Az alapok (The Real Basics)Tulajdonság + Képesség = Eredmény
Eredmény < Nehézségi érték =
SikertelenségEredmény ≥ Nehézségi érték =
SikerEredmény + 7 ≥ Nehézségi érték =
Kiugró sikerCélszámokKönnyű feladat | 3 |
Átlagos feladat | 7 |
Nehéz feladat | 11 |
Rettentő Nehéz feladat | 15 |
Hősies feladat | 19 |
Hihetetlen feladat | 23 |
Képtelen feladat | 27 |
Lehetetlen feladat | 31 |
Dobás értéke a rendkívüli siker eléréséhezKönnyű feladat | 10 |
Átlagos feladat | 14 |
Nehéz feladat | 18 |
Rettentő Nehéz feladat | 22 |
Hősies feladat | 26 |
Hihetetlen feladat | 30 |
Képtelen feladat | 34 |
Lehetetlen feladat | 38 |
Mire jó a Plot pont?
Ha bármely dobás után azt látod, hogy bizony nem értél el sikert, de te szeretnél ezen változtatni, akkor utólag minden egyes Plot pontért 1-el növelheted a dobásod értékét (12 plot pontért 12 pontot adhatsz a dobásodhoz) tehát ha 10 volt a célszám, és dobtál 7-et, akkor 3 plot pont elköltése árán mégiscsak sikerré változtathatod a dolgot.
Vagy - ebből javíthatjátok fel azokat a dobásokat, amelyeket szeretnétek, hogy jól sikerüljenek. Dobás előtt kell erről szólni, hogy használni akarjátok majd miután levontátok a költségét, már mehet is a dobás. Sajnos 6 pontért a +d12-vel is dobhatsz egyest, ami nem nagy öröm...
Plot költség | | + további kocka |
1 | | + d2 |
2 | | + d4 |
3 | | + d6 |
4 | | + d8 |
5 | | + d10 |
6 | | + d12 |
7 | | + d12+d2 |
8 | | + d12+d4 |
9 | | + d12+d6 |
10 | | + d12+d8 |
11 | | + d12+d10 |
12 | | + d12+d12 |
S most a fejlődés pontokrólAmit nem Plot pontnak hagysz meg - ennek nincs felső határa, annyi lehet belőle, amennyit összegyűjtöttél
Képzettségek fejlesztése:
| | fejlődés-pont költsége | | Tulajdonságok fejlesztése:
| | fejlődés-pont költsége |
0-ról d2-re | | 2 pont | |
| | |
d2-ről d4-re | | 4 pont | |
| | |
d4-ről d6-ra | | 6 pont | | d4-ről d6-ra
| | 24 pont |
d6-ról d8-ra | | 8 pont | | d6-ról d8-ra
| | 32 pont |
d8-ról d10-re | | 10 pont | | d8-ról d10-re
| | 40 pont |
d10-ről d12-re | | 12 pont | | d10-ről d12-re
| | 48 pont |
d12-ről d12+d2-re | | 14 pont | | d12-ről d12+d2-re
| | 56 pont |
d12+d2-ről d12+d4-re | | 16 pont | | d12+d2-ről d12+d4-re
| | 64 pont |
A mihez tartás végett a képzettség szintekrőlkocka típusa | | szint |
d2 | | inkompetens |
d4 | | kezdő |
d6 | | gyakorlott |
d8 | | szakértő |
d10 | | profi |
d12 | | mester |
d12+ | | őstehetség |
Most jön a lapozz a
14. oldalra Ott van egy pár csini táblázat - a második azt mondja, hogy veteránként normál esetben 1500 credit üti a markodat, amit tetszés szerint elkölthetsz. Mivel itt ötféle fizető eszköz van (credit, dollár, platina, arany, ezüst) a váltási értéket ott is meg tudod nézni, de röviden:
1 credit = 25 dollárral, vagy
1 credit = 2,5 platinával, vagy
1 credit = 5 arannyal, vagy
1 credit = 250 ezüsttel.
Egy dolgot nem árt észben tartani - ahol nincs elektromosság, vagy tisztességes távközlés, ott a credit-kártyáddal nem sokra mész. Ott ragaszkodnak a ropogós bankjegyekhez, vagy esetleg a nemesfémhez. Szóval a pénzed egészét nem javasolt creditben tartani
Az Előny/Hátránynál azt el kell majd döntened, hogy kisebb vagy jelentősebb-e az adott előny vagy hátrány, mert a levonások-bónuszok ettől függnek
Nemsokára elkezdem feltenni a pontos leírásukat a kilistázott tételeknek, hogy tudj dönteni
A képzettségek a 12. oldalon vannak felsorolva, látom már barátoltál velük
68 pontot oszthatsz szét köztük - de a fő csoportok - mint amiket kiválasztottál (művészet, szakma, befolyásolás, stb.. maximális szintje d6 lehet) A pontok költéségét lásd az 1. oldal 5. pontjának táblázata alatt.
Ha ezeken belül valamihez jobban szeretnél érteni, mint pl. a művészetek alatt a Festészet-hez, és a Költészethez, akkor a művészeteket megvásárolod D6-ra (6 pontért), és utána specializáció(ka)t választasz.
pl. a festészetre ráköltesz még 2 pontot, és az D8 lesz, a Költészetre pedig 4 pontot költesz, és az D10 lesz. Azaz összességében 12 pont elköltse után így fog kinézni:
Művészetek: D6
spec - festészet: D8
spec - Költészet: D10
Persze ami a főcsoport alatt van, ott minden képzettséget tudsz a főcsoport szintjén használni - még ha nem is specializálódtál rá. Ahol az van, hogy csak képzetten azt jelenti, hogy ha nincs a főcsoport sem felvéve, akkor azokra a képzettségekre nem dobhatsz.
Előny (Assets)Magasan Képzett (kisebb)Előny: kapsz +2 tulajdonság bónuszt az intelligenciára, minden ismeret-alapú dobásra, amikor megpróbálsz valamire visszaemlékezni, hogy halottál-e már ilyesmiről. (ennek ellenére ez nem jár, amikor cselekvésről van szó) Például doktorként a tünetek felismerésére megkapod a bónuszt, hogy azonosítsad, hogy milyen fertőzést is kaphatott el a páciens. De nem kapod meg, amikor már kezeled vagy műtöd a beteget.
Éles Érzék (kisebb)Orrod mint egy vadászkutyáé, szemed mint a sasé, vagy olyan az ízérzékelésed, mint egy elismert borszakértőnek. Az egyik érzéked különösen éles, és ki tudod használni az előnyeit.
Előny: Válassz egyet az öt érzék közül: Szaglás, Tapintás, Látás, Ízlelés vagy Hallás. +2 bónuszt kapsz az Éberségedre
Tehetséges (kisebb/jelentősebb)Akármi is az, te jó vagy benne. Bizonyítottan különös tehetséged van egy meghatározott képzettséghez. Sokkal jobb eredményeket vagy képes felmutatni, mint a többiek – akik ugyanolyan képzést kaptak, mint te.
(Tehetséges pilóta vagy, egy tehetséges táncos, stb.)
kisebb előny: Válassz egy Képesség Specialitást. +2 Képesség bónuszt kapsz, minden esetben, ha használod azt a Képességet.
Jelentősebb előny: A fentieken kívül a képesség fejlesztése egyel nagyobb kockára mindig 2 ponttal kevesebbe kerül, mint normál esetben. (Ez utóbbi előny csak a játék közbeni karakterfejlődésnél lép érvénybe, a karakterkészítésnél nem.)
Időérzék (kisebb)Soha nem kell órára nézned, hogy tudd mennyi az idő. Hátborzongatóan pontos tudsz lenni – a barátaid hozzád igazítják az óráikat, és nem sok hasznát veszed egy stopperórának.
Előny: Normál esetben pontosan tudod, hogy nappal vagy éjszaka van-e – anélkül, hogy az órára kellene nézned. Továbbá elég jól meg tudod becsülni, hogy mennyi idő telt el két esemény között vagy óta. (Ha tegyük fel tíz percet akarsz várni, mielőtt bemész a bankba, pontosan tudod, hogy mikor telik le az idő) Ha elvesztetted az eszmletedet, vagy más módon akadályoztattak, egy teljes körig tartó Intelligencia+Éberség próbát kell tenned átlagos nehézség ellen, hogy a belső órádat újra beállítsad.
Cortex Szellem (kisebb)A Cortexben szinte semmilyen feljegyzés nincs rólad. Szellem vagy, ami láthatatlanul siklik át a rendszeren. Talán egy egyszerű irodai hiba az ok, vagy valaki (talán te) tettél komoly erőfeszítéseket arra, hogy kitöröld az információkat.
Előny: Egy Cortexbeli keresés a születésed tényén túl nem sokat mutat a múltadról. Akárki, aki megpróbál információt kiásni a múltadról, annak a keresés dobás célszáma +8-al növelendő! Egy általános keresés szinte semmit nem fed fel rólad.
Hátrány (Complications)Enyveskezű (kisebb)Van egy mottód: “Mi nincs odaszögezve az az enyém. S bármi ami lazán felfeszíthető, az nincs leszögezve.”
Hátrány: Ha valami megtetszik, megpróbálod megszerezni – még akkor is, ha ez nyilvánvalóan ostoba lépés. Nem a kapzsiság hajt, hanem belső kényszer.
Megrögzött Hazudozó (kisebb)Hazudsz, mint a vízfolyás. Olyan a természeted, hogy mindenféle meséket találsz ki, és vad történetekkel traktálsz mindenkit – legyen az barát vagy ellenség. Még akkor is hazudsz, ha az igazság kedvezőbb lenne számodra – de képtelen vagy segíteni magadon.
Hátrány: kényszeres hazudozó vagy. Jókora adag szerencsére van szükséged, hogy higgyenek neked azok, akik már ismernek. Ilyen helyzetben -4 képesség büntetést kapsz minden befolyásolás alapú/szándékú próbádra.
Előítélet (kisebb)Ki nem állhatsz egy bizonyos embercsoportot. Az ellenszenved alapja lehet ideológiai, társadalmi, gazdasági, regionális, faji, vallási, vagy bármi más. S az ellenszenvedet nehezen tudod elrejteni.
Hátrány: válassz egy embercsoportot, akiket valamilyen okból nem kedvelsz. Pl. a vallásuk, vagy hogy melyik oldalon álltak a háborúban, vagy faji vagy más okokból – a választás a tiéd. Bármi is legyen az ok, válogatás nélkül nem szereted őket. (olyan csoportot kell választanod, amellyel üzleti vagy szociális helyzetben találkozhatsz – szóval a Reaver-eket nem választhatod)
Amikor csak teheted, nem érintkezel velük, de ha ez nem lehetséges, nem tudod elrejteni a megvetésedet, és lehet, hogy a magad módján még sértegetni is fogod őket. Minden befolyásolás alapú képesség dobásra -2 büntetést kapsz az előítéleteid miatt a megvetett csoport tagjával szemben.
Függő (kisebb/jelentősebb) (dohány, kávé)
Valamilyen szer rabja vagy – lehet az alkohol, dohány vagy valamilyen drog. Fix időközönként élned kell vele, ha nem akarsz súlyos elvonási tüneteket.
Kisebb hátrány: kisebb hátrányként rászoktál egy nem azonnal veszélyes dologra. (pl. cigaretta, fájdalomcsillapítók) vagy a szenvedélyedet valahogy még kontrollálod (pl. „funkcionális alkoholista”) A napi dózist be kell vinned a szervezetedbe, vagy -2 büntetést szenvedsz el az összes tulajdonságodra egy hétig, vagy amíg meg nem kapod az adagodat.
Nagyobb hátrány: a gondjaid sokkal súlyosabbak. Vagy veszélyesebb anyagokkal élsz, vagy súlyos alkoholista vagy. A függőséged gondot okoz a mindennapi életben is, az emberekkel való kapcsolataidon is meglátszik, s lehet, hogy végezni is fog veled.Ha a szer nélkül próbálsz meg élni, akkor -4 büntetést kapsz minden tulajdonságodra két hétig, vagy amíg be nem viszed a napi dózist a szervezetedbe.
Nem hagyhatod csak úgy magad mögött ezt a szenvedélyt - csak miután „kifizetted” az árát, s miután elköltötted a pontokat, akkor még át kell esni egy hosszú elvonókúrán.
Hűséges (kisebb)Bizonyos ismerősök számíthatnak rád, legyen szó legénységről, háborús cimborákról, gyerekkori barátokról, családról vagy testvérekről. Mindent megteszel a jólétükért, még ha ez azt is jelenti, hogy a Reaver-űrön keresztül kell menned: Válassz olyan csoportot, amely számíthat a lojalitásodra. Bármit megteszel, kivéve a saját életed feláldozását, hogy segítsd és megvédd őket (és még az is lehet, hogy megteszed). A GM engedélyével hűséges lehetsz egy személyhez - feltéve, hogy ez a személy egy másik játékos karakter vagy egy NPC, aki állandóan jelen van a kampányban.