Szerző Téma: Calimport helyszínleírás  (Megtekintve 630 alkalommal)

Zeus

  • Vendég
Calimport helyszínleírás
« Dátum: 2016. Május 02. 17:13:52 »

Calimport

Amikor már tele a szád homokkal a sok tevegeléstől, vagy a sós vízzel a fedélzeten, amikor már alig látsz a napszúrástól és káprázik a szemed a véget nem érő homoktengertől, vagy a hullámoktól… a szemed elé tárul végre egy város látképe… mely nagyobb és összetettebb, mint amit valaha láttál. Ebben a városban, ahol egy helyen láthatsz palotákat és szatócsboltok százaiból készült ócska bazárt; katonák százaival körbevett hatlovas hintókkal utazó pashákat és periférián élő zsebtolvajokat, akik bámészkodás közben emelik el az erszényedet; tengert és sivatagot; a napfényt ahogy ugyanúgy csillan a kovács izzadtságán, vagy egy nemesasszony gyűrűjén; fényűző életeket és nyomorult halált; te is megtalálhatod önmagad…
Ez Calimport! A szélsőségek városa. Amilyet még soha nem láttál.

Calimport, vagy Calim kikötő, a világ egyik legnagyobb és legforgalmasabb kikötővárosa.
A Calim sivatag déli partjainál fekszik és óriási kereskedelmi potenciállal rendelkezik.
Ezen felül a legnagyobb tengeri- és varázstárgy-, valamint rabszolga-kereskedelmet bonyolítja Faerünön.
Lakosainak száma több, mint 5 millió fő. A mindennapi látogatók, átutazók és kereskedelmi ügyben érkezők száma ezt csak tovább növeli… Erre jön rá a syl-pasha hadserege, akik nem számítódnak bele a lakosságba, valamint a rabszolgapiac, mely szintén további ezrekkel növeli a végösszeget.
Minden faj, minden náció és minden rassz megtalálható itt, csak úgy, mint az összes vallás és szervezet.
A kaotikus és éjjel-nappal (bár inkább éjjel, mint nappal a nagy hőségre való tekintettel) ébren lévő város híres/hírhedt a kereskedelme mellett a találkozókról, a gyilkosságokról és tolvajszektákról, valamint a céhek uralmáról…
Az utcákon véget nem érő bazársorok, teaházak és elegáns fogadók terpeszkednek.
A gazdagabb negyedekben pompa, szökőkutak a vízhiány ellenére és emberéletek százait érő épületek.
A kikötőben döglött halak bűze és patkányok, mint mindenhol, valamint a hajóácsok kalapácsolásának állandó zaja és a sós víz megnyugtató illata…
A Kripta Negyedben csend és ódon hullaszag és eltemetett rejtélyek ezrei, a Nyomornegyedben a társadalom perifériáján élők százai, a Kereskedők Negyedében rabszolgák ezrei.
A város sajátos törvényei biztosítják, hogy egyszerre fizess kapuvámot az őrségnek és egy a negyedet irányító és uraló céhnek egyaránt, vagy hogy megszabadíthassanak az erszényedtől, ha nem vagy elég erős, ügyes vagy tapasztalt, hogy elkerüld a bajt, vagy megvédd magad.
A kaotikus rendszer az első ránézés ellenére tökéletesen működik, ha valaki képes asszimilálódni és a szabálytalan szabályok szerint játszani…
Ez a lehetőségek világa. Itt az lehetsz, aki csak akarsz, ha van benned elég kurázsi, hogy megvalósítsd az álmaid. Csak rajtad áll, hogy rabszolga vagy céhvezető leszel!
Ez Calimport!

Isten hozott…!

És akkor most egy kicsit merüljünk el ebben a világban!

Calimport leghatalmasabb személyei a céheket irányító Házak vezetői, a pashák.
Az uralkodó a syl-pasha, ő Calimshan Ura: a fényes tekintetű és nagytiszteletű Ralan el Persakhal.
A birodalom fővarázslója és a syl-pasha mindenkori első tanácsnoka, egykori tanítója, valamint általános helyettese a távollétében Jusuf Ali Hazammud.
Az uralkodó személyes tanácsnokai még a személyes testőrségének kapitánya, az udvarmestere és a birodalmi hadsereg parancsnoka. Ezen kívül akad még egy maroknyi bizalmas, valamint az öt nagy ház vezetőségéből összeálló Tanács, akiket meghallgat …

Az öt legnagyobb Ház:
1. a Bashadoni Ház
2. a Fürkészek céhe, az al-Fatah Ház
3. a SAH háza, az al-Hamed Ház
4. a Bayur Ház, az Árnyékhomok szekta és a Csillanó Éj orgyilkos-szekta
5. az al-Markhalan Ház

