Név:
Atlar DiNael (Atlar Dӱadsan-on Kryel)
Faj: Kyr származék
Rassz: Kevert
Nem: Férfi
Kor: 47 év
Származás: Cjelmar városa, Kharyn-Karn, Toron
Kaszt: Tolvaj
Vallás: -
Iskola: Gilron Mérnökeinek Rendje, Kahre / Aranyművesek klán, Erion
Jellem: Káosz
Előtörténet:Atlar Dӱadsan-on Kryel a Császári Korona 3482. esztendejében, Morgena második, Pókok havának 7. napján született Toron Birodalom Kharyn-karn tartományában, a méltán híres Cjelmar városában – e dátum az északi történetírók számára a 3651. évet jelenti. Családjában második fiú, de negyedik gyermek, atyja, Dӱadsan Mantlin-on Kryel azok közé az újkyr bárók közé tartozott, akik gyorsan és magasra emelkedtek a ranglétrán a hirtelen megszaporodó családi vagyonnak köszönhetően. Azonban a siker Toronban sokakat meggondolatlan cselekedetekre sarkall, és ez nem volt másképpen a Kryel-ház fejével sem. Akkoriban a tartomány regitori városában kisebb politikai csatározások voltak, amit a Sóvetők rontásérseke robbantott ki ügyeskedésével a helyi nemesi házak között. Végül a helyi Házak két pártra szakadtak, és Dӱadsan rosszul választott oldalt – egy pár gyenge pillanatig elhitte, hogy Tharr kedvére való lenne, ha a Dailadok helyett egy másik Ház gyakorolná a Regitor Imperialis hatalmát. Természetesen csak néhány botor elme képzelgése volt, hogy komolyan meg lehetne rengetni Kharyn-karn egyik leghatalmasabb családjának hatalmát, így azt a néhány nemest, aki ellenállt, badr’cyah-ra, szertartásos torokmetszésre szólították fel, családjukat pedig száműzték a birodalomból.
Atlar – aki ötesztendős volt ekkor – és testvérei hamarosan egy aszisz szkoggon találták magukat, a családhoz hű egyik pietor kíséretében, mivel anyjuk hűségesen követte férjurát a Kárpiton túlra.
Narvanban kötöttek ki, a Karneválról híres városban, ahol azonban sorsuk hamarosan más fordulatot vett, mint azt feltétlenül szerették volna. Nemigen tudtak boldogulni kitagadott kyr nemesekként a déli part városaiban – a legidősebb lány ugyan hamar férjhez ment egy yankari ifjúhoz, három fiatalabb testvére azonban megszenvedte a nélkülözést. Bátyja, a másodszülött Hiran szervezete elvesztette a csatát a bensőjében lappangó kórsággal szemben, és két évvel később elhunyt. Atlar és mellette maradt nővére a helyi utcagyerekek, később tolvajklánok berkeiben találtak menedéket, ahol a származásuk nemigen nyomott semmit a latban. Később, amikor nővére – Valina – elhagyta a várost, és egy ismeretlen nő oldalán Livinába utazott, Atlar is úgy döntött, ideje maga mögött hagyni a hálátlan várost, amit nem is kedvelt különösebben. Kisebb-nagyobb szívességek és üzletek árán Ifinbe utazott, ahol egy időre letelepedett, „köszönhetően” a Láncbarátok áldatlan tevékenységének. Végül a szerencse összehozta egy különös férfival, aki Gianagból származott. E férfiú, Impius Mac-Lier, aki Gilronnak, a mesterségek pyarroni patrónusának papja volt – igaz, mint később kiderült, a szakadárnak mondott kahrei ágból –, és igazi gianagiként nemigen szenvedhette a rabszolgaságot, amikor megismerte a fiú helyzetét, megszabadította a fogságából.
Újabb utazás következett Atlar életében, ezúttal a messzi Észak, Kahre fantasztikus városa volt a cél az erv férfi oldalán. Tizenhárom esztendős volt ekkor.
