Szerző Téma: Kalandozók, a csapat Gyűjtőhelye  (Megtekintve 1086 alkalommal)

Nem elérhető Haldirien

  • Halacska, A Lelkes Klikkelgető
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 2583
  • Aktivitás:
    4%
  • Karma 0
  • //Ha nem írok választ, csak rivallj rám ;)
Kalandozók, a csapat Gyűjtőhelye
« Dátum: 2015. Május 03. 09:30:04 »
Karakterek
Ha rám vársz sikolts rám.

Nata108

  • Vendég
Re:Kalandozók, a csapat Gyűjtőhelye
« Válasz #1 Dátum: 2015. Május 08. 07:21:50 »


Név: Lidérces Lorgen
Kaszt: Mágus
Faj: ember
Szint: 5.
Méret: közepes
Kor: 26
Nem: férfi
Magasság: 187 cm
Szem: aranysárga
Haj: fekete
Jellem: kaotikus jó
Vallás: Lathander
Születési hely: Nyugat-Középföld erdősségének szélén

Ép: 16

Tulajdonságok:
ERŐ: 12 mód: 1
ÜGY: 14 mód: 2
ÁLL: 12 mód: 1
INT: 14 mód: 2
BÖL: 12 mód: 1
KAR: 18 mód: 4


Mentődobások:
Áll.: +2
Ref.: +3
Akr.: +5



Képességek (2+1):
Varázslás Harcban
Átütő varázslat
Fejlesztett famulus (Tressym macska)
Famulus képzettségek:
Éberség, Osztozás a varázslatokon, Empatikus kapcsolat, Beszéd a famulussal



Képzettségek (40):
Max szint: 8

Akrobatika +3 (2.) 1.szint
Álcázás +4
Átverés +12 (8.) 8.szint
Csendes mozgás +4 (famulus)
Diplomácia +8 (8.) 4.szint
Egyensúly +2
Előadóművészet (hablatyolás, bemesélés) +4
Emberismeret +1
Értékbecslés +2
Észlelés +1
Gyógyítás +1
Hallgatózás +1
Hamisítás +2
Idomítás +5 (2.) 1.szint
Információszerzés +8 (8.) 4.szint
Ismeret (földrajz) +3 (2.) 1.szint
Ismeret (mágia) +2
Keresés +2
Kötélhasználat +2
Lovaglás +2
Mászás +1
Megfélemlítés +4
Mesterség (Szabó-Ügy) +4 (2.)  1.szint
Összpontosítás +8 (7.) 7.szint (védekező harcban +12)
Rejtőzés +2
Szabadulóművészet +2
Túlélés +1
Ugrás  +1
Úszás  +1
Varázslatismeret +3 (1.) 1.szint

Nyelvek
Közös
Chondathi
Illusk
Durpari

Harci értékek:

Támadás bónusz: +3
Távolsági támadásra: 4 + távbüntetés (10 lábanként)
VF: +12
Kezdeményezés: +2

Fegyverek:

Tőr (közelharcra/dobva) Seb: 1d4+1 Táv.: 10láb  Szúró/Vágó  Tömeg: 1 font

Páncél, Pajzs: nincs


Felszerelés:
Teherbírás: 43-86-130 font

Ruházat: Saját munka -4font
Hátizsák: 2a -2font
Hátizsákban
Váltásruha: Saját munka -4font
5 ív pergamen: 1a
Tinta: 8a
Vizes tömlő: 1a -4 font
Szabó szerszámok: 5 a  -5font
2 napi élelem: 1a -2 font
------------------------------------------
Varázslat komponenses erszény: 5 arany -2font

Összes terhelés: 21 font
Pénz: 47 arany


Mágia:
Varázslat ereje: 11 + varázslat szintje
Ismert varázslatok:
0.szint (6):
-Máguskéz
-Suttogó üzenet
-Fényvarázs
-Táncoló fények
-Élőhalott bomlasztása
-Varázsjel

1.szint (4):
-Lángoló kezek
-Lángteremtés
-Szörny idézés I.
-Csendes képmás

2.szint (2):
-Perzselő sugár
-Lánggömb


Napi varázslatok:
0.szint: 10
1.szint: 10
2.szint: 8






Famulus:



"Szikra"

Faj: Tressym
Jellem: Kaotikus Jó
Sebesség: 14
Ép: 8

Mentődobások:
Áll.: +2
Ref.: +4
Akr.: +5

Képességek:
Méregimmunitás
Fürgébb elugrás
Osztozás a varázslatokon
Beszéd a mesterrel
Empatikus kapcsolat

ERŐ: 3 mód: -4
ÜGY: 16 mód: 3
ÁLL: 10 mód: 0
INT: 12 mód: 1
BÖL: 12 mód: 1
KAR: 13 mód: 1

VÉ: +16
Karom: kh. 2x.  +4 mód Seb.: 1
Harapás: kh. 1x +3 mód Seb.: 1

Egyensúly +11
Mászás +6
Rejtőzködés +18
Csendes mozgás +10
Hallgatózás +4




Leírások

Tulajdonságok:
Fekete kócos haj, és aranylóan villogó tekintet ötlik szemébe bárkinek, aki Lorgenre pillant. Hamuszürke réteges köpenyt hord, melyet maga készített. Alatta egyszerű kézműves ruházat van.
Arca határozott, de szépen ívelt vonalakkal kacérkodó. Teste nem kifejezetten erős, de kidolgozott, és vállai szélesek.
Így igen vonzó kisugárzása van, és legtöbbször kiszemeltjei is ennek vonzereje alatt töltik vele idejüket. Sokszor már csak az első pillantástól bizalmat, vagy érdeklődést kelt az emberekben.
Lorgen Lathander híve. Hajnalanta felkel, és elmélkedve figyeli a Napot felkelni, ilyenkor felfrissül varázsereje is. A Hajnalúr híveként az új kezdetet nyújtja mindenkinek, bár ezt a maga szabadsága mellett teszi csak, viszont éppen ezért, ha barátja nincs is sok, már sokak ismerősének mondhatja magát.



Előtörténet:
Lidérces Lorgen története se nem hosszú, se nem izgalmas, mégis valami érdekes van ebben a fiúban.
Elhagyatott vidék ad otthont Verebor falujának, ahol Lorgen született. Akkor még csak simán Lorgen. Apja, nagyapja, dédapja, és ki tudja még hány generáció itt a falunak a szabói posztját töltötte be, és így maga Lorgen is. Már hat éve.
Ekkortájt történt meg az a furcsaság is, amiért a falu Lidérces Lorgennek nevezte el.
Az egész történet megértéséhez ismernünk kell a falu viszonyait is. Egy szabály volt, amit majd az egész város betartott. "Sötétedés után ötnél kevesebben soha sehova."
Ezt tudta Lorgen is, viszont mikor az apa, és hat részeg cimborája megjelenik egy édes éjszaka közepén, illik futni, már csak a tisztesség kedvéért is, kötelességből.
Így történt, hogy Lorgen mégis kint éjszakázott, egyedül, amikor is nem túl tehettség igényes az eltévedés.
És akkor már meghalni sem olyan nehéz.
Lorgen ekkor találkozott a "Lidérceivel". Fények, táncoló fények lengték körül a hajnal előtti legsötétebb órákban, és ijedtségét leküzdve, bizony a fényük hazavezette.
De addigra már a fél falu az ablakokból leste, és nem értették. Ő sem tudott mit kezdeni vele, és ijedtében a műhelybe zárkózott.
Három nap három éjjel volt bent, villanó fények mellett, és dolgozott, kétségbeesetten. Munka... ez volt, ami megnyugtatta, és ez volt az, ami szokásos viseletét eredményezte.
Három nap kellett, hogy megnyugodjon, és ismét rokonai, barátai, és ellenségei szemébe tudjon nézni, és addigra meg is tanulta irányítani azt, amit napokkal előtte lidércnek hitt.
Mágus lett, és mint mágiahasználót a falusiak így is kinézték soraikból.
Egy év telt el így, majd az ifjú Lidércest elkezdte felismerni a környezete. Nem részegítette meg a mágia. Ugyan picit tüzesebb lett, amit utóbb a környék fiatal lányai nem bántak, de nagyot nem változott. Mégis, volt valami furcsaság, amitől nem maradhatott.
Sokadik éve segítette már erejével a falut, és munkáit mágikusnak titulálták. Születésénél kapott vonzerejét az újjal párosítva pedig csak folytatta nőügyeit, ott, ahol azon az éjszakán befejezte.
Aztán egy napon, mikor Lathander ünnepére virradt, elment. Senki sem tudja, hogy miért nem volt maradása. Össze pakolt mindent, és itthagyta a falut, összetört szívekkel. Azóta nem láttuk, de én mindig is tudtam, hogy volt benne valami furcsa, sokak sárkányvérnek gondolják, de én azt hiszem, hogy egy álma vált valóra.
~Fredrick apó elbeszélése~