A világ:
A pashák között örökös harc dúl a többi pasha által birtokolt piacrészek (információ, fegyver, varázstárgy, stb.), valamint az utcák és terek fölötti ellenőrzés jogának megszerzéséért (ezutóbbi az adó- és vámszedésből szerzett pénzösszegek feletti uralom megszerzésének elsőszámú oka is).
A Házak így a birtokaik és a kereskedelemben elfoglalt helyük alapján sorolják magukat lejjebb, vagy följebb.
Nagyon kevés a kirázólagos kereskedelmi egyezmény, így általában mindenki kereskedik mindennel, de általában megvannak a főbb gócpontok, ami köré az adott Ház kereskedelme épül.
Értelem szerűen mindenki a piacok megszerzésére és a másik ellehetetlenítésére hajt, vagyis folytonos árnyékháború zajlik a kisebb-nagyobb Házak között.
Több, mint száz kisebb-nagyobb Ház, vagyis céh van jelen csak a fővárosban. Ezek leginkább kisebb céhek, tolvajokat, orgyilkosokat, karavánkísérő zsoldosokat, külhoni zsoldosokat és mindenfajta lényt és szerzetet tömörítenek, melyek a negyedek (ward) kerületeit (sabban) vagy csak egy-egy utcát irányítják… Calimportban minden fajtája megtalálható a nációknak, a legtöbb faj és mesterség gyűjtőhelye…
Mivel a város állandóan él és nyüzsög és rettentő sok az átutazó, az idegen és a külhoni kereskedő, nagyon sok vallás és külországi szervezet is fellelhető.
Természetesen, mivel a város ilyen színes és kaotikus, és a szabályok, a törvények lehetővé teszik, mindenki itt bonyolítja ügyes-bajos dolgait. Itt szerzik be a háborúkhoz szükséges hadianyagot, a kalandokhoz szükséges varázstárgyakat, az ellenségekről begyűjtendő információkat, de itt találkoznak titokban szövetségesek, ellenségek… magyarul a város egy közkedvelt központja azoknak a tevékenységeknek, melyeket máshol nem lehet elintézni, csak itt.
Virágzik a korrupció, az utcai zsebelések és a sikátorban történő késelések, ugyanúgy mint a rabszolgák és varázstárgyak adása, vétele, valamint itt mindig talál az ember magának egy vállalható küldetést, vagy egy csapatnyi zsoldost ha elvégzendő feladata támad…
Ezt az egész hömpölygő, megfoghatatlan és magától élő, irányíthatatlan masszát uralják a pashák, akik céhekbe és szektákba tömörítenek mindenkit, aki beáll a soraikba és pénzt akar keresni… Mivel itt az emberek nagytöbbsége szegénységben él és mindenki kereskedik, a gátlástalanabb fajta úgyis eladja a saját anyját is egy kis haszonért, vagy egy szebb kardért… Ezt belátva a pashák kihasználják a helyzetet és besúgóknak, megfigyelőknek, orgyilkosoknak, tolvajoknak adnak munkát megélhetésért cserébe.
Ritka az, amikor valaki nem valamelyik céhnek, vagy nagyobb Háznak dolgozik.
Mindent az érdek irányít és a harácsolás, mindenki egyre feljebb akar törni, lefelé taposva és oldalra könyökölve.
Ebben az állandó harcban folyamatosan változik a ranglétra sorrendje.
A Házak (vagyis céhek) sorrendjét mindig az teszi ki, hogy melyik Ház mekkora sereget ad a syl-pasha hadseregébe, a birodalmi hadseregbe, de fontos még emellett a Ház kereskedelmi potenciálja is (varázstárgyak, fegyver, rabszolga, gyémánt, hajózás). Ezen felül az információ-áramlásban elfoglalt szerep (hisz az információ a legnagyobb érték), a syl-pasha és a többi pasha támogatása, valamint a szövetségesek száma (mind a városban, mind azon kívül), az adott Háznak (céhnek) dolgozó fegyverforgatók száma, a kereskedelmi és hadi flotta mérete, a karavánok gyakorisága, a termékek minősége és széles választéka és még sok-sok dolog befolyásolja napról napra azt, hogy ki kicsoda a sakktáblán.
Vannak hirtelen felemelkedők és egyik estéről a másikra eltűnők, de vannak olyanok is, akik hosszú ideje töltenek be hatalmi pozíciót a városban.
Természetesen ebbe olykor-olykor beleszólnak külső tényezők is, úgy mint egy szövetséges feltűnése, vagy a másik házat támogató kisebb házak sorozatos bukása, esetleg egy a syl-pashának tett szívesség, mely fegyvertényt jelenthet egy adott helyzetben, vagy egy olyan információ, ami zsarolási alapot adhat a felemelkedésre, vagy mások meggyengítésére.
Az utolsó nagy átrendeződés az 1360-as évek vége, 70-es évek elején történt.
Az öt legnagyobb Ház különleges helyzetben van és ezért nagy harc dúl a nagyok között, ugyanis ez az öt Ház adja a Nagytanácsot, mely a syl-pasha elsőszámú tanácsadó testülete, valamint a város irányításának elsőszámú hatalmi testülete is egyben.
Ők irányítják a várost, vetik ki az adókat, rendelkeznek a vámok fölött, szabályozzák a kereskedelmet és osztják a lapokat mindenkinek a képzeletbeli asztalnál.
A város 17 negyedre (ward) van osztva… általában minden negyedet ural egy Ház, vagy céh amely céh teljeskörű hatalommal bír és megszabja a lokális (kisebb helyi) szabályokat.
Természetesen ezekben a negyedekben él a többi majdnem száz céh is, akik pedig hatalomra akarnak törni és mindent elkövetnek egymás ellehetetlenítése érdekében, a szabályok kikerülésének érdekében és azért a hagymázas eszméért, hogy ők legyenek egyszer a város urai, vagy legalábbis a Tanács tagjai.
A legnagyobb Házak uralják az össz kereskedelem több, mint 50%-át, de vannak olyan szegmensek, ahol akár az egészet is… sőt, akad olyan, hogy egy egész szegmenst egy Ház, vagy céh irányít, ezzel kizárólagosságot birtokolva. Ez általában hatalmas (sokszor behozhatatlan) előny és veszélyes hatalom.
A társadalom három rétege itt is megtalálható és igen erősen elkülönül.
A céhvezetők és a Házak vezetői rend szerint gazdagok és lehetőségeikhez mérten pompában és gazdagságban élnek. Testőrök veszik őket körül, irányítják a kereskedelmet és ármányokat szőnek más hozzájuk hasonló társaik legyőzésére. Ők a munkaadók, a hálóban a pókok, akik irányítják a játszmákat.
Természetesen közöttük is vannak gazdagok és még gazdagabbak.
Míg egy átlagos, vagy nevezzük kisebb céhvezető napi bevétele 5-10-20 arany (amiből fenn kell tartania kicsiny birodalmát, megvásárolni az információkat, besúgókat, kifizetni a testőröket, zsoldosokat, gyilkosokat, tolvajokat, stb.), addig egy nagyobb Ház pashája megkeresi ennek akár százszorosát, vagy jobb időszakokban ezerszeresét is…
Calimportban az élet drága, hiszen mindenért fizetni kell, semmi sincs ingyen, így a pénz és az anyagi javak birtoklása elengedhetetlen feltétele a játékban maradásnak.
A középső rétegbe tartozik a város, illetve egész Calimshan zöme… a halászoktól és hajóépítőktől kezdve a zsoldosokon át az utcai tolvajig, vagy orgyilkosig, a varázslók, hivatalnokok, a birodalmi hadsereg tagjai, az őrök, a kereskedelem mindennemű szereplője, az átutazók, a fogadókban és a kikötőben, vagy a falakon dolgozók, mindenki… mindenki, aki valamelyik cégnek dolgozik és próbál érvényesülni, túlélni, jutni egyről a kettőre. Ők az aktív réteg, a szabadok. Hasznos része a városnak és a különböző játszmáknak egyaránt.
A harmadik réteg - a szabadok alsóbb rétege - a nincstelen szegények, koldusok, az éhezők és a peremvidéken élő senkiháziak, akik a társadalomba képtelenek beilleszkedni, senki nem akarja őket használni semmire, se elég eszük, se elég erejük, vagy pénzük, hogy kitörjenek onnan… ide tartoznak még a rabszolgák is, de valójában ők nem a társadalom rétegeibe tagozódnak be, hanem inkább, mint használati tárgyak vannak jelen. Természetesen az ő értékük is merőben változó.
Egy külhoni harcos, aki valamelyik háborúban esett foglyul és kötött ki Calimportban és a syl-pasha viadalain lelheti halálát néha ezerszer többet ér, mint egy nincstelen a város szélén a Nyomornegyedben (Shackles Ward).
Ez a legalsó réteg leginkább a Nyomornegyedben tengődik, de megtalálhatók a kevésbé gazdag negyedekben is, esetleg nagyobb bazárokban kéregetnek, vagy egy céh udvarán laknak és teljesítenek alantasabb szolgálatokat, mint takarítás és/vagy az állatok rendben tartása.
Így hát a városban elkülönülnek a negyedek is, megkülönböztetnek gazdagot és szegényt, tehetőset, aki az aljanéphez tartozik és gazdag testőrt, aki az elithez. Itt soha nem lehet tudni ki kicsoda valójában és mik a szándékai. Az egyik legveszélyesebb város Faerünön, nem hiába az intrikák földjének egyik legpezsgőbb városa…
Tehát a negyedeket nagy falakkal választják el, pontosan kijelölve a határokat és hogy meddig terjed a te és honnan kezdődik az én felségterületem.
Mivel minden a pénz és a birtokolt javak körül forog, ezek a szabályok általában szentek és sérthetetlenek, legalábbis, amíg valaki át nem rajzolja a térképet…
Ha más területére tévedsz, ne lepődj meg ha megkéselnek, el-, vagy kirabolnak, esetleg szó nélkül elpáholnak csak mert rosszkor voltál rossz helyen.
A szabályok és az oligarchák törvényeinek ismerete életben-maradási feltétel.
Még a városban való közlekedést is szabályokhoz kötik, egyik negyedből a másikba, át egy kapun, be egy utcába, belépni egy fogadóba, mind-mind engedélyköteles dolog lehet.
Csak úgy, mint a kereskedelem, a hajózás, adott negyedekben a fegyverviselés, vagy a varázslatok alkalmazása, vagy bármi, amit az urak a fejükbe vesznek.
Vannak könnyen beszerezhető papírok és szinte lehetetlen küldetéssel bírók…
Ilyen például a Palota Negyedbe (Palace Ward) való bebocsáttatás. Ugyanis, ha pl. a palotából nem hívtak kihallgatásra, azonnal végrehajtandó halálbüntetés a jussod. (Volt már hatalmasság, akit azért végeztek ki a nyílt utcán a birodalmi hadsereg járőrei, mert véletlenül eltűnt az okirat, ami a jogos ottlétét volt hivatott igazolni…)
A Palota Negyed sok érdekességet rejt a palotán, a hadsereg barakkjain kívül is, mely avatatlan szem előtt titokban kell maradnia. Amellett, hogy ez a syl-pasha és a birodalmi erők negyede és itt összpontosul a központi hatalom, a főbb hivatalok és a hadsereg itt található például a calimporti függőkert is, melyet a syl-pasha nagy becsben tart és a pasha különleges és óriási állatparkja, egy vadaspark melybe szinte minden külországi fenevad megtalálható. Emellett itt van a kincstár, itt találhatók meg azok a mágikusan létrehozott gócpontok, melyek lehetővé teszik a térmágiát, valamint itt található az a gyűjtemény is, mely a pasha legkedvesebb szórakozását reprezentálja, az átkozott mágikus tárgyak gyűjtését.
Ez a negyed a legszebb és leggazdagabb, itt található a legtöbb szökőkút, a legszebb és legnagyobb házak és legtöbb árnyas liget, itt van a legtöbb őr és legnagyobb biztonság, valamint a legnagyobb szigor is. A syl-pasha udvartartása számára a palota évente több ezer rabszolgát, több tonna ételt, több ezer liter bort, több mázsa ruhát, társzekérnyi fegyvert, millió aranyban mért varázstárgyat és rengeteg afrodiziákumot és kábítószert vásárol meg, mely igencsak fellendíti a kereskedelmet… Természetesen mivel ezt a céhek is tudják, igencsak érdekükben áll ezt az információt felhasználva ajándékokkal kedveskedni az uralkodónak, vagy valamelyik hozzá közeli prominensebb személynek… az udvartartás egy tagjának, az udvarmesternek, egy tanácsosnak, a személyes testőrsége egy tagjának, vagy bárkinek, ahova csak elér a ”halandó” keze… Ez a negyed híres a fényűzésről, a harácsolásról, a dőzsölésről és a minőségi szolgáltatásokról. Itt vannak a legjobb borok, örömlányok, a legfinomabb ételek és a legnagyobb diszkréció. Persze csak azok számára elérhető, akik a legfelsőbb szinteken foglalnak helyet. A nagy házak vezetői és a külhoni diplomáciai követségeket tejben vajban fürdetik, hisz a calim vendéglátás páratlan a maga mivoltában… és általában mindig eléri a célját, úgy ahogy az elégedett vendég megnyitja száját, vagy erszényét.
A calim uralkodó gazdagsága mellett a serege is az egyik legnagyobb a világon, több tízezer katonája és több száz harcedzett varázslója áll nap, mint nap harcra készen, hogy életét adja egy parancsért, a syl-pasháért, vagy a birodalomért.
Évente egyszer egy karnevál alkalmával a birodalmi hadsereg felvonul Calimport utcáin, ilyenkor a harci orrszarvúk és elefántok lépteitől, valamint a csatamágusok különböző varázslataitól süketül meg a nép és rázkódnak a falak. Afféle erőfitogtatás és a jól használt „cirkuszt a népnek” szerepét tölti be. Ekkor történnek meg a calim viadalok az arénában amikor is minden rabszolga megküzdhet a szabadságáért, vagy a szabadok előtt dicső halált halva mulattathatja a népet.
A hadseregbe bandériumokat állítanak a házak és céhek.
Gyakorlatilag a politika úgy néz ki, hogy minél inkább lenyűgözöd az uralkodót, annál jobban fog kedvelni érte és annál nagyobb lesz a barátság-faktor, minek hatására szívességeket, engedményeket kérhetsz magadnak. Ennek elsőszámú eszköze, hogy biztonságot ajándékozol neki, azaz fegyveres erőket a hadseregbe.
Mivel a syl-pasha olyan, mint egy kapzsi kisgyerek és a hadsereg az egyik fő játéka, ennek duzzasztása rettentő nagy értékkel bír számára. Persze a többi nagy becsben tartott hobbijával egyetemben…

A Házakat, vagyis a céhekhez tartozó épületeket, legfőképpen a központokat már messziről felismerni a város látképéből is kitűnő illusztris és gazdagon díszített külsejéről.
Alabástromfehér márvány épületek oszlopsorral, arany berakásos díszítésekkel, szökőkúttal és tág hűs terekkel, fekete kovácsoltvas kapukkal és kerítéssel, az udvaron őrséggel, szépre nyírt gyeppel és gondozott sövényekkel. Így néz ki egy nagyobb Ház központi épülete, hirdeti a felsőbbrendűséget, gazdagságot és pompát. Természetesen itt az emberek drága kelmékben járnak kelnek, őrök vigyázzák lépteiket és bármelyik terembe érve talál az ember magának egy kancsó hűs vizet, bort, vagy gyümölcsöt a ritkább és ízletesebb fajtából. Szolgák hada lesi minden vendég összes kívánságát és varázslók biztosítják azon jellegű védelmet, melyet a fizikai erő képtelen. Az ilyen épületek szöges ellentétei az utca képével, ahol rongyosabb utazók mennek a dolgukra, szinte alig lehet vizet találni, de ha találnak is, rendszerint a koszosabb fajtából mérik csak… Aki minőségre vágyik, fogadókat, teaházakat látogat, természetesen nem kevés összegért. Ezen helyek hívogató árnyékos teraszaival és dúskeblű, csinosabbnál csinosabb felszolgáló-személyzetével szinte minden útszakasz mellett megtalálhatók a város minden területén. Árképzésük negyedenként eltérő lehet, de a friss, tiszta víz, vagy cirtusféle, esetleg külhoni gyümölcsök, vagy ételek ára mindenképpen borsos.
Egy-egy lakomáért akár kisebb vagyonokat is elkérhetnek.
Természetesen a piacon minden megtalálható, silányabb minőségben ugyan, de mindenképpen olcsóbban… kérdés, hogy az utazó mire mennyit szán és hogyan akarja tengetni mindennapjait.
A tárgyak és az információk kereskedelme mindenhol megtalálható… a piacon ugyanúgy, mint a fogadókban, a nagy házak berkeiben, vagy a Palota Negyed fürkész-mentes titkos szobáiban. Általában viszont olyan helyeken gyakori, hogy gazdát cserél, mint a bordélyok, lezüllött lokálok és kocsmák, ahol a társaság rosszarcú idegenekből és kétes alakokból áll.
Általában az ilyen helyeken tudják a legfontosabb dolgokat, hisz ezek a helyek az átlagos életszínvonalon élő besúgók, kémek, megfigyelők és tolvajok gyűjtőhelye.
Ez az a szint, ahol megszületik az információ… Innen vándorol tovább és tovább és lesz egyre értékesebb, hogy eljut addig a személyig, aki ezt felhasználja.
Általában így van ez a tárgyakkal is. Ha valaki megszerez egy drágább, jobb minőségű, vagy hatalmasabb varázstárgyat, el akarja majd adni… Ha nincs összeköttetése, megpróbál szerezni valakit, aki segít neki. Természetesen az ilyen személyek általában nem kalandozók és nem csapatban járnak, így örülnek, ha kapnak valamennyi pénzt. Nem kockáztatják az életüket egy ellopott gyűrűért, gyorsan továbbadnak rajta és elköltik a pénzt.
Minél feljebb megyünk a hatalom és a szervezettség lépcsőin, annál többet érhet egy adott tárgy, vagy információ. Például egy céh mestergyilkosa által látott haláleset egy pashának információként eladva már sok száz aranyat is megérhet…
És így, a márványlépcsőkön felsétálva jutunk el egészen a legnagyobb házak bejáratáig, ahol a világ már nem a mindennapi betevő beszerzéséről szól, nem rézben és ezüstben számolják az életet és nem karavánkíséret, vagy alkalmi zsoldos-feladatok elvégzése a napi munka.

Az utca arca…
Az utca a színtere szinte mindennek, ami a városban zajlik, így életnek, halálnak, kereskedelemnek, beszélgetéseknek, tárgyalásoknak, zsarolásoknak, fenyegetéseknek, gyanútlanul sétáló emberek kirablásának, rajtaütéseknek és gyilkosságoknak.
Az élet itt egyszerű. Mivel nincs más út, csak felfelé, vagy arra mész, vagy kiszállsz a játékból. A felfelé vezető út pedig csupa gonosz dologgal van kikövezve. Mivel ezt mindenki tudja, vagy ha nem hát nagyon rövid időn belül belátja, eldöntheti, hogy neki melyik élet való… Hajlandó-e csúnya dolgokat tenni azért, hogy bekerüljön azok közé, akik hatalommal bírnak, nagy vagyonnal és tényleges szereppel a sakktáblán, vagy megmarad szürke egérnek, kívülállónak, szolgának és természetesen szegénynek, jelentéktelennek és értéktelennek ebben a világban. A calimporti sikertörténetek egytől egyig gátlástalanságról és a másokon való átgázolásról szólnak, arról, hogy hogyan állítsd félre vetélytársaidat, hagyd helyben ellenségeidet, lopj, csalj, hazudj, verj át és gyilkolj és törj a csúcsra nem számít milyen áron.
A legtöbb dolog az utcán zajlik, de az biztos, hogy minden onnan indul.
Ott csapsz le először első ellenfeledre, ott kötöd meg első üzleted, ott viszed be a sikátorba az első kurvát… Minden élményed oda köt. A poros, sivár és nagy álmokkal teli utcára, ahol mindenki egyenlő veled és ugyanaz a senki vagy, mint bárki más.
Sok szép élmény ellenére az utca rejt nagyon szörnyű dolgokat, vér áztatja nap, mint nap, emberek halnak meg, rabszolgákat korbácsolnak félholtra az urak kényükre-kedvükre, a tolvajnak, aki a napi betevőért lop, levágják a kezét, a kurvákat halálra kínozzák egy semmit sem érő információért, te pedig ezt végignézed és magadba szívod, majd szépen megszokod és végül azonosulsz vele. Itt nincs visszaút. Nincsenek szép remények, nincsenek illúziók.
Egyetlen út van innen ki, az pedig a csúcsra visz. Vagy oda, vagy a halálba. És minél feljebb akarsz jutni, annál többet kell tenned mások ellenében, így ha komolyan gondolod, jobb ha sutba vágod az erkölcsi érzéked, mert a pénz, a hatalom és az intrika világában nem számít a morál és az erkölcs, csak, hogy mit vagy képes megtenni azért, hogy jobb legyél mint mások. Ha itt kezdted, ha ide tartozol, nincs más választásod. Küzdesz, vagy meghalsz.
És épp ez a kaotikus kavalkád teszi groteszken széppé és szerethetővé ezt a világot, amiért nem hagyod ott, nem lépsz le, sőt… eszedben sem jut, hogy máshol jobb lehet.
Itt akarsz maradni… mert… szereted. Állandó kihívásokkal, izgalmakkal kecsegtet és próbára tesz. Nem tudod megmagyarázni, hogy miért tetszetős mégis, de így van… és ez bőven elég.

A város valódi urai és más szereplői…
Legendák szólnak róla, hogy a város valódi urai nem is a pasák, vagy a szultán, de még a syl-pasha sem, hanem az őket a háttérből irányító beholderek, sárkányok, lichek, dzsinnek, efreetek és egyéb nagyhatalmú teremtmények, akik érezredek óta itt élnek…
Van valóság alapja annak, hogy sok ilyen nagyhatalmú lény élte túl a háborúkat és jelenleg is aktív szereplői Faerün életének, de erről bizonyítékokkal alátámasztott konkrétumokat senki nem tud állítani.
Annyi bizonyos, hogy vannak szereplők, akik beleavatkoznak néha a calimshani történésekbe és ezek nem csak a külhoni politikai erők, vagy kalandorcsapatok, hanem ősi, esetleg nem is evilági szereplői a játéknak…
Ezen túl vannak hagyatékai is az elmúlt majd tízezer év hatalmi harcának, úgy mint a Torz Rúna titkos mesterei, a Rundeen, vagy az orkok Fekete Hordája, az itt maradt elfek, akik még mindig őrzik a kapukat, vagy egy évezredekkel ezelőtt elpusztult lich máig is élő(halott) szolgái… és még sokáig sorolhatnám...


Zeus

  • Vendég
Calimport helyszínleírás
« Válasz #1 Dátum: 2016. Május 02. 17:18:27 »