Az elkövetkezendő huszonöt évet a Mérnökök között töltötte, Gilron felszentelt papjai között. Mindig is szívesen alkotott, amióta tulajdonképpen a maga ura volt, érdekelték a zárak, csapdák, és ezen vágyainak könnyedén hódolhatott a híres városban. Éveken keresztül a bütykölés, az apróbb és a nagyobb mechanikus szerkezetek kötötték le, segédként dolgozott több pap műhelyében is, mielőtt huszonnyolc évesen évesen jelentkezett volna a papnövendékek közé. Azonban Gilron áldása nem pihent rajta, így hamar eltanácsolták – hatalmas pofon volt ez számára. Dühödt elszántsággal vetette bele magát a munkába és a tanulásba – ha az istenségnek nincs szüksége rá, mint papra, majd a világnak szüksége lesz, mint mérnökre. A kísérletezés, próbálkozás időszaka volt ez, páratlan szellemi képességei és kézügyessége alapján bárki megmondta volna, hogy nagyra hivatott. Ereiben a calowyni ősök vére zubogott, egyrészt táplálva tudásszomját, másrészről viszont gőgjét és büszkeségét érlelve. Épp ezért egyre jobban bosszantotta a tudat, hogy kudarcot vallott. Tudta, hogy több ideje van, mint egy átlagos ynevi halandónak – nem sürgetett hát semmit, hanem alaposan, minden részletre kiterjedően sajátította el mindazt, ami felé érdeklődése fordult. Azonban amikor elkezdték a növények, majd nem sokkal később a mérgek és alkimista keverékek érdekelni, a kahrei mérnökök ferde szemmel kezdték nézni a ténykedését. Ő mindig irigységként értékelte ezt, bár valóban elég veszélyes dolgokkal próbálkozott – addig-addig, hogy sikerült a levegőbe repíteni egy egész műhelyt, és mivel a robbanásban egy papsegéd életét vesztette, fejvesztés terhe mellett rövid úton száműzték Kahre városából.
Ott állt, harmincnyolc esztendősen, számos ismerettel, de kevés gyakorlati tapasztalattal a tarsolyában, meg persze néhány jelentősebb értékű tárggyal, amiket meglovasított, mielőtt kiutasították. Úgy döntött, elege van Északból, mert nem kívánt az északi hercegségekben szerencsét próbálni, Toron és a Quiron-tenger déli partja egyszer már cserbenhagyta, így nyugatra indult, a Riegoy Államokba, majd onnan, a Doardon lábánál fekvő Up-Umbar városából – miután pénzzé tette néhány ingóságát és tudását – egy kereskedőhajón Erionba ment.
Egy hónapnyi utazás után érkezett meg a Kalandozók Városába, amit rég nem látott ismerősként üdvözölt, pedig soha korábban nem járt még itt. Mégis ismerősnek tűnt, és úgy érezte, ezúttal megtalálta a számítását. Eltelt pár mozgalmas és verésekkel, fenyegetésekkel teli hét, mire az egyik helyi tolvajklán, a Kobráknak alárendelt Aranyművesek a soraikba fogadták. Már meglevő ismereteit, képességeit tisztelték a tolvajok, és hamarosan az egyik legjobb hamisító lett közöttük – és bár sokszor volt munkája, ami lekötötte az idejét, nem hanyagolta el korábbi tanulmányait és időtöltéseit sem. Egy idős boszorkánymester segítségével elmélyedt a mérgek tudományában, és saját mechanikai ismereteit is továbbfejlesztette. Gyakran járt csempészkörutakon, sötét alakokkal üzletelt, hogy beszerezze mindazt, amire szüksége van – kíméletlenül kihasználta a klánja adta lehetőségeket, cserébe mindig tökéletes munkát végzett nekik.
Nyolc esztendőt töltött Godora Ékkövének utcáin, és közben számos dolgot megtanult, megtapasztalt – minden hájjal megkent, ravasz, az élet adta lehetőségeit gátlástalanul kihasználó fickó lett belőle, és nagyon jól érezte magát ebben a szerepben. Végül azonban ráunt városi életének egyhangúságára – bár ez furán hangozhat –, távoli tájakra, számára idáig ismeretlen helyekre vágyott, ahol tovább szélesítheti tudását. Egy nap összepakolt, és bejelentette távozási szándékát, amit nem kis meglepetésre a klánvezér különösebb vita nélkül jóváhagyott – igaz, néhány jelentősebb értékű szerződést és ingóságot hagyott hátra, érveit alátámasztandó.
Szabaddá válván először a Városállamokba utazott, majd a Dzsad Államalakulatokba, ahol azonban a háború pusztítása fogadta, amit nem kedvelt különösebben. A térkapuhálózatot kihasználva újfent Északra ment, mert tulajdonképpen már elfelejtette mindazt, ami miatt egykor maga mögött hagyta ezt a vidéket. Egy darabig Erigowban tevékenykedett, majd előbb a Sinemosi Ligában, majd Alidaxban, pár hónappal később a Pentádban, végül Abasziszban bukkant fel. Az eltelt két esztendő alatt gyakorlatilag csak akasztott ember nem volt – szerencsére –, de szerepelt, mint vajákos az erigowi nemesi udvarokban, mint szerető a sinemosi Hesterdam városában, majd, mint méregkeverő Alidaxban, s végül, mint bérgyilkos Daerimben és Abasziszban. Az elmúlt napokban egy korábbról ismert talavrai felhajtó azonban elültette a bogarat a fülében, miszerint egy olyan feladatot tudna szerezni, ami nem csak vagyonnal, de újfajta tapasztalatokkal is kecsegtet…
Kinézet:1 láb 80 hüvelyk körüli magasságú, vállas, de vékony férfi – inkább szálkásnak, szíjas izomzatúnak tűnik, mintsem afféle tűbe fűzhető, esetlen ficsúrnak. Vonásai egyértelműen a kyr ősöket idézik, hideg kék szeme, ezüstfehér haja és – ha meghagyja – szakálla is a calowyni vért jelzik. Bőre enyhén kreolos, arca nemes metszésű, az ellenkező nem tagjainak szívét gyakorta megdobogtatja, különösen, ha ez is a célja. Szája sarkában gyakorta játszik afféle félmosoly. Bal arcfelén egy vékony heg, egy régi sebesülés emléke látható, azonban ez csak kiemeli csibészes jóképűségét. Jobb kisujján pecsétgyűrű, csuklóján bőrből készült karkötők. Testén több helyütt is tetoválásokat visel.
Ruházata általában egyszerre a praktikum és a jó kinézet és minőség kritériumainak is igyekszik megfelelni. Az Istenek kegyéből nemigen van olyan ruhadarab, ami ne állna jól neki – talán csak a kötél a nyaka körül, ahogy mondani szokták. Utazáskor magas szárú bőrcsizmát, bőrből készült nadrágot visel, melyet bőr övvel rögzít a derekán. Felette álló nyakú, fehér nemesi inget hord illetve pirosas bőrzekét. Derekán széles fegyveröv, melyre egy keskeny, nem túl hosszú pengéjű hárítótőrt csatol, hátul a dereka táján és oldalt is lapos dobótőrök. Combjaira rögzítve nyílpuska lövedékekkel teli puzdrák (a balon a sima, a jobbon az üreges vesszőknek), nyílpuskája ilyenkor általában a hátán kap helyet, a személyes holmiját tartalmazó bőrtáska mellett. Ruházata fölé magas nyakú, hosszú bőrkabátot vesz.
A másik öltözéke fekete darabokból áll – csizma, ing, csuklyás köpönyeg, amelyekhez speciálisan kiképzett, saját magára alakíttatott nadrág és mellény egészítenek ki.
