Szerző Téma: Karakteralkotás  (Megtekintve 625 alkalommal)

Zeus

  • Vendég
Karakteralkotás
« Dátum: 2016. Április 30. 13:20:06 »

Karakteralkotás:

1) Dnd 3.5 Forgotten Realms, ezen belül Faerünön zajlik a kaland, méghozzá Calimportban!
Kaszt és faj megkötés a 3.0-ás szabályok alapján, valamint választhatók az njk kasztok is.
Presztízs kasztokból a 3.0-ás „füzetek” az irányadók, ezek 3.5-ös (Complete) változatai játszanak!
3.5-ös új alapkasztok és minden további (Complete) pr. kaszt külön megbeszélés tárgyát képezi!


2) Tapasztalati bázis: (ebből gazdálkodsz)
66.001 xp
Ebből kell megvenned a szintjeidet és a fajodat is.
Ha fajnehezített lénnyel akarsz játszani, akkor értelem szerűen ezt bele kell számolni!
Természetesen a karakter induló aranya a kalandmesterek könyvében írottakhoz van meghatározva és az az irányadó, tehát egy 12. szintű karakter 88.000 arannyal indul. (Erre jön rá a Vagyon feat szorzója, ha van.)
Ezen a Faerünön a tárgyak árai exponenciálisan nőnek, így egy 9. szintű tekercs ára 5x-öse a könyvben írottaknak, egy intelligens ereklye pedig akár 10x-ese is lehet! (Kérem egyeztetni ezeket vásárlás előtt, ugyanis az árak merőben eltérőek lehetnek! Köszönöm!)
Később a játékban az árak inflálva fognak megjelenni. Ez ne okozzon senkinek meglepetést!


3) Tulajdonságok:
32 elosztható pont, minden érték alapból 8-asról indul.
  9 |  1
10 |  2
11 |  3
12 |  4
13 |  5
14 |  6
15 |  8   
16 | 10   
17 | 13     
18 | 16
19 | 20
20 | 24
A tulajdonságok maximális induló (1. szinten) értéke 20 lehet.
Ehhez jön hozzá a 4., 8. és 12. szinten kapott tulajdonság pont…
…valamint mindenféle mágikus tárgy (ha van).
A négy szintenként kapott tulajdonságpont becserélhető featre.


4) Képzettségek:
Többkasztú karakternél automatikusan megkapod, hogy bármelyik szintlépésnél bármelyik kasztod képességeit növelheted, mintha elsődleges lenne.

Nyelvismeretek: alapból megkapod a szülőfölded nyelvét (ez pl. Calimportban az alzhedo) + a felszíni közös (bizonyos esetekben a mélységi közös) nyelvet + intelligencia-módosítónyi db választott nyelvet (szabály szerint) + kasztból, vagy fajból adódó nyelv (tehát a druidának nem kell fizetnie a druidák nyelvéért, ingyen megkapja és a drowk is megkapják a mélységi közös mellé a drow jelnyelvet, ha előtörténet indokolja, hogy azt elsajátította az illető).
Ezen felül minden újonnan tanult, ismertnek számító faerűni nyelv 2 kp-ba kerül, tábornyelvek 3 kp-ba, ősi nyelvek, kivételes helyekhez kötött nyelvek (pl. síknyelvek és titkos területi nyelvek mint a mélységi közös) 4 kp-ba! Ezeket, ha beszélni akarod előtörténetben meg kell indokolni! Ezalól kivétel a bárd kaszt és az, aki felveszi a Nyelvész featet, nekik 1 kp minden újonnan tanult nyelv, indokolni viszont nekik is kötelező!
Draconic (sárkánynyelv) varázslónak, mágusnak ajándék, mindenki másnak titkos nyelv!
Titkos nyelvnek számít, tehát nem engedélyezett: a druidák nyelve (kivéve druidáknak), a drow jelbeszéd (kivéve drowknak), az éjszaka nyelve (kivéve Shar papoknak) és minden olyan nyelv, amit nincs esélyed megtanulni, hacsak ne tartozol az adott szervezethez, fajhoz, vagy kaszthoz!
Mivel a varázsló és a mágus ajándékba kapja a draconic nyelvet, így a kalandor kaszttal rendelkezők megkapják a calim tolvajnyelvet, ami egy főleg utcán használatos "alvilági" szubkultúrához kapcsolódó nyelv, melyben vannak beszéd-elemek, hangi elemek és kézjelek is. Ez a nyelv tábornyelvnek számít és csak olyan veheti fel, aki az adott szubkultúrához tartozik (vagy tartozott valaha) huzamosabb ideig (hogy legyen ideje ezt elsajátítani). A
Minden más játékos akinek nincs a fenti három kasztból valamilyen, szabadon választhat egy darab normál, jelenleg is élő faerüni nyelvet ingyen (indoklás nélkül). Indokolt esetben ez lehet ősi-, holt- vagy tábornyelv is.
Erre nem kell külön pontot költeni.
Aki megtanult egy adott nyelvet, azt jól, folyékonyan beszéli és írja is.
Nálam nincsenek külön dialektusok, illetve a létező dialektusok (pl. a sivatagjárók, sivatagi nomád népek nyelve) tábornyelvnek számítanak.

