RPGenerations

M.A.G.U.S. => Új Törvénykönyv => A témát indította: Thyriel - 2015. Augusztus 22. 21:51:39

Cím: M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Thyriel - 2015. Augusztus 22. 21:51:39
Az Új Törvénykönyv témájába tartozó csevegő
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: SentinelWex - 2015. Augusztus 22. 22:40:01
Seth megosztom veled a gondolataimat az Emlékfosztottak kalandötlettel kapcsolatban, de kérlek semmiképp se vedd ezt bántónak vagy ilyesmi, mert nem ez a szándékom. Fontos még, hogy ez az én véleményem, nem tudom, h a többiek mit gondolnak.

Alapvetően azt hiszem, hogy rettentően gyakorlottnak - továbbá a rendszert tökéletesen ismerőnek - kell lennie annak a játékosnak, aki belemegy úgy egy kalandba, hogy "majd kap egy karaktert". Én magamról tudom, hogy nagyon sokféle karakterrel szeretek játszani, de minden karakternek megvan a maga ideje. Nem tudok annál rosszabbat elképzelni, hogy bele legyek kényszerítve valamibe, amelynek az alkotásában nem vettem részt, mert az nem ÉN vagyok. Vannak a "harcos" típusú játékosok, akik meg vannak lőve, ha gondolkodós karakterrel kényszerülnek játszani és igaz ez fordítva is.
A másik pedig a hangulat. Ha teszem azt hetek óta lovagos/paplovagos filmeket nézek vagy ezzel kapcsolatos könyvet olvasok és égek a vágytól, hogy magam is megszemélyesítsek egyet, akkor képtelen lennék jól szórakozni teszem azt egy tolvajjal.

Lehet, hogy a leendő játékosaidnak egy picit több lehetőséget kellene adnod a karakterük legalább vázlatos megalkotására, mielőtt emlékfosztottá teszed őket, mert ha megnézed, a kaland iránt a lelkesedés akkor hagyott alább, amikor kiderült, hogy "ők majd kapnak valamit". ;)

Szurkolok, hogy összejöjjön a kaland, mert bár személy szerint fórumon sosem játszanék mágust (azt kizárólag asztali rpg formájában játszok), örömmel olvasgatom a történeteket. ;)
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: seth - 2015. Augusztus 22. 22:53:17
Üdv, mostantól rászokok hogy a csevegős postokat is olvassam :D (rossz szokás volt ennek elhagyása).

Na ez most jól jött, bevallom nem is gondoltam erre :) bár hozzátenném, hogy a lelkesedés amúgy sem volt nagy, Szeráfot nyúzta a kíváncsisága, Haldirien pedig tartalékba jelentkezett (mindkettő az amnéziás játékmenetes postom előtt).

az eredeti célom az lett volna, hogy egy amnéziás helyzetbe sodorjam a játékosokat, és erre ráadás lett volna az hogy ők sem ismerik a karaktereiket, mivel így teljesen át lehetett volna élni a kellemetlenséget. Tudsz esetleg (vagy ha már itt tartunk, bárki más) segíteni, hogy hogy lehetne megcsinálni ezt úgy, hogy a fent említett problémákat kiküszöböljük?
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: SentinelWex - 2015. Augusztus 22. 23:01:13
Átnéztem az összes nadrágomat, de nem találtam meg egyiknek a zsebében sem a bölcsek kövét. :D

Az amnéziás alapfelállás szerintem teljesen jó, csak nem árt, ha a játékosok megalkothatják a karaktereiket a saját szájízük szerint (persze a mesélő szabta kereteken belül).

Én eddig egyszer próbálkoztam ilyen mesével, akkor az volt az alap felállás, hogy az öt játékos megcsinálta a karakterét, aztán egy ereklye ellopta a személyiségüket és más-más test kapta meg őket. Így a játékosok tisztában voltak ugyan a saját képességeikkel, de miután egy másik játékos karakterének testében voltak, sokat nevettünk, mire sikerült mindent helyretenni. :D

A te esetedben szerintem csak szimplán bíznod kell a játékosaidban, hogy ki tudják majd játszani az emlékvesztett karaktert és felfedezhetik saját magukat. :)
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Haldirien - 2015. Augusztus 23. 00:58:35
Szerintem. Mi lenne ha az alapkoncepciót a játékos találja ki, magát a karaktert ia megcsinálhatja akár... Meg a jellemét (ezek attól függnek milyen hosszú gyeplőt használsz)
De a karakter háttere homály, családja? Hazája? Senki se tudja, csak kinézetéből találgathat.
Erre a legmegfelelőbb egy teljesen semleges hely lenne hol a karakterek felébrednek. Egy ötletetet máris küldök sethnek
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: seth - 2015. Augusztus 23. 10:33:48
még az éjjel annyit találtam ki, hogy a játékosok megmondhatják, milyen fajta karaktert akarnak (varázshasználó, harcosabb, stb), és az alapján kicsit szűkítem a listát. egyébként 9 karaktert raktam össze, úgyhogy még így is lenne bőven választék.

Hald: a semleges nyugis hellyel az a baj, hogy ott túl sok a szabadságuk :D persze megoldható, de kell legalább egy szál amin elindulhatnak.
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Az Ezüst Utazó - 2015. Szeptember 07. 05:42:17
a tolvaj nálam az abszolút favorit. miért? okos ügyes lop csal hazudik simán átver másokat és ha nem emlékszik a múltjára szüksége is lesz ilyen tulajdonságokra.
Amazon is bejön, de legalább 2. es szintűnek kell lennie. mivel a barbár kategória, és az 1.-esen nem tud írni,olvasni tavaly dec. 23.-a óta mágusozom megállás nélkül, (hogy ez mennyire megmarad az emberben?!) Előtte soha életemben. Tehát csak semmi hókuszpóker még mindig.
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Az Ezüst Utazó - 2015. Október 07. 13:50:24
Ez az emlék fosztottak beindul valaha? Jónak tűnik alapból csak még nincs teljesen?
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: seth - 2015. Október 07. 16:42:15
nem jelentkezett elég ember ergó nem.
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Az Ezüst Utazó - 2015. Október 07. 16:46:34
Kár ötletnek jó volt...
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: seth - 2015. November 17. 14:48:51
közvélemény kutatás a következő házi szabályról: Védekező harcban Té helyett egyből Vé-re dobsz k100-zal, és annyival nő a Vé-d arra a körre. Ha pedig ellentámadást akarsz, akkor dobsz k50-nel Té-re is és Vé-re is külön-külön, ha mind a kettő megvan, eltaláltad (és persze a kezdeményezés a támadóé). Vélemény?
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: kyrfattyú - 2015. November 19. 11:15:42
Az a baj ezzel seth, hogy a védekező harc pont arról szól, hogy úgymond egy biztos plusz védőértéket kapsz,  amivel számolni is. Ha k100-al dobsz, éppen ezt a biztos "állást", védelmet veszíted el. Nem is életszerű feltétlenül, hogy dobsz arra, mivel védekező harcban egy dologra figyelsz. Az ellenfél támadásaira, tehát neked nem kell keresned a réseket, csak figyelni, hogy véd ki a támadás. Egyféle passzív pozíció ez, éppen ezért nincs KÉ sem...
És a fentiek miatt sem életszerű a "visszatámadás". Ha valaki elveszti a kezdeményezés, az ugyanúgy visszatámadás és nincs plusz védőértéke...
Ha működne a dolog, akkor olyan karit indítanak, akinek nem fejleszteném a KÉ jét...
Persze ez saját vélemény  :rofl:
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: seth - 2015. November 19. 11:37:33
ez igaz, viszont az sem életszerű szerintem, hogy mindenki ugyanannyit kap mindig, minden alkalommal (ha van helye, nem varázsol, stb.). elvégre egy újonc varázsló szerintem nem olyan jó védekezésben, mint mondjuk egy lovag, akit többek közt a védekezés felé visznek el.
megjegyzem, nekem ez az egész harcrendszer nem életszerű, harcban a tudásunk és tapasztalatunk határozza meg, hogy betalálunk-e, nem a szerencse...

egyébként a visszatámadás csak egy ellenfél ellen jó, tehát ha többen vannak körülötted, kellhet az a Ké... :D
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Az Ezüst Utazó - 2015. November 19. 16:13:23
Ezért nem kedvelem én a kockadobót, és csak a legvégső esetben használom mert egy 5 ös szintű lovagnak egy 1. es ellen alig van esélye. A szerencsére bízni a győzelmet nem a legjobb dolog sőt. Ellenben vannak alapszabályok amiket régóta betartunk. Volt hogy engem már a kaland elején agyon szúrtak és még hol volt a vége, bár maga végül KM híján véget ért, örültem. 1d100 as dobásnál legyen az TÉ VÉ vagy KÉ, esetleg bármi képtelenség jót dobni elsőre.
seth én támogatom az ötletet az ellen vetéseimmel együtt is, szerintem kell az elején a KÉ, és TÉ.
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: seth - 2015. November 19. 17:21:08
Idézet
5 ös szintű lovagnak egy 1. es ellen alig van esélye.
csak szerintem írtad fordítva, vagy én vagyok hülye és nem fogom fel valamit?
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Haldirien - 2015. November 19. 18:16:00
Az maradt ki hogy egyes szintű íjász. ;)
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Az Ezüst Utazó - 2015. November 20. 07:04:21
tényleg elírtam bocs, nem te vagy a hülye
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Con Angilo Guerdo - 2016. Augusztus 02. 08:15:51
Utazó!

Manifesztációs háborúról a Summáriumba is olvashatsz emlékeim szerint.
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Az Ezüst Utazó - 2016. Augusztus 02. 09:02:49
Nem, csak karakterek vannak. Most néztem meg
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Quator - 2016. Augusztus 04. 16:59:40
Szasztok! :)

Meglepő módom megtaláltam az elmített csevegőt. ;D

Az ötletelgetés Wolftern kalandlehetőségeivel kapcsolatban azért torpant meg, mert hirtelen szétrebbentünk az általános csevegőből? Vagy most már várjuk a végleges kiírást és utána lesz még ötletelés a karikat illetően? :mind-breaker:
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: wolftern - 2016. Augusztus 04. 17:09:38
Részemről azért torpant meg a dolog, mert még nem tudok semmi biztosat mondani... Mármint h mivel lehet jönni, hanyadik szint, milyen időszak (tévesen írtam a toborzóba, mert 3692-es dátumot jelöltem meg kezdésnek. Kicsi utánaolvasgatással gorvik inkább a 93. esztendőtől áll támadás alatt. Az előtt csak a dzsadok és az amundok harcolnak leginkább. Én az ezutáni időszakban akarnék mesélni, de mivel még ötletelek: mi hogy-merre? addig nem tudok semmiről érdemlegesen nyilatkozni)
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Faust - 2016. Augusztus 04. 18:22:10
Üdv

Csak egy javaslat. Te vagy a mesélő, dönts és ne hagyd hogy a magus alkotói szabják meg a játékod. OK persze fontos egy jó játéknál a hűség a műhöz de....ha inkább már munkává válik a mesélés akkor elvész a szórakozás faktor.  Úgy mondom ezt mint egy mesélő a másiknak, ne görcsölj a szabályokon és az évszámokon....csak add elő a mesét szívből és fantáziából :D

Kitartás, menni fog.
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: wolftern - 2016. Augusztus 04. 18:37:56
Ok.  ;)

Igazából nem az a problem h a szabálykönyvet bújom, hanem az események közti időszakokban nincs semmi. Én biztosan jelentkeznék olyan történetben játszani, ahol megyünk valahová, gyilkolunk, aztán alszunk, azután megint megyünk találkozunk egy csapat homoki elfel ezeket is legyakjuk, aztán máris a küldetés céljánál vagyunk. Ehhez nem kell semmi, mert elővesszük a bestiáriumot, meg a kockáinkat és úgy csinálunk mintha játszanánk. Vagy bekapcsoljuk a sz.gépet és játszunk valamelyik fantasztikus RPG-nek nevezett csodával. Quator jól fogalalta össze. Amolyan "ismerkedés az amund kultúrával, fűszerezve sok kocka csörgéssel" féle játékot mesélnék. De semmikép nem az h minden 5 órában harcolunk... Erre/ehhez kell az idő, meg az általad is említett dolgok utána nézegetéséhez.

Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Cyrgaan KheaLorn - 2016. Augusztus 04. 21:24:21
A magam részéről azért állt meg, mert egy kicsit offolódtam az internettől, nem gondoltam, hogy ennyi ideig fog tartani... :)

CKL
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Quator - 2016. Augusztus 05. 06:52:17
Okés! Semmi sürgeség, meg ilyenek. Csupán hirtelen mindegyikünk elhallgatott és azt hittem valami gond van. :dumb:  :)
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: wolftern - 2016. Augusztus 08. 22:52:03
Hello

Készül a dolog csak a szabadidőm hirtelen elfogyott, :D és kevés az órák száma ahhoz h mindenre odaérjek. De mivel ez a fórumos játék, ezért előbb utóbb biztosan megérkezem.  :yay:

Na hétvégére meglesz/meglehet a dolog. Biztosat nem ígérek, de igyekszem belekezdeni. Addig volna néhány dolog amit szeretném ha mindenki elfogadna és megértene.


1. Én vagyok a KM, és lehet rosszul mondom/csinálom/írom. Tőlem ennyi telík. Az Ellenségem ellensége (http://rpgenerations.hu/RPGenerations/index.php?board=118.0) nevezetű témát mindenki olvashatja/láthatja. Kérek mindenkit (ha van ideje) nézegesse az egészet, ugyanis akinek az nem tetszik annak a Manifesztációs mese sem fog jobb élményt nyújtani.

2. Habár nem tudhatjuk, mikor kell nélkülöznünk a fórumot, azért arra kérek mindenkit h ha elkezdi fejezzük be a játékot. Aki eltűnik az nagyjából a játékban lévő két napig NJK-ba kerül, ezután ha lehetséges kimesélem, hanem meghal a karakter. (kivétel ha szól h xy-tól nem tud lenni, akkor biztosan nem halálozik el.)

3. Az elsőpontra visszatérve, ha tetszik a jelenlegi kaland, de a Manifesztáció valamiért mégsem jó. Nem akarok vitatkozni. Kérek mindenkit aki így látja csendben álljon fel és lépjen le.


Szerintem elkezdhettek gondolkodni a "Ki mivel jönne kérdésen" Egy kérésem van: Az általános karakteralkotási morált ne rúgjuk fel!
Habár a kaland viszonylag magas szinten indul, azért a Nem Játékos karakterek (aquir, amund, homokielf, Gyíklény és barátaik) nem  férnek bele a történetbe. Ezenkívül a hősök (Chei, Eligor stb) sem. Valamint a karakterek ne világmegváltóként érkezzenek. Természetesen lehetnek nagyobb hőstetteik de azért ésszerű kereteken belül.

Időpont: P.sz 3694 nyár.

Jövök, amint lesz más közölni valóm is  :give-up:

Majd elfelejtettem, h ha akarjátok ismerhetitek egymást. De a saját előtörténeten kívül azért az ismeretségről is kellene néhány mondat.
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Quator - 2016. Augusztus 09. 21:09:01
Üdv!

Megnéztem az Ellenségem... kaland környékét. Ez annyit tesz, hogy magát a kalandot nem olvastam. Csupán a beszélgetősbe és a többi "rövid topicba" néztem bele jobban.

Amit ígérhetek: Én azzal dolgozom, ami le van írva és szabályos. Amit le kell vonni, azt szó nélkül levonom. Amit ki kell számolni az pontosan ki lesz számolva. (Kivéve az elszámolásokat, ha késő este tudom készíteni a karimat.)

Amit cserébe várok: A környezet is azzal dolgozzon, ami le van írva és szabályos.

A házi szabályok fórumos létezésével úgy általában nem értek egyet. Az Ellenségem...-es extrákat elolvastam és kérdésem, hogy ezeket itt is fogjuk alkalmazni?

Az eltűnős részre nem tudok mit mondani. Mint látható a többi kalandomon is, igyekszem tartani a lassan-de-biztosan elvet. Ez időnként több hetes hallgatást eredményezhet.


Node lássuk a vidámabb ötletelést:
Nekem az alábbiak jutottak eddig eszembe, hogy milyen érdekesek lennének, mint karakterek. (Nem feltétlen sorrendben és ez a kör még bővülhet/változhat, ha elindul az ötletelés.)
1, Papfélék - Sogron-pap, Galradzsa-pap, Darton-pap, esetleg Darton-paplovag (Mindegyik esetben a könyvben ecseteltnél harciasabb fajták. Legalább egy 4. fokú fegyverhasználat még a legkedvesebb papbácsinál is befigyel. :pirate:)
2, Fejvadi - Gorviki Vértestvér vagy ilyesmi.
3, BM - Ez inkább csak érdekességképp, mert régen voltam már gonosz BM.
4, Valami "egyéb szerzet", ami udvari orkot vagy törpöt, szélsőséges hangulatingadozás esetén félelfet jelent.

Kérdés úgy általában a karialkotáshoz: A kasztok KAP költségét az alapkönyv szerint számoljuk vagy a Selmo&Hulla kiegekben leírtak szerint? (Pl.: Paplovag 6 vagy 8 KAP? Harcművész 10 vagy 7 KAP? Ilyenek...)

Hirtelen ennyi.  :ahoy:
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: wolftern - 2016. Augusztus 10. 00:32:35
 :)

Idézet
Amit ígérhetek: Én azzal dolgozom, ami le van írva és szabályos. Amit le kell vonni, azt szó nélkül levonom. Amit ki kell számolni az pontosan ki lesz számolva. (Kivéve az elszámolásokat, ha késő este tudom készíteni a karimat.)
OK. Nem azzal van a problémám hogy el van számolva vagy nem szabályos, mert nem érdekel. (ez vicces mert különben nem írnék róla.) Azt akarnám, meg ott is arra akartam kilyukadni hogy: át lehet hágni a szabályokat, de csak bizonyos kereteken belül. vagyis ami nekem is tetszik.  :wow!: Amikor szólok, ne minden egyes apróságra jöjjön a kérdés: miért nincs letakarva a hajó? miért nem lehet használni a fegyvert? blabla) És azt szeretném hogy senki ne kezdjen bele a bizonyítvány magyarázásba. Mert ő úgy látja én így, és kész. Nem érdekel h mi van leírva a könyvben, v mi van a valóságban, v h ő hogyan élte meg. (hagyományőrzó és a plussz SFÉ esete). :rofl:
A másik gondom az hogy sokszor tapasztaltam hogy szólok/mondom és nem érthető amiről beszélek.


Idézet
Amit cserébe várok: A környezet is azzal dolgozzon, ami le van írva és szabályos.
Ez természetes, de én is hibázhatok és ha valakinek valami nem tetszik azért szóljon, aztán ha mégsem változtatok fogadja azt el! Vagy lépjen le. Ez elég sz.rul hangzik tudom, de azt megígérem hogy a karakterek élete, nem azon fog múlni, hogy kiüt elsőnek, v "a nekem +20 TÉ "járt volna. Igazából nálam az ésszerűséggel lehet megoldani a bajokat. És itt nem a"hogyan győzzek le egy sárkányt ésszerűen?" dologra gondolok, mert ez fantasy tehát tuti nem lesz élethű és ésszerű sem.... de azért megközelíthető.

Idézet
A házi szabályok fórumos létezésével úgy általában nem értek egyet. Az Ellenségem...-es extrákat elolvastam és kérdésem, hogy ezeket itt is fogjuk alkalmazni?
Nem tudom. A másik játékban azért kezdtem szabály kiegészítésbe, mert az eddig látottak alapján szükség lesz rá.
-A méretkategóriával nem szórakozgatok mert hülyeségnek tartom, (úgyhogy az biztosan megmarad)
-A könyv semmit nem ír, h a markolattal ütésnél mivel kell számolni mert a kard sebzése nem jogos, mivel az a pengére vonatkozik + a leütés erő különbségekről (nem mind1 h 15-ös erejű a karakter v 10 -es erővel üti le az embört dologra gondolok) csak említést tesz, de semmi konkrétumot nem mond.
-a Rémületes dolgot elhagyhatjuk, ismerve már titeket h te, CKL, és Faust nagyon régi motorosok vagytok (ezért emléletileg semmi meggondolatlanság nem fog történni)   :kill:
-a feltámadt gyanú meg szerintem jó dolog, a régi könyvben is volt ilyen, de nem találtam ezt sehol meg. A saját szavaimmal fogalmaztam, de ugyanaz a lényege mint annó volt.