Szikra:

Ez az apró, különleges lény Lorgen barátja, és famulusa, akit indulása után idézett meg az erdőben.
Ravasz, mint egy macska, mégis a sárkányok kitartása jellemzi, ami hűségessé teszi barátjaként szeretett mesteréhez. Bundája rézvöröses, apró világos mintákkal tarkított. És selymes, amiért sokan egyből meg akarják vakargatni a füle tövét, amit készséggel tűr is.
Röpte könnyed, akár egy vércse, és sokszor használja szárnyait, hogy mestere vállára jusson.
Kedvenc étele az egér, ami ha szárnyas, még játéknak is megteszi.

Nem elérhető Thyriel

  • Spirit of Love
  • Administrator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 1973
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 5
  • Daughter of Arquiel
Re:Kalandozók, a csapat Gyűjtőhelye
« Válasz #2 Dátum: 2015. Május 09. 18:51:29 »

Név:Arydun(zaarariskr)
Kaszt:Lovag
Faj:Ezüst Sárkány-Kentaur félvér
Szint:1. szint

Méret:Nagy
Kor:Fiatal
Nem:Nőstény
Magasság:Kb. 6’8”
Szem:Sárkányokra jellemző hűllő-szerű
Haj:Ezüstös, hosszú és egyenesszálú összefonva (fonott sörényre emlékeztető)
Súly: Kb. 1800 font
Jellem:Törvényes, Jó
Vallás:Tamara
Származás:Sárkánypart

Erő:28+9
Ügyesség:12+1
Állóképesség:19+4
Intelligencia:14+2
Bölcsesség:14+2
Karizma:18+4

Szívósság mentő (áll):2+4+1+4+1+12
Gyorsaság mentő (ügy):0+1+4+4+1+10
Akarat mentő (böl):0+2+4+4+1+11

[ 1. szinten (1d10 + Állóképesség módosító) illetve további szinteken (1d10 + Állóképesség módosító) ] + Kentaur származás (4d10+8)
Életerő:10+4+40+862

VF (Védettségi fok):10+1-1+4+317

Kezdemény:1d20+1
Sebesség:50/100 láb

Alap támadás módosító:1-1+4
Közelharci támadás módosító:+4+9+13
Távolsági támadás módosító:+4+1+5
Szablya+4+9+1+14

[ 1. szint: (2 + Intelligencia módosító)*4 illetve további szinteken: (2 + Intelligencia módosító) ] [(2+2)*4 / 2+2]
[ Faj: (7*(2 + Intelligencia módosító) + (6 + Intelligencia módosító)*(HD + 3)] [7*(2+2) + (6+2)*(4+3)]
Ajánlott és Semleges szakértelmek
Szakértelem (tulajdonság):szint + tul. mód. + egyébsz.é. mód.
Állatidomítás (kar)*:4+4+8
Diplomácia (kar):4+4+8
Gyógyítás (böl):4+2+6
Ismeretek (vallás) (int)* :4+2+6
Lovaglás (ügy):4+1+5
Mesterség (int):4+2+6
Összpontosítás (áll):4+4+8
Csendes mozgás (ügy)*:4+2+6
Észlelés (böl):4+2+6
Hallgatózás (böl):4+2+6
Vadonismeret (böl):4+2+6
Rejtőzködés (ügy)*:2+1-4-1
Egyensúly (ügy)*:2+1+3
Indíték megérzése (böl):2+2+4
Irányérzék (böl)*:2+2+4
Keresés (int):2+1+3
Mászás (erő)*:2+9+11
Megfélemlítés (kar):2+4+6
Szabadulóművész (ügy)*:2+1+3
Ugrás (erő)*:2+9+11
Úszás (erő)*:2+9+11
* módosító vértben (-5)
* csak képzetten


Képességek (faji)
Immunitás: altatás, bénítás, hideg
Leheletfegyver 1/nap
Látás kevés fénynél
Sötétben látás (60 láb)
Támadás Erőből
Zúzás

Képességek (kaszt)
Gonosz észlelése
Isteni kecsesség
Kézrátétel (4 Ép/nap)
Isteni egészség
Könnyű, Közepes, Nehéz vért
Pajzshasználat
Egyszerű és harci fegyverek

Képességek (otthonterület)
Hősök szerencséje

Képességek (szint)
Javított Nekirontás

Nyelvek
Közös, Óriás, Elf, Sylvan, Félszerzet, Sárkány

Fegyverek (induló készlet)
Szablya, +1* Nagy, Ár: 8000, 2d6(+9+1), Kritikus:18-20/x2,  Súly: 16 font,  Fajtája: vágó
Harapás/karom: 1d8/1d6
Pata: 1d6
Fagycsóva: 6d8 (vs Gyorsaság mentő DC 16, felezi a sebzést)
* Varázstároló

Vért (induló készlet)
Szalagvért, +1 *  Ár: 4000 a., védelem mód: +6+1, max. ügy. mód.:+2, mód. vértben: -5, misztikus varázslat rontás vértben: 35%, Sebesség: 50 láb / 40 láb, súly: 70 font
Szalagvért, +1 ** Ár: 1000 a., védelem mód: +6+1, max. ügy. mód.:+2, mód. vértben: -5, misztikus varázslat rontás vértben: 35%, Sebesség: 50 láb / 40 láb, súly: 30 font
* felsőtesten, illetve: megerősített (25% esély, hogy kritikus és hátbatámadás nem okoz sebzést)
** lótesten


Teherbírás (Alap vért nélkül)
Könnyű: 400 fontig, Közepes: 401-800 font, Súlyos terhelés: 801-1200 font
Viselt súly: 16 font (fegyver) + 100 font (vért) = 116 font (könnyű)
Arany0
Ezüst0
Réz0

A 9. szintre kellően idősödő Arydun(zaarariskr) +4 Erő, +2 Ügyesség, +2 Állóképesség ás +2 Bölcsességre tesz szert arányosan

Oswin

  • Vendég
Re:Kalandozók, a csapat Gyűjtőhelye
« Válasz #3 Dátum: 2015. Május 11. 23:08:17 »
W.I.P.


Név:Iona Vorel Dian di Kiring'salt
Kaszt:Pap (5) / Az Összhang Dalnoka (1)
Faj:Varázspikkely
Szint: 6.

Méret:Közepes
Kor:19 Év
Nem:
Magasság:5’7”
Szem:Feketébe hajló mélyzöld apró ezüst pöttyökkel
Haj:Fehér-ezüstös, állandóan változó színekben csillanva
Súly: Kb. 106 font
Jellem:Semleges, Jó
Vallás:Io
Származás:Ezüsthold

Erő:12+1
Ügyesség:14+2
Állóképesség:12+1
Intelligencia:12+1
Bölcsesség:16+3
Karizma:16+3

Szívósság mentő (áll):4+0+1+5
Gyorsaság mentő (ügy):1+2+2+5
Akarat mentő (böl):4+2+3+9

[ 1. szinten (8 + Állóképesség módosító) illetve további szinteken (1d8 + Állóképesség módosító) ])
Életerő:8+7+5+8+1+7+642

VF (Védettségi fok):10+212

Kezdemény:1d20+4 (2+2)
Sebesség:30 láb

Alap támadás módosító:+3
Közelharci támadás módosító:+3+1+4
Távolsági támadás módosító:+3+2+5

Pap: [ 1. szint: (2 + Intelligencia módosító)*4 illetve további szinteken: (2 + Intelligencia módosító) ]
Összhang Dalnoka: [ (1*(4 + Intelligencia módosító)]
Ajánlott és Semleges szakértelmek
Szakértelem (tulajdonság):szint + tul. mód. + egyébsz.é. mód.
Összpontosítás (áll):2+1+2+5
Diplomácia (kar):1+3+4
Gyógyítás (böl):2+3+5
Ismeretek (vallás) (int):8+1+9
Ismeretek (misztikus) (int):2+1+3
Ismeretek (a síkok) (int):1+1+2
Ismeretek (történelem) (int):1+1+2
Szándék észlelése (böl):1+3+4
Átverés (kar)*:1+3+4
Megfélemlítés (kar)*:1+3+4
Mesterség (írnok) (int):1+1+2
Vadonismeret (böl):1+3+4
Varázshasználat (int):2+1+2+5
Előadás (ének) (kar):1+3+4
Lovaglás (ügy):1+2+3
Úszás (erő):1+1+2