A Dzsinn:
A Bashadoni Ház tulajdona egész Faerün legnagyobb és leghíresebb varázstárgy-aukciós-háza és vásárcsarnoka, a Dzsinn. Vezetője Hakeem Rafad, egy calim varázsló; főbecsüse Brynder, egy gnóm ékszerész értékbecslő.
A Dzsinnt minden varázshasználó ismeri és valószínűleg nagy álma az oda való bejutás.
A Dzsinn kívülről egy hatalmas épületnek tetszik, mint egy pasha háza. [Kb. úgy néz ki, mint a Taj Mahal.] Kisebb kert is tartozik hozzá és illusztris részét képezi mind a városnak, mind a Pompa Negyednek.
A többi kereskedőházzal ellentétben a Dzsinnbe való belépés meghívóhoz kötött.
A meghívót, vagyis belépési engedélyt pedig nagyon fukar kezekkel mérik és még a fekete piacon is hatalmas értéket képvisel.
A meghívás ajánlásos rendszerű és komoly ellenőrzésen megy keresztül az, akit oda beengednek. Természetesen, ha egy az öt nagy Ház pashái közül valamelyik lehetőséget biztosít erre, akkor könnyebb a bejutás.
Adott esetben akár fizetőeszköz is lehet egy ilyen belépő.
A belépő általában egy alkalomra szól, de természetesen, ha elég pénzt ott hagy az illető, megválthatja vele a következő belépést, de bekerülhet a Dicsőség Körébe (Circle of the Glorious) ami a törzsvendégek és legnagyobb vásárlók köre.
Ők természetesen lehetőséget kapnak a drágább és ritkább tárgyak megtekintésére és megvásárlására is, valamint részt vehetnek ezek árverezésén és aukcióin.
Ezeken a privát rendezvényeken kerülnek értékesítésre a legdrágább varázstárgyak, amiket Faerün valaha látott. Volt már példa arra, hogy ereklyére licitáltak a hatalmasságok.
Nem kevés ilyen rendezvényen birodalmi fővarázslók, vagy királyi küldöttek is részt vesznek.
Éppen ezért a Dzsinn a legbiztonságosabb épület és legdiszkrétebb szervezet, amit valaha megalkottak. Rengeteg varázsló őrzi, intézi a szállítást és biztosítja a vendégek nyugalmát.
A kereskedőház közelében számos varázslatot létrehozni is lehetetlen, valamint nem ritka a mesterségesen kialakított holtmágikus tér sem. Kémlelni, fürkészni, térmágiát használni, pusztító varázslatokat létrehozni aligha lehetséges.
Emellett az egész kerület (sabban) hemzseg a bashadoni katonáktól, orgyilkosoktól, kémektől és megfigyelőktől.
Az épület belsejében tágas terek és hűs levegő fogadja a vendéget. Minden káprázatosan szép és elegáns, drága brokátfüggönyök, calimporti divat szerint berendezett szobák, egzotikus virágok, ízléses képek a falakon, süppedős calim szőnyeg és még az aranyat is módjával használjak.
Az ember belépve egy sötét drapériákkal díszített kényelmes fogadóhelyiségbe jut, ahol várakozhat, megpihenhet és kiszolgálják minden kívánságának eleget téve.
Szolgák lesik a vendégek óhajait, frissítőket és gyümölcsöt hordanak körbe. Minden ajtó előtt őrök állnak, az épületben való közlekedés csak és kizárólag kísérővel együtt történhet. Nagyon kényesek a belső protokollra.
Minden kedves vendég mellé egy „házigazdát” rendelnek, aki körbevezeti az illetőt aszerint, hogy milyen tárgyat kíván vásárolni, mi iránt érdeklődik, tisztában van az árakkal és hogy a Ház rendelkezik-e az adott termékkel, vagy sem, képes-e megszerezni és ha igen mennyi idő alatt, vagy elkészíttetni azt. A Dzsinnben semmi sem lehetetlen, de mindennek megvan a maga ára. Természetesen minél többet vásárolt az ember, annál nagyobb kedvezményeket kap. A bazárokkal ellentétben itt mindennek megvan az ára és abból nem lehet alkudni.
Abban az esetben, ha valamelyik tárgyat egyszerre többen szemelték ki, megvan rá az esély, hogy a három fél megegyezzen egymással, vagy licitáljanak az adott tárgyra.
Mivel a Dzsinn a legnagyobb varázstárgy-kereskedő ház ezért itt van a legtöbb felhalmozott varázstárgy a világon. Mindent megvesznek, ami mágiával bír, természetesen beszerzőkön keresztül és a lehető legolcsóbban. Valamint a Bashadoni Házzal összedolgozva is nagy előnyökre tesznek szert, ugyanis a Ház vezetése a Dzsinnen keresztül értékesíti a zsákmányolt tárgyakat. Így tudnak mindenkinél olcsóbbak és jobbak lenni. Természetesen a piaci ár alá csak akkor mennek, ha már valaki legalább másodszorra, harmadszorra jön vissza hozzájuk.
Általában 10-20 ezer arany elköltése után már kedvezményeket kap a vásárló és 100 ezer arany költés (de minimum ötszöri vásárlás) fölött kerül be a Dicsőség Körébe.
A tárgyak rendszerezve vannak a Dzsinnben, nagy termekben vannak az általános és kisebb hatalmú (0-3. szintű) varázstárgyak, sorban ahogy haladunk egyre beljebb (és lejjebb) a termekben fajtájuk szerint szétválogatva. Az első teremben, ami egy hatalmas csarnok csak a kisebb használati tárgyak vannak és néhány alacsony mágiával bíró ruházat, valamint olyan csodálatos tárgyak melyek a háztartásban használatosak, vagy pl. egy utazást segítenek, stb., ezen felül itt találhatók azok a különtermek, szekciók, ahol a komponenseket és a fókuszokat lehet megvásárolni szinte minden varázslathoz. Ettől az első termek kicsit bazár hangulatot keltenek, de jobban körbenézve, amit az ember kitalál, azt ott mind megtalálja kivétel nélkül… éppen ezért káprázatos. Aztán a következő terem egy-egy részében, kisebb hatalmú mágikus fegyverek, vértek, pajzsok, sisakok, alkar és lábszárvédők és egyéb harci felszerelések foglalnak helyet. Tovább haladva a következő terembe pálcák, botok, gyűrűk, medálok, talizmánok, karperecek, függők, brossok, koronaszerű fejdíszek, diadémok, fejpántok és mindenfajta ruházat található. A kisebb hatalmú tekercsek, fóliánsok és könyvek a könyvtárrészlegben tekinthetők meg.
Ezek a nagy termek a fölszinten helyezkednek el és a termeket összekötő folyosókról kisebb szobák, tárgyalók nyílnak, ahol egyezkedni lehet a vásárlás részleteiről.
Egy emelettel lejjebb – és ide már csak az arra érdemesek és kiváltságosok léphetnek be – találhatóak a már egy fokkal nagyobb hatalmú, de még mindig közepes hatalmúnak minősülő (4-6. szintű) tárgyak. Itt a termek már kisebbek, nem hatalmas csarnokszerű szobák, hanem közepes, átlagos méretűek, viszont itt minden szobában csak egyfajta tárgy található, tehát külön a kardok, külön a gyűrűk és a köpenyek is. Ilyen szobából van vagy másfél, két tucat.
Még egy szinttel lejjebb haladva – szintén engedélyhez kötött a belépés – elérkezünk a nagyhatalmú tárgyakat (7-9. szintű) tartalmazó kis méretű szobákig.
Mint egy szinttel feljebb, itt is található vagy két tucat szoba és itt tárolják a legnagyobb értékű tárgyakat és olyakor itt kerülnek kiállításra az igazán ritka és egyedülálló dolgok, vagy ereklyék. Ez sokszor látványosság is, vagyis olyanok is megcsodálják – már ha tudomást szereznek róla – akiknek egyébként mondjuk nincs szüksége rá, vagy nincs elég pénze hozzá, hogy megvegye…
A mágikus könyvtár szintén a föld alatt helyezkedik el, de egy teljesen más irányból közelíthető meg. A papírnak, pergamennek és egyéb írást tartalmazó tárnyaknak (legyen az egy kőtábla, vagy egy bőrdarab) különleges klíma szükségeltetik és a közvetlen napfénytől is óvják. A könyvtárnak is vannak általánosan látogatható részei és titkos szobái, ahova a belépés engedélyhez, és/vagy nagy értékű vásárláshoz kötött.
A Dzsinn a varázstárgyak fellegvára, szinte minden megtalálható és mindent meg tudnak oldani, be tudnak szerezni, amire egy kalandozónak szüksége lehet.
A speciális megrendeléseket is megpróbálják teljesíteni, ehhez azonban várakozási időt és türelmet kérnek. Vannak tárgyak, amik ritkák, ezek beszerzése költséges és időigényes, ilyenkor felveszik a rendelést (esetenként várólistát készítenek) és amint beszerzésre kerül egy tárgy, értesítik az adott személyt, aki már korábban lefoglalózta a terméket.
Általában az ilyen műveletek mindig (20-50%) előleg befizetésével, vagy banki letéttel egybekötött tranzakciók. A tárgyat beszerezve a vásárló még mindig elállhat a vételtől, de az előleget (ami a beszerzés költségeit fedezte) nem kapja vissza.
Természetesen a bankok is érdekeltek az ilyen nagyobb értékű vásárlásoknál jelen lenni, így a Dzsinn értékesítői előszeretettel ajánlanak különböző banki hiteleket és kölcsönt, ha valakinek esetleg nincs elég pénze, hogy megvegyen egy tárgyat, vagy esetlegesen valamilyen mágikus lényt… ugyanis a Dzsinn foglalkozik pl. famulusállatok beszerzésével is varázslók számára, aminek nagy keletje van. Természetesen ezeket a rabszolga-kereskedőkön keresztül rendelik meg és szállítatják Calimportba.
Így hát látható, hogy a Dzsinn a varázshasználók kánaánja, ha van elég pénzük arra, hogy bevásároljanak.
Itt megtalálhatóak olyan tárgyak is, melyekről eddig még csak nem is hallottak, idegen vagy ősi kultúrák, vallások, vagy akár a Mélysötétben kovácsolt, esetleg démoni, ördögi eredetű tárgyak, melyek esetenként erősebbek, különlegesebbek, vagy szebbek, mint az átlagosak… persze ritkábbak és drágábbak is.
Vannak egyedi tárgyak, melyekért tízezer aranyakat is képesek kifizetni.

