az induló kp-hoz az ügyesség és intelligencia 10 feletti része nem adódik hozzá...csupán az a kp alap,amit KAP-ból veszek meg.
OK. ;D
Azért úgy látom te sem nagyon siettél az alvással. Amúgy azért írtam le h az ágyból, h értsd a hasraütést mienségét. A tápos csibe meg mindaddig nem zavar amíg nem feltűnő! hiszen az emberek között is vannak kitűnőbb képességűek, erő, mentalitás és szépségesség tekintetében.
Cimborák szinte mindig minden tulajdonságot 18-cas értékkel alkotnak, hozzá a legmagasabb harcértékek, aztán meg szintből jön a többi... :panic: :wow!: :kacsint:
Nálam KM-ként nem lenne létjogosúltsága olyan karakternek,főleg nem egy egész csapatnak ahol mindenkinek 18-as tulajdonsága van...dehát minden KM ingerküszöbeRészben ezért is játszok fórumon. :rofl: Cimborák nem értik, és szerintük ha nem lehetne, akkor a könyvalkotói sem engedték volna ezt a kiskaput a szabályrendszerben. A városban Szegeden, meg mindenki fanatikus ETK-s, s nem mondom h szar, mert szinte azon nőttem fel, de bárki, akárki, akármit mond: elavult, szűklátókörű és sablonos. Az ÚTK a hibái ellenére is milliószor élhetőbb, játszhatóbb. :win:
más és más :) AZ én véleményem szerint nincs olyan humán élőlény (értsd. nem félisten,vagy mágia által alkotott kreatúra) akinek ilyen természetes tulajdonságai
legyenek...és főleg nem egy egész csapatnak néhány négyzetméteren belül
No,a legesleg valószínűbb ötletem egy toroni boszorkánymester.Mentora új tanítványt fogadott így neki lehetősége nyílt tapasztalatokatToroni boszmester nem probléma, viszont jön a neveltetés toroni eszme, és a kyr kultúra, ami sztem kizárja h a karaktered (tegyük fel h vmi úton módon közel kerül egy Szövetséges Hadúr "jobbkezéhez" v bizalmasához) ne egyből átvágja az ügynök torkát (akár rasszizmusból) a felsőbrendűsége miatt.
szerezni a nagyvilágban. Rögtön bele is botlott a Vörös Hadúr ügynökeibe,akik rávették hogy legyen a szemük és fülük a régióban.
Kapott pénzt és beígértek olyan tárgyakat amik a hatalmát növelhetik majd.
A pénz nem lenne hatással a játékra...bankba rakta,elrejtette stb...
Majd kérek egy KM nyilatkozatot hogy megfelel e...(nem moströgtönfontos)
Kapott pénzt és beígértek olyan tárgyakat amik a hatalmát növelhetik majd.Ha ezt akarod én értem, ám lehet h nem lesz hosszú életű játékod ezzel a karakterrel.
Alapesetben azt érteném, ha a felveendő képzettség Kp költségén 1x,2x, 3x szorzó van - attól függően hogy elsődleges, másodlagos vagy tiltott. De a fenti táblázatot nem értem. Pl. az élő nyelvet (másodlagos képzettség) felvehetem 2 Kap pontért - de hanyadik fokra? Vagy fokonként 2Kap a karakteralkotáskor?
Mert ugye alapesetben élő nyelv (erv) 3. fok: 4kpx2 - azaz 8 kap pontba kerül majd egy szintlépésnél.
. +megkapom a gyorsaság és intelligencia 10 feletti részét összesen 7 pontotÜgyessèg 10 feletti rèszèt, de igen
.
Jól értelmezem, hogy a 9. oldal a régi, ETK-s induló képzettségekre gondol, és nem a 328. oldali induló képzettségekre?
/quote]
Jelenleg, könyvhiányában nem bírom 100% ra mondani, de igen.
A 322. oldalon a kaszt azon kèpzettsègei vannak melyeket megtanulhat. Mi számít a ksazt kèpzettsègeiben első,másod ès harmadlagosnak.
Ha osztogatós módszerrel alkotod a karaktert, a számokon (mp, pszi, ès faji módosítók)kívül az ETK-ból mondent el kell felejteni.A karaktered induló kèpzettsègei, az új tekercsek szerint kell felírni, ha nem kívánsz bíbelődni, a kèpzettsègekkel.
A kodobálós ( kpckázos) esetben, az ETK szabályai az èrvènyesek, melyeből csak az induló kèpzettsègek nem azonosak az első könyvben leírtakkal.az
sztem 1.fokra, de az utolsó kèrdèshez tuti kell a könyv, mely csak dèlután, minka itán bírok megnèzni.
Rigor!
Nincs 0. szint.
Rigor!
Nincs 0. szint.
Rigor!mmm. Nem lebaszásként írtam, csak vége volt az ebédidőnek, és rövidre fogtam, a hozzászólásom.
Nincs 0. szint.
