Alexandriai Könyvtár > Világleírások

7th Sea (by Drakolini)

(1/2) > >>

Thyriel:

A világ Theán játszódik, ami a 1550-1750 Európához hasonló, annyi eltéréssel, hogy itt nemi egyenlőség van, a Próféták (Vaticinus) Egyháza támogatja a tudományos fejlődést, így a tudomány előbbre tart, a párbajozás csak is a felbérelhető Bajnokok Céhének a kiváltsága és van varázserő, amit viszont az Egyház Theustól (Istentől) idegennek és a Légió (az alvilág szolgái) mesterkedésének tart.

Karakter alkotásnál 100 pontból gazdálkodhattok.

1.) Első lépésben válasszatok nemzetet:

Avalon (Nagy Britannia): 3 királyságból álló szövetség, királynője Elaine. A sziget mágiáját a Tó Hölgyétől kapja aki egyes források szerint sidhe (sí) azaz tündér. Az avaloniak babonás népség akik egyszerre félik és tisztelik a Bryn Bresailban lakó különleges lakókat. Bajnokaik a Donovan stílust tanulják, varázslóik pedig a Bűbájt (Illúzió és legenda mágia) használják.

Kasztillia (Spanyolország és Portugália): Itt található a Vaticinus egyház központja, és ez Théa legtanultabb nemzete. A király Jó Sandoval egy tizenéves fiú, akit mind az ország nemessége mind az egyház ki akar használni. Egyik legmegbízhatóbb szövetségese El Vago (A Csavargó), aki a nép hőseként lép fel az Inkvizíció és a kapzsi urak ellen. Bajnokaik Aldan stílusban küzdenek, varázslóik pedig nincsenek.

Eisen (Németország): Egy szétszakadozott állam, amelyet kisemmizett a vallásháború az objektáns (református mozgalom, mely elveti a gyónást, a hierarchiát és a hasonlókat) és Vaticinus Egyház között. Az igazi problémát az jelentette számukra, hogy az ő földjeiken folytak a csatározások így a földet teljesen tönkre tették. A tartományokat a Vashercegek uralják akik a hatalmukat a Dracheneisen (Sárkány fém) bányászat és megmunkálásból szerzik. Vívó iskolájuk az Eisenfaust, varázserejük nincs, helyette varázsfémük van.

Montaigne (Franciaország): A világ közepén fekvő ország a kellem és kecsesség hazája. Mindenki aki akar valaki lenni, innen lesi el a magasabb körök szokásait. Minden pozitív és negatív dologban élen jár az ország vezetője Léon Alexandre du Montaigne, az Empereur (Császár). Az egész országot kiátkozná a Vaticinus Egyház ha élne a vezetője, a Hierofáns. Bajnokaik a Valroux stílust követik, varázslóik pedig a Portét (Tér mágia) használják.

Osszorország (Oroszország, a térképen Ussura): Egy fagyos föld ahol semmi sincs. Csak vodka és brutalitás. Vezetőjük Ilja gaiusz. Varázslóik a Pjerjemet az alakváltást használják, amit Matyuskától, a Föld Anyácskától kapnak, bajnok iskoláik nincsenek.

Vendel (Skandinávia): Egy sziget csoport aminek lakói nemrég felhagytak a fosztogatással és inkább kereskedők lettek. A régi rend hívei, a vesztenmannavnjarok (vesztenmannavenjar) sorozatosan összecsapnak a kereskedőkkel, mint szavak mint fegyverek terén. Bajnokaik Leegstra stílust követik, a varázslóik pedig a Laerdomot (rúna és a nevek hatalma) használják.

Vodacce (Olaszország): Kufár lelkű népek a vendeliek ellenlábasai a kereskedelemben, a kasztilliaik ellenségei a Vaticinus Egyházban és kérlelhetetlen gyűlölettel utálják egy mást. A Vízre épített városaikat a nyolc kalmár fejedelem irányítja. Vodacceben élnek a legkifinomultabb nők, a kurtizánok és az ismeretektől leginkább elzárt nemesasszonyok, a sorsboszorkák. Bajnokaik Ambrogia stílusban küzdenek, varázslóik (akik csak nők lehetnek) a Sortét (sors mágia) űzik.

Thyriel:
2.) Második lépés:

Döntsétek el, hogy akartok-e varázserőt. Három fajta varázserő létezik: teljesvérű (ez 40 pontba kerül), félvérű (kisebb hatalom, de csak 20 pont) és kétvérű (ekkor két különböző varázsvérű szülőtől származol, olyan mintha két félvéred lenne, 40 pontba kerül).

Thyriel:
3.) Harmadik lépés:

Akartok-e valamelyik vívóstílust űzni? Ha a saját nemzetetek stílusát használjátok 25 pont, ha másét 35 pont.

Thyriel:
4.) Negyedik lépés:

Akartok-e valamilyen titkos társaság tagjai lenni (4 pontért)

Felfedezők Társasága: Egy ősi civilizáció, a syrneth-ek nyomait kutatják, és gyakran meg kell küzdeniük a környékükön kóborló szörnyekkel, a kapzsi nemesek által felbérelt "turkálókkal" vagy az Egyházzal, ami kárhozatosnak tartja a syrneth romokat.

Láthatatlan Kollégium: Az inkvizíció miatt létrehozott tudósok titkos társasága.

Rózsa és Kereszt Lovagrendje: Afféle úri társaság, akiknek célja, hogy helyrehozzák az igazságtalanságot és megvédjék mindazokat, akik képtelenek magukat megvédeni.

Die Kreutzritter (A Kereszt Lovagjai): A vaticinus egyház titkos lovagrendje, kik korábban virágoztak, de az eiseni Császár elérte a bábhierofánsánál, hogy eretnekké nyilvánítsák őket és 1411-ben elpusztították a rendet. A legendák szerint mai napig léteznek titokban.

Los Vagos: El Vago segítői kik megesküdtek, hogy megvédik Jó Sandovalt minden ártalomtól, bármi áron.

Rilasciare (Rilásáre): A céljuk a hatalom lerombolása, eltörölni mindent, ami korlátozza az emberi szabadságot, és a "varázsbetegséget" kipurgálni az emberiségből. Ezekért a célokért bármilyen eszköz megengedett.

Szófia Leányai: A társaság a nők egyenjogúságáért harcol Théán, iskolákat alapít, munkát keres nekik. A pletykák szerint a vezetőség rendelkezik valamiféle fiatalító bájitallal. Állítólag titkokért cserébe gyakran oszt meg titkokat a Rilasciare-val.

Thyriel:
5.) Ötödik lépés: Előnyök

Az Előnyök arra szolgálnak, hogy némi Hős pontért a Hősötökről alkotott elképzeléseket átvihesd a játékrendszerbe.

Akadémia (4 pont vagy 2 eiseninek): Katonai iskolát végeztél. A játék kezdetén 2 pont helyet 1 pontért vehetsz fel katonai Képzettségeket

Alacsony (2 pont): Lopakodás és Követés dobásnál eggyel több dobott kockát használhatsz, harcban is elvesztesz egy kockát az első sebzésdobásnál. Nem veheted fel a Magas Előnyt.

Balkezes (3 pont vagy 1 vodacceinak): Ha bal kézzel támadsz, a támadásodhoz még egy dobott kocka járul, az ügyetlenebbik kéz használata a jobb kezedre lesz érvényes

Bő torkú (1 pont): Az alkohol nincs hatással rád

Csirkefogó (3 pont): Bűnös előéleted van, ingyen megkapod a Városlakó Képzettséget, és a Hírneved -10-ről indul, így 1 Hírnév kockád van. Nem veheted fel a Kitüntetés előnyt.

Dracheneisen (csak eiseninek 20 pont vagy 40): Rendelkezel Eisen mesés fémből készült fegyverrel vagy vérttel. 40 pontos előnnyel (arisztokrata) 16 pont ad, amit elkölthetsz dracheneisen páncélra. A 20 pontos előny (kisnemes) 6 pontot ad.

Éles érzékek (2 pont): Bármelyik érzékszervvel kapcsolatos és a meglepetés elleni dobást egy dobott kockával többet dobsz.

Egyetem ( 4 pont vagy 2 kasztilliainak): Polgári iskolát végeztél. A játék kezdetén a polgári Képzettségeket 1 pontért veheted 2 helyet.

Felszentelt (4 pont): Hivatalt töltesz be az egyházban. Ingyen kapod a Tudós Képzettséget, emellett egy ingyen emelést kapsz minden olyan helyzetben, ahol a hitedhez tartozó NJK-kal, Hősökkel kell kapcsolatba lépned, valamint az egyház napi háromszori élelmet, havi 30 guldent és az egyház minden alapvető szükségletedről gondoskodik.

Harci reflexek (3 pont): Azonnal tudsz reagálni a harc fejleményeire. A harci Kör kezdetén egy Akciókockát újradobhatsz, ám a továbbiakban új dobásod eredményét kell használnod.

Hit (5 pont): Mélyen hiszel Theus hitének valamelyik irányzatában (osszor ortodox, vaticinus, objektáns). Nem lehet tudni pontosan mire jó ez az előny, lehet, hogy semmire. Én határozom meg, hogy van-e valami hatása. Ha felveszed, akkor hinned kell benne, hogy lesz valami.

Kasztilliai iskola (csak kasztilliainak 10 pont): A rendkívül jó hírű kasztilliai iskolák egyikében tanultál. A Hős megalkotásakor minden polgári Mesterfortélyt 1 Hős pontért vásárolhatsz meg, de csak ekkor. Emmellett a Hős tud írni, olvasni beszélni théaiul (kb mint nálunk a latin), hogy külön kéne erre fizetned.

Kitüntetés (4 pont): Valamilyen kitüntetést szereztél. Hírneved 10ről indul, és kapsz 1 Hírnvév kockát. Nem veheted fel a Csirkefogó előnyt.

Különlegesség (1 pont vagy 3, 3x lehet felvenni): Egy szűk szakterületen van hihetetlen képzettséged vagy tehetséged. Kapsz egy pontot valamelyik Fortélyban, amelyik nem szerepel egyik Képzettségedben sem. Egyszerű Fortély esetén 1 pont, Mesterfortély esetén 3 pont.

Külső (5 pont vagy 10): 5 pontos előnnyel (Átlag feletti) +1 dobott kocka az össze szociális dobásodhoz. A 10 pontos előny (Káprázatos) +2 dobott kocka.

Legendás jellemző (3 pont vagy 1 avaloniaknak): Kiemelkedően jó vagy az egyik Jellemződben. Az egyik Jellemződet Tapasztalati pontokból felviheted hatos szintig is.

Magas (5 pont vagy 3 vesereknek/Vestenmannavnjaroknak): Minden sebzés vagy fenyegetettség dobásodhoz hozzáadhatsz még egy dobot kockát. Nem veheted fel az Alacsony Előnyt

Nemes (10 pont vagy 5 varázsvérrel, dracheneisennel vagy kasztilliai iskolával): Valamilyen kapcsolatban vagy a királyi családdal. Ha felvetted az előnyt, rendelkezel majorsággal, számvivővel, személyzettel és jobbágyokkal, akik a földet művelik. Cserébe a te feladatod megvédeni őket, gondoskodni a boldogulásukról, a birtokodban lévő föld megműveléséről. Ezért cserébe az erre fordított összegen felül bevételt kapsz. Ha részletesebb szabályok érdekelnek, hozzám fordulhatsz.

Nyelv (1, 2, 3 vagy 4 pont): Beszélsz egy nyelvet, a szülőfölded határozza meg, milyen nehéz elsajátítanod egy adott nyelet. Ritka nyelvek: Kontyos (a Félhold Birodalomban beszélik), Feleiseni (azért találták ki, hogy az eiseniek más országokból származók előtt is tudjanak magán beszélgetést tartani), Théai (a Númai Köztársaság hivatalos nyelve volt, ma már a misék és az Egyház irati készülnek ezen a nyelven), Teodor (ebből fejlődött ki az osszor nyelv, ma már csak a tudósok használják, hogy titkos üzeneteket váltsanak).

Nyelvérzék (2 pont): Különleges érzéked van a nyelvekhez. Minden nyelv 1 ponttal kevesebbe kerül (de legalább 1be)

Örökség (1-től 10 pontig): Értékes dolgot örököltél (pontonként 500 gulden értékben).

Összeköttetés (1, 2 vagy 3 pont személyenként): Ismersz valaki(ke)t aki(k) segít(enek), ha szükséged van rá. Annyi összeköttetésed lehet, amennyi a Kisugárzásod mértéke, ezenkívül 2 Hős pontért az összeköttetéseid valamilyen módon a lekötelezetteid is, de ezt még a játék előtt meg kell határoznod. 3 pontos előny (szövetséges) legtöbbször a közeli barátod, a játék kezdetnén nem szoktak erősebbek lenni, mint te, bár a mese során hatalmuk gyorsan - és kiszámíthatatlanul változik. A 2 pontos előny (bizalmas) olyas valaki, akiben meg bízol, de nem tekinted "barátodnak". Ha választaniuk kell közted, vagy a saját bőrük között, akkor valószínűleg az utóbbit választják. A játék kezdetén nincs nagyobb befolyásuk, mint neked. Az 1 pontos előny (besúgó) csak fizetett bérenc, vagyis ha megfizeted, megteszi, amit kérsz. A játék kezdetén nincs nagyobb befolyásuk, mint neked.