Idézet
Az eltűnős részre nem tudok mit mondani. Mint látható a többi kalandomon is, igyekszem tartani a lassan-de-biztosan elvet. Ez időnként több hetes hallgatást eredményezhet.
Persze. Ez egyértelmű, és itt arra gondolok/gondoltam h ha valakinek nem tetszik a dolog VAGY! tényleg közbe szólt az élet. Azért tegyen már meg annyit h ír a szabadságbejelentőbe v ha ez nehéz, akkor ír egy üzenetet, h ne várjam mert úgy sem jön. Nem kell magyarázni az okot sem. Amikor ráér ír a játékba, amikor nem ér rá, akkor nem ír, de azért azt illene tudnom h akar játszani v nem.
Amúgy nekem az az elvem h bevárjuk a játékosokat, ha szól h sokáig nem lesz, akkor sutyiban ott van a csapattal, (hogy bármikor becsatlakozhasson  :u-rock:) csak NJK-ként és olyankor inkább szeret kimaradni az éjszakai muriból, v a napközbeni csihi-puhiból. Persze ez adott esetekben nem mindig lehetséges...

Darton-paplovaggal nem igazán tudsz lenni, mivel Pyarronba és környékén nincs darton-paplovagrend. Aurin al Maremet kitagadták. Északon még nagyban dúl a ZH, s ha emlékezetem nem csal Rowon városát csak 3695-ben tudják visszafoglalni a maremiták. Ezért nem hinném h van délen bárki akinek nem az lenne a szent küldetése h segítse a prófétát.
Kieg. ha véletlenül félrebeszélek. A zászlóháborús kaland miatt jártam utána:  ;D

...Airunt és rendjét a pyarroniak 3685-ben kitagadták. Ezután a rend erőszakkal bevette Dovort, (déli városállam) majd valamivel később, de még a XIV. Zászlóháború előtt Rowont is meghódították(3690). Ezután a városba elkezdték az ortodox főtemplom megépítését, azonban Pyarron megszilárdította délen hatalmát, így Airun visszatért a délvidékre. Ezért a p.sz 3691 őszén III. Zorkas (6. fekete lobogó hordozója) toroni segítséggel elfoglalja a várost.
3692. Pengék hava Vaskezű Alex közel 3000 maremita lovag élén elindul északnak Erion városából.
3692. Tudomány hónapjai Rosanna seregének megérkezése Davalon alá, és a meremita sereg csatlakozása a Vörös hadurakhoz.
3695. Vinali csata "Fontosabb kitérni III.Zorkas dicstelen halálára, hisz a krónikák tévesen a megáradt Lorn folyót nevezik meg a rowoni hadvezér hullámsírjaként. A hiba az északon népszerű mondásból ered: Ijedtében a Lornig szaladt, ami a nagyon messze szinonímája, ígyhát puszta költői túlzásról van szó. Valójában maga Aurin és Alex vezetett hosszú hajszát a fekete hadúr ellen.....
3696. Hamvak hava: A maremita haderő megérkezik Rowon falai alá, és a kapuk megnyílnak, a helyőrség átadja a város és a felszabaduló Sabard nép sajátos ötlettel áll elő.... Addig meg kergetik a 6.feketelobogó hadurát és egyéb ütközetek


Többi pap és ötletnél nincs kifogásom.
Ezzel kapcsolatban az is eszembe jutott, h a csapat akár a "sötét oldal" -ban is gondolkodhatna... vagyis azt szeretném mondani h jött már olyan ötlet h kráni gondolatok is felmerültek. Részemről beleférhet a dolog, egyedül annyi kivetésem van h:
- Ne mindenki a sötét oldaban ötleteljen, és ne full kretének jöjjenek -mármint a karaktereitek.
- a megbízó egy pyarroni pap lesz, aki végig kíséri a csapatot -tehát ha lehet valamivel azért kézben tartható legyen a dolog és ne áldozzunk fel mindenkit a kosfejes oltárán...főleg ne elsőként a megbízót, mert akkor vége is a játéknak (beszólt akkor lenyomom egy tüdősorvasztással)
- Nem meséltem még olyan csapatnak akik ellentétes oldalon és elveket képviselnek, de mégis egy csapatban játszanak. Ugyhogy ezt is szeretném ha figyelembe vennétek, ha esetleg ez az elképzelés valósulna meg.
-Ha véletlenül mégis teljesen sötétek leszünk, akkor a "Birodalom" (Krán) nevében vállaltátok el a küldetést -azaz nincs az h nem tetszik a megbízó és kisétálok a kalandból!