Tudom hogy nincs 0. szint,csak próbáltam valamihez hasonlítani hogy "csak megveszed szint nélkül"....
De majd Te jobban értelmezed ha könyvhöz jutsz...
Szóval ez lett volna a háttér röviden,de értem a felsorolt dolgok lényegét is...szóval lehet abasziszi bm is,engem nem fog zavarni ha másik bmHa Dierol is bosz.mestert fog alakítani, biztosan ismeritek majd egymást és egy küldetésben fogtok játszani.
is felbukkan,az se ha toroni....ha úgy gondoljátok össze is futhattak kis kompániát alkotva saját jól felfogott önző vagy hazafias érzelmeik miatt
összedolgozva...nekem a fekete oldal is megfelel.
szabálykodási segítségkérés:Ahogy Quator előttem írta a helyes egy elsődleges képzettség elsőfokra 1 KAP
van a 375KAP pont. Ebből kell megvenni
-a tulajdonságokat (127Kap nálam),
-KÉ,TÉ,VÉ,CÉ alapot (100Kap nálam),
-HM/szintet, FP és ÉP alapot, FP/szintet (66Kap nálam)
-A kp/szintet (26Kap nálam)
+megkapom a gyorsaság és intelligencia 10 feletti részét összesen 7 pontot (ok, ez behatárolt, hogy mire költhető)
azaz 63kap marad a képzettségekre - és itt vannak az elsődleges (1x), másodlagos(2x) és tiltott képzettségek (3x) a szorzóikkal.
emellett van a 9. oldalon:
"Amennyiben a játékos az új karakteralkotás szabályai szerint dolgozza ki a karakterét, a kasztoknál megadott az első és további szinteken automatikusan megkapható képzettségek listája érvényét veszti, a játékos maga döntheti el, hogy a választott kaszt mesterlistáiból (tehát, hogy mely képzettségek számítanak a kaszt szempontjából elsődlegesnek vagy tiltottnak) melyeket kívánja megvásárolni, mint induló képzettségeket, és a továbbiakban sem jut automatikusan képzettségekhez szintlépéskor, csupán a rendelkezésére álló Kp-iből gazdálkodhat"
a 322. oldalon van a BM mesterlistája, és 328. oldalon az induló képzettség lista.
Jól értelmezem, hogy a 9. oldal a régi, ETK-s induló képzettségekre gondol, és nem a 328. oldali induló képzettségekre?
másik kérdés: 10. oldal:
"Az induló képzettségeket is KAP-ból kell megvásárolnia a karakternek. Erre a következő szabályok vonatkoznak:
Elsődleges képzettség: 1KAP/képzettség
Másodlagos képzettség: 2KAP/képzettség
Tiltott képzettség: 3KAP/képzettség"
:wtf:
Alapesetben azt érteném, ha a felveendő képzettség Kp költségén 1x,2x, 3x szorzó van - attól függően hogy elsődleges, másodlagos vagy tiltott. De a fenti táblázatot nem értem. Pl. az élő nyelvet (másodlagos képzettség) felvehetem 2 Kap pontért - de hanyadik fokra? Vagy fokonként 2Kap a karakteralkotáskor?
Mert ugye alapesetben élő nyelv (erv) 3. fok: 4kpx2 - azaz 8 kap pontba kerül majd egy szintlépésnél.
Jellemileg Káosz... lehet csak tisztán Káosz. :)Elméletileg NJK sajátosság, de goblin és ork esetén lehetséges. Mondjuk én egy toroni kalózt is el bírok efféle jellemmel képzelni. Gondold ki! és meglátjuk, de mivel azt írtad h a sötétebb jellemű karakterek egy idő után, nem mennek, ezért maradj a vidám oldalon és állj át a Vörösoldalra LÚK! -vagyis valamennyire legyél szövetségi szimpatizáns. De mint az első mondatomban írtam, nem erőltetek semmit, elfogadom bárhogy döntesz.
A kérdés tehát az, hogy a karakteralkotáskor a tulajdonság követelmény + kp igényét ki kell-e fizetni?Jól leírtad hogyan múkodik nem értem a kérdést. Naná h ki kell, hiszen ha azt mondom h nem, akkor egy TÁP-os csibét engedélyezek. :-[
edit: a kezdő tőke, felszerelés, faj, nemesi státusz hogy kerül elszámolásra?
mmm. Nem lebaszásként írtam, csak vége volt az ebédidőnek, és rövidre fogtam, a hozzászólásom.
A Viharkeltők elég rosszban vannak a keleti barbárokkal, ezért két Zászlóháborúban is a Vörös oldalon vonultak hadba a barbárok miatt... viszont arra nem találtam infót, hogy melyik kettőben. :) Kérdésem, hogy miben maradjunk? Az aktuális, VIII. ZH-ban vörös vagy fekete oldalon harcolnak? ... Ha mindegy, akkor lehet én kérném, hogy legyen ez az egyik olyan, amikor Vörös oldalon küzdenek a Viharkeltők.OK, legyen.