Pártfogó (vagyon nagysága: 1, 2, 3 vagy 4 pont nagylelkűség: 1, 2, 3 vagy 4 pont): A pártfogók olyan vagyonos személyek, akik kezdő művészeket, tudósokat, színműírókat, költőket, bajnokokat, zsiványokat pénzelnek vagy más módon segítenek. Az Előnyre költött pontösszeg meghatározza, mekkora a pártfogó vagyona, és a mennyire hajlandó arra, hogy a kedvedért megszabaduljon a részétől. Minden vagyonra költött pont 10 guldent jelent, és minden nagylelkűségre költött pont növeli eggyel a havi rendelkezést.

Rossz szél hozója (5 pont): Mindig csávába keveredsz. A játék kezdetén kapsz ingyen egy darab 4 pontos Hátteret. Ez az egyetlen módja, hogy bármely Háttérre 3 pontnál többet költs. mellé az egy mellé nem vehetsz fel más Háttereket, ám ha ennek sikerült a végére járnod, újabb 4 pontos Hátteret kapsz, szintén ingyen.

Szívós (5 pont osszoroknak 3): Minden sebpróbához eggyel több kockát foghatsz.

Szolgák (3 pont): A játék kezdetén egy vagy több fizetett szolga áll a rendelkezésedre. Lehet egy Bérenc (én dolgozom ki) vagy 6 Söpredék (veszélyérték 1). Az Előnyt többször is felveheted.

Tagság Bajnokok céhe (3 pont vagy ingyen vívó stílussal, ha ezt választja): Kizárólag te kezdeményezhetsz párbajt egész Theán.

Tagság Céh ( 4 pont): Tagja vagy egy kereskedő céhnek, aminek következtében rendszeres bevételed van. Az Előny felvételekor választanod kell egy Fortélyt, amivel keresed a kenyered (pl.: Szakács vagy Lódoktor). Havi bevételed meghatározásakor ezt a Fortélyt kell alapul venni. A Hősöd legényként (tanonc helyett) kezdi a munkát, saját bolttal és saját bevétellel. A Hősöd egyszerre több Céhnek is a tagja lehet, ám bevételt havonta egyszerre csak az egyikből kap.

Tagság Muskétások (4 pont): A montaignei muskétások Théa szerte híresek bátorságukról és kitartásukról. Közéjük tartozol te is, és igazságot szolgáltat az Empereur parancsa szerint. Minden szükségletedről az Empereur gondoskodik, ruhát, fegyvert, szállást biztosít, egyúttal szoros kötelék fűz a többi muskétáshoz és számíthatsz a segítségükre. Ám ők is a tiedre...

Tiszti rang (2, 4, 6, 8 pont vagy montaigneinek 1, 2, 4, 6): Kiérdemelted a tiszti rangot. Embereid tisztelnek és becsülnek téged, pontosan és lelkesen követik a parancsaidat. A seregben, illetve a flottában szolgáló hősök számos előnyhöz juthatnak. Először is mindig akadnak szövetségeseik, akik ugyanazt az egyenruhát viselik, mint ők. Másodszor felszerelésük mindig kiváló. Végül a katonaságban szolgáló Hősök saját hazásukban mindig nagy megbecsülés övezi. Ugyanakkor nem lehet arra számítani, hogy a többi katona minden csávából kihúzza őket, tovább a kalandozó csapat sosem kap katonákat, csak azért, hogy legyen kiket lelőnie a Gazembereknek.
Az Előny Mértéke / Seregbeli rang / Flottabeli rang
2 / Káplár / Matróz
4 / Őrmester / Tiszthelyettes
6 / Hadnagy / Altiszt
8 / Százados / Hadnagy

Vasakarat (3 pont): Szociális Ellendobásoknál két dobott kockával többet használhatsz.

Veszedelmesen szép (3 pont): Van benned valami, ami vonzza a másik nem tagjait. Csábításnál minden esettben 2 dobott kockával többet használhatsz.

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése