rendszerért. Bocs haver! Ezt nem fogod élvezni. Ez egyszerű.
- képtelenek elszakadni a szélsőséges gondolkodástól. Lucifer is angyal volt. Méghozzá nem is akármilyen. Dolgozd fel! Attól, hogy egy démon és egy angyal találkozik, még nem kell városokat rombolni. Te figyelj, beszélgethetnek is :P

Vér István kérdés
A játék eredendően kevés komponenssel dolgozik, nem igazán tud elszállni a karakter. Ha mégis sikerülne valahogy, akkor sincs gond, mert nem lesz túl erős a többiekhez képest. Ráadásul számtalan fenyítő / kordában tartó erő van, még az angyalok és démonok esetében is.