Emiatt kérem, hogy a Hajózás 2.fok képzettség követelményénél cserélhessek és a Térképészet 2.fok helyett felvenném az Irányérzéket minimum 50%-ra. Az Irányérzék leírása alapján az 50% az, amikor már a csillagok, madarak röpte és hasonlók alapján tud tájékozódni a karakter.OK, cseréld.
Teljesen evidens de azért... :) KAP-ból csak a harcérték alapot veszem és ugyan úgy hozzáadódnak a tulajdonság 10 felettik és a hm ugye?
Teljesen evidens de azért... :) KAP-ból csak a harcérték alapot veszem és ugyan úgy hozzáadódnak a tulajdonság 10 felettik és a hm ugye?
Tökéletesen jó látod. A HM-el kapcsolatban annyit, hogy feltételezésem szerint az csak a 2. szintre lépve oszthatod el. Nálam egyébként a karakter ebből a szempontból eléggé védtelen penészvirág lett :D
Közben én is agyalok s szerintem egy goblin tolvaj/harcos keveréket hozok. Holnap elvileg el tudom kezdeni a karakter alkotasat.
Újabb szabály értelmezési kérelem:Amikor kidobálós módszert használunk, akkor mindent amit az ETK-ír használunk. A "változó" csak ebben az esetben érvényes!! (mikor a kockás, kidobálást alkalmazzuk) Egyébként az osztogatós szabályoknak (max. 20) megfelelően, mindenki annyi kp/szintet vesz amennyit nem sajnál.
könyv 38. oldal, bal felső sarok, Képzettségek IV. táblázat utolsó sora:
"változó - Tsz-enként kapott érték***
*** Ezt az értéket minden egyes Tsz-lépéskor (már első szinten is) megkapja a karakter - míg a többit nem)"
No ez a kitétel a dobálós és induló képzettségek táblázatot használó karakterekre vonatkozik? ::)
Teljesen evidens de azért... :) KAP-ból csak a harcérték alapot veszem és ugyan úgy hozzáadódnak a tulajdonság 10 felettik és a hm ugye?Osztogatás esetén azt kapod amit magadnak vásárolsz. KÉ alap x=2 TÉ alap x=5 VÉ stb annyi amennyi. Ehhez elosztod a HM/szintet (minden szinten oiszthatod másképp, pl 1. szint 1KÉ, 3TÉ, 4VÉ stb, 2.szint 3KÉ, 3TÉ 2VÉ) ezután jönnek a fegyverek értékei, melyet a táblázatból kiválasztva szintén hozzászámolod a harcértékekhez (KÉ,TÉ,VÉ,CÉ)
Tökéletesen jó látod. A HM-el kapcsolatban annyit, hogy feltételezésem szerint az csak a 2. szintre lépve oszthatod el. Nálam egyébként a karakter ebből a szempontból eléggé védtelen penészvirág lettNem! A HM/szint már az első szinten is jár, hiszen ez harcérték módosító ami a tapasztalatokat hivatott játéktechnikailag leírni. ÉS! talán itt lehet olyanról beszélni amit Rigor írt, h NULLADIK szint. A nulladik szinten még csak cseperedik/tanul a karakter. De 1.szinten már kalandozásra képesnek kell lennie.
Közben én is agyalok s szerintem egy goblin tolvaj/harcos keveréket hozok. Holnap elvileg el tudom kezdeni a karakter alkotasat.:win:
Éljenek Orwella rakoncátlan teremtményei! :ahoy: :ahoy: :ahoy: ;D
Mivel?
Amikor nem célzott támadást indítanak ellened (lábra,fejre testre) akkor hozzászámoljuk a Védődhöz, mivel elméletileg a karakter megtanult már avval harcolni.
DE! habár nem tiltott h alkarvédőt viselj, egy BM-nél nem szokványos felszerelés.
NE! Amíg nem szólok h módosíts valamit semmit ne tégy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A bm a legharciasabb mágiahasználó kaszt,hiszen az ETK-ban majd a legmagasabb harcértékkel rendelkezik köztükMaximum a tűzvarázsló után. ;D
(ha nem a legmagasabb) és még plusz KÉ-t is kap szintenként ingyen.
Pl a villámmágiát használó tolvaj sem szokványos ;)
Hali!Igen, ha KAP-ból készíted, akkor szinte új kasztot hozol/hozhatsz létre, melynek csak a régi elnevezést adhatod. Dierol megírta helyettem a válasz egy részét., Annyit tennék hozzá, h a te döntésed h mit választasz? Vagyis ha neked a harcos kaszt tetszik jobban, és azokat az értékeket (KÉalap, TÉalap, VÉalap, HM/szint, Kpalap, KP/szint stb) választod, akkor azok számítanak. Ha a tolvaj kaszt értékeit, akkor az lesz a karakter. De mivel amikor az osztogatós módszer mellett döntöttetek, akkor azt jelenti h "EGYEDI" kasztot hozol létre. Vagyis annyi lesz azérték, amit a KAP-jaidból ki bírsz gazdálkodni.
