Szerző Téma: KOCSMA (OFFTOPIC)  (Megtekintve 2480 alkalommal)

Nem elérhető Sol

  • Haladó
  • ***
  • Hozzászólások: 736
  • Aktivitás:
    3%
  • Karma 0
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #15 Dátum: 2016. Május 14. 14:36:01 »
Dierol segítségét igénybe kívánnám venni, hogy láthatóvá váljék, amit írtam.  :give-up:

Zeus

  • Vendég
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #16 Dátum: 2016. Május 14. 16:57:51 »

Nincs semmilyen megkötés, de ha akarjátok, megbeszélhetitek egymással... felőlem bármi lehet. Hozhattok csapatot, barátokat, egy komplett családot, ha az tetszik, de lehettek ősellenségek, vagy titkon másoknak dolgozók is... ami csak tetszik.

Sol
Én látom amit írsz!
És tetszik a leírásod! Karaj lett!

Nem elérhető Sol

  • Haladó
  • ***
  • Hozzászólások: 736
  • Aktivitás:
    3%
  • Karma 0
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #17 Dátum: 2016. Május 14. 18:18:37 »
Köszi!
Azért látod, mert CKL kolléga flancos hátteret használ, ami majdnem uolyan színű, mint az én betűm...
Ha Dierol nem tudja orvosolni a láthatóságot, akkor választok másik színt. :-)

Edit: úgy látom, hogy Dierol átszínezte ... nem éppen erre gondoltam .... ::) Illetve nem ő, hanem valaki más ....

Nem elérhető Quator

  • Haladó
  • ***
  • Hozzászólások: 635
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 1
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #18 Dátum: 2016. Május 15. 15:00:26 »
Csökkentettem az ötleteim számát, már csak néhány van versenyben:

Könnyűléptű félszerzet kalandor(3.)/vándor(3.)/horizon walker(6.)
Szellembölcs félszerzet druida(12.)
Féldrow Lathander pap(12.)
Aasimar vándor(6.)/pap(5.)
Pajzstörpe vándor(8.)/harcos(4.)

Zeus

  • Vendég
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #19 Dátum: 2016. Május 15. 17:52:33 »

Hát nem egyszerű koncepciók, az biztos.
Az utolsó kettőt talán még el is tudnám képzelni Calimportban...
A horizon walker érdekes lehet, de a síkvándor, aki más síkokat akar felfedezni nem tudom miért maradna az elsődleges síkon... a druida nem tudom miért választaná a sivatagot desztinációjául, hisz jobb szeretik a természetes környezeteket, de persze meg lehet írni egy előtörtit erre is, csak így elsőre nekem annyira nem klappol bele... és hogy lesz valaki hogyan lesz Lathander pap féldrow létére és ez főleg miért jó neked... nos szóval jah, elég kirívó eseteket találtál Quator!
Az aasimar vándor(6.)/pap(5.) és pajzstörpe vándor(8.)/harcos(4.) még elég kommersz, hogy bárhova beférjen, akár egy calimporti környezetbe is, ezekkel tuti nem lenne semmi gond, de ha nagyon akarod a többit is megoldjuk valahogy...

Pappskalle

  • Vendég
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #20 Dátum: 2016. Május 15. 19:08:56 »
Elnézést, hogy belekotyogok, csak néha olvasom ezt a topicot, mialatt karaktert alkotok, mert kíváncsi vagyok rá, hogy a kaland alternatív változatában kik és milyen oldalról próbálnak kvázi ugyanoda eljutni, ahova, majd a mi oldalunk is fog. :)

Én azt javallanám az uraknak, hogyha már egy városi kalandban fognak inkább játszani, akkor inkább városi karaktereket indítsanak, Zeus bácsi igen jó háttereket ad ehhez, vagy beszéljék meg a kalandmesterrel, hogy ne városi kalandról legyen szó, ahhoz jobbak ezek a természeti koncepciók. A vándor esetében még lehet városi vándort indítani, egész jó alternatíva.

A druida esetében pedig szerintem sem gáz a diverzifikáció, azaz, ha sivatagi druidát akar valaki indítani, pont ebbe az irányba ment el a DnD Sandstorm - Mastering The Perils Of Fire And Sand kiegészítője, melyet az alapkönyvvel együtt a Wizards of the Coast jelentetett meg. A druidához itt a 47. oldalt ajánlom, ez egy egészen pofás sivatagi változat. :)

Még egyszer elnézést a felektől, és további jó karakteralkotást. :)

Nem elérhető Dierol

  • Global Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 3642
  • Aktivitás:
    8%
  • Karma 5
  • Digitális Nomád
    • Archívum
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #21 Dátum: 2016. Május 15. 20:52:56 »
...
Edit: úgy látom, hogy Dierol átszínezte ... nem éppen erre gondoltam .... ::) Illetve nem ő, hanem valaki más ....
A khaki szín most már automatikusan cserére kerül a világos témáknál erre a színre. A változás nem érinti a sötét témákat - ott eleve olvasható volt :) Ha valakinek javaslata van, hogy inkább milyen legyen, az írjon!  ;) A kérdéses reagban pedig visszaállítottam az eredeti színt :)
"Minden nagy kaland a rossz tervezés eredménye"

Zeus

  • Vendég
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #22 Dátum: 2016. Május 16. 00:42:05 »

Pappskalle

Elképzeléseim szerint a két oldalon lévő mese egyszerre, egy időben és dimenzióban fog zajlani, tehát akár még áthallás is lehet a kettő között, ha valami esetleg véletlenül úgy alakulna... szóval én jobban örülnék ha mindenki csak a saját topicját olvasgatná és másét nem.
Mivel nem tudom hogy mi fog történni a jövőben, nem szeretném ha lelőnétek magatok számára a poénokat azzal hogy elolvasgattok mindent amit nem nektek írnak... illetve és éppen ezért én most jeleztem, hogy lehetséges ilyen előfordulás, szóval inkább figyeljetek oda a jobb játék érdekében. :give-up:

Dnd 3.5 FR-t játszunk, így nem minden Dnd kiegészítőt alkalmazunk.
DnD Sandstorm nem preferált.
Természetesen a vándorból - ha valaki szeretne - engedélyezem a városi változatot.
De ha valaki egy sivatagjáró druidával akarna jönni és semmi mással nem hajlandó jól érezni magát csak azzal, akkor ha átküldi nekem a specifikációját, akkor elolvasom és engedélyezem. Ezen ne múljék.
Csak ha lehet ne erőltessünk alternatív világokból származó kasztokat, meg fajokat, mert épp elég nekünk az FR.
Köszi a megértést! :ahoy:

Pappskalle

  • Vendég
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #23 Dátum: 2016. Május 16. 03:09:41 »
Rendben, vettem a lapot, csak segíteni akartam. Viszont nem igazán tudom elképzelni, hogy hathatós időn belül "áthallás" alakulna ki a két játék között. Továbbá én szeretek úgy játszani, hogy tudok valamit OUT-ban, de mivel IN-ben nem tudom, ezért nem használhatom fel az infót, anno Csulut így játszottam, és kegyetlen élvezetes volt. ;)

Nem elérhető Quator

  • Haladó
  • ***
  • Hozzászólások: 635
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 1
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #24 Dátum: 2016. Május 16. 08:27:51 »
Dierol

Most megint nem olvasható Sol karaktere. :) Legalábbis nálam nem cseréli a khaki-t sötétre a téma.


Kaland

Ez jó hogy kibukott még az elején! Akkor egy előre mutató kérdés:
A kaland arról fog szólni, hogy aladdinkodunk a bazárban és lépten nyomon el akarnak minket adni rabszolgának, mert a kötött és "arabosan bonyolult" társadalmi rendszer nagyon sok ilyen irányú lehetőséget kínál?

Ebben az esetben nem küzdöm tovább a karakteralkotással, mert pont ez az, amit én semmilyen szinten nem fogok játszani.

Továbbra sem értem, hogy miért akarja minden KM ellőni ezt a "nagyon egyedi ötletet". Ha szívni akarok amiatt, hogy alacsony szinten vagyok a "hatalmasok ranglétráján", akkor többet túlórázok IRL.


Ha mégsem erről fog szólni ez az egész, hanem a kedvcsináló leírásokban is bemutatott "megyünk felfedezni a sivatagban" dolog lesz, akkor pontosan a "vadonbeli vándorok" fognak kelleni a városi ficsúrok helyett.

Az ötleteim egyébként sokkal egyszerűbb motivációval és háttérrel rendelkeznek, mint amit ti elvártok. Egyszerűen kíváncsi felfedezők.

A horizon walker nem csak a külső síkokat szeretné látni, hanem MINDENT. Ő az igazi, hamisítatlan TURISTA! 8) A számtalan választható terület közül a sivatagot nem választanám be és a motiváció máris adott: bár külső síkon járt már, de sivatagban még nem. Itt az ideje megnézni!

A druida nem sivatagi druida lenne, hanem Chondal-erdei vagy Chult-i. Benne is felmerül az igény egy idő után, hogy vajon vannak más druidák is? Innen egyenes út vezet Calimportba, ahol meg kívánja keresni a sivatagi druidákat. Hátha tényleg vannak ilyenek. (Nyilván ők se a városközpontban druidáskodnak, hanem kit a dűnék között.)

Féldrow-ra van egy szerintem nagyon jó képem. Viszont eddig ugyan ez lett a sorsa, mint most: "A féldrow az drow, csak félig." A féldrow egy sötét bőrű félelf, akit ugyan úgy nevelhettek emberek. Ld. Völgyvidék, ahol elég neves drow települések is vannak/voltak. Nyilván nem minden drow választotta a "vissza a föld alá gonoszkodni" utat, mikor ezek kiürültek.

Aasimar és pajzstörpe esetén szintén megtetszett 1-1 kép, ami alapján kigondoltam, hogy milyen karaktert ábrázolhatnak. Ezek pont ezért tényleg kommerszek, mert igazán még nincs háttér mögöttük, viszont kép+stat oldaluk már megvan.

Nem elérhető Sol

  • Haladó
  • ***
  • Hozzászólások: 736
  • Aktivitás:
    3%
  • Karma 0
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #25 Dátum: 2016. Május 16. 08:47:47 »
Dierol

Most megint nem olvasható Sol karaktere. :) Legalábbis nálam nem cseréli a khaki-t sötétre a téma.

Egy próbát megért.
Átállítom a színt.

Zeus

  • Vendég
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #26 Dátum: 2016. Május 16. 21:49:45 »

A kaland arról fog szólni, hogy aladdinkodunk a bazárban és lépten nyomon el akarnak minket adni rabszolgának, mert a kötött és "arabosan bonyolult" társadalmi rendszer nagyon sok ilyen irányú lehetőséget kínál?
Mindenki egyedileg kezdi a mesét, 1-az-1-ben fogok neki mesélni. És ha olyan helyre keveredik ahol egy másik, vagy akár a többi JK van, akkor megy majd a közös topic és az összemesélés.
Ebből adódóan mindenki oda predesztinálja magát ahova csak akarja.
Én csak egyet szabtam meg: Calimport. Igen, a város neve a kaland címe, a város a helyszín, éppen ezért nem Calimshan a kaland neve, mert a sivatagi környezet annyira nincs részletgazdagon kidolgozva mint a város. És én szeretném az eddig belefektetett munkámat látni IRL egy kalandban materializálódni.
Kérdésedre válaszolva... ha hozol egy horizon walkert, tudok neked mesélni sivatagot, de mivel nem erre készültem és nem is tud annyira érdekes lenni szociális interakciókban a puszta mint az urbanizáció, ezért uncsibb is lesz mintha olyan karit hoznál aki jól elvan a cityben.
Ez önmagában nem jelenti azt, hogy "aladdinkodunk a bazárban és lépten nyomon el akarnak minket adni rabszolgának" és nem, nem ez a poén a mesében, nem akarom ellőni ezt a "nagyon egyedi ötletet"... nem is értem miért lenne jó ötlet az hogy valaki részletgazdagon kidolgozza egy világ (Faerün) legnagyobb városát és ott annyit tesz csak hogy bedobja a partit egy arénába, vagy eladja őket rabszolgának. Ha ez lenne a célom, akkor olyan nevet adnék a mesémnek, hogy Spartacus Dnd...
A másik fórumon már írtam, itt is leírom, hogy ez a mese egy bizánci stílusú, konstantinápolyi helyszínen megvalósuló trónok harca feelingű intrikus játék, ahol mindenki lehet valaki (ergo éppen ezért nem lvl1, hanem 12 és nem túlóra feeling, mert lehetsz akár egy pasa is). A tervem egyszerű, mindenki megírja a saját sztoriját, ami első körben szabadon fog futni a saját medrében, úgy hogy csak alig próbálom terelgetni és amikor majd belecsúszik a kaland medrébe, akkor jöhet a többi. Nem akarom senki koncepcióját megerőszakolni, hogy olyanokat csinálok, hogy jön egy druidával én meg berakom egy palotába, ahol se állat se növény, mert az tré... lesz kaland ettől függetlenül, mert ez egy élő világ lesz, amiben van több száz pasa, azaz több száz ház/klán, kisebbek, nagyobbak, megy a hatalmi harc, lehet magadat pozícionálni, okoskodni, infót venni, eladni, tőrbe csalni, zsarolni, összeesküvéseket szőni, kémkedni... hisz a város önmagában eg ilyen hely (lásd leírás), de maga a környezet fel van készítve minden anomáliára, én erről kezeskedem, mert van benne több faj is mint elé, minden kaszt megtalálható és azt hiszem az összes jelentősebb vallás képviselteti magát, szóval a rendszer, a város elbír bármit. Ez mondjuk nem jelenti azt, hogy azt elbírja, ha valaki a helyszínnel nincs kibékülve és el akar onnan menni, mert azt sajnos nem tudom megengedni, hisz a játék neve is Calimport.
Természetesen a sivatagot, Calimshan egészét fel lehet fedezni, ha valaki ilyesmire vágyik, viszont én szeretnék megmaradni a zömében városi helyszínű mesénél. A várost írtam eddig, az van 95%-os készültségen, a környezet, az agglomeráció még csak most kezd fejlődni, így kell nekem is, meg a mesének is idő, hogy összehangoljam a tágabb értelemben vett világgal a várost.
Nem állok rosszul mondjuk ebben sem, de mivel ez nem volt célom eddig, így nem ezekre a dolgokra összpontosítottam, ergo a környezet szegényes még...
Remélem így már teljes a kép és érthető minden.
Persze semmi sem erőszak, ha bárkinek olyan feelingje van ettől, hogy ő bizony az ő nézőpontjából "aladdinkodik a bazárban" és ez neki nem pálya, akkor szíve joga, nem kötelező részt venni. Tiszteletben tartom a véleményét és nincs para, nyugodtan válasszon más mesét, amiben esetleg jobban érzi magát, ezzel engem nem sért.
Korábban már felmerült a kérdés, hogy miért Calimport és miért nem lehet más, akármi, amit a JK-k választanak, nos ez egyszerű, nekem ehhez van kedvem és ez van kidolgozva a részletekig, így ebben tudok nyugodtan és magabiztosan mesélni.

Ismerem a horizon walkert, de jó a koncepció amit mondasz. A druida céljai is elég jók. Bár az a bajom velük, hogy sivatag-függő céljuk van...
A féldrow calimshanban csak egy lebarnult és/vagy alzhedo ősökkel rendelkező félelfnek tűnik... nem para.
Kiszúrni a különbséget nagyon nehéz...
Mindazonáltal az aassimar és a törpe koherensebb fajoknak tűnnek.
Értsd, ahogy te magad is megfogalmaztad, kicsit azért aggódom a karakter a mesébe való beillesztésén.
Ezt én úgy képzelem, hogy nem baj az ha van a karakternek célja, sidequestje, de ha semmiképp nem tudom rávezetni a main questre, mert ő homlokegyenest mást akar és mást csinál, én meg megerőszakolni sem a mesét sem a karaktert nem fogom akarni, akkor abból nehezen lesz bármi. Mondok egy bagatell példát, a druidád kimegy a sivatagba és ráakad a sivatagjárókra és megismeri őket és aztán elkezdi érdekelni a kultúrájuk és a szokásaik és semmi más nem érdekli az egész világomból a karit csak ez, akkor ha nem vonom be ezt a szegmenst a mesémbe, amit eredetileg lehet nem akartam, akkor sosem fog a kari involválódni.
Szeretem ha valaki olyan karit hoz akinek vannak a mese alakulása nélkül is egyéni céljai, de csak egy bizonyos pontig, mert ha ezek a célok már erősebbek mint a mesében részt venni, az gáz, megnehezíti a KM dolgát.

Zeus

  • Vendég
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #27 Dátum: 2016. Május 17. 11:36:54 »

Még egy kis kiegészítés:
A mese (az intro) 1372. nightal hónap 23. napján reggel fog kezdődni mindenkinek... Calimportban... és ott ahova megírtad az előtörténetedet. Egészen addig a tiéd a labda, te írod a sztoridat. Onnantól írom én, hogy elkezdődik a mesélésem.
És a JK-k találkozása is attól függ ki hol van és mit csinál és mikor és hogyan futnak össze... vaaagy előre rendelkeznek, hogy "mi ismerjük egymást és szoktunk találkozni itt meg ott időközönként"... vagy akár lehettek társak, családtagok, akármi... nekem mindegy... és akkor több ember lesz egy helyen. Ez MIND tőletek függ.

Nem elérhető Cyrgaan KheaLorn

  • Nemeskyr kardforgató
  • Veterán
  • ****
  • Hozzászólások: 858
  • Aktivitás:
    1%
  • Karma 0
  • A hóhajú erioni
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #28 Dátum: 2016. Május 23. 18:28:57 »
Üdv!

Talán véglegesnek tekinthető ötleteim:

harcos/vándor/kalandor valamilyen kombinációban, attól függően hogy tiefling/lég-genasi, vagy ember az istenadta, változik a szint
bárd
(ezen két koncepció valami sivatagi patkányt takarna, az előbbi inkább rettenthetetlen sivatagi harcost, a másik inkább olyan füstös széptevőt takarna)

ember mágus
(egykori rabszolga, mágikus tudományainak felébredése után meg világjáró mágus)

CKL
"A férfit csak ezután vettem észre. Igazi ragadozó volt: hószínű, vállig omló sörény, markáns, óarany árnyalatú, kyr vonású arc, a szeme pedig... förgeteg-szürke, mint vihar után a hajnali ég. Egy tisztavérű kyr."

Alan O'Connor - A Halál hét arca

Zeus

  • Vendég
Re:KOCSMA (OFFTOPIC)
« Válasz #29 Dátum: 2016. Május 23. 22:15:03 »

Jól hangzik. :excited:
Nekem leginkább az első tetszik, de nem akarlak befolyásolni.
Ha megvan a végleges verzió, amit szeretnél, okoskodunk tovább, de azt majd inkább pm-ben majd, mert az már a hard karialkotás rész és az a többiekre nem tartozik... :kid:

Még annyit, hogy a lég-genasi rabszolgára épp van öltetem is, ha... esetleg... érted. :u-rock: