Az Illemtan (Etiquette) Képzettséget nem használom, így erre karakteralkotásnál nem kell pontot költeni. Minden játékos eldönti a saját karaktere számára, hogy az mennyire ismeri az adott közeg illemszabályait, természetesen minden kultúra, csoportosulás illemszabályait nem ismerheti mindenki, de a többséggel azért elboldogulnak az emberek, maximum akkor lehet ebből probléma, ha valaki direkt olyan karaktert hoz, ami civilizálatlanabb. A helyére az Állatszelídítés (Animal Ken) Képzettséget tettem be, így akinek szüksége van rá felveszi, akinek nem, hát nem.
A Kitérés Adottságra senki se pakoljon pontot, a 20. évfordulós kiadásokból kivették a szerzők, és szerintem ezt jól tették. Aki szeretné, ha a karaktere ki tudna térni, el tudna ugrani támadások elől, az egyszerűen az Atlétika Adottságra tegyen pár pontot, mely így tartalmazza, amit az Atlétika eddig is tartalmazott, de értékkészletébe felkerült a Kitérés tartalma is, ezért ugyanúgy kell kitéréskor, elugráskor alkalmazni, mint korábban a Kitérést. Természetesen, ha valaki ki akar védeni egy csapást közelharcban, akkor fegyvertelenül a Kézitusaval, fegyveresen pedig a Közelharccal teheti ezt meg. A helyére az Empátia (Empathy) Adottságot tettem be, így akinek szüksége van rá felveszi, akinek nem, hát nem.
A Nyelvismeret Ismeret nem létezik a 20. évfordulós kiadásban már, helyette egy nyelvet 1 Szabadpontért (2 Tapasztalati pontért) lehet felvenni karakteralkotáskor, a játék folyamán a költsége pedig időben lesz csupán mérendő, egy adott idő múlva, ha minden éjjel foglalkozott a nyelvtanulással valamit a karakter, akkor meg fogja tanulni az adott nyelvet, és felírhatja magának a karakterlapra. Ha valaki afféle nyelvtudóssal kíván játszani, annak azt tudom ajánlani, hogy vegye fel 2 Szabadpontért a Nyelvérzék Előnyt, így minden nyelvre költött Szabadpontért 1 helyett 2 nyelvet írhat fel magának a karakterlapjára, ezen felül Humán tudományok specializációnak felveheti a Nyelvészetet is akár, de aki csak jobban akar érteni a nyelvekhez, az amúgy is fog +3 kockát kapni ilyen jellegű próbákra a Nyelvérzék előny felvételével.
A játékban alkalmazni fogok egy olyan ismeretet, hogy Mágus ismeret, ezzel minden játékos rendelkezni fog legalább 1 fantom ponttal (mert minden játékos karaktere "mágus", így legalább ilyen alap szinten ismeri a saját fajtáját), azaz, ha valaki tenne rá 1 pontot, akkor 2-es szintűnek fog minősülni, és így tovább (ez még nem jelenti, hogyha a fantom pont beszámításával éri el a 4. szintet, akkor specializációt is fog kapni, azt csak akkor kap, ha Szabadpontból/Tapasztalati pontból veszi azt fel). Ez az ismeret fed mindent, amit a játékon belül a feleszméltség lefed, azaz a "mágusok" társadalmát, szervezeteit, jogrendszerét, filozófiai nézeteit, néha még különlegesebb képességeit is, ezért specializációnak efféle dolgokat érdemes felvenni hozzá. Fontos, hogy aki ezt felveszi magasabb szinten, az a játék narratívájában ezzel kapcsolatban plusz információkat fog kapni a kalandmestertől, de aki ezt nem veszi fel, az nem fog semmilyen hátrányban részesülni!
Ha valaki valamilyen vértet/páncélt kíván viselni, és az adott vért/páncél viselete csökkenti valamennyivel a karakter Ügyesség értékét mozgásgátló tényezőként, akkor azt kell megfigyelni, hogy hány ponttal rendelkezik a karakter a Közelharc (Melee) Képzettségben. E képzettségbeli jártasság a védekezésbeli ismereteket is jelenti, így minden 2. pontja 1-gyel csökkenti a vért/páncél viselésének mozgásgátló értékét.