Lehet elsiklottam felelette, de ha kap-bol csinalom a karaktert, akkor egy egyedi kasztot csinalok tolvaj/harcos kevereket, akkor mi szamit elsodleges masodlagos s tiltott kepzettsegnek? Ha kasztolni kell, akkor jelen esetben melyik kaszt szamit a ketto kozul?
/Telorol irok s ekezet nelkul nem tart igy orakig, bocsi ezert / kozben dolgozom/)
jah, valaki nem tudja megmondani, hogy Toronban mi az udvari nemesek fegyvere?
Kígyókard? Lagos? vagy szimpla hosszúkard? ::)
Csak egy pillanatnyira fordult meg a fejemben, de nem azzal jövök, marad az eredeti koncepcióSzinte bármivel elbírok, viszont a kettő nem illik egyáltalán a történetbe, illetve nem akarnám azt mesélni, h te kitalálod h mit illúziózol én meg ugyanazt körül írom, vagy aszondom h sikerült a varázslat és ennyi. ;D
épzettségek, amiket 75% -ért veheti fel, fokonként lefele kerekitve ez hogy néz ki akkor? 2kp valójában 0.75 + 0.75 = 1,5 azaz 1kp? Ill van ami ennyivel nehezebb s azt is igy csak felfele kerekitsem? KAP-ra vett képzettségre is érvényes?Igen, de csak azokra vonatkozik amit a goblin oldalán (15.old) felsorol. Ugyan úgy múkodik mint a ÚTK, ha van "oktatóid" akkor olcsóbb, jelen esetben az "oktatói" képzettségek fajból jönnek. A másik meg minden olyan tudományra, ahol szükséges a kultúrkör (nem tudok jelenleg egyet sem hasra ütve mondani, de ahol képzettség követelménynél az áll: kultúra, nyelv) azok duplázódnak. A többi szerintem egyértelmű.
[img width=150 height=249]https://rpgenerations.hu/Zen/albums/Dierol-K-pei/MAGUS/BM.jpg[/img]
Azaz [img width=szélesség képpont height=magasság képpont]https://kép elérési útja[/img]
Szerintem szimplán a hosszú kard valami míves darab "lunírból" :D a Lagos inkább fejvadász fegyver :)
Quator, látom betáraztál üres zsákból :D :D ;)
wolftern, A Hatalom itala kezdő mennyisége? ::) vagy a hozzá tartozó füvek megvásárolhatóak?A hatalom itala mágikus természetű.
Köszönöm Dierol a kicsinyitést!
Megnézné valaki a karit, hogy egyenlőre a stat része jó-e? Képzettségeket jól számoltam?Rálestem a tulajdonságokra, és nekem nem jött ki a matek:
köszi! :)
No lassan én is a végére érek. :)
Elvileg (ugyan kicsit darabosan haladva) elkészült a karakterem...Vettem, vettem.
Dierol!A karakter induló tulajdonságai:...
- Valami nem stimmel a számolásban, vagy valamit nem vettem észre
- A tulajdonságok nálam 130 KAP
illetve, olyan rég játszottam ezt a rendszert h nem tudom honnan vetted a kyr faji módosítóit... emlékeim szerint ETK és ÚT-ben nem kap semmit. De lehet h tévedek, mint írtam rég volt. ;D
asztrális és mentális ellenállásnál csak a 10 feletti rész adódik a mágia ellenálláshoz (ETK -képességek- 22 old.)
Helyismeret: Tudom szőrözésnek látszik, de nem azért írom. A helyismeret leginkább városra/kisebb térségre vonatkozik. A kultúra miatt a karakter ugyan ismerheti az országát (Térképen becsukott szemmel is rábökk merre található Jadil, vagy Ebeor) de abban a tartományban nem lesz jártas, nem ismeri a helyi viszonyokat. Nem kell javítanod, csak írom h mindenki értse majd a miérteket. Számomra reálisabb egy kisebb tartomány, környék megnevezés, mint egy egész ország. :kacsint:A helyismerettel kapcsolatban valóban nincs mentségem :D Akkor legyen a Piedra-dombság egyik települése. Csak az a gondom, hogy az ottani városok vagy települések nevét egyáltalán nem ismerem.
herbalizmus 1.fok? :mind-breaker: A leírás alapján egyszerű kenőcs vagy főzet MELY! legfeljebb 2.szintű betegségek gyógyítására alkalmazható. A hatalom italához azért (és a könyv szerinti, induló képzettségek szerint is) több kell. Értem az alkímia, meg a méregkeverés képzettség kombót, viszont az elsőfok a belépés szintje, azaz azt ismeri csak ami mindenhol megtalálható, (jó néhány = kb 4-6 db növényt) viszont előkészítés nélkül is alkalmazható... vagyis totál alkalmatlan az ital elkészítésére.Ok, semmi gond. Mit szólsz ahhoz, hogy az FP alapot lecsökkentem 1 ponttal 3-ra, a fegyverforgatás és fegyverhasználat felcserélése az elsődleges és másodlagos között további 1 pontot hoz a konyhára, és ezzel a két ponttal megnövelem a herbalizmust 3. fokra? ::)
fegyverismeret, fegyverhasználat... sztem ahogy Rigorral is beszéltük/megállapodtunk, elég harcias kaszt a BM, ezért elég hülyén jön ki h megtudja állapítani milyen fegyverrel fogják leszúrni, de azt nem tudja elsődlegesként használni. Ezért ha úgy gondolod felcserélheted a kettőt. Fegyverhasználat az elsődleges, fegyverismeret a másodlagos képzettséged.Akkor élnék a lehetőséggel, és felcserélném. Pláne, hogy spórolok is rajta :P
A karakter induló tulajdonságai:Á. OK :)
12,11,14,12,15,15,15,16,7,13 volt, ami 131 pontba kerül, mert a 16-os akaraterő 17 pontért kapható.
A kyr faji módosítót próbáltam megtalálni, de jobb híján az UTK(25. oldal) Kyr származékát vettem alapul. Mivel az ETK-ban tudtommal még nem szerepelt - de az UTK-s módosítok miatt logikusnak tűnt, hogy van valami eltérés a szimpla emberhez képest. Találtam még https://magus-site.gportal.hu/gindex.php?pg=3051181, de ez nem tűnt hivatalosnak.Igen ezért írtam, h lehet elsiklottam a dolgok felett, :wtf: mert emlékeim szerint nem volt külön kyr faj. ;) Viszont ne keverjünk még 1 rendszert az így is bonyolult részletekbe -még ha csak egy kis semmiség is. Lehet szőrös szívű vagyok, ám azt mondom esetedben haggyjuk ki a faji módosítókat.
Bocsánat, én a ÚT 289. oldal alján talált részt vettem iránymutatónak. "kézenfekvő, hogy a mentális támadásokkal szembeni TME az Akaraterő (lásd: Első Tövénykönyv 21. oldal Képességek c. fejezet) teljes értéke. Egy védtelenül hagyott elme mentális támadások elleni tudatalatti védelmét ugyanúgy számoljuk ki, mint az asztrális TME-t, azzal a különbséggel, hogy az Asztrál helyett az Akaraterőt vesszük alapul. Ha a támadó dobása (1K10) és a hatás erősségének összeadott eredménye kisebb (egyenlő), mint az Akaraterő, akkor a TME visszaverte a támadást, az áldozat sikeresen ellenállt."OK, jobban átolvastam és igazad van. Tévedtem.
picit lejjebb:
"Asztrális támadások esetén:
A karakter Asztrál képességének értékéhez hozzáadjuk a Statikus Asztrál Pajzs erősségét, valamint a Dinamikus Asztrál Pajzs erősségét, és az Asztrált óvó amulett erősségét. Az így kapott szám lesz a Teljes Asztrális ME"
A fentiek miatt gondoltam, hogy nem csak a tulajdonságok 10 feletti része számít bele a karakter TME értékébe...
Idézet1. OK.
Helyismeret: Tudom szőrözésnek látszik, de nem azért írom. A helyismeret leginkább városra/kisebb térségre vonatkozik. A kultúra miatt a karakter ugyan ismerheti az országát (Térképen becsukott szemmel is rábökk merre található Jadil, vagy Ebeor) de abban a tartományban nem lesz jártas, nem ismeri a helyi viszonyokat. Nem kell javítanod, csak írom h mindenki értse majd a miérteket. Számomra reálisabb egy kisebb tartomány, környék megnevezés, mint egy egész ország. :kacsint:
A helyismerettel kapcsolatban valóban nincs mentségem :D Akkor legyen a Piedra-dombság egyik települése. Csak az a gondom, hogy az ottani városok vagy települések nevét egyáltalán nem ismerem.
Idézet
herbalizmus 1.fok? :mind-breaker: A leírás alapján egyszerű kenőcs vagy főzet MELY! legfeljebb 2.szintű betegségek gyógyítására alkalmazható. A hatalom italához azért (és a könyv szerinti, induló képzettségek szerint is) több kell. Értem az alkímia, meg a méregkeverés képzettség kombót, viszont az elsőfok a belépés szintje, azaz azt ismeri csak ami mindenhol megtalálható, (jó néhány = kb 4-6 db növényt) viszont előkészítés nélkül is alkalmazható... vagyis totál alkalmatlan az ital elkészítésére.
Ok, semmi gond. Mit szólsz ahhoz, hogy az FP alapot lecsökkentem 1 ponttal 3-ra, a fegyverforgatás és fegyverhasználat felcserélése az elsődleges és másodlagos között további 1 pontot hoz a konyhára, és ezzel a két ponttal megnövelem a herbalizmust 3. fokra? ::)
Idézet
fegyverismeret, fegyverhasználat... sztem ahogy Rigorral is beszéltük/megállapodtunk, elég harcias kaszt a BM, ezért elég hülyén jön ki h megtudja állapítani milyen fegyverrel fogják leszúrni, de azt nem tudja elsődlegesként használni. Ezért ha úgy gondolod felcserélheted a kettőt. Fegyverhasználat az elsődleges, fegyverismeret a másodlagos képzettséged.
