Szerző Téma: Házi szabályok  (Megtekintve 435 alkalommal)

Zeus

  • Vendég
Házi szabályok
« Dátum: 2016. Május 02. 17:33:36 »

Változások az eredeti rendszerhez képest, upgrade:


1) A Calimport helyszínleírás topic tájékoztató jellegű és nem feltétlenül fedi 100%-ban a realitást, a KM a változtatás jogát fenntartja.


2) Kasztokhoz tartozó +AC-t az alábbiak szerint:
I. kat.: Barbár, harcos, lovag, vándor: 2 szintenként +1 AC
II. kat.: Pap, kalandor, szerzetes, warlock*: 3 szintenként +1 AC
III. kat.: Mágus, druida, varázsló, bárd (valamint az összes njk kaszt): 4 szintenként +1 AC
Presztízskasztok és új alapkasztok ezek szerint kerülnek besorolásra.
pl. Blackguard I. kat., Assassin II. kat., Archmage III. kat.


3) SkyShips (halruaai repülő hajók)
Az elmúlt egy évben Halruaa elindította a repülő hajók általi utazást/kereskedelmet, amibe több város is becsatlakozott. A hajók gyakorisága területenként változó.
Útvonalak:
Halarahh (Halruaa) - Calimport - Sambar (Lantan)
Halarahh (Halruaa) - Veltalar (Aglarond) - Eltabbar (Thay)


4) A papok és lovagok szent szimbóluma:
Minden olyan pap, aki rendelkezik tárgyalkotás (csodálatos tárgy készítése) feattel, valamint magától tudja a szentély (hallow) 5. szintű varázslatot, képes szent szimbólumot készíteni. Egy szent szimbólum lehet egyenesen isteni eredetű is, tehát síktárgy, de ezek a ritkább esetek.


5) Leütés: mindenki leüthető, mindenki képes leütni a másikat, ugyanis mindenki oszthat ki háttérsebzést mindenkinek. (minden sebzés háttérsebzésnek számít ami nem fegyverrel és nem elfogásért zajlik, tehát az összes ökölharc, tehát kézitusa (vagy fegyverrel, de elfogásért) alapon sebeznek
a leütéshez egy támadásból kell annyi háttérsebzést kiosztani ami megegyezik a 10+szívósság mentő+állóképesség módosító+faji módosító+egyéb módosítók értékével (EZ a küszöbérték, mindenkinek van egy küszöbértéke, ha ezt eltalálod, vagy túlütöd, akkor leütötted az illetőt).
Leütéshez a támadónak alapvetően 2 szinttel magasabbnak kell lennie a célpontnál, vagyis azonos vagy alacsonyabb szintűek NEM tudnak "leütni", csak bunyózni, vagyis ha a háttérsebzésben 0-ra, vagy az alá veri a célpontját (ami a normál kocsmai bunyó esete).
Megkülönböztetünk harcos, varázshasználó és egyéb kasztokat.  (Ezek helyzeti pluszokat kapnak a KM-től.)


6) Kegyelemdöfés:
Alap esetben a kegyelemdöfés egy harci cselekedet, amire mindenki képes. 3.0-ás szabály (PHB133!)
A magatehetetlen ellenfél ellen lehet elkövetni (közelharci és távolsági fegyverrel is), automatikusan talál (mert nem mozog, nem védekezik) ÉS KRITIKUS ÜTÉSNEK SZÁMÍT!
a célpontnak szívósságmentőt kell dobnia NF 10 + a sebzés mértéke ellen, különben azonnal meghal.
(megszakító van ellene)
magatehetetlen ellenfél: meg van fékezve, bénult, alszik, meg van kötözve, ájult, vagy - és itt jön a lényeg - egyéb más módon a "kegyelmedre van utalva" igen könnyű célpontnak számít! (a könyv fogalmaz így)
Ha a támadó rendelkezik 5 pontnyi gyógyítás szakértelemmel, van választott ellenfél featje (ami arra jó, hogy ezzel hatékonyabban harcol az adott lény típus ellen, vándoroknak van pl., de felvehető bárki által) és éppen az ellen harcol és felvett hozzá egy javított választott ellenfél featet, akkor úgy is tud az illető kegyelemdöfést végrehajtani (de csak a választott ellenfele ellen), hogy az illetőnél nincsen olyan fegyver a kézben amivel védekezni tudna (fegyver vagy pajzs), és nem rendelkezik a szerzetesek azon képességével, hogy a keze fegyvernek minősül. Ebben az esetben a támadó úgy tudja megölni az ellenfeleit, hogy azok ugyan nem magatehetetlenek, de készületlenek és fegyvertelenek, vagyis nem tudnak védekezni. Ugyanis ebben az esetben a célpont a körülmények miatt a támadója "kegyelmére van utalva".