Jellemrajz:A kyr vér hagyatéka nem csak kinézetén, hanem jellemvonásain is megfigyelhető.
Módfelett büszke, nem is annyira nemesi származására – hiszen ugye az kevéssé befolyásolta az életét –, sokkal inkább mindarra, amit elért az életben. Egy kissé rátarti, gőgös, hajlamos lenézni azokat, akik rosszabbul végzi a feladatát – ezt persze meglehetősen szubjektív módon ítéli meg. Ugyanakkor nem befolyásolja a társadalmi rang – egy kiváló földművest képes megbecsülni, míg egy rossz uralkodót hűvös gőggel kezel.
Önfejű, makacs – ha akadály kerül az útjába, hajlamos „bekeményedni” és már csak azért is keresztüljutni rajta.
Saját szabadságára kényes – mind szellemi, mind fizikai értelemben – és komoly ellenállásra számíthat, aki megpróbál uralkodni felette.
Intelligens, okos, ez gyakorta táplálja is gőgjét – tisztában van a tudása mennyiségével és az ebből fakadó hatalommal, és erre hajlamos is emlékeztetni a környezetét.
Magányos típus, aki mindent egyedül is megold, és nem kér mások okoskodásából vagy használhatatlan segítségéből.
Ritkán felül tud kerekedni jellemhibáin, és barátkozni, megbecsülni másokat, bocsánatot kérni.
Maximalista, olykor türelmetlen és lobbanékony.
Általában jó beszélgetőpartner, de olykor hűvös és távolságtartó.
Világlátott, sokat tapasztalt.
Nem kifejezetten segítőkész, úgy általánosságban sokkal inkább számító, a maga előrehaladását kereső egyén, mintsem csapatjátékos – persze, ha megerőlteti magát, sokféle szerepet képes eljátszani.
Akik kivívták a megbecsülését, azokkal normálisan is tud viselkedni.
A gyengébbik nem tagjaihoz érdekes a viszonya – kedveli a test örömeit, és jó szerető, de a legtöbb nőre mint afféle „tárgyra” tekint, akiket általában csak kihasznál. Azok a nők azonban, akik mások, mint az átlag – elsősorban a szép, csípős nyelvű, kemény amazonok – igazi úrra találhatnak benne, még akár a kyr nemesi udvarokban is képes lenne megállni a helyét. És, bármennyire meglepő, ez részéről őszinte – akit a saját szintjén levőnek érez, azokkal ez az „énje” találkozik.
Az élet más örömeit, az alkoholt, a szerencsejátékot, a dohányt is kedveli, de általában mértéktartó e tekintetben.
Tapasztalati szint: 4.
Tapasztalati pont: 1000
Tulajdonságok:Erő: 12
Gyorsaság: 15
Ügyesség: 16 (+1 Mechanika)
Állóképesség: 12
Egészség: 13
Karizma: 14
Intelligencia: 17 (+3 Számtan/mértan, Herbalizmus, Méregkeverés)
Akaraterő: 13
Asztrál: 12
Érzékelés: 16 (+1 Fegyverhasználat)
Háttér:Iskola: Tolvaj (hamisító) – 6 KAP
Faj (kyr származék) – 1 KAP
Pszi érzékenység – 1 KAP
Szintenként: 42 KAP
1. szintre: 3 HM (6 pont) 36 Kp (36 pont)
