Mana visszanyerés
Nem csak a gyors, helyzetben használhatósága miatt javasoltam mana visszanyerési metódusokat, a fokuszok használata mellett, hanem azért is mert, ez egy olyan pontja a rendszernek ami nem rugalmas. A fokusz nem ad vissza nulláról manát, még bevállalt hátrányért sem cserébe, illetve a nullából má rnem tud csökkenteni.
Sarkalatos pontnak gondolom a rugalmasságot, mivel a hasonló kötött szabályok, a régi típusú, 20-30-40 évvel ezelőtti rendszerek sajátja. Képességként javasoltam a gyors mana visszanyerést, valamilyen hátránnyal: Például aura pontból nyerni vissza, és annyival is csökken a mágiaellenállás meg a varázslatok E-je is.
A fókusz egy készítendő varázstárgy: Nem áll mindig rendelkezésre, elveszhet, illetve történetfüggő is, hogy van-e épp a karinál. Én az alapképesség erejéhez igazítanám, a megszerezhető varázstárgyak erejét, nem fordítva, hogy azért nincs alapképesség, mert van egy megszerezhető varázstárgy.
Kompromisszumos javaslat, bár így sem képesség csak egy varázstágy: Működjön a fókusz mana igény csökkentőként, de használható legyen mana visszanyerésre is: Annyit töltsön amennyivel csökkenteni tud és/vagy a varázsló befogadó képessége. Ebben az esetben addig nem csökkent manaigényt, amíg vissza nem nyerte a maximális manapontját úgy mint aura 1/perc. A varázsló dönthet úgy, hogy kevesebbet von ki belőle így arányosan gyorsabban tér vissza a manaigény csökkentő funkció.
Ez általánosan működhetne így minden fókusznál, még az áldozatnál is, értelemszerűen az csak egyszer használatos.
Varázslatok sebzése:
Erről is beszéltünk, felvetettem, hogy erősítéskor nem arányos a sebzés növekedés (túl gyenge), illetve ez halmozódik minnél magasabb szintű a varázstudó, annál kevésbé éri meg sebzés miatt manapontal erősíteni a varázslatot. Mivel hatványozni az alapsebzést túl durva lenne, javaslom, hogy az alapsebzésnek megfelelő kockával dobjuk az erősítés sebzésére, tehát például a 4 sebzésű villámvarázsnál, d4-et erősítésenként.
TP felhasználás:
Erről is beszéltünk veled, ez is rugalmassági kérdés. Azt kértem, hogy bármikor növelhetőek legyenek a képességek nem csak szítlépéskor a megkapott TP-ből, hanem mindig amikor Tp-t osztassz. (természetesen szerepjáték szemőont alaján megtiltható, például tudományos képzettség növelése a vadonban, vagy ha nem használtad). Ezt te is jogosnak láttad, de csökkenteted a rugalmasságot hoyg szintlépések közt csak 2%-al. Ez egy rész logikátlan, mert mi magyarázza, hogy a megkapott tp-t nem tudom mind felhasználni egészen egy képesség 5%-áig, ha viszont összejött egyszerre 100 akkor meg igen? Másrészt nehéezebb menedzselni.
Javaslat:
1. A kidolgozott kariknál beírt +%-ok csak javaslatok legyenek, hogy lássuk hogy kellene de ettől el lehet térni.
2. A TP-t bármikor szabadon lehessen költeni természetesen egy szint alatt csak max 5%-al. feljegyezzük az Összes TP-t, és a szabad TP-t. Tehát ha épp most kaptunk 3-dik szinten 30-at akkor az Össz. TP: 230 Szabad TP: 30. 300-kor szintlépés a 4-ikre és újraindul az 5%-os limit.