Szerző Téma: Vámpír Középkor - Kisokos  (Megtekintve 593 alkalommal)

SentinelWex

  • Vendég
Vámpír Középkor - Kisokos
« Dátum: 2015. Július 07. 14:10:58 »
A vámpírok társadalma afféle hűbérúri rendszer. Egy adott területen (ország, város, tartomány, stb) a legfőbb uraságot hercegnek hívjuk. A herceg óriási hatalommal bír, alattvalói felett rendelkezik.

A herceg jogai:
- Csak a herceg pusztíthat el másik káinitát (vagy rendelheti el annak halálát). Ha egy vámpír engedély nélkül pusztít el egy másik vámpírt, az öregek (herceg) haragját vonja magára. Persze csak akkor, ha elkapják és rábizonyítják. :D
- Csak a herceg ruházhat fel valakit az utódnemzés jogával (vagyis mielőtt egy adott játékos karakterét vámpírrá változtatja az atyja, az atyának bírnia kell az adott herceg jóváhagyását)
- A hercegnek joga van birtokot adományozni vagy elvenni a területén élőktől/élőknek.
- A herceg jelöli ki a birtokán élőknek, hogy ki hol táplálkozhat (vagyis megmondja, hol vadászhat az adott vámpír és hol nem)
Kötelezettségei:
- Az ősi törvények fenntartása:A hercegnek gondoskodnia kell a birtokán a hagyományok fenntartásáról
- Védelem: Ahogy a herceget megvédik alattvalói, neki is meg kell védenie a birtokán élőket.
- A nyáj terelése: A hercegnek gondoskodnia kell arról, hogy hűbéresei fenntartásához mindig elég ember (vér) álljon rendelkezésre. Ezen kötelezettsége alapján megtilthatja új vámpír létrehozását.

A hagyományok:

Első hagyomány: Szövetség
A szövetség gondolata fontos a középkorban. A káiniták különösen az első hagyomány értelmében ismerik el Káint az éjszaka urának s tőle eredeztetik magukat.

Második hagyomány: A birtok
Az egyik legfontosabb dolog a vámpírok életében, hiszen a birtok azt a területet hivatott jelenteni, ahol a vámpír szabadon táplálkozhat. Ha egy káinita birtok nélkül marad, az a legnyilvánvalóbb utalás ura rosszakaratára. Birtokot a herceg adományoz és jelöl ki alattvalói számára. A birtok tulajdonosa köteles tiszteletteljesen bánni az oda érkező és belelentkező vendégekkel. A vendégek biztonságáért a birtok tulajdonosa a felelős és meg kell osztania vendégeivel a vadászterületét is. Azok a látogatók, akik visszaélnek a vendégszeretettel, súlyos megtorlásra számíthatnak. Ha valaki egy másik vámpír birtokára lép, illendő bejelentkeznie nála.

Harmadik hagyomány: A nemzés
A harmadik hagyomány értelmében kizárólag a legidősebb vámpír (herceg) adhatja meg az engedélyt másnak a gyermek teremtésére. Ha egy atya engedély nélkül teremt gyermeket az minden esetben a gyermek és néha az atya halálával is jár.

Negyedik hagyomány: A felelősség
A negyedik hagyomány megköveteli, hogy az atya tanítsa meg gyermekével a hagyományokat, gondoskodjon róla és védje meg első éjszakái alatt. A gyermek minden tettéért az atya felel és bűnhődik mindaddig, amíg a gyermek meg nem kapja az ifjú státuszt. Amikor az atya elérkezettnek látja az időt, bemutatja gyermekét a hercegnek, aki - amennyiben úgy ítéli meg - ifjúnak nevezi ki, s ettől fogva a gyermek felelős minden tettéért. A herceg dönthet úgy - elégtelen nevelésre hivatkozva - hogy elpusztítja a gyermeket. Amíg egy gyermek atyja szárnyai alatt nevelkedik, atyja is rendelkezik a joggal, hogy elpusztítsa a gyermeket és egy másikat teremtsen helyette, de amint bemutatásra került a hercegnél, ez a joga elvész.

Ötödik hagyomány: A pusztítás
A hercegek féltékenyen őrzik ezt a jogukat, melyet arra használnak, hogy vazallusaikat kordában tartsák és eltávolítsák a nem kívánt elemeket/bajkeverőket.A herceg bármilyen apró bűnért a végső halálra ítélheti egy alattvalóját ám ennek ellenére igyekeznek óvatosan bánni ezzel a joggal, hiszen a felelőtlen herceg ellen hamar fellázadhatnak szövetségesei és letaszíthatják trónjáról.

Hatodik hagyomány: A vér némasága
A vámpíroknak szüksége van valamilyen megtévesztésre, hogy éjszakai birodalmukat biztonságban tudhassák a körülöttük hemzsegő halandóktól. Ezért minden vámpírnak különösen óvatosnak kell lennie, hiszen ha kiderülne, hogy az éjszakában fenevadak ólálkodnak, az az egész fajuk pusztulásával járhat. A vámpírok kötelesek minden természetfeletti képességüket rejtve használni az árulkodó jeleket pedig elfedni, az esetleges szemtanúkat elnémítani.

A vámpírok élettana:
A vámpír test sokkal ellenállóbb, mint a halandó test. A testükre mért zúzódásos sérülések (zuhanás, horzsolás, nyílvessző) mennyiségét automatikusan felezik, míg a halálos sebtípusokat (kard, kés) állóképességükkel csökkenthetik (halandóknál dobhatnak állóképességet zúzott ellen, de a halálos sebeket automatikusan megapják). Kritikus sebek(napfény, tűz, mágia) ellen kizárólag a Szívósság diszciplínát használhatják. A szervezetükben lévő vért felhasználva képesek regenerálódni: 1 vérpontért 1 zúzott vagy 1 halálos sebet képesek gyógyítani magukon. A vámpír generációja határozza meg, hogy mennyi vérpontot tud felhasználni körönként.
Sérülések: összesen 7 egészségszinttel rendelkezik a vámpír. Ha hét halálos sebet kap, tehetetlen állapotba kerül és képtelen a cselekvésre. Ha további egy zúzott sebzést kap, akkor mélyálomba zuhan és a KM dönt róla, hogy mikor ébred fel (ha valaha is fel fog ébredni). Amennyiben a 7 sebzést követően még egy legalább halálos sebet kap, a vámpír elpusztul és teste felveszi azt az állapotot, amelyet életkora indokol: egy 200 éves vámpír teste azonnal porrá omlik, míg egy 10 éves vámpír teste csak lassan rohadni kezd.

Amennyiben a vámpír szívét egy fa karóval döfik át, teste lebénul, nem képes különleges képességeit használni mindaddig, míg a karót el nem távolítják.

A vámpír Emberség értéke dönti el, hogy milyen hamar ébred fel éjszaka. Minél nagyobb az embersége, annál korábban ébredhet, amint lement a nap. Amikor a vámpír felébred, pontosan úgy néz ki, mint a halandó életének utolsó pillanatában: ha borostás volt, most is az. Hiába borotválkozik meg vagy vágja le a haját, a következő éjjelen ugyanígy ébred. Az ébredést követően le kell vonni egy vérpontot a karakterlapról, melyet a vámpír teste a nap folyamán égetett el, hogy fenntartsa őt a nemlétben.