Szerző Téma: Berrana – roda mólóinál  (Megtekintve 44335 alkalommal)

Nem elérhető Filio Mortale

  • I. számú Patás
  • Moderator
  • Legenda
  • *****
  • Hozzászólások: 2223
  • Aktivitás:
    7%
  • Karma 3
  • Szabadkőműves
Re:Berrana – roda mólóinál
« Válasz #735 Dátum: 2023. Január 09. 16:16:21 »
………………..
Az elméletem az lenne, hogy a Földhöz hasonlóan működik Ynev világa is. (Persze ha nem, akkor felejtős  ;D ) Tehát az égtájakból, a nap állásából és a domborzatból lehet következtetni, hol vagyunk a világban. Illetve, hogyha valaki átmegy egy térkapun, akkor az azonnal történik. Ez lehet máshogy van, de a karakterem erre következtet, mint mondtam, lehet hibásan.

Elsőnek északot kéne meghatározni, ami a növényzet segítségével megtörténhet. A mohák északra zöldebbek és dúsabbak, míg délre sárgásak és foltosak. Madártávlatból jól látszódnak, hogy a hegység melyik oldalán nőnek a fák. Délre terebélyesebbek a nap miatt.

Ha meg van észak, a nap állásából lehet látni hány óra van nagyjából. Ha hamarabb van, mint a jelen időben, akkor nyugatra vannak tőlünk. Ha később, akkor keletre. (Persze ez leegyszerúsített változat és függ a távolságoktól, időzónáktól, de csak szemléltetésnek szánom.)

Aztán a domborzat be tudja határolni az éghajlatot, ami a szélességi fokra utal, tehát milyen messze van az Egyenlítőhöz északra és délre. Illetve az égtájak következtében lehet látni milyen domborzati viszonyok vannak egy referencia ponthoz képest. Pl. egy folyó van keletre a hegységtől, utána pusztaság.

Persze lehet nem számít és úgy ítéled ez badarság, hiszen nem lehet párhuzamot vonni a mi világunk és Ynev között. De azért hátha. És nyilván kell eneegy domborzati térkép Ynevről a karakternek... :D

Ave!

1)   Amit a karaktered jelenlegi tudása és lehetősége takar azt megírtam a reagban, van Térképészet Af, Építészet Af, Legendaismeret Af, Történelemismeret Mf és Vallásismeret (Domvik) Mf jelenleg ezek játszanak…
2)   A további kutakodáshoz „segítségre” lenne szükséged például a hely behatárolásához a Térképészet Af mellé egy „részletes” térkép a környékről vagy egy tapasztalt hegyi vezető, aki leírások alapján tippeket ad.
3)   Az Építészet Af, Legendaismeret Af, Történelemismeret Mf és Vallásismeret (Domvik) Mf egy jó „könyvtár” nélkül azért nem elég ahhoz, hogy „fejből” fújd Dúr-Katlimmu a „legendás” lebegő város történetét az aquir háborúk idejéből ehhez elkélne egy „jó” egyházi könyvtár mivel az „ősi” Godon  (Máguskirályok) hagyatéka után kellenek kutatnod amit azért elég jól elzárnak a Hétarcú birodalmában.
4)   Estelegesen még fordulhatsz szakrális hatalmadhoz Transz, Álomút,

Nem elérhető Alaric

  • Veterán
  • ****
  • Hozzászólások: 884
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 1
Re:Berrana – roda mólóinál
« Válasz #736 Dátum: 2023. Január 09. 23:59:53 »
………………..
Az elméletem az lenne, hogy a Földhöz hasonlóan működik Ynev világa is. (Persze ha nem, akkor felejtős  ;D ) Tehát az égtájakból, a nap állásából és a domborzatból lehet következtetni, hol vagyunk a világban. Illetve, hogyha valaki átmegy egy térkapun, akkor az azonnal történik. Ez lehet máshogy van, de a karakterem erre következtet, mint mondtam, lehet hibásan.

Elsőnek északot kéne meghatározni, ami a növényzet segítségével megtörténhet. A mohák északra zöldebbek és dúsabbak, míg délre sárgásak és foltosak. Madártávlatból jól látszódnak, hogy a hegység melyik oldalán nőnek a fák. Délre terebélyesebbek a nap miatt.

Ha meg van észak, a nap állásából lehet látni hány óra van nagyjából. Ha hamarabb van, mint a jelen időben, akkor nyugatra vannak tőlünk. Ha később, akkor keletre. (Persze ez leegyszerúsített változat és függ a távolságoktól, időzónáktól, de csak szemléltetésnek szánom.)

Aztán a domborzat be tudja határolni az éghajlatot, ami a szélességi fokra utal, tehát milyen messze van az Egyenlítőhöz északra és délre. Illetve az égtájak következtében lehet látni milyen domborzati viszonyok vannak egy referencia ponthoz képest. Pl. egy folyó van keletre a hegységtől, utána pusztaság.

Persze lehet nem számít és úgy ítéled ez badarság, hiszen nem lehet párhuzamot vonni a mi világunk és Ynev között. De azért hátha. És nyilván kell eneegy domborzati térkép Ynevről a karakternek... :D

Ave!

1)   Amit a karaktered jelenlegi tudása és lehetősége takar azt megírtam a reagban, van Térképészet Af, Építészet Af, Legendaismeret Af, Történelemismeret Mf és Vallásismeret (Domvik) Mf jelenleg ezek játszanak…
2)   A további kutakodáshoz „segítségre” lenne szükséged például a hely behatárolásához a Térképészet Af mellé egy „részletes” térkép a környékről vagy egy tapasztalt hegyi vezető, aki leírások alapján tippeket ad.
3)   Az Építészet Af, Legendaismeret Af, Történelemismeret Mf és Vallásismeret (Domvik) Mf egy jó „könyvtár” nélkül azért nem elég ahhoz, hogy „fejből” fújd Dúr-Katlimmu a „legendás” lebegő város történetét az aquir háborúk idejéből ehhez elkélne egy „jó” egyházi könyvtár mivel az „ősi” Godon  (Máguskirályok) hagyatéka után kellenek kutatnod amit azért elég jól elzárnak a Hétarcú birodalmában.
4)   Estelegesen még fordulhatsz szakrális hatalmadhoz Transz, Álomút,

Hali!

1) Ok, köszi,
2) Sejtettem hogy ez lesz, ezért is megy a könyvtárba (ha van). Legalább az Ynev domborzati térképét le lehetett szűkíteni Dél, Dél-Kelet Ynevre.
3) Én azt hittem, hogy csak azért ennyit írsz, mert ez a város olyan legendás, hogy mindenki ismeri. Mármint játékosok. Csakhogy én nem vagyok egy MAGUS tudor. :) De ok, vettem, akkor ez felejtős, hacsak a bárd nem tud nyújtani valamit, de kevés esélyt látok rá.
4) Az Álomúton már régóta gondolkodom, hogy az összes infót összerakja a karakterem, csak kihívás ha én (mi) jövünk rá a dolgokra. Ki tudja, a végén lehet elsütöm, még alszok rá párat.
"Dudák, dudák, nyam-nyam-nyam, dudák, dudák, a csaj legyen buta." - A Bundy-krédó

"The world is against me. It wouldn't be fair otherwise."