7) Örökkévaló varázsnál (Permanency, 5. szint) és Előrelátás varázsnál (ifes varázs, Contingency, 6. szint) mindig van xp-költsége a varázslatnak. Ilyenkor ha nem te hajtod végre, hanem tekercsben veszed, vagy más hajtja végre neked, akkor az ára 1 xp-nek 5 arany, ennyiért kerül eladásra, ez a normál piaci ár!


8) A faj normál szintet ér, ugyanúgy ahogy az eredeti kargenben, tehát nehezített fajok + 1-12 szintet érnek, attól függően melyiket választod. Értelem szerűen ez az xpből megvásárolt szintekből vonódik le.
Példa: drow leszel, de egy szintet beáldozol featekre, a többit meg szintre költöd, akkor a 12 szintedből (ennyi jön ki 66.001 xp-ből) a drow faj lesz 2, a featekre költött 1 és marad 9 szinted kasztra. Ergo lehetsz 9. szintű - drow - harcos.


9) Árak. Az árak inflálva vannak, vagyis inflált a varázstárgypiac, ergo minél magasabb szintű tárgyat veszel, annál drágább (és nem lineárisan, hanem exponenciálisan). Ezt azért vezettem be mert egy 9. szintű tekercs kb. 4000 arany a könyv szerint, de ez a 17. szinthez van belőve ahol az 'avg loot value' meg milliós összeg, de legalábbis több százezres.
A tekercsek ára nálam 9. szintre eléri az 5x szorzót, vagyis nagyjából 20K-val kell számolni, míg egy kívánság tekercs 100-150K.
Az árakról van saját elképzelésű lista, vagyis ha valamire szükséged van, szólj a KM-nek, főleg ha az egy drágább cucc!


10) A város ismerete. Mindenki meghatározhat egy városrészt, azaz egy darab negyedet amit jobban ismer. Erről a KM-től kap majd egy bővebb, teljesebb körű leírást, a benne lévő gazdasági és politikai  környezetről, fontosabb információkról, múltról, jelenről, jövőről.
Értelem szerűen ez egy hatalmas város, így egy ember (vagy bármilyen fajú lény) csak egy negyedet ismerhet (majdnem) tökéletesen.
És ezt is csak azok a kiváltságosok kapják meg, akik nem rendelkeznek olyan hátránnyal, mint pl. a jövevény. De csorbíthatja a tudást a bajos múlt és a kívülálló is. Külhoniként ilyen hátrány nincs ha az illető a városban él évek óta.


11) Rabszolgaság. Külhoniként a városba érve az első dolga az embernek 'szabadlevelet' szerezni, ugyanis ennek hiányában az ember tárgynak számít. A helyi lakosok is különféle iratokkal igazolnák magukat amikor a szükség úgy hozza.
A mesterek a rabszolgáikat megbillogozzák és a birodalmi felügyelet bejegyzi az illetőt. A rabszolgák tárgyak. Akin billog van, az rabszolga és nem kaphat szabadlevelet.
Rabszolgaként szabadlevelet kapni csakis kiváltságos helyzetben lehet. (Láttad a Spartacust? Nem ragozom.)
A rabszolgák nyilvántartását birodalmi hivatal végzi és a rabszolgalevelet jól őrzött, mágikus birodalmi objektumokban vannak elhelyezve. A létesítmény helyszíne titok.


12) Indokolt esetben engedélyezem több presztízskaszt felvételét is.


13) Az összes 3.0-ás feat alkalmazható a játékban, kivéve azok amiket a 3.5 felülírt.


14) Otthonterületes képességet (feateket) szabadon cserélheted bármi más featre, amire a kari képes lehet.


15) A játékban az árak inflálva fognak megjelenni. A mágikus tárgyak értéke a könyvhöz képest exponenciálisan fog változni.


További szabályok átgondolás alatt... feltöltés folyamatban.