Engedélyezett továbbá 1 db olyan képzettség felvétele is, ami alapból tiltottnak számít, de pontonként 4 képzettségpontba kerül a fejlesztése és előtörténetben indokolni kell!


5) Featek:
Az alap dolgokon felül featek vásárolhatók xp-ből is, vagy megválthatók hátrányból.
1 normál (könyvben megtalálható) feat = 2000 xp, vagy 5 pontnyi hátrány (lásd alább a hátrányoknál),
1 háttér = 3000 xp, vagy 8 pontnyi hátrány.
A hátterek az alábbiak: Vagyon, Információszerzés, Státusz, Kapcsolatok, Testőrség, Bajtárs, Követők, Hírnév, Szervezet és a Szívességek. (lásd a részletes leírást alább!)
Látható, hogy tapasztalat (és ezzel a szintek) feláldozásával lehet képzettebb az ember, esetleg nagyobb vagyonra, vagy hatalomra lehet szert tenni.
Az alábbi hátterek egymásra épülő rendszert alkotnak, tehát pl. valamiből megszerezni az 5. szintet, annyit tesz, mint ugyanazt a featet felvenni 5-ös szinten.
Minden karakter a végleges szintjeinek megfelelően 1 + két szintenként 1 (lefelé kerekítve) hátteret kap, amiket csak háttérre költhet (tehát 12. szinten 6 háttér jár!). Ezen felül persze tapasztalati szint feláldozásával, az xp-ket beváltva újabb háttereket (vagy épp feateket) lehet vásárolni.
Ezenkívül fontos lehet még a helyismeret, de azt képzettségként kell felvenni és költeni rá!
Tehát először kidolgozod a karakteredet és amikor megvan, hogy hanyadik szintű, akkor határozod meg a hátterek számát!
Featek helyett lehet hátteret is választani, valamint később szerzett featek helyett is lehet háttérre költeni és tapasztalat feláldozásával (xp konvertálása featekké) is lehet ezeket a háttereket növelni később.
Háttereket normál (tehát a könyvekben meghatározott) featekre váltani tilos!
Még azt is engedem, hogy az alap (első szinten) szinten kapott bármilyen feat cserélhető legyen! Pl. ha nem kell a famulus idézése, vagy a tekercsírás, vehetsz fel helyette mást.


A hátterek a következők:

a) Vagyon
1-es szint: +10% plusz az induló aranyhoz képest
2-es szint: +25%
3-as szint: +40% (tetemes vagyon)
4-es szint: +75% és minden szintlépéskor bónusz 5% arany (pénzed már bankokban, hosszútávú kölcsönökben, befektetésekben és vagyontárgyakban is van)
5-es szint: Dupla induló pénz és minden szintlépéskor bónusz 10% arany
6-os szint: Tripla és 15%
7-es szint: Négyszeres és 25%
Nemes/arisztokrata kasztúak +1 pontot kapnak erre!