Akkor élnék a lehetőséggel, és felcserélném. Pláne, hogy spórolok is rajta :P
Ha nagy nehezen szerez barátokat,próbál hűséges lenni hozzájuk...legalább is addig amíg nem szükségszerű feláldozni őket.AddigEz számomra KÁOSZ-HALÁL jellem, DE mindenképp a leggonoszabbak egyike. Biztosan ezt akarod? Értem a sötétoldal románcát, de Antoh hitével, ez igencsak egy önmagából kifordult karakter.
viszont mindent megtesz a megsegítésükre,ami erejéből telik.
Egyébként a hatalom itala készítéshez kell 1Mp is (a szaktudás :P) - ami ha nincs, akkor hiába kutyulgat a karakter :DOk. ez a rész kimaradt, :wtf: viszont a jónéhány számomra akkor is max 1-2 pár növényt jelent. Értem én h egy jó szaki kevésből is elkészíti, viszont egy kenőcs (herbalizmus 1.fok) és a hatalomitala azért nagyon különböző eszköz.
Sztem az előtörténet alapján ezek lennének a reálisabb képzettségek (sorrendben): (NE JAVÍTSD ÁT, csak írom h legközelebb mire figyelj jobban ;D )
halászat, lévén h enni kell valamit a hajón
mászás, hamár beállt hivatásos katonának, sztem ha -legalábbis a hajósinas ezt sugallja számomra- "közkatona" felküldik az árbockosárba őrködni, vitorlát feszíteni, v bármit. -na, nem arra gondolok h húzza a vitorlát az árbóc kosárba- :D
csomózás, ha már tengerészek vagyunk
harc, egy új fegyverrel: lévén h a tőr nem a leghatásosabb. De még ha BM mágiát használ a 7 mana is gyorsan elfogy
az előző alapján ökölharc, ha egy bajtárssal kerül ittasan összetűzésbe
ittaság: dorbézolás ha már az ivászatnál, meg a matrózoknál járunk
hajózás: bár 1 év alatt, igen nehezen fog bármit elsajátítani egy ladikról. Ki adná oda olyannak az evezőt, aki a következő pillanatban belefordítja a csónakot a vízbe? 8)
értékbecslés/úszás: biztosan ki kötött a hajó olyan helyen ahol fel kellett tölteni a készleteket, és a kikötőben az elsőtiszttel tartottál ->így ragadhatott valami.
úszás: hajót hirtelen meg kell javítani (bár ezt inkább az ácsokra bízzák) de akkor legyen az h? nem is tudok példát mondani, h a tengerész/matróznak miért lenne szüksége az úszni tanulni azonkívül h ha nem akar meghalni, akkor erősen ajánlott e képzettség ismerete
állatismeret: cápa, barrakuda, ehető halak stb
esés, ha megcsúszol a vizes fedélzeten
térképészet, ha netán tudományosabb irányba akarsz fordulni
irány és veszélyérzék
:wtf: remélem érted a dolog irróniáját.....szóval semmi irónia nincs a dologban ;) Két teljesen más "foglalkozás"...természetesen ha matróz akarna lenni
Ez számomra KÁOSZ-HALÁL jellem, DE mindenképp a leggonoszabbak egyike. Biztosan ezt akarod? Értem a sötétoldal románcát, de Antoh hitével, ez igencsak egy önmagából kifordult karakter.
STAT:
tulajdonságok 142KAP, így az elosztható KAP(375) sem jön jól ki. Van 3KAP-od még
mágia ellenállás: Mint Dierol kiderítette, a képzett elme beleszámíthatja a mágiaellenállásába a teljes értéket. Vagyis a tudatalattid 15 és 14, a statikus pajzzsal pedig 21 és 20 lesz az értéked
Látom a felszerelésben van borszeszégő, főzőedény, fiolák. A méregkezelés csak annyit tesz, h nem sérülsz meg a méregtől és tudod mennyi kell. DE semmi mást nem tudsz vele létrehozni.
Dierol példájánál maradva, legalább 2.fokú herbalizmusod kell legyen -ott kifejtettem a véleményem, nem kívánom még1x leírni a miérteket- Ha nem lesz, részemről maradhat, viszont a kasztod játéktechnikailag átsorolódik kuruzslóvá. Vagyis hatalom itala nélkül töltheted a manapontod, Kyr metódushoz hasonlóan (meditáció): energiagyűjtés diszciplina, (idő és ψp 2 szeres költséggel) de minden varázslatnál 50% esélyed lesz, h valami félresikerül.
