Szókratészi amfiteátrum > Játék

Virtuális kalandok

<< < (5/5)

Filio Mortale:

UFO - XCOM Forever :
Kattins rám a részletekért

Dierol:
Cyberpunk 2077

Nem szoktam ilyesmit írni, de most kivételt teszek. Hosszas tipródás után csak megvettem a progit, mivel maga a CP világ néhány dolgára azért kíváncsi voltam, hogyan is nézne ki a gyakorlatban. Az eleje jóízű vergődéssel kezdődött, mert iszonyatos, 65GB-ot kellett lerántani és ez az én mobilinternetemmel azért eltartott pár órát. Végül sikerült elindítani, a menüben átállítani magyar! feliratra és nyelvre (csak a szinkron nem magyar, de az nem igazán zavaró). Külön pozitívum, hogy a menü betöltése előtt egy hírműsort (Hullalottóval) és bevágott jeleneteket tekinthetünk meg, ami segít ráhangolódni a világra. (a youtube ezt csak bejelentkezés után engedi meg lejátszani a túlzott erőszak megjelenítése miatt, de egy pislantást megér)
Majd indítottam az új játékot, ami aztán betöltés közben megdöglött. Pár óra alatt kiderült, hogy a 4. generációsnál régebbi i5-ös procikkal nem hajlandó elindulni (hiányos utasításkészlet miatt) Szerencsére a nexusmod-os oldalon találni olyan módosított exe-t, ami kiüti ezt a bővített utasításkészlet használatot, és végre elindulhatott a progi. A vas, amivel játszom, tíz éves, és így is egész jól elfut (16GB ram) de a videokártyára is ráférne egy csere, hogy a ray-tracinget be lehessen kapcsolni, hogy valóban szép legyen.
Szóval a karaktergenerálásnál már kezdtem gondban lenni - ugyanis a tulajdonságok (Test, Reflex, Tech, Intelligencia, Hidegvér nem a szokásos 1-10 skálán, hanem 1-20-ig terjedő sávban dolgoznak. De cserébe a kezdő karakter tulajdonság plafonja 6
Minden tulajdonság alá bepakolták a hozzá tartozó alcsoportot. Pl. Hidegvér alatt a Lopakodást segítő előnyök kaptak helyet, a Reflex alatt pedig értelemszerűen a pengék, pisztolyok és puskák használatát erősítő opciók. Az Intelligencia egy az egyben a hekkelésre, a tech pedig a tárgyak készítésére/szétbontására/hatékonyságuk növelésére összpontosít. Szerencsére kezdésénél ezekkel még nem kell nagyon foglalkozni, mert nem nagyon van mit elosztani, de érdemes végignyálazni, mert később ugyebár ezekre költve lehet specializálódni. A kezdő pénzzel, krómmal és kezdő felszereléssel nem kell foglalkoznod, mert azt alád tolja a játék. A kezed a bevezető végén engedi el a progi, és egy GTA jellegű játékmenetet kapsz. Azaz szabad pálya, rengeteg mellékküldetéssel (pl. szállítsd el az átlag Joe-t az orvetcnikusához, mert meghibásodott a Mr. Studd implantja, és ott vinnyog melletted a kocsiban) és lehetőséggel a fő sztorivonal mellett. A fő történetszál maga eddig nekem nagyon bejött - kétszer ért olyan fordulat, amire azt lehet mondani, hogy Night cityt és a PC világát ismerve tudtam, csak nem sejtettem :)
Jah, krómok... Alapból egy interface csatid van, de páncélbőr, megerősített izmok, titáncsontváz, gyorsítók, kiberszemek, monoszálas korbács, alkarpengék, fegyvercsatolók, stb... várják, hogy elköltsd rájuk a pénzedet. Ami érdekes, az, hogy kiberpszichókat rendszeresen lehet találni egy küldetéssorozatnak hála - de még nem jöttem rá, hogy a játékosnál számol-e az emberség vesztés hatásaival, vagy sem. Igaz, nem is krómoztattam tele a karaktert, mert a fenti céges hekkercsajjal kezdtem neki.
Jó ideig nem igazán értettem egy dolgot. A sztori 2077-ben játszódik, de akkor a 2020-as alapkönyvből hogy pakolják bele Silverhandet? Eleinte azt hittem, hogy szimplán átírták a dátumot, és ezzel le lett tudva a dolog, de nem. A fő történetvonal kapcsolódik az alapkönyv példajátékához - mintegy folytatása annak, de ennél többet nem írok, nehogy csökkentessem a történet élvezeti értékét.
A történetvonal, a magyar fordításnak hála az adatszilánkok, beszélgetések, a város többszintes úthálózata és a rengeteg féle-fajta fegyver és felszerelés nagyon jól sikerült. Ahogy a játékállás betöltése is. Ugyanis amíg tölt a gép - nálam legalább fél percet - addig hírműsort nézel Nigth Cityből. A grafika sejtésem szerint szintén pazar lehet megfelelő vason - de a játékban azért vannak fájdalmas pontok is. A járművek irányíthatósága alapból kritikán aluli - azt mindenféle képen moddal kell rendbe szedni, és utána már nincs vele gond. 60 óra játékidő alatt eddig komoly, a játszhatóságot kinyíró hibába eddig mindössze egyszer futottam bele - pedig állítólag iszonyat sok hibától hemzsegett amikor kiadták. Az az egy hiba is annyi volt, hogy egy pályaillesztési hiba miatt a kocsi az autóútról bezuhant egy pincébe, ahonnan nem tudtam kijönni, mert a lift az fent maradt, és külön  nem volt hívható... De olyan, ami flatline-ra tette volna a játékot, olyannal a proci inkompatibilitási problémáján kívül nem találkoztam. Egyszóval nekem nagyon megnyerte a tetszésemet, főleg hogy egyre kevesebb hibával lehet benne összefutni a giga frissítéseknek hála. Végül pedig pár kép:








Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[*] Előző oldal

Teljes verzió megtekintése