Képességek (faji)
Vérpezsdítés
Látás kevés fénynél

Képességek (kaszt)
Élőholtak Elűzése
Aura
A Béke Aspektusa
Könnyű, Közepes, Nehéz vért
Pajzshasználat
Egyszerű fegyverek

Képességek (otthonterület)
Heves

Képességek (szint)
Varázshasználó Csodagyermek (Isteni mágia)
Pajzsszakértő
Egzotikus Fegyverhasználat (ostor, tőrostor)

Nyelvek
Közös
Sárkány
Elf
Sylvan

Varázslatok
Szférák: Sárkány és Varázs
Papi és Szféra varázslatok
0.:(5)
Víz teremtése
Méreg Észlelése
Mágia Észlelése
Kovácskezek
Fényvarázs
-----
1.(4)Kisebb Varázsagyar
Hideg Tűz
Nyelvek Értése
Lunia Fénye
Tiltóvarázs
-----
2.(4)Csendvarázs
Isteni Védelem
A Balszerencse Átka
Pajzs Feltöltése, Kisebb
Szörnyidézés II
-----
3.(3)Bármelyvarázs
Tárgy Fellelése
Ima
Rengések

Kentaur

  • Vendég
Re:Kalandozók, a csapat Gyűjtőhelye
« Válasz #4 Dátum: 2015. Május 12. 20:17:55 »


Név: Nyughatatlan Gilmor
Kaszt: Varázsló
Faj: Ember
Szint: 5.
TP: 10000
Méret: Közepes
Kor: 28
Nem: Férfi
Jellem: Kaotikus Jó "Lázadó"
Vallás: Mystra
Származás: Thay, Lapendrar
Magasság: 192 hüvelyk
Súly: 83 font
Szem: barnás-szürke
Haj: fekete

Életerő:
ÉP: 29
ÉD: d4+4

Tulajdonságok:
ERŐ: 10 (+0)
ÜGY: 14 (+2)
EGS: 12 (+1)
INT: 18 (+4)
BÖL: 14 (+2)
KAR: 12 (+1)

Mentődobások:
Állóképesség: +1
Reflex:  +6
Akaraterő:  +6

Képességek:
- Az elme hatalma a test felett (faj/terület)
- Komponens elhagyás (kaszt első)
- Átütő varázslat (kaszt második)
- Éberség (extra)

Képzettségek (56):
Szintenként: +7

Max. ajánlott: 8
- Összpontosítás EGS 6 + 1
- Varázslatismeret INT 6 + 4
- Írásfejtés INT 6 + 4
- Ismeret (mágia) INT 4 + 4
- Ismeret (földrajz) INT 2 + 4
- Ismeret (történelem) INT 2 + 4
- Ismeret (síkok) INT 2 + 4
Max. semleges: 4
- Észlelés BÖL 4 + 2 + 2
- Emberismeret BÖL 4 + 2
- Varázstárgy használat KAR 4 + 1
- Előadó művészet (fuvola) KAR 2 + 1
- Hallgatózás BÖL (éberség miatt) 2 +2

Harc módosítók:
Támadás bónusz: +2
Közelharci támadás módosító: +2
Távolsági támadás módosító: +4
VF: +12
Kezdeményezés: d20+2

Bot: Sebzés 1d6, x2, Zúzó, 4 font

Páncél, Pajzs: nincs

Felszerelés:
Teherbírás: 33,34-66, 67-100 font

Ruházat -, 5 font
Hátizsák 2a, 2 font
Hátizsákban:
Váltásruha -, 5 font
Hálózsák 1e, 5 font
5 ív papír 5x4e, -
Tinta 8a, -
Penna 1e, -
Vizes tömlő 1a, 4 font
2 napi szárított élelem 1a, 2 font
3 tűzgyújtó pálca 3a, -
Látcső 5a, 1 font
Fuvola 5a, 1 font
Bot -, 4 font
Varázskönyv 15a, 3 font
Italöv (6 rekeszes) 1a, 1 font
Varázslat komponenses erszény 5a, 2 font

Összes terhelés: 29 font
Pénz: 3 arany

Nyelvek:
- Közös
- Draconic (Sárkánynyelv)
- Elf
- Törpe
- Óriásnyelv

Mágia:
Varázslat ereje: 15 + varázslat szintje

Memorizált varázslatok:
0.szint (összes) / napi 4

1.szint (3) / napi 4
- Láthatatlan szolgáló
- Álca
- Kicsinyítés

2.szint (2) / napi 3
- Láthatatlanság
- Vakság/süketség

3.szint (6) / napi 2
- Repülés
- Személy megfékezése
- Szörnyek idézése III
- Villámcsapás
- Sugalmazás
- Védelem az elemek hatalmától

Egy ki jellemrajz:

Hogy milyen ember Nyughatatlan Gilmor?

Ha a barátait kérdezed, azt mondják:

„Gilmor? Pffff… Hát nem egy egyszerű eset… Sokszor kibírhatatlan a természete! Pillanatok alatt képes felbosszantani a legjámborabb lelket is… Mindig a maga feje után megy, azt teszi, amihez éppen kedve szottyan. Ha valaki meg akarja szabályozni annak az istenek adjanak kellő kitartást, vagy elég éles kardot… Barátnak, szeretőnek kiváló, bajtársnak pedig még jobb. Az ember nem kívánhat nála jobb társat egy balhéban. Hihetetlen mikor egy véres küzdelem hevében, miközben élethalál harcot vív, híres bárdok verseit szavalja… Ilyen figurát nem lát minden nap az ember fia… Szerintem bolond, amolyan művészlélek, vagy minek mondják jobb helyeken?! Odavan a nagyszínpadi jelenetekért, amivel az ember idegein ugrál… Nem fél a haláltól. Bárkivel megküzdene, csakhogy virágot tűzhessen egy szépséges asszony hajába… Nem a pénz hajtja, hanem a hírnév. Nagy álma, amit folyton hajtogat, hogy beírja magát a történelembe, s hogy bárdok zengjék nem mindig „patyolat tiszta” nemes tetteit… No meg a mulatságok! Szeret élni na..."

Ha pedig az ellenségeit kérdezed, így felelnek:

"Nyughatatlan Gilmor? Az a felfuvalkodott, beképzelt, páváskodó ficsúr?! Csak egyszer kerülne a kezeim közé az átkozott varázshatalma nélkül…"

Gilmor kinézete:

Magas (192 hüvelyk), vékony (83 font) testalkatú könnyed, magabiztos mozgású fiatal férfi. Haja hosszú hollófekete. Szeme a barna és a szürke árnyalataiban játszik és csibészséget, ravaszságot sugároz. Szinte mindig mosolyog, ami sok mindent jelenthet a vele szemben állóra nézve... Mindig olyan, mintha skatulyából húzták volna elő. Öltözéke makulátlan, kényes a megjelenésére. „Sosem lehet tudni, mikor botlik az ember egy kiéhezett nemes leányba…” - szokta mondani.

Háttér:

Gilmor, Thay sötét birodalmában látta meg a napvilágot, 28 esztendővel ezelőtt. Lapendrar városában született és itt is nevelkedett. Anyja, Gilmor születése után pár évvel meghalt. Testvére nincs. Atyja egy iszákos rabszolga kereskedő, aki gyakran verte Gilmort, akinek megváltás volt a vörös varázslók megjelenése. Felmérték a fiúban rejlő képességeket és úgy vélték méltó a mágikus képzésre. Bár vörös varázslók tanították, nevelték, de Gilmor sosem lépett be közéjük. Tanulmányai elvégeztével elhagyta otthonát és kalandozásra adta a fejét. Sosem vonzotta mesterei felfogása és módszerei. Gilmor a szabad Thayok közé tartozik, mivel szellemiségében inkább a felemelkedő "középosztály" felé húz. Már vagy nyolc esztendeje rója Faerűn földjét, rengeteg helyen megfordult már. Atyjával nem tartja a kapcsolatot, néha gondol rá, de ez igencsak nem kellemes érzéseket kelt benne.