b) Információ-szerzés
0-s szint: Semmiről nincs tudomásod, mindent utoljára tudsz meg, amikor más késő. Süket a füled a hírekre, vagy direkt kerülnek el, vagy egyszerűen nem tudod mi a hír és mi a pletyka, senki nem megy hozzád információt eladni, nem is bíznak benned, de ha te vennél, akkor sem látnának szívesen, sőt a legdurvább esetben átvágnák a torkod pusztán kedvtelésből, hisz aki semmit nem tud, az semmit nem ér.
1-es szint: Néha-néha megtudsz valamit, de maximum ezüstöket érhet az információ, ha igaz egyáltalán és nem csak egy pletyka, vagy legenda.
A nagy dolgokból kimaradsz, nem vagy igazi játékos és nem is tudod igazán melyik részlet hova való – nem látod a teljes képet, de még egy részletét sem.
Jogosult vagy információszerzés-próba dobásra az adott hírt illetően, mintha te is képzett lennél.
Ha már rendelkezel a képességgel (skill), akkor +1-t kapsz a próbákhoz.
2-es szint: Alacsonyszintű információforrásaid vannak, kis dolgokat tudhatsz.
Információszerzés-próba dobásodhoz +1 járul.
Szabadon feltehető kérdések, naponta (egy játékban eltelt nap) 1 db jelentéktelen C kategóriás kérdés a KM-hez.
3-as szint: Egyszerű szint. Közepes források, kisebb intrikákról, alacsony szintű konspirációkról tudhatsz... Néha elcsípsz egy-egy fontos infót.
Információszerzés-próba dobásodhoz további +1-t, összesen +2 járul.
Szabadon feltehető kérdések, naponta 2 db jelentéktelen C kategóriás kérdés a KM-hez.
4-es szint: Étékes tudással bírsz, lehet embered belső körökben. Információs gócpont. Sok infót kapsz, sokat el is adsz, kiskereskedő vagy!
Információszerzés-próba dobásodhoz további +1-t, összesen +3 járul.
Szabadon feltehető kérdések, naponta 4 db jelentéktelen C kategóriás kérdés, vagy 1 db közepes, B kategóriás kérdés.
5-ös szint: Profi információkufár. Vannak, akik hivatásból dolgoznak neked és infókat szereznek, ezen a szinten már a legtöbb helyen van embered és meg tudod különböztetni a fontos információt az ocsútól, amit tudni szeretnél, kiderítik neked, igazi nagykereskedő vagy!
Információszerzés-próba dobásodhoz további +1-t, összesen +4 járul.
Szabadon feltehető kérdések, naponta 8 db jelentéktelen C kategóriás kérdés, vagy 2 db közepes, B kategóriás kérdés a KM-hez. (ez a szint csak a játékban elérhető!)
6-os szint: A manipulációk mestere. Sokan dolgoznak neked, mindenről tudsz, ami nem titkos, vagy nem 2 ember között hangzott el egy mágiától levédett, zárt szobában, sok konspiráció hozzád köthető.
Információszerzés-próba dobásodhoz további +1-t, összesen +5 járul.
Szabadon feltehető kérdések, naponta 12 db jelentéktelen C kategóriás kérdés, vagy 3 db közepes, B kategóriás kérdés a KM-hez. (ez a szint csak a játékban elérhető!)
7-es szint: Igazi intrikus. Te nemcsak a városbeli összefüggéseket látod át és irányítod, de más városokra, egész régiókra vonatkozó tudással rendelkezel; amiről nem tudsz, az nem létezik, démonokkal vitázol unalmas hétköznapokon, igazi orákulum vagy, több kémhálózatot irányítasz a városban és a birodalomban egyaránt, inkább információkat adsz el, mint veszel.
Ez a tevékenység meghatározza az egész életedet, javarészt csak ezzel foglalkozol.
Ezen a szinten már elvárható, hogy a karakter magas szintű legyen, nagy hatalmi bázissal és sok szövetségessel!
Információszerzés-próba dobásodhoz további +1-t, összesen +6 járul.
Szabadon feltehető kérdések, naponta 20 db jelentéktelen C kategóriás kérdés, vagy 5 db közepes, B kategóriás kérdés, vagy 1 db valóban komoly, A kategóriás, életmentő kérdés, vagy tipp (pl. ha valaki az életedre törne időben megtudod, illetve, ha valakit megölnének megmenthetnéd az életét (ha akarod).
Ezt a szintet komoly szívességek, hasznosság és státusz árán lehet csak megszerezni és csak a játékban és az sem baj, ha nincsen túl sok ellenséged! Ezen a szinten már elvárható, hogy a karakter magas szintű legyen, nagy hatalmi bázissal és sok szövetségessel!
(A kérdések/tippek kategóriáit az információ értéke alapján a KM sorolja be az adott kérdésnél/tippnél.)
Kalandor és bárd kasztúak +1-et kapnak erre!


c) Státusz (politikai befolyás)
1-es szint: helyi kishatalom vagy, egy kisebb városka fontosabb személye
politikai ügyekben diplomácia-próbáidhoz +1 járul
2-es szint: helyi közepes hatalom, egy közepes város fontos személye
politikai ügyekben diplomácia-próbáidhoz +2 járul
3-as szint: helyi hatalmasság, egy nagyváros fontos személye, vagy egy kisváros ura
politikai ügyekben diplomácia-próbáidhoz +3 járul
4-es szint: egy város ura, vagy egy birodalmi szintű tanácsos, fontos személy az udvarban, akár valami magasabb rangú klántag, katona, magiszter vagy pap
politikai ügyekben diplomácia-próbáidhoz +4 járul
5-ös szint: birodalmi szinten meghatározó szereplő, valamilyen állami vagy vallási vezető
politikai ügyekben diplomácia-próbáidhoz +6 járul
6-os szint: egy birodalom ura, vagy szürke eminenciása, esetleg csak egy nagyon fontos személy, egy legendás hős vagy, ha a fülekbe suttogsz sokszor az történik, amit te akarsz
politikai ügyekben diplomácia-próbáidhoz +6 járul
Nemes/arisztokrata kasztúak +1 pontot kapnak erre!


d) Kapcsolatok, segítők (helyi ismeretség, területhez kell felvenni)
1-es szint: egy helyi kapcsolat, hatalma maximum a tiédével lehet egyenlő, egy szívesség (eléréséhez elég hozzá pár nap vagy hét)
2-es szint: pár helyi kapcsolat, esetleg egy külhoni, az egyik lehet nagyobb hatalmú, újabb szívesség, összesen két szívesség
(elég hozzá pár hét vagy hónap)
3-as szint: sok helyi kapcsolat, esetleg pár külhoni, ezek között vannak befolyásosabbak is, újabb szívesség, összesen három szívesség
(több hónap vagy egy év)
4-es szint: épülő kapcsolati haló, sok embert ismersz, köztük külhoniakat is, szinte minden kasztból és osztályból, újabb két szívesség, összesen öt szívesség
(pár év, életedben meghatározó szerepet tölt be ez a terület)
5-ös szint: kiterjedt háló, rengeteg embert ismersz, életed felét azzal töltötted, hogy megbeszélésről egyeztetésre onnan meg találkozóra és bálokra siettél, újabb két szívesség, összesen hét szívesség
(5+ év, életed jelentős részét töltötted itt)
6-os szint: nem csak a te életed szól a szociális hálókról, de egész apparátust működtetsz, hogy mindenhova elérjen a kezed, bármit el tudsz intézni, újabb három szívesség, összesen tíz szívesség
(10+ év, egész életedben itt éltél és tevékenykedtél, hírneved is ide köt)
A szívességet úgy kell kezelni, mintha egy személy a lekötelezetted lenne. Ésszerű határok között bármit kérj tőle, úgy fogja teljesíteni, mintha a szövetségesed lenne. Ezek az emberek sokszor egyszerű közemberek, nem áll minden a módjukban!
Minden 5 pontnyi felvett helyismeretért jár 1 pont egy adott területhez!
Ez az érték minél magasabb a hírnév annál koncentráltabb erre a területre!


e/1) Testőrség (vagy korábbi kalandozó társak, akik most szövetségesként jelen vannak)
1-es szint: pár melléd szegődött harcos (összesen 6 HD, alacsony szintűek)
2-es szint: kisebb kompánia, harcosok, kalandorok (10 HD, alacsony szintűek)
3-as szint: közepes méretű csapat, esetleg egy kisebb hatalmú varázshasználó (15 HD, alacsony szintűek, maximum egy 5. szintű)
4-es szint: erős testőrség, vagy nagyobb/komolyabb csapat, max. egy varázshasználó (22 HD, alacsony szintűek, vagy egy kisebb, közepes szintű csapat)
5-ös szint: elit testőrség, vagy kisebb sereg* (30 HD, min. 3 fő, ezt már indokolni kell)
6-os szint: királyi testőrség, vagy közepes sereg* (42 HD, lehetnek benne misztikus lények, előtörténetben komolyan kérem kifejteni)
7-es szint: legendás testőrség, vagy nagyobb sereg* (58 HD, bármi lehet benne, akár egy sárkány is, de masszív indoklást kérek)
*A seregekben lehet bármilyen kaszt, viszont egyik követőd sem lehet magasabb szintű, mint te magad vagy!
Hadvezetés feattel rendelkezők +1 pontot kapnak erre. (csak az egyikre érvényes!)
Bajtárs/követő feattel rendelkezők +1 pontot kapnak erre. (csak az egyikre érvényes!)
Nemes/arisztokrata kasztúak +1 pontot kapnak erre.


e/2) Bajtárs / Követő
A követők amolyan már bejáratott, veterán harcosok, a hadnagyaid, komolyabb csatlósok (3-4-5 lvl). A bajtárs egy nálad alacsonyabb szintű, de veled majdnem egyenrangú, hatalmában veled lehet hogy közel azonos szinten lévő, hűséges szövetséges, akinek fontosabb vagy, mint a szervezet, vagy a saját céljai (min. 6 lvl).
2-es szint: egy követő
4-es szint: két követő
6-os szint: három követő, vagy egy bajtárs
9-es szint: öt követő, vagy két bajtárs
Hadvezetés feattel rendelkezők +1 pontot kapnak erre. (csak az egyikre érvényes!)
Testőrség feattel rendelkezők +1 pontot kapnak erre. (csak az egyikre érvényes!)


f) Hírnév (tevékenységedhez kötődően)
1-es szint: lokálisan, egy nagyobb város adott kerületében, vagy egy kisebb városban ismert személyiség vagy, pl. ibn Tu Fay al-Kindi, Calimport, Kereskedő negyedének egyik közepes hatalmú pashája,
2-es szint: az adott kisváros leghíresebb embere vagy egy nagyobb város több kerületének híres embere, hírneved ezen határokon is túlnyúlik, pl. Knellict, a vaasai Orgyilkosok Citadellájának korábbi vezetője,
3-as szint: akár egy nagyobb város, vagy egy kisebb birodalom egyik leghíresebb embere, pl. Lord Dhelt, Elturel város ura, Gareth Dragonsbane, Damara királya, Ralan el Pesarkhal syl-pasha
4-es szint: egy bizonyos területen szinte mindenki hallott rólad, birodalmi hírnév, onnan távolodva egyre kevésbé, a hősökkel egy lapon emlegetnek, pl. Artemis Entreri, Feketebotos Khelben, vagy Lady Ezüsthold Alustriel, (csak játékban érhető el!)
5-es szint: világhírű személyiség, általában birodalmak vezetői, történelmi személyek, nagyobb hősök, vagy epic kalandozók, pl. Drizzt Do’Urden, vagy Elminster. (csak játékban érhető el!)
Hírneved lehet világi, vagy alvilági körökben elterjedt is, sötét vallásokban, orgyilkos szervezetek között, tolvajcéhekben, nem feltétlenül szükséges világi hírnév.
Bárd kasztúak +1 pontot kapnak erre!


g) Szervezeti tagság, hatalom (és hírnév)
1-es szint: kezdő, újfiú, szinte még kívülálló, ismernek már páran, de nem régóta vagy a szervezet tagja, a bizalom feléd még nagyon törékeny, vagy mert új vagy, és/vagy mert nem tettél le még semmit az asztalra, ismertséged alacsony, de egyszer még talán előnyödre is válhat (ki tudja hol vannak szövetséges ügynökök, akik ha felismernek, talán segítenek neked)
2-es szint: aki már bizonyított, híres/hírhedt vagy egy tettedről, a szervezeten belül ismernek téged, főleg az adott helyen/városban, aki ismer, az tudja, hogy velük vagy, így esély van rá, hogy segítsenek neked, esetleg van már társad is
3-as szint: beavatott, megbíznak benned, több tettednek is híre ment, veterán vagy, sokan szövetségesként kezelnek, neved van
(+1 szintnyi Szívesség!)
4-es szint: hadnagy, legenda vagy, mindenki hallott rólad, híred megelőz, a tetteidet mindenki ismeri, jó a híred, és csak jó hírek kapnak rólad szárnyra, az társak szeretnek veled „egy hajóban evezni”, páran követnek is, kisebb hatalom vagy (lehet akár egy kis számú saját csapatod, szervezeted is, pár ember)
(+1 szintnyi Státusz!)
5-ös szint: parancsnok, senki nem kérdőjelez meg, mindenki elfogadja a szavaidat és tetteidet, a szervezet egésze ismer egész Faerünön (ez a szint csak a játékban elérhető!)
(+1 szintnyi Szívesség, összesen +2!)
6-os szint: tábornok, olyan híres vagy, hogy ha az ellenség meghallja a neved, rettegve menekül, híred messze megelőz és a szervezeten belüli hatalmad megkérdőjelezhetetlen, mindenki ’kedvel’ és támogat, aki utál, az fél tőled, mert misztikusan sikeres vagy (ez a szint is csak a játékban elérhető!)
(+1 szintnyi Státusz, összesen +2!)
7-es szint: csúcsvezető, hatalmad/hírneved nem csak hogy masszív és megingathatatlan, de még az idők próbáját is kiállta, valamit nagyon jól csinálsz, miattad állnak be a szervezetbe tömegesen az emberek, a többi vezető pedig ezt nagyon értékeli. (ez a szint is csak a játékban elérhető!)
(+1 szintnyi Szívesség, összesen +3!)
8-as szint: király, császár, ez nagyon nagy szervezet egyedüli vezetője vagy, te vagy maga a szervezet, te alapítottad, a kezdetektől fogva irányítod és gyarapítod és mostanra már behálózza egész Faerünt.
(+1 szintnyi Státusz, összesen +3!)



h) Szívességek: (szervezeti tagsághoz kötött!)
1 - egy kisebb szívesség a szervezet egy azonos hatalmú tagjától
2 - egy kisebb szívesség a szervezet egy magasabb hatalmú tagjától
2 - két kisebb szívesség a szervezet azonos hatalmú tagjától
2 - egy közepes szívesség egy azonos hatalmú tagtól
3 - egy kisebb szívesség a szervezet egy sokkal magasabb hatalmú tagjától
3 - egy közepes szívesség egy magasabb hatalmú tagtól
3 - két kisebb szívesség magasabb hatalmú tagoktól
3 - egy nagy szívesség egy azonos hatalmú tagtól
3 - két közepes szívesség azonos hatalmú tagoktól
3 - négy kisebb szívesség azonos hatalmú tagoktól
4 - egy közepes szívesség a szervezet egy sokkal magasabb hatalmú tagjától
4 - két kisebb szívesség a szervezet valamely sokkal magasabb hatalmú tagjától
4 - egy nagy szívesség egy magasabb hatalmú tagtól
4 - két közepes szívesség magasabb hatalmú tagoktól
4 - négy kisebb szívesség magasabb hatalmú tagoktól
4 – két nagy szívesség azonos hatalmú tagoktól
4 – négy közepes szívesség azonos hatalmú tagoktól
4 – nyolc kisebb szívesség azonos hatalmú tagoktól
5 - egy nagy szívesség a szervezet egy sokkal magasabb hatalmú tagjától
5 – két közepes szívesség a szervezet valamely sokkal magasabb hatalmú tagjától
5 – négy kisebb szívesség a szervezet valamely sokkal magasabb hatalmú tagjától
5 - két nagy szívesség magasabb hatalmú tagoktól
5 - négy közepes szívesség magasabb hatalmú tagoktól
5 – nyolc kicsi szívesség magasabb hatalmú tagoktól
5 – négy nagy szívesség azonos hatalmú tagoktól
5 – nyolc közepes szívesség azonos hatalmú tagoktól
5 – tizenhat kisebb szívesség azonos hatalmú tagoktól
Ez az extra feat többször is felvehető!
Ezek a szívesség a szervezeted tagjaihoz kötődnek, akik hasonlóan képzettek és profik mint te, tehát nem közemberek, hanem veterán harcosok, varázslók akik közös célért harcolnak veled.