A bankok:
Nagy szerepe van a calimporti életben a bankok jelenlétének, ugyanis a tehetősebb, vagyonosabb kereskedők már mind foglalkoznak kölcsönökkel. Ki jobban, ki rosszabbul, de mindenki próbálja az anyagi függést erősíteni.
Természetesen van, aki ész nélkül vág bele és mindenét elveszíti, mert a kintlévőségeit nem tudja behajtani, de ez kevésbé jellemző és ezek a bankok gyorsan eltűnnek a süllyesztőben, megbuktatják őket nagyobb társaik, csőbe húzzák a Ház vezetőjét és kisemmizik, elvágják a torkát.
A nagy bankházak, mint pl. amilyen a Calim-sivatag Gyémántjai Nagybank is, de említhetném a Bashadoni Ház által irányított Kristálypalotát is, nem csak kölcsönök nyújtásával foglalkoznak. Látva azt, hogy nem csak az anyagi biztonság a fontos az embereknek, sokszor értékes tárgyak őrzésével, vagy banki letétekkel is megkeresheti őket az ember. A bankházak mögött nagyhatalmú varázslók állnak, akik különböző mágikus szerződések útján nyújtják a szolgáltatásaikat és megvan az erőforrásuk hozzá, hogy visszaszerezzék a pénzüket. Alap esetben fedezetre adnak kölcsönt, ami lehet ingóság, vagy ingatlan, esetleg egy küldetés finanszírozásánál részesedés a kincsből, vagy egy kereskedelmi út támogatásánál részesedés a profitból. Gyakorlatilag a letétkezelés és a kölcsön kihelyezés minden formájával foglalkoznak. A bankházak szuperbiztosak, a pénzt, vagy elhelyezett tárgyat onnan kijuttatni lehetetlen. De ennek ellenére tárgyak és értékek, valamint emberéletek biztosításával is foglalkoznak és ezeket is nagyon komoly varázsszerződésekkel pecsételik meg. Bármire lehet szerződni, ha az embernek van rá pénze. Nem kevesen arra kötnek szerződést, hogy ha meghalnak, akkor a pénzük ne csak a jogos örökösükre szálljon, de a bank finanszírozza és intézze el a kapcsolatain keresztül a bosszúállást a gyilkoson.
Aztán ennek is van több kategóriája, van, hogy csak a gyilkost kerítik kézre, van, hogy a felbujtót is aki az egész mögött áll, de van, hogy teljes bosszút állnak érte és mindenkit kiirtanak, aki valamennyire is részese volt a dolognak. Ezekre a munkákra persze sokszor zsoldosokat fizetnek, akik tizedáron elvégzik a munkát és ha elvesznek út közben, vagy utána, akkor járulékos a veszteség.
Régebben voltak bankok, melyek megbízhatatlanok voltak, mert a betett pénzt és tárgyakat ellopták, nem adták vissza, vagy a hitelest azonnal megölték és elvették mindenét.
Ezeket a bankházakat gyorsan ellehetetlenítette a piac és azóta már be is zártak. Kisebb uzsorások próbálkoznak még ilyesmivel, de mióta már törvény szabályozza a bankok működését, azóta más ez is visszább apadt. A syl-pasha belátta, hogy nem tesz jót, ha a külföldi nagytőke azért nem áramlik be az országba, mert megbízhatatlanok a város által nyújtott szolgáltatások.
Így hát a bankok mögött álló nagykereskedők és pashák irányítják a hiteléletet és a pénzügyi szektort és ebből természetesen nagy adókat fizetnek a syl-pasha kincstárába.

A rabszolga-kereskedelem:
Az egyik legélénkebb és legjobban jövedelmező kereskedelmi ágazat a rabszolga-kereskedelem és igencsak összefonódik bizonyos tekintetben a bankházak tevékenységével. A külhonból származó jogfosztottak szinte semmibe sem kerülnek, mégis kisebb vagyonokért lehet rajtuk túladni, ezért nagyon előnyös üzletnek számít rabszolgákkal kereskedni. Éppen ezért a calim hatalmasságoknak igencsak érdeke mindenfajta háború pártolása és finanszírozása, hisz a háború áldozatai, a leigázott nemzetek és a hadifoglyok könnyűszerrel értékesíthetők rabszolgának idegen vidékeken. Ez rend szerint úgy zajlik, hogy pénzt, fegyvert, felszerelést, támogatást adnak valaki kezébe, aki háborút, harcot, felkelést vív, majd utána azzal hálálja meg a kapott támogatást, hogy rabszolgákat ad cserébe a kölcsönt nyújtónak. Ezek sokszor pashák, vagy bankházak, esetleg nagy vagyonnal rendelkező kereskedők. Sokszor a kölcsönt meg nem fizető után hajtóvadászatot indítanak! Ebből is kitűnik, egy dolog bizonyos… soha ne tartozz egy calimnak!
A rabszolga-kereskedelem Caimportban általános dolog, úgy adják-veszik az embereket, mint más a húst, vagy a tojást. A mentalitás is más ezen a vidéken, ugyanis a rabszolgatartó országokban a rabszolgák csak, mint tárgyak vannak jelen, értékük egy tárgyéval egyenlő, az életének értéke pedig a nullával. Funkciójukban használják őket, így felszolgálónak, takarítónak, ágyasnak, vagy harci játékokon látványosságként egy arénában egy viadalon szolgálják uruk és parancsolójuk, a tulajdonos minden kényét és kedvét.
Calimshanban a gladiátorviadaloknak is nagy hagyománya van, így sokszor nem csak hadifoglyokat, de szörnyeket, misztikus bestiákat is elejtenek és azokat is eladják jó pénzért egy arénának. Ezek felvásárlói inkább Memnon és más városok, Calimportban ilyen jellegű játékokat sokkal ritkábban, évente egyszer és különleges alkalmakkor rendeznek.
A mágikus bestiák beszerzése is hatalmas piacot nyitott ezen a vidéken, ugyanis a varázslók előszeretettel vásárolnak ilyesmit maguknak, de a syl-pasha vadasparkjának ajándékozva is rettentő értékkel bírnak.
Egy átlagos rabszolga értéke kb. 10-100 arany, míg egy harcedzett veterán katona akár 2-3000 aranyat is megérhet. Természetesen a silány áru itt sem ér többet pár aranynál és az igazán különleges tízezrekig is rúghat… Az eddigi rekordösszegért elkelt lény egy khymera volt, melyet egy pasha vett meg és később a syl-pashának ajándékozott. Senki sem tudja mennyit fizetett érte a pasha és azt sem, hogy mivel hálálta meg a szívességet a syl-pasha, de az bizonyos, hogy a khymera a syl-pasha kedvenc állata és furcsa véletlen, hogy akkoriban (az azt megelőző egy évben) pusztult el a vadasparkban az egyetlen ilyen Calimportban lévő példány.
A rabszolgákkal való üzérkedés azért nem teljesen imázserősítő tényező, sok jó vallás tiltakozik is ellene, valamint állandó harcokat vív azért, hogy ellehetetlenítse ezt a piacot, éppen ezért a syl-pasha akaratából egyetlen egy negyedben a Kereskedők Negyedében (Trades Ward) foglalkozhatnak ilyen jellegű cselekedetekkel.
Ez az egyetlen negyed, ahol a kereskedést semmilyen szabály nem korlátozza, vagyis amit ott adsz el, vagy ott veszel az adómentes, minden csakis azon múlik, hogy a két fél hogyan állapodik meg egymással.

A sivatag és a küldetések világa a színfalak mögött:
A hiedelemmel ellentétben a sivatag igenis élő része a Calim Birodalomnak. Rengeteg sivatagi törzs és lény bújik meg a homok jótékony takarásában, valamint százszám érkeznek a kalandozók, hogy felderítsék a területet, ahol majd tízezer éven át háborúk dúltak és mindenfajta lények és fajok próbálták megszilárdítani a hatalmat. Lichek, sárkányok, beholderek, orkok, elfek, dzsinnek… és még sokáig sorolhatnám.
A sivatag és a tágabb értelemben vett agglomeráció (ide tartoznak a Nelanther-szigetek, de még Chult is) mágikus potenciáljának kiaknázása nagyon jó bevételi forrást jelent.
Sok kalandozó-csapat indul Calimportból karavánnal a sivatag kietlen tájaira, hogy elhozzák a hajdan ott élt ork nemzetségfő tárgyait, vagy egy sárkány kincsét, esetleg egy lich könyvét, vagy valami egyéb hatalmas mágikus lény tárgyait. Rend szerint ezek a csapatok eltűnnek a sivatagban, de vannak, akik kincsekkel megrakodva térnek vissza. Minden esetre egy biztos, egy ősi birodalom területén számos olyan hely található, ahol furcsaságokba botlik az ember.
A küldetések közé sorolhatók azok a megbízatások, melyek miatt hajóra kell szállni. A közeli Chult birodalma és az ott élő lények kultúrája adta lehetőségek számos embert tettek már gazdaggá és segítettek felemelkedni. A yuan-ti fészkek kifüstölése után ott talált mágikus tárgyak, vagy egy dinoszaurusz élve elfogása és eladása egy arénának rengeteg pénzt megérhet. Ez is egy külön iparág, melyet a pashák (de még külhoni szerencsevadászok is) megpróbálnak uralmuk alá hajtani. Éppen ezért olyan nagy az érdeklődés a karavánkíséret és a külországba induló csapatok fenntartása iránt, ugyanis nem csak az tud meggazdagodni itt, aki ügyesen üzletel, olcsón vesz és drágán ad el, vagy az aki megöl egy helyit és átveszi a hatalmát erővel, a kard és vér útján, de az is, aki kalózkodással, idegen kultúrák kiszipolyozásával foglalkozik, vagy csak az ilyen vállalkozások számára biztosít emberi, vagy tárgyi erőforrást.
Ebből is látható, hogy mindig elkél a vállalkozó kedvű személyek véget nem érő tömege, hisz munka és küldetések mindig vannak, a város él, a gazdaság napról napra egyre jobban fejlődik, a gazdagság pedig mind nagyobb métereket ölt.
A pashák emberei és összekötői egész iparágat építettek arra, hogy fegyverforgatókat és varázshasználókat fogadjanak fel és szervezzék őket csapatokba, hogy elintézzék a pasha által adott utasításokat és az ügyes bajos dolgokat.
Természetesen a megbízottak ritkán tudják, hogy valójában kinek is dolgoznak, a pashák jobban féltik a jó hírüket és reputációjukat annál, semmint hogy egy balul elsült akció miatt tűnjenek el ők is a süllyesztőben. Aki viszont elég ideje él itt, az pontosan tudja, hogy itt hierarchikus minden, nem csak a mindennapi életben van fölötted uralkodó szintek sokasága, hanem egy küldetés alkalmával is a megbízódnak megbízója van és annak is akad egy megbízója… Így biztosítják be a hatalmasságok magukat az ellen, hogy egy árnyékháborús akcióban kiderülhessen, hogy ki rendelte el azt a bizonyos torokmetszést, vagy raktár-kirablást.
Ezeket az üzleteket támogató iparágak is elég szépen fejlődnek, így a teve-tenyésztés és a hajóépítés. De ide tartozik a fegyver- és vért-kovács munkája, a komponenseket áruló szatócsok boltjai, vagy a vadállatokat szállító idomárok és druidák szükségessége, de a rabszolgákat felügyelő hajcsárok is.
Látható, hogy mindenki, aki ért valamihez, vagy hivatást választott magának, könnyen talál munkát és megélhetést ebben a városban. Ha semmi máshoz nem értesz, egy céh akkor magába olvaszt pusztán azért, hogy inkább hozzá tartozz, mintsem valamelyik riválisához és az információt (amit az utcán szedsz össze) nekik szállítsd le (persze rezekért), ne pedig másnak… Komoly harc dúl nap, mint nap a hatalomért törtetők között és minden eszközt megragadnak, ami csak kínálkozik, hogy többek és jobbak legyenek társaiknál, legyen ez az utca uralása, az emberek alkalmazása, a piaci részesedések megszerzése, a kapcsolatok kialakítása, vagy az információk megszerzése. Minél több mindent birtokolsz, annál magasabbra jutsz és annál hatalmasabb leszel.
Ennek a mindennapi harcnak nagyon szerves, sőt lényegi részét képezi az a sok kalandozó, akik kincsek után sóvárogva érkeznek a városba és csak arra várnak, hogy valaki felbérelje őket és fizessen nekik. Hogy egy sivatagban feltérképezett ősi romtemplom, vagy hajóval megközelíthető Chult közeli sziget kifosztása a cél, azt mindegy. A kalandozónak kell a kihívás és a kincs, a pashának, vagy megbízónak (nevezzük akárhogy is) pedig szintén kell a kincs, de leginkább az, hogy ő szerezze meg és ne pedig más!
Így nem ritka, hogy egy küldetést akár több különböző csapat is megpróbál végrehajtani, mert az információt több mindenkinek eladták… Ez csalja veszélyes vizekre igazán az ellenségeinket, ugyanis ebből sokszor kisebb-nagyobb belháborúk szoktak kerekedni. Persze csak titokban, hisz a syl-pasha városában ilyesmit elkövetni nyíltan nem szabad, aki ilyet merészel tenni, az az életével fizet. Erre apellálnak sokszor a vetélytársak is…
Hisz sok mindenben szemet hunynak és sok szabályt át lehet hágni ügyesen elhelyezett kenőpénzekkel és ajándékokkal, de aki az utca látszatbékéje ellen tesz és fegyveres erővel lép fel és ezzel fenyegeti a syl-pasha által hozott törvényes rendet, ágál a hatalom ellen, azt könyörtelenül szilánkokra robbantják a syl-pasha harcimágusai nulla perc alatt.

