Fontos hozzátennem még néhány észrevételt a varázstárgy témához.
-Tudom h mindenki egy szemszögből érzékeli a világot, és a döntését/nézőpontját megváltoztatni lehetetlen. (nem is akarom) A játékosok nagytöbbségének minden ésszerű és szabályos a karakterével kapcsolatosan.
-Ezenkívül a "húdefaszagyerek vagyok" kategória: (nálam) -> Olyan amulett amely
állandóan visszatölti az Ép-t, vagy olyan kard melyben "isteni" lény lakik vagy azzá változik... A könyvben nem hiába nem írtak ilyen tárgyakról,
Mégha szabályos is a dolog, (mert ritka mikor valaki szabálytalanul áll elő egy varázstárggyal
) előre szólok h ez nem az a történet. Annak nem látom értelmét, h a JK jön egy xy ereklyével, s én mármár isteneket rakok be, (az eredeti történetszálltól teljesen eltérve) hogy valahogy visszatudjam terelni/kergetni a karakterét a történetbe. És ekkor jön az illető csattanős válasza h: "miért mesélsz ha nem tudsz?" vagy "én egy ilyen karaktert hoztam" esetleg a pofátlanabbak: "miért engedélyezted?" címszóval értetlenkednek.
1. Habár én vagyok a játékban a rend őre, semmi kedvem szabályt és karaktereket ellenőrizni.
2. Sosem értettem, miért jó ha valaki olyan karaktert készít ami vagy sérthetetlen, v olyan értékekkel rendelkezik h kisújjal lealáz egy trollt is.
Ebben az esetben mi értelme a játéknak? Ehhez nem kell KM. Felír a lapjára 6 értéket (KÉ,TÉ,VÉ, sebzés, ép, fp) ezután kinyitja a bestiáriumot és a dobókockáit dobálja.
3. Aki epikus játékot szeretne, megintcsak csalódni fog. Ez elég értelmetlen, de a mesét nem úgy készítettem h világmegváltót játszunk én meg arról mesélek hogyan győzitek le a manasét, aztán pár perc múlva a homoki elfeket végül mindenki örül h ilyen jól megoldottátok a feladatot.
Szerintem érthetően leírtam, mit szeretnék. A lényeg a fanatizmus elkerülése, nem számít kinek van igaza (legalábbis nekem nem
). Azt hiszem, erre mondják h két dudás nem fér meg egy csárdában. Ha felborul az egyensúly, (mert úgyis játék közben derülnek ki a turpisságok) nem fogok tudni mesélni, ezt akarnám elkerülni a "ne dobd el az agyad" sémával .
Varázstárgyakra vonatkozó megkötések:- a relikviák 50 Mp-sak lehetnek max.
- nem lehet olyan tárgy, ami híres: valamelyik nagynevű, hős v szervezet birtokában van.
- életerő visszatöltés max 10 ÉP-ig (független attól a szabályok mennyit engedélyeznek)
- gyógyital max 2 db lehet 1 játékosnál
- amulettből a szabályok szerint; akármennyi (mindig a legerősebb érvényesül, vagyis egyszerre csak 1-et használhat) én azért szigorítanám annyival h max 3 db lehet a felszerelés listában.
- gyűrű: elméletileg amennyi az illető újján elfér, de ha kérhetném az ne legyen már h minden "mágia osztályból" egyet hord
- fegyver és vért: vagy az egyik vagy a másik. Az nem járható h a karakternek van mithrill vértje, meg rúnakardja is. (Vagyis az attól függ.)
- egyéb: (ami nem sorolható egyik kategóriába sem) a vérfarkas ne szaladgáljon szabadon, esetleg a "segítő démon" szintén ne a karakter árnyéka legyen valamint Bélyeg és tetkó (elméletileg) bármennyi, de sérülés esetén óriási a valószínűsége h nem csak az egyik szabadul el, hanem a robbanástól a közelben lévők is.
- különböző varázstárgyak a karakternél: ez is függ a koncepiótól, de alapnak legyen az h 2. (pl: mithrillvért, meg két gyógyital)