Engedélyezett továbbá 1 db olyan feat felvétele is, ami alapból tiltottnak számít, de ez 3 featbe kerül és előtörténetben indokolni kell!
« Utoljára szerkesztve: 2016. Május 14. 17:00:58 írta Zeus »

Zeus

  • Vendég
Karakteralkotás
« Válasz #1 Dátum: 2016. Április 30. 13:23:20 »

5) Hátrányok:
Mivel eddig előnyökről volt szó, illetve pozitív hozadékú hátterekről, itt most lehetőség van hátrányokat is választani, vagy akár kitalálni.
Ezek a hátrányok plusz karakteralkotási pontot érnek. Nem kötelező, de aki szeretné színesíteni a karakterét ilyesmivel, annak lehetősége van rá.
Álljon itt egy pár példa:

-   Külhoni (1)
-   Kívülálló (2) - nem csak külhoni vagy de a beilleszkedéssel is problémáig akadnak, vagy mert te nem szereted a várost, vagy mert téged nem szeretnek itt
-   Bajos múlt (3) - mégha csak a beilleszkedés lenne a gond, de a múltad magában hordoz valamit, ami miatt különösen nehéz az életed itt (pl. rabszolga voltál, szökött rabszolga vagy)
-   Jövevény (5) - most jöttél, semmid és senkid nincs itt, nem ismernek és nem ismersz senkit sem
-   Célpont (4-7) - Ellenséges hadúr
-   Kapuk bezárva (5-10) - Ellenséges város, birodalom
-   Űzött vad (3-8) - Ellenséges szervezet
-   Pletykás (1) – nagy dumás hírében állsz, részegnek sem kell lenned, hogy mindent kifecsegj akár vadidegeneknek is (nem osztanak meg veled semmit)
-   Mágia-ellenesség (2) - Varázstárgy-ellenes vagy, irtózol a mágia mindennemű jelenlététől
-   Szegénységi fogadalom (1) - Megveted a világi hívságokat, egyszerű ruhákban jársz, nem szeretsz fogadókban aludni és nem eszel/iszol drága ételt, stb.
-   Pincsikutya (1) – Mindig valakit követsz, utálsz felelősséget vállalni, nem vagy vezető típus, sem pedig kezdeményező, újító
-   Forradalmár (1) – Mindig lázadsz a rendszer ellen és a mostani vezetésben is találsz kivetni valót, tudják rólad, hogy veszélyes vagy a törékeny rendre
-   Tájékozódási problémák (1) – Egyszerűen képtelen vagy megjegyezni hosszabb útvonalakat segítség nélkül; elsőre esélyed nincs visszatalálni oda, ahonnan indultál, ha még nem jártál ott soha
-   Kóros szerencsejátékos (2) – mindig minden pénzed eljátszod, állandó tartozásaid vannak, sok a hiteleződ, akiknek nem tudsz fizetni és valószínűleg a haragosaid is
-   Homoszexuális (2)
-   Ideggyenge/Bolond/Zakkant (3) – maximum 8-as Bölcsesség
-   Buta (3) – maximum 8-as IQ
-   Izomsorvadás (7) – maximum 8-as Erő és Állókép.
-   Ügyetlen (4) – maximum 8-as Ügyesség
-   Süket (2) – gyógyítható, de eddig így éltél
-   Vak (3) – gyógyítható, de eddig így éltél
-   Néma (3) – némán születtél, vagy megszeghetetlen némasági fogadalmat tettél
-   Agorafóbia/Hipochonder (4) – hímes tojásként kezeled magad, azt hiszed, ha bármivel érintkezel, akkor összetörsz, mintha üvegből lennél, rettegsz a külvilágtól és azok veszélyeitől, nem mered kitenni a lábad az ajtón, illetve félsz mindenfajta fertőzéstől, kórságtól, kosztól, portól, mocsoktól, stb., állandóan betegnek hiszed magad és a halálodon vagy
-   Leprás (3) – gyógyítható, de eddig így éltél (lehet más fertőző betegség, ragály is)