Ha nagyon bele akarunk merülni az italfőzésbe (bár lehet ti már ismeritek)igen, ismerem és a főzetkészítéshez is ebből merítem az információkat.
https://www.kalandozok.hu/magus/kalandozok/mergek/ahatalomitala(mg)kalandozok.pdf
igen, ismerem és a főzetkészítéshez is ebből merítem az információkat.
STAT:
tulajdonságok 142KAP, így az elosztható KAP(375) sem jön jól ki. Van 3KAP-od még
Ha nagyon bele akarunk merülni az italfőzésbe (bár lehet ti már ismeritek)
https://www.kalandozok.hu/magus/kalandozok/mergek/ahatalomitala(mg)kalandozok.pdf (https://www.kalandozok.hu/magus/kalandozok/mergek/ahatalomitala(mg)kalandozok.pdf)
No, erre a cikkre nem is emlékeztem :wow!: Köszönet érte!
A gadhass legfeljebb 10 évre szól - és gondolom hónapokban vagy években állapítják meg.Még tanulom a törvényt. Nagyon sok minden vagyon leírva. OK. akkor 10 éved van. A háború 2532-ben ér véget, esetedben pedig 2525-t írunk. :D
A Rügyek havának hányadik napja van? 50. vagy 51.? Azaz van még ideje visszamenni a shynkhoórba, (a tulajváltás előtt) hogy a cuccait összeszedve behajózzon? ::)51. Azt hittem egyértelmű: azonnal végrehajtásra kerül. DE! a kilakoltatás előtt van némi (2-3 óra) időd... illetve a tegnapi 700 aranyos hozzászólásodhoz még hozzá tenném:
z évi 10 arany sem rossz :) Engedelmeddel a ranakha-kendőt selyemből azért megtartanám a karakter nyaka körül - még ha nem is írtad (hangulati elemként is megvan a maga "bája", és legalább le sem tagadhatja, hogy milyen szerencsés büntetés alatt van)Igen, egyedül az a probléma h senki más nem érti a jelentőségét. Az NJK-k a famor mivoltod miatt vigyáznak veled, hiszen aligha kerülsz kapcsolatba nálad magasabb személlyel, a JK-k pedig nem biztos h ennyire ismerik a kultúrát. De ettől függetlenül valóban hangulatosabb a karakter. ;D
Valahol olvastam, hogy hadiállapot? esetén tilos a házak közti gyilkolászás. Namost, a zászlóháború már egy pár éve tart. Ezt figyelembe véve viszont ugye hiába Tharrnak tetsző a káosz, azért a karakter büntetést érdemelt - még ha a másik ház famorja csak járulékos veszteség volt. S így meg is van magyarázva, hogy miért neheztelnek rá :DIgen, ezért nem ragoztam tovább. A bünti az jár, mivel a kyr vér értelmetlen pazarlásának példáját adta a karakter. Csak érdeklődtem, h neked mi a meglátásod ;D hátha van valami amit nem látok át ebben a kicsavart rendszerben (a kyrek gondolkodás módja)
:D ÖÖ.....ööö az volt a lényeg h Shulur környékéről írjak, és egy passzoló, tőzsgyökeres házat akartam adni. Hogy leírás van-é azt nem tudom. (de nem hinném) A TORON kiegészítőből szedtem 445.old, de már majdnem a könyv felét elolvastam és eddig nem találkoztam vele. Egy ötletem van még: kalandozók.hu SZÓSZEDET... hátha 8)
SZERK: Pár oldallal előrébb, van egy olyan h: Tartományok, városok és Uraik itt felsorol egy csomó házat a székhelyükkel, lehet h itt megtalálhatod. ;D (Ha nincs meg a KIEG. akkor, majd megpróbálok kideríteni valamit)
A kieg megvan, csak nem kereshető szavakra. Én sem találtam többet benne - csak azért kérdeztem, hátha átsiklottam felette. Gondolom, ha valamit tudnom kéne, azt azért majd úgyis jelzed :)Igen, szólok, írom ha valami fontos :u-rock:
Az idővel kapcsolatban - én mértem fel rosszul Shulur méreteit. Eddig úgy képzeltem, hogy kb. 30-40 perc alatt el lehet érni a város legtöbb pontját. Erre rakódott még az a (mint kiderült téves) elképzelés, hogy a karakter egy bírósági döntésre nem visz magával hátizsákot és több napi hideg élelmet. A kései óra miatt úgy gondoltam, hogy nem a piacon vásárolja össze az útravalót, hanem hazamegy és a lefoglalás előtt összeszed pár dolgot. De semmi gond - akkor úgy fogom megoldani, hogy már a tárgyalás előtt "szívélyes" meghívást kapott - és a cern házi őrizetében várhatta a döntést. Amire felkészülve vitt magával pl. váltóruhát.Igen valami ilyenre gondoltam ;D csak mivel már lebeszéltük az előtörténetet meg a kari felszerelés listáját, így ez a bevezetés, bevezetése
A házon vagy a katonákon látszik valamiféle jelzés, hogy kihez tartoznak? Tehát hogy nem random házfoglalók?Persze. Írtam h a Khalabassys Ház. ÉS! 2 lehetőséged van bejutni a házadba:
Ahhoz képest, hogy nem is annyira távoli múltban a mesélő még eléggé berzenkedett a Toron kiegészítőtől úgy látom időközben eléggé beleástátok magatokat, királyok vagytok :u-rock: s lészen egy alattomos toroni szál is :rofl: mesélő vigyázz Dierol-al ;) "törvénytelen gazember" :panic: -"Többé kevésbé sikerült"- :ninjabattle:Örülök h tetszik :D
"törvénytelen gazember"
(c), ott hagyod őket és akkor nem ragozom tovább :D
Hattesyn Ház: Nem nincs a könyvben ilyen. Ez egy általam kitalált kyr vérrel rendelkező familia, AKINEK! a centarior a kinevezett képviselője. A familia és az Exinator Accio syncordiát kötöttek, syncordiában vannak.