2. szintre: 3 HM (6 pont) 4 Fp (4 pont) 32 Kp (32 pont)
3. szintre: 3 HM (6 pont) 36 Kp (36 pont)
4. szintre: 3 HM (6 pont) 2 Fp (2 pont) 34 Kp (34 pont)
Életerő:ÉP: 12
FP: 32
Varázslás, Pszi és mágiaellenállás:Kegy-pont: -
Mp: -
Pp: 17
AME: 12 (Asztr.) = 12
MME: 13 (Ake.) = 13
Harcértékek:Fegyvertelen harcértékek (alap/HM (12)/fegyver nélkül):KÉ: 31 / 3 / 34
TÉ: 43 / 0 / 43
VÉ: 101 / 3 / 104
CÉ: 32 / 6 / 38
Fegyveres harcértékek (kahrei nyílpuska / dobótőr / háromágú hárítótőr):KÉ: 45 / 44 / 39
TÉ: - / - / 51
VÉ: 104 / 106 / 124 (+7 Akrobatika)
CÉ: 62 / 40 / -
Sebzés: 1-3k6 / 1k6 / 1k6+1
Időigény: 3-10 / 3 / 3
Képzettségek:Fegyverhasználat (kahrei nyílpuska) – 4. fok (+18 Kp)
Hamisítás – 3. fok
Csomózás – 1. fok
Értékbecslés – 3. fok
Szakma (nyílpuska-műves) – 3. fok (+3 Kp)
Írás/olvasás – 3. fok
Mechanika – 4. fok (+18 Kp)
Számtan/mértan – 4. fok (+18 Kp)
Ékesszólás – 2. fok
Lélektan – 1. fok
Heraldika – 2. fok
Művészetek (rajzolás) – 2. fok
Akrobatika – 36% (+2 Kp)
Esés – 26%
Lopózás – 26%
Mászás – 32% (+2 Kp)
Rejtekhelykutatás – 10%
Rejtőzés – 36% (+2 Kp)
Zárnyitás – 36% (+2 Kp)
65 KPNyelvtudás (kyr-toroni) – 3. fok
Kultúra (toroni) – 3. fok
Helyismeret (Kharyn-Karn) – 3. fok
Fegyverhasználat (egykezes kardok) – 2. fok (5 Kp)
Fegyverhasználat (hajítófegyverek) – 1. fok (1 Kp)
Pajzshasználat – 1. fok (1 Kp)
Álcázás/álruha – 2. fok (3 Kp)
Méregkeverés/semlegesítés – 4. fok (20 Kp)
Szakma (óraműves) – 2. fok (3 Kp)
Alkímia – 3. fok (15 Kp)
Építészet – 1. fok (1 Kp)
Herbalizmus – 4. fok (21 Kp)
Kultúra (pyarroni, erv) – 2. fok (4 Kp)
Kultúra (aszisz) – 1. fok (1 Kp)
Művészetek (ének, zene, költészet) – 1. fok (3 Kp)
Nyelvtudás (közös) – 3. fok (5 Kp)
Nyelvtudás (erv, aszisz) – 2. fok (4 Kp)
Szexuális kultúra – 2. fok (2 Kp)
Színészet – 2. fok (5 Kp)
90 KPKP: 155-155 = 0
Felszerelés:
Ruházat, külsőség:Kinézetben leírt ruházat
Fegyverzet:Szerelhető kahrei nyílpuska, egyedi lövedék 20, normál 20
Dobótőr x4
Háromágú hárítótőr
Hátizsákban:Folyamatban...
Mechanikus találmányok, tárgyak:Speciális kahrei nyílpuska: Saját kezűleg fejlesztett illetve átalakított darab, ami szét- és összeszerelhető alig pár kör alatt, így sokkal könnyebben elrejthető a kutató tekintetek elől. Szerelhető alkatrészei: tárak, válltámasz, felső hosszú szán, csiszolt üvegű céltávcső, rövidebb-hosszabb feszítőkar (megfelelő húrral).
Speciális vesszők: Üregesre alakított hegyű lövedék, amelybe 1 adagnyi méreg tölthető. A vessző becsapódásakor a mechanikus zárszerkezet kinyílik, és a véráramba engedi a mérget. Egyszer használhatóak.