-   Csúf (4) – maximum 6-os Karizma, további -4 minden karizma alapú próbára
-   Kitaszított (7) – egy múltbéli hibád miatt szégyenbe kerültél, megvetnek az emberek, elfordulnak tőled, nélkülözhetővé váltál, múltad sötét
-   Halálvágy (7) – elmeháborodott vagy, meg akarsz halni valamilyen múltban történt negatív esemény miatt és ezért túlontúl vakmerő vagy, mindig az épeszűség határán túl vállalsz kockázatot
-   Fajgyűlölő (3) – elemi gyűlölet valamely fajt ellen, ezt az érzést mindig szóvá teszed és lépten-nyomon beléjük kötsz, fennen hirdeted, hogy jobb lenne a világ nélkülük, ha meglátsz egyet azonnal megtámadod
-   Fanatikus (4) – valamely vallás, vagy tevékenység (vagy bármi) hithű követője, imádója vagy, a végletekig kardoskodsz mellette bármiről legyen is szó, az életed kockáztatásával is megvéded a szervezetet, vagy az eszmét
-   Maximalista (4) – mindig mindent tökéletesen kell csinálnod, különben szépen lassan beleőrülsz, ha valami nem tökéletes, addig csinálod, míg az nem lesz, sikertelenség esetén idegbeteggé válsz és őrjöngsz
-   Megalomániás/Uralkodási vágy (3) - ha valami nem úgy történik, ahogy te akarod, ha nem te irányítod a dolgokat, vagy nem néz rád fel mindenki úgy mint egy istenre, akkor az neked kardinális probléma és törsz, zúzol, ölsz… megrögzött egomán önimádó és nárcisztikus jellem vagy, akihez mások nem érhetnek fel, a sárkányok szintjére aposztrofálod magad
-   Ráutalva (4) – mindig kell, hogy legyen melletted valaki, különben leblokkolsz, folyton tanácsot kérsz valakitől, döntésképtelen vagy
-   Iszony (1-5) – van valami az életedben, amit ha meglátsz, menekülsz, vagy elájulsz (lehet pl. a vér 3 pontért)
-   Magányos farkas (4) – végtelenül önző vagy, képtelen vagy csapatban gondolkodni, mindig mindent magad akarsz megoldani, mindent egyedül elintézni és mindent egyedül bezsebelni, nem osztozol, nem gondolsz másokra, nem vagy segítőkész, a szociális életedet is ez hatja át, nem sok barátod, társad, szövetségesed van vagy szinte nincs is (aki ezzel a hátránnyal bír, nem lehet jó jellemű karakter)
-   Félős (4) – néha-néha rád tör a stresszes pánikbetegség (főleg bizonyos erős impulzusok hatására) és olyankor se előre, se hátra
-   Rabló (3) – ha valami mások szemében szép, vagy tetszetős, azt neked azonnal meg kell szerezned, el kell venned, birtokolnod kell; nem tehetsz róla, ilyenkor bezizzensz és addig mész, míg ezt el nem éred, ugyanis csak ez hoz megnyugvást
-   Szexmániás (2) – mindig minden ellentétes neművel közösülni akarsz, ha lehetőség engedi, azonnal a tudtára hozod, hogy „merre hány centi”
-   Deviáns (2) – szociálisan durva vagy, mint egy pokróc, magasról teszel mások érzéseire és véleményére, mindig kimondod, amit gondolsz, és cserébe nem hallgatsz meg másokat, mindenkit lenézel, ellenséges és bántó vagy, valamint szembeszegülsz mindenkivel, akivel csak lehet

Ha ezek egyike sem nyerte el a tetszésedet, találj ki egyet (vagy többet) szabadon, csak egyeztesd le a KM-mel!
Figyelem! A Hátrányokat komolyan veszem és betartatom.