Kérdés úgy általában a karialkotáshoz: A kasztok KAP költségét az alapkönyv szerint számoljuk vagy a Selmo&Hulla kiegekben leírtak szerint? (Pl.: Paplovag 6 vagy 8 KAP? Harcművész 10 vagy 7 KAP? Ilyenek...)
Hulla és Selmo kiegészítő használható, az új értékek számítanak.
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Quator - 2016. Augusztus 10. 20:49:24
Most csak pár szó az ötletelés részhez:

Darton-paplovag: okés. Eggyel kevesebb kigondolandó koncepció. :) Haladunk! ;D

Kráni csapat: Alapvetően annyira nem szeretném, ha mindenki (illetve a csapat nagy része) kráni lenne, meg Ranagol-hívő, emrt akkor elég hamar egymást fogjuk feláldozgatni. ::) :zombi: Nomeg tapasztalataim szerint a "gonosz oldal" nem igazán jön ki, ha mindenki egyformán gonosz. Ahogy a jó se, ha mindenki egyformán jó, de érthető okokból a "mindenki jó" koncepció könnyebben emészthető JK-nak és KM-nek egyaránt. :ahoy:

Ha mégis kráni csapat lenne, illetve kránival lennék csak úgy, akkor én leginkább Messeni Fejvadászklános -ám valódi, azaz kasztilag is - Harcművész lennék. Páros sarlóval lehet ám aratni össze-vissza. 8) :pirate:
(Meg ott vannak a vidám kráni elfek, amiket nem hiszem, hogy engednénk játékos karinak, de ha mégis, akkor számomra ők is játszanak, mint végre nem "erdőben szöszmötlős emók elfek", hanem a keményvonalas hosszúfülű ragadozók. :kill: )

Hmm... kráni elf Verion H'Anthall megtartó?!? :plotting:
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Cyrgaan KheaLorn - 2016. Augusztus 11. 18:33:57
Üdv!

Elegánsan átugorva a hosszabb részt, kapásból az ötleteléssel kezdeném. :)

Részemről az Uwel-paplovag és a dervis játszanak elsősorban per pillanat, illetve még nagyon mellékpályán valami egyéb harcos vagy gladiátor.

CKL
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: wolftern - 2016. Augusztus 11. 19:56:26
a messeni fejvadászról merre találok valamit? Summárium?  :puppy-eyes:

kráni elf?...hát  ??? inkább ne.

Uwel belefér, de a dervis sem elhanyagolandó kaszt. Legalább valakinek belelátása lenne a dzsad világba, és a sivatagban is (talán) könyebben boldogulhatna a csapat.  :D
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Cyrgaan KheaLorn - 2016. Augusztus 11. 23:44:36
Üdv!

Én is úgy voltam vele, hogy majd a többiek alapján elválik, hogy melyik a befutó.

Az Uwel-paplovag amúgy is egy rendhagyó koncepció, szóval majd meglátjuk. :) Valami jóféle kardforgató amúgy is mindig akad a tarsolyban, Quator mester pontosan tudja, miről beszélek. :D

CKL
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Quator - 2016. Augusztus 13. 09:37:59
Áhh, nem tudom miről beszélhet CKL kolléga... ::) 8) ...
Viszont a dzsad államalakulatok és népségek leírása alapján egy újabb ötlet: Fayuma Hadzsi - az Ibara legelvetemültebb, legbetegebb szociopata sorozatgyilkosa ?!?  :ninjabattle:  ;D


A Messeni Fejvadászklánról a Summarium sajnos csupán egy széljegyzet megjegyzése erejéig emlékezik meg. :( Krán leírásának végén a kifejezések felsorolásában van pár szó a Szabad Rendekről és abban említik a messenieket.
Részletesebben egy Rúna cikkben volt taglalva a kráni fejvadász, a Kasztok Kínpadon sorozat részeként. Ott írnak bővebben (nem túl bőven sajna ott sem) a klánról.

Dióhéjban: A Külső Tartományok egyikében van Messen városa, mely felett átvette az uralmat egy feltörekvő klán a Messeni Fejvadászklán. Ők amolyan "jófej zsoldosok". Nem kötelezik el magukat senkinek, ezért örökös viszályban vannak a Birodalmi Fejvadászklánnal.
A Rúsnyás elírásukban említik, hogy nemcsak a "szokásos" fejvadászokat képzik, hanem vannak a soraik között valódi harcművészek (mármint játékos kasztilag Harcművész) is.

Sok mindent feldobtam már, így szeretném egy kicsit tisztázni a képet ötletek terén, hogy mik azok, amik jelenleg játékban vannak részemről:
- Sogron-pap
- Galradzsa-pap
- Fejvadász (Gorviki Vértestvér vagy kráni valamelyik Szabad Rendből)
- Fayuma Hadzsi
- "Egyéb szerzet" (valami félelf izéség, miután kiderült számomra, hogy az ÚTK-ban szinte bármi lehet félelf. :) )

A mostani hétvége szabadtéri és egyéb programokban igen gazdag, így nem merem ígérni, hogy ma-holnap tudok érdemben foglalkozni a karialkotással, de ezt a pár ötletet összedobom és amelyik olyan lesz pontilag is, ahogy én azt elképzeltem, azzal leszendek.
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: wolftern - 2016. Augusztus 13. 18:07:27
Ok, ez a messeni fejvadász is beleférhet, ha "szótfogad"  :D Nem szószerint kell érteni a szófogadást, csak mint említettem a kaland a papra épülne, vagyis a tudására. Ha valaki önfejűen mindig az ellenkezőjét csinálnja, mint amit mondok, akkor az egész átmegy egy arénaharcba, amit nem akarok mesélni, a már sokszor említett okok miatt.

