Technikai kérdés/szabálykodás a nyelvtudás területén. Súgó: 46. oldal, 8/1-es táblázat.
A táblázatban szereplő szintek az ismeretben szerzett jártasságot írják le.
Nyelvtudás (japán) 3. szint: gyenge tudás, átlag alatti szókinccsel, szóformálási, kiejtési nehézségekkel.
Ok, de dobásnál ugye erre rájön még a beszédkészség módosítója, ami +3, azaz 6+2d6-al dobja a teszteket.
Szóval a karakterek hétköznapi nyelvtudás-minőségének meghatározásánál a nyelvtudás szintje, vagy a nyelvtudás szintje+hozzá rendelt tulajdonság módosító értékét kell nézni?
Mert van különbség - már csak reag szempontjából is, hogy töri a japánt (3. szint), vagy ha akarja, akkor szépen beszéli (6. szint)
Ugyanez pepitában - hogy a többi képzettségek szintjének meghatározásánál is ez a táblázat a mérvadó? Ebben az esetben azt feltételezi, hogy az átlagos tudású képzettség szint az a 4. szint (feltehetőleg a módosítókkal számolva mert ki tehetségtől/tehetségtelenségtől függ,hogy mennyi munkát kell beleölni ugyanazon szint eléréséért)