Méreggömb: Spirális laprugóval időzíthető, fémből készült gömbök. Az ütőszeg elcsattanását és a komponensek keveredését lehet időzíteni 1-10 szegmens skálán. A félgömbökben kialakított vájatokon árad ki a légméreg, vagy a füstköd, ahogy a labda belsejében elkezd a gáz termelődni. Emiatt a termelődő füst nem csak szivárog, hanem úgy árad, mintha fújnák (5 adag méreg fér bele, ettől 1 kör alatt szabadul meg).
Nyílvető (saját tervezés): Alkarvédő belső felületébe egy rugós nyílvető van építve, ami egy apró vesszőt tud kilőni max. 10 láb távolságra. Gyakorlatilag egy miniatűr nyílpuska, a két irányba kifeszíthető karok (8-8 hüvelyk hosszúak) közötti feszülő huzalra illeszkedik a kiröppenő vessző. Egyszerre egy lövés lehetséges, de egy gyors mozdulattal újratölthető egy 3 apró vesszőt tartalmazó tárból. A megfeszített huzalt egy apró kallantyúval lehet beakasztani egy kapcsolóba. Ha a kapcsolót a „lövész” lenyomja, a szerkezet kiveti a nyilat. A nyílvessző 1k2-t sebez, a tényleges veszélyt azonban a hegyekre preparált méreg jelenti. Bő ujjú ruhába bújtatva könnyen elrejthető.
Lövészruha (nadrág és mellény): saját tervezésű ruhadarab, amely tele van – speciálisan kiképzett – zsebekkel, amelyek a fegyverzet egyes darabjaira, tárakra vannak méretezve és lerögzítve.
Világítógömb: Alkimista anyagokat tároló, sűrű fémhálóval merevített hólyag, amelyet ha összeráznak, akkor fertályóráig foszforeszkáló, zöldes fényt ad.
Mérgek:Altató:Ip-költség: 3 + 4 + 3 + 4 + 6 = 20
Típus: légi
Hatás: alvás / bódulat
Időtartam: közepes ideig hat (k6 óra)
Hatóidő: azonnali (k10 szegmens)
Szint: 2
Főbb összetevők: mirigyes varjúhal mérge (Quironeiában gyakori), csattanó maszlag
Megjegyzés: alkímiai anyagokkal keverve füstöt képez, ha levegővel érintkezik, labdába töltve
Kígyómarás:Ip-költség: 2 + 2 + 4 + 2 + 9 = 19
Típus: fegyver
Hatás: fájdalom (4k6 Fp) / gyengeség (k6 perc)
Hatóidő: azonnali (k10 szegmens)
Időtartam: rövid (k6x10 perc)
Szint: 3
Főbb összetevők: közönséges érckobra mérge (északi erdőkben gyakori)
Megjegyzés: híg folyadék, speciálisan kialakított nyílvesszőt igényel
Skorpió:Ip-költség: 2 + 2 + 3 + 1 + 12 = 20
Típus: fegyver
Hatás: fájdalom (4k6 Fp) / rosszullét (k6 kör)
Hatóidő: gyors (1k6 kör)
Időtartam: egyszeri
Szint: 4
Főbb összetevők: homoki skorpió mérge (száraz réteken gyakori), fekete üröm kivonat
Megjegyzés: zöldes, sűrű folyadék, fegyverekre jól kenhető
Rémálom:Ip-költség: 4 + 2 + 3 + 2 + 9 = 20
Típus: több komponensű (fegyver / légi / étel)
Hatás: bódulat / rosszullét
Hatóidő: gyors (1k6 kör)
Időtartam: rövid (k6x10 perc)
Szint: 3
Főbb összetevők: árnika magőrlemény, halolaj, látnokzsálya-kivonat
Megjegyzés: fehéres por, fegyverre kenéshez oldani kell, de mérges gáz is készíthető belőle és elfogyasztva is kifejti a hatását; a bódulat során az áldozat félelmei erősödnek fel, illúziószerűen kínozva őt az időtartam alatt