Részemről a fayuma is belefér, csupán annyi megkötésem van, h ő a csapat idegenvezetője, és pénzért csinálja.  :write:

Utazó és Faust!
Ti még nem szóltatok a témához. (Emlékszem h Faust már írt PM-et  :pirate:) Azonban érdeklődnék hogy nektek mi a véleményetek és az ötletetek?
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: Cyrgaan KheaLorn - 2016. Augusztus 13. 21:45:28
Üdv!

Úúúú Quator, ez a fayuma hadzsi koncepció nagyon bejön! :D

Mondjuk szerencsére én is megcsináltam a dervist, aztán majd meglátjuk, mi lesz a burnuszos bagázsból. :) Legfeljebb megpróbáljuk a "dzsad ellentéteket" belevinni a történetbe. :D

CKL
Cím: Re:M.A.G.U.S. - Az ÚTK csevegő
Írta: wolftern - 2019. November 25. 20:32:44
A fenti okvetlenkedésből kiindulva, lehetséges a ork tűzvari, de nem teljesen a kaszt szerint. Az tuti h Aschaonban és Ordanban is rávágnák az ajtót, de mi van az Elátkozott Vidék Fekete Lángjával -vagyhogyishíjják- Ha a Tier nan Gorduin, esetleg a Garmacor féle regényekből indulunk, ahol a hősökkel minden megtörténik, de mégis közben jár értük a csuda, akkor számomra lehetségessé válik az ork kitanítása is. Jó előtörténet, és máris játszható minden kaszt/faj. Mindennek ellenére ezt nem szeretném, és annak reményében is írok h ez csak elmélkedés. :D

A faj, kaszt táblázat pedig éppen a szankciók végett van, habár az meg teljesen ellent mond a fenti blablának. A lényeg h akarni kell úgy nézni a világot, ahogy mások láthatják. (Jó előtörténet: nem elég ha csak a JK-nak tetszik :giggle:)

Nem kötekedésből, pusztán az elméleti eszmecsere, úgymond "mentál-maszturbáció" kedvéért. :)

Az Elátkozott Vidéken ez eleidinek élnek, de ők egy külön faj, és semmiféleképpen nem kötődnek Sogronhoz. :) Ők egy különleges faj, ennyi, de ők nem tanítanak, nem képeznek és főleg nem érintkeznek senkivel.
A Fekete Láng, az Sogron nagy hatalmú ordani(!) papja ill. tűzvarázslója, aki egyfajta szeráfi alku segítségével élőholttá válik. ;)

Persze, értem, hogy regények, igen, nyilván Tier Nan Gorduinnal is megtörténik minden, mint ahogy Alyr Arkhonnal is, vagy más neves kalandozóval. De alapvetően nem is arról szól ez a kis eszmefuttatás, hogy egy kalandozó élete során milyen csodálatos, vagy hihetetlen események részese lesz. Olykor akár isteni vagy más, emberinél nagyobb hatalom közbenjárására akár a halálból is visszatérnek, stb.
Itt pusztán arról van szó, hogy bizonyos népek, törzsek, fajok képviselői milyen tudással rendelkezhetnek.
Ha megnézzük az orkok hitvilágát, felfogását, láthatjuk, hogy még az egyszerű vajákos, füvesember (füvesork?) is csak gyenge utánzata bármely boszorkánymester-tanoncnak a világ bármely más tájáról. Egyszerűen azért, mert nem is igazán érdekli, a saját mesterségét nem ebben látja. Attól még ő ork, fegyverforgató, legfeljebb nagyobb a hatalma a többieknél, tud néhány gyógyitalt készíteni és mágiájának aljas vagy kevésbé aljas trükkjeivel meg tudja félemlíteni a többieket, föléjük helyezheti magát. De nagyjából kettő másodperc alatt vérezne el bármilyen komoly mágikus összecsapásban, ha arról lenne szó, hogy nem tudja a baltáját beleállítani a másik fejébe. Nem azért, mert béna, ügyetlen, satöbbi, hanem mert néhány évezred ork történelme erre szelektálta ki őket, ez az ő népük öröksége. Azok, akik jelentős mágikus hatalomra tettek szert, kb. héroszok is lettek, mint Ugjhorbagan, vagy Ghazga (bár utóbbi a méregkeverő tudományának köszönheti héroszi pozícióját).

Szóval szerintem a "tiltott" kaszt-faj kombinációt nem csak az iskola maga, hanem a faj is tilthatja, vagy akár a nem - női Tharr-pap pl. nincs és punktum, ahogy férfi Orwella-pap sincs. Számomra az érdekes előtörténetű, szokatlan karakter mondjuk az lenne, hogy egy vadork hogy győz meg mondjuk egy kisebb boszorkánymesteri rendet, hogy fogadja soraiba, vagy mondjuk egy énekmondó törzs leszármazottja miképpen lesz egy erioni bárd tanonca. Ők sem lesznek már orkok a szó igazi értelmében, valószínűleg akármelyik törzs kivetné magából őket, de ha valaki mindenképp magányos orkot szeretne, szerintem ezek pl. lehetőségek.