A syl-pasha törvényei és a rendfenntartó hatalom:
Az adókról, vámokról és engedélyekről azt hiszem már beszéltünk eleget. A syl-pasha mindenből pénzt vár és ez a sarcolás kiterjed mindenre, ami a birodalmat érinti, a kereskedelemre, hajózásra, iparűzési engedélyekre, egy kapun való átlépésre, a hajó dokkolására a kikötőben, egy rabszolga eladására, vagy egy fegyver megvételére.
Éppúgy adó sújtja a bankokat és kereskedőházakat is, valamint a pashák is fizetnek a kincstárba hozzájárulást.
Mindebből áll össze az az elképzelhetetlen vagyon, ami fölött a syl-pasha rendelkezik.
Ez a vagyon egyesek szerint több száz millió arany értéknek megfelelő kincs és ebbe nem tartoznak bele az ingatlanok.
Ebből is látszik, hogy a syl-pasha a világ egyik leghatalmasabb embere.
Nem is lehet más olyan valaki, akinek a világon a legtöbb pénze, legnagyobb hadserege és legnagyobb kereskedelmet bonyolító városa van.
Egy ilyen hatalmas város belpolitikáját nagyon ügyesen lehet csak jól irányítani és a syl-pasha éppen ezért páratlan politikus és diplomata. Egyik kezével ad, a másikkal elvesz. Fenn tartja rendet, de csak annyira, amennyire muszáj, hogy minden működhessen. Nem haragít magára senkit, de mégis félelmetes és ellentmondást nem tűrő uralkodó, aki érvényesíti a hatalmát.
Tudja mikor melyik tárgyalási eszközt használja, kivel hogyan bánjon és melyik ügyben melyik a legjobb döntés.
Ezt tükrözi a törvényalkotás is. Amíg a város épsége töretlen és a pénz áramlik a kincstárba, addig mindenki úgy él benne ahogy akar, de onnantól, hogy valaki veszélyezteti az általa elképzelt rendet, könyörtelen eszközökhöz nyúl. Volt már olyan Ház, aki azért tűnt el valamelyik kanálisban és gyújtották fel az összes raktárát és hajóit, mert nyílt vérengzésekkel próbáltak hatalmat szerezni az utcákon és ezzel fenyegették a törékeny egyensúlyt.
Erre az egyensúlyra pedig a syl-pasha gondosan ügyel.
A syl-pashának több száz fős testőrsége, palotaőrsége, harcimágusai és az ügyes bajos dolgokat elrendező orgyilkosai vannak. Ezen felül egy több tízezres hadsereg parancsnoka és a városőrség első számú vezetője is egyszemélyben.
A syl-pashát szolgálni komoly szabályok betartását jelenti. A parancsmegtagadást, dezertálást felségárulásnak tekintik és azonnali halálbüntetéssel jutalmazzák, amit rend szerint a harcimágusok és egyéb elit egységek (mint a syl-pasha orgyilkosai) végeznek el.
Ebben a világban bárki lehetsz, bár mindenki megpróbál majd ellehetetleníteni és kitúrni a húsosfazék mellől, de ha a morális kérdések nagyon nem aggasztanak, az eszed vág, mint a borotva, a figyelmed sose lankad, mint egy ragadozónak és amíg az íratlan szabályokat betartod, képes leszel rendületlenül menetelni előre és felfelé… fel a csúcsra.

Zeus

  • Vendég
Calimport helyszínleírás
« Válasz #2 Dátum: 2016. Május 02. 17:19:17 »

Calimporti negyedek és a nagyobb házak

Palota negyed (Palace Ward) - szultánja Tomuk yn Jhiavor el Kahmir
- Pesarkhal Ház
- al-Hijra Ház
- al-Kahmir Ház
- al-Falqam Ház

Pompa negyed (Grand Ward) - szultánja Perat el Zastar
- Basadoni Ház
- al-Amir Ház
- al-Aziz Ház
- al-Zastar Ház

Ékszer negyed (Jewel Ward) - szultánja Janar yn Janar el Vyrsatyr
- al-Qahira Ház
- al-Tybar Ház
- al-Waron Ház
- Khatrev Ház
- V’zier Ház
- Mullak Ház

Bazár negyed (Khanduq Ward) - szultánja Daud yn Daud el Vehmet
- al-Saddiq Ház
- al-Maryll Ház
- Beza Ház
- al-Khanduq Ház
- el-Vehmet Ház

Smaragd negyed (Emerald Ward) - szultánja Nasim yn Nasim el Pesarkhal
- al-Hamed Ház
- ar-Rimer Ház
- Vyrsatyr Ház

Kereskedő negyed (Trades Ward) - szultánja Faruk yn Ralan el Pesarkhal
- Pirah Ház
- Billashar Ház
- al-Anta Ház
- al-Hiis Ház
- el-Effyd Ház
- al-Ranq Ház
- al-Ziani Ház

Varázsló negyed (Wizard Ward) - szultánja Eli yn Adnan el Beza
- al-Fatah Ház
- al-Ghazi Ház
- al-Najja Ház
- el-Etarad Ház
- al-Tarshaj Ház

Templom (Hit) negyed (Faith Ward) - szultánja Uarel yn Petal el Waukeen
- al-Hafiz Ház
- al-Tashlem Ház
- al-Fulus Ház
- Quart Hadath Ház
- al-Bakkal Ház
- ad-Dhaal Ház

Flotta negyed (Hadikikötő) (Armada Ward) - szultánja Fahd yn Ralan el Pesarkhal
- al-Tavhir Ház
- Makista Ház

Készítők negyede / Kézműves negyed (Maker's Ward) - szultánja Zelmazzar el Fiqra
- Bayur Ház
- Barras Ház
- al-Mashil Ház
- ad-Dasanm Ház
- al-Warl Ház

Kalapács/Kovács negyed (Hammer Ward) - szultánja Harel yn Rafam el Qardeen
- Bahadur Ház
- al-Qardeen Ház
- al-Fiqra Ház
- ar-Rahman Ház

Hivatalnokok/Írnokok negyede, vagy Penna/Tollnok negyed (Quill Ward) - szultánja Abbas yn Akkabar el Quaahl
- Damur Ház
- al-Mansur Ház
- al-Quaahl Ház
- al-H’raad Ház

Karaván negyed (Caravan Ward) - szultánja Kemar yn Kadadf el Dasanm
- al-Markhalan Ház
- ad-Daar Ház
- al-Qwark Ház
- al-Balmaan Ház
- al-Beduun Ház
- al-Marq Ház
- al-Torn Ház
- al-Maaldi Ház
- al-Pernesh Ház

Dokk negyed (Dock Ward) - szultánja Batras yn Faruk el Tuladim
- al-Surrath Ház
- el-Tuladim Ház
- al-Quardeen Ház
- al-Arbia Ház

Horog negyed ("Alvilág") (Hook Ward) - szultánja Tahyr yn Ralan el Pesarkhal
- al-Alamin Ház
- Ostiir Ház
- Taeur Ház

Kripta/Temető negyed, vagy Nekropolisz (Crypt Ward) - szultánja Muham yn Nasim el Pesarkhal
- al-Rastif Ház

Nyomornegyed, vagy Bilincsek negyede (Shackles Ward) - szultánja Harun yn Ralan el Pesarkhal
- Allahyr Ház
- al-Qulam Ház
- al-Bashar Ház

Természetesen vannak kisebb házak is és azokból van a több.

A házak/klánok méretük (potenciáljuk és erejük) szerint hat kategóriába sorolhatók, a fentiek a jelentősebbek.

Zeus

  • Vendég
Calimport helyszínleírás
« Válasz #3 Dátum: 2016. Május 02. 17:35:23 »