Rigor!
Nem szőrözésként, szarakodásként v egyéb számomra elképzelt elfoglaltságból írom.
Ez a véleményem, és a játék/történet is többnyire ezen mechanikák alapján alakul, ami változni nem fog
Szval:
Az előtörténet azon része kicsit sánta, h kiment a tengerre és a csomózáson kívül semmi nem ragadt rá. Miért pont a csomózás meg az úszást tanulta meg először?
Értem én h játéktechnikai kp-id elfogytak, viszont sztem nem a csomózás lenne az első amit megtanulnál... Természetesen, nem kell javítsd, és részemről csak okoskodás, ám a játékban nem fog múkodni a "leghülyébbet, a legegyszerűbben módszer" ÉS! ismét megjegyzem h nem téged bírállak, hanem a gondolat menetet.
Ugyanis a karakter beállt tengerésznek:
-mikor kellett úsznia?
-a csomózást a fedélzeten tanulta, ugyanis először kötélre kellene másznia... vagy ő volt a kinevezett ember aki kizárólag csak az orrárbochoz, meg a palánkhoz rögzíthette a kötelet?
remélem érted a dolog irróniáját.
Sztem az előtörténet alapján ezek lennének a reálisabb képzettségek (sorrendben): (NE JAVÍTSD ÁT, csak írom h legközelebb mire figyelj jobban
)
- halászat, lévén h enni kell valamit a hajón
- mászás, hamár beállt hivatásos katonának, sztem ha -legalábbis a hajósinas ezt sugallja számomra- "közkatona" felküldik az árbockosárba őrködni, vitorlát feszíteni, v bármit. -na, nem arra gondolok h húzza a vitorlát az árbóc kosárba-
- csomózás, ha már tengerészek vagyunk
- harc, egy új fegyverrel: lévén h a tőr nem a leghatásosabb. De még ha BM mágiát használ a 7 mana is gyorsan elfogy
- az előző alapján ökölharc, ha egy bajtárssal kerül ittasan összetűzésbe
- ittaság: dorbézolás ha már az ivászatnál, meg a matrózoknál járunk
- hajózás: bár 1 év alatt, igen nehezen fog bármit elsajátítani egy ladikról. Ki adná oda olyannak az evezőt, aki a következő pillanatban belefordítja a csónakot a vízbe?
- értékbecslés/úszás: biztosan ki kötött a hajó olyan helyen ahol fel kellett tölteni a készleteket, és a kikötőben az elsőtiszttel tartottál ->így ragadhatott valami.
úszás: hajót hirtelen meg kell javítani (bár ezt inkább az ácsokra bízzák) de akkor legyen az h? nem is tudok példát mondani, h a tengerész/matróznak miért lenne szüksége az úszni tanulni azonkívül h ha nem akar meghalni, akkor erősen ajánlott e képzettség ismerete - állatismeret: cápa, barrakuda, ehető halak stb
- esés, ha megcsúszol a vizes fedélzeten
- térképészet, ha netán tudományosabb irányba akarsz fordulni
- irány és veszélyérzék
A listám alapján láthatod h 1000 képzettség van -nem beszélve arról ami nem jutott eszembe- amit a karakter megtanulhat. Habár nincs gond a felírtakkal, a csomózás meg az úszás nem "reális" v mondjuk úgy h
nem társképzettség ami rögtön a karakterre ragad. Ennyit akarok mondani csupán ezzel, nem pedig megbántani, kötözködni v annak aminek látszik; pöffeszkedni, mert én vagyok a KM (akarok)
Visszatérve amiért legfőképp felhoztam a "sánta" érvemet -azonkívül h nem beszélve arról h az előtörténet alapján már nagyjából 2. szintű a karakter-
A Fekete Szirtről fogsz indulni, mely a Baraad szigethez tartozik, aminek Abaszisz rontásérseke az elsődleges ura.
Illetve:
Ha nagy nehezen szerez barátokat,próbál hűséges lenni hozzájuk...legalább is addig amíg nem szükségszerű feláldozni őket.Addig
viszont mindent megtesz a megsegítésükre,ami erejéből telik.
Ez számomra KÁOSZ-HALÁL jellem, DE mindenképp a leggonoszabbak egyike. Biztosan ezt akarod? Értem a sötétoldal románcát, de Antoh hitével, ez igencsak egy önmagából kifordult karakter.
STAT:- tulajdonságok 142KAP, így az elosztható KAP(375) sem jön jól ki. Van 3KAP-od még
- mágia ellenállás: Mint Dierol kiderítette, a képzett elme beleszámíthatja a mágiaellenállásába a teljes értéket. Vagyis a tudatalattid 15 és 14, a statikus pajzzsal pedig 21 és 20 lesz az értéked
-Látom a felszerelésben van borszeszégő, főzőedény, fiolák. A méregkezelés csak annyit tesz, h nem sérülsz meg a méregtől és tudod mennyi kell. DE semmi mást nem tudsz vele létrehozni.
Dierol példájánál maradva, legalább 2.fokú herbalizmusod kell legyen -ott kifejtettem a véleményem, nem kívánom még1x leírni a miérteket- Ha nem lesz, részemről maradhat, viszont a kasztod játéktechnikailag átsorolódik kuruzslóvá. Vagyis hatalom itala nélkül töltheted a manapontod, Kyr metódushoz hasonlóan (meditáció): energiagyűjtés diszciplina, (idő és ψp 2 szeres költséggel) de minden varázslatnál 50% esélyed lesz, h valami félresikerül.