Ettől függetlenül természetesen nem minden tökéletes, de ez van. Hogy a M.A.G.U.S. a szélsőségek játéka lenne, azt távolról sem mondanám, érdekelne, hogy a wier vagy az aquirok miért testesítik meg a szélsőséget számodra. Vagy miben különbözik ez akármelyik más játéktól.

CKL

Szval, csakhogy itt is szaporíjjuk a szót  ;D

Sogron: ööö, elbeszéltünk egymás mellett, mert ha egy ork véletlenül tűzvari is lehetne, biztosan nem az egyházi Sogron hívő, hanem valamilyen szektás lenne... maximum. Azt már végképp elutasítom én is, h tűzvari v a pap kasztba beválasszák, éppen az általad is leírtak miatt.

Elidinek: Valóban. Nem tudom miért "fekete lángot" mondtam. Ismerem a különbségeket is.  :dumb: DE! azzal nem értek egyet h nem taníthatnak, oszthatják meg más fajúval a tudásukat:

"...A krónika egyébként ritkán tartalmaz mást, mint mágiával kapcsolatos felfedezéseket és tényeket. Az itt felhalmozott tudás lassan az eleidinek minden tagjához eljut, így a kutatások eredményei nem csupán a pergamenen élnek tovább..."

Természetesen itt is hatalmas felkiáltójelet teszek, h ELŐTÖRTÉNET! kérdése.
Ad1: ki az a hülye, aki önszántából az Elátkozott Vidékre menne tűzmágiát tanulni?
Ad2: honnan tudja a karakter h neki ez a mágia forma kell? Sejtés vagy a fejében suttogják a hangok?
Ad3: orkként hogyan ment a agyba, h a hagyományokat félresöpörje és drasztikusan kilépjen a nagyvilágba felvállalva az ezzel járó nehézségeket. (lévén h a faj egyedei nem különösebb észlények)
Szval sok,sok, sok, sok, sok felkiáltójellel mondanám h lehetséges, azonban az emberi elme, határtalan és képes minden problémát megoldani.  :D



a wier vagy az aquirok miért testesítik meg a szélsőséget számodra

Ez alapján olyan tévképzet ölt alakot bennem, h én támadom a M.A.G.U.S-t, te pedig védeni próbálod.  :giggle: Ööö...számomra ez a legkedvesebb világ, és soha nem adnám semmiért. DE! a Tier, meg a Alyr dolgokat éppen a szélsőségek miatta hoztam fel:

"...Az elfek természetétől leginkább a feketemágia -Nekromancia- áll távol, ezért az efféle varázslatoknak kevésbé tudnak ellenállni mint mások..." Summárium 51.old 7. bekezdés

Micsoda is az Alyr Archón nevezetű fickó? Hogyan is került be és miért lett Dorani nekromanta?  Száz meg száz ilyen/efféle kivétel akad. Picit visszakanyarodva az ork tűzmágusra, ha ő Elfként kiléphet a skatulyából/szabályok alól, akkor más miért nem? Csak azért mert őt nem a nagy Wayne Chapman alkotta -semmi bajom az íróval, és helyette bármelyik íróval helyettesíthetném a nevét

És most jöjjön a vicc, a Wier.  :u-rock: Elsőként az a bajom, ha valaki vámpírosat akar játszani kapcsloja be a sz.gépet, töltse le a Wampire játékot és játszon azzal. Vagy játszon a nevezett Vampire RPG-vel.
Másodjára: Nem volna probléma, ha nem a TÁP lenne a lényeg. Sok Játékoson azt veszem észre h az a fontos mennyi a mana pontja, vagy a TÉ, VÉ ésatöbbi. Milyen dolog az h 1 ÉP -ért elnyom egy Koppintás v egy Rettegés varázst? Ennyi erővel járhatna minden lovagnak olyan kard, ami mindenféle élőholtat/elemnetált/isteni küldöttet képes megsebezni. Vagy a bárdoknak, h bárkit képesek mindenféle képzettség nélkül megvezetni.
Tudom h a vérivó varázslatok sem különleges dolgok, de az általam említettek sem azok. A kard sem ér semmit, ha a történet csak "a számoljátok fel az ellenséges várat" dologról szól.
Hogy van az h a hasamra ütve egy fajnak/kasztnak -kyr pusztító, amelyiknek, a halála után visszatér a páncélba/életbe v mi- adok pluszt, és szinte semmilyen hátránnyal nem ellensúlyozom  :wow!:

Mi ez ha nem szélsőség?
De ha a wiert kivesszük átnevezhetjük amundoknak, v homokielfeknek is. Mind1 miként nevezzük, szerintem minden világba kellenek ezek az eszközök, csak befogadóképes embereket kell hozzá találni.  :kacsint:

aquírok: Velük semmi baj, mert ők inkább kiegészítik a világot mint vesznek belőle, csak olyan hatalommal rendelkeznek h csak radikális esetekben/történetekbe illeszthetőek be... Ja és persze az olyan Kalandmesterkék kezébe való, akik éreznek hozzá motivációt, h egy isteni hatalmú lénynek meséljen v hogy rövidre zárja a játékosok históriáját. 8)