És nem utolsó sorban, mesélés szempontjából is elég érdekes a gonosz, alattomos szál. Ez legtöbbeknél abban nyilvánul meg h dobjuk a kockát, és akit lehet legyakunk mert megteheti 8)
Viszont az első mondatot nem értem: "távoli múltban a mesélő még eléggé berzenkedett a Toron kiegészítőtől"
Ha rám gondolsz, nem emlékszem ilyenre :) csupán annyi h borzasztóan kifacsartak a kyrek és ezért nem szívesen mesélek átlagos történetet.
Üdv
Kíváncsiskodnék hogy valaki vevő e még egy M.A.G.U.S mesére? Ezúttal a VIII.Zászlóháború idején. Quironeia-ban fognak zajlani az események, a Raveen-i események mellékszerepet kapnak ezúttal. Mindkét oldalon (vörös és fekete) indíthattok karaktert, ám Jan van den Boomen Toron -ját, nem biztos hogy mindenkinek a szájízének megfelelően tudom hozni... ebből pedig problémát sem akarok, h a könyvben, v xy mesélőnél így volt/van.
Így már alátámasztom amit írtál ;) ès eszembe nem volt már ez a kijelentésem
Jól. Illetve fontos megjegyeznem h még Dierol karaktere sem tudja h mi az a császársziget.
Jól. Illetve fontos megjegyeznem h még Dierol karaktere sem tudja h mi az a császársziget.
Lévén:
1. Főképp flottatámaszpont (vagyis katonai erő)
2. Kultúra második fok ehhez szerintem kevés
:D igen ezt is alkalmazom. Nagyon okosak ezek a kalandozok.hu-s srácok. Sok a + kiegèszítő, ès információ.
Kár h a hivatalos hozzáállás nem ilyen.
Azèrt kíváncsi lennèk h rajtad, meg rajtam kívül hány játèkost hoz mèg izgalomba az effèle finomság? ;D
:D igen ezt is alkalmazom. Nagyon okosak ezek a kalandozok.hu-s srácok. Sok a + kiegèszítő, ès információ.
Kár h a hivatalos hozzáállás nem ilyen.
Azèrt kíváncsi lennèk h rajtad, meg rajtam kívül hány játèkost hoz mèg izgalomba az effèle finomság? ;D
Én rendszeresen használok ilyen cokmokokat a kalandozok.hu-ról, de olyan iszonyú mennyíségű a minőségi nem hivatalos anyag született a MAGUS-hoz, hogy teljesen nem látom át mivel már a 2000-es évtől mint játék számomra nem ez volt a fő csapásirány, manapság is inkább nosztalgikus érzésekkel tekintek rá és néha jó visszatérni hozzá egy-egy alkalommal, ennek ellenére szeretem az ilyen játékosi és mesélői segédleteket amik árnyalják az amúgy is hatalmas világot és történéseit.Igen erről beszélek ;D h MINŐSÉGI anyag kellene... habár úgy sem venném meg, mivel az én Ynev képem leragadt az ÚTK-nál (ahogy abban leírták a dolgokat) és azóta, hivatalosan bármit adnak ki, szinte a trágyával egyenlő... Részemről. ;D
:D igen ezt is alkalmazom. Nagyon okosak ezek a kalandozok.hu-s srácok. Sok a + kiegèszítő, ès információ.
Kár h a hivatalos hozzáállás nem ilyen.
Azèrt kíváncsi lennèk h rajtad, meg rajtam kívül hány játèkost hoz mèg izgalomba az effèle finomság? ;D
Csak véletlenül bukkantam rá, mert kerestem normális térképet, és ezt dobta a kereső :D A Magus támogatottsága, összeszedettsége elég kérdéses volt mindig is. Igazából a Summarium volt az, ami sokat tágított a világleíráson - utána baromi sokat kellett várni hasonlóra. De mint látod, Filio is jelentkezett a "műértők" közé :D
Dögrováson vagyok, sikerült ágynak dőlnöm... Jobban leszek jön a reag, elnézést a csúszásért...Jobbulást! Gyógyulgass nyugodtan - a fórum nem fut el ;)