Éber mozdulatlanság:Ip-költség: 2 + 3 + 4 + 2 + 9 = 20
Típus: fegyver
Hatás: bénulás / görcs
Hatóidő: azonnali (k10 szegmens)
Időtartam: rövid ideig hat (k6x10 perc)
Szint: 3
Főbb összetevők: parti tüskés rája (aszisz partok mentén) mérge, nadragulyavirág-kivonat
Megjegyzés: sűrű, fekete massza, nyílhegyre ideális
Marionett:Ip-költség: 1 + 3 + 3 + 2 + 9 = 18
Típus: étel/ital
Hatás: görcs / gyengeség (2k6 Fp elvesztésével együtt)
Hatóidő: gyors (1k6 kör)
Időtartam: rövid ideig (k6x10 perc)
Szint: 3
Főbb összetevők:
Megjegyzés: fegyverméregnek nem alkalmas, olajos érzetű, sárgás folyadék, hatására az áldozat báb módjára rángatózik, magatehetetlenül
Édes bosszú:Ip-költség: 1 + 5 + 5 + 5 + 3 = 19
Típus: étel/ital
Hatás: halál / ájulás
Hatóidő: lappangó
Időtartam: maradandó
Szint: 1
Főbb összetevők: bazsalikom-tinktúra, ricinusolaj, fehér galóca-kivonat
Megjegyzés: borzasztó keserű folyadék, ezért cukorral kell keverni, ami viszont azzal jár, hogy hamar az áldozat szervezetébe kell jutnia, másképp kicsapódnak a toxikus anyagok. A szexuális izgalom (valójában a hatására termelődő neurohormonok megnövekedett szintje) indítja be a hatását
Utolsó kenet:Ip-költség: 5 + 5 + 2 + 5 + 3 = 20
Típus: kontakt
Hatás: halál / görcs
Hatóidő: lassú (2k6 óra)
Időtartam: maradandó
Szint: 1
Főbb összetevők: kőrisbogár-őrlemény, gyöngyvirág-kivonat
Megjegyzés: zöldes krém, nemi serkentőként gyorsan, méregként lassan hat, rendszeresen visszamaradó vesebajokat okoz akkor is, ha nem hal bele az áldozat
Ajzószerek:Harci láz:Ip-költség: 1 + 2 + 4 + 2 = 9x2 = 18
Típus: ital
Hatás: kábulat
Hatóidő: azonnali
Időtartam: rövid ideig hat (k6x10 perc)
Szint: 0
Főbb összetevők: csuklyás medúza (minden tengerben gyakori), útifű-kivonat
Megjegyzés: kábulat módosítói a harcértékekhez – különösen éles érzékek, lecsökkent reakcióidő a hatása, de utóbb fejfájást okoz. A speciális ellenméreg +4-et ad az egészségpróbához, emellett Atlar hozzá is van szokva (+2). Ennek ellenére, mivel néhányszor már megjárta, csak szükség esetén használja.
Fájdalomcsillapító:Ip-költség: 1 + 2 + 4 + 2 = 9x2 = 18
Típus: ital
Hatás: fájdalom (4k6 Fp)
Hatóidő: azonnali (k10 szegmens)
Időtartam: rövid (k6x10 perc)
Szint: 0
Főbb összetevők: árvácska, pirosló hunyor, csalán
Óriáserő:Ip-költség: 1 + 1 + 2 + 2 + 3 = 9x2 = 18
Típus: étel
Hatás: gyengeség / semmi
Hatóidő: gyors (k6 kör)
Időtartam: rövid (k6x10 perc)
Szint: 1
Főbb összetevők: tavaszi hérics és fekete üröm magkivonatai
Megjegyzés: cukorral kis bogyóvá olvasztható, gyengeség pozitív módosítói a fizikai tulajdonságokhoz, túl gyakori használata (két naponta 1-nél gyakoribb) nehezen múló ízületi fájdalmakat és állandó fáradtságérzetet okoz