Szerző Téma: New Orleans: a csevegő  (Megtekintve 11488 alkalommal)

Pappskalle

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #105 Dátum: 2015. Augusztus 04. 02:51:47 »
Egy kis humor a játékhoz, így kell kérem használni profi módon az Erők és/vagy Entrópia szférát ;D

Sentinel

A keleti harcművészetek mögött értelemszerűen keleti vallások/filozófiák rejlenek, amik ritkán építenek az egyénre, főleg a közösség áll esetükben központi szerepben, illetőleg pl az istenek és az egyén közötti kapcsolat, amitől az egyén már megint nincs egyedül. A KereszténységEKből számtalan filozófiai irányzat alakult ki az évszázadok során, olvass utánuk a wikin szerintem, nem kell túlzottan részletesen belemenni, elég az, amit ott összedobtak, már ez is inspirálhat szerintem. Aztán más nyugati filozófiai irányzatok is érdekesek lehetnek, ezek mind azt segítették elő, hogy az atomkorra az egyén váljon fontossá, és meghatározó erővé a nyugati posztindustriális társadalmakban. Tudom neked ajánlani az anarchizmust, egy tolvaj/betörő ugye alapból egy 'punk', azaz a társadalom margóján, szélén mozog, hisz a viselkedése, és tettei antiszociálisak (lehet ő ettől magát altruistának mutató Robin Hood is, bár valóban altruista nem lesz, mert ez egy olyan idea, amit még senki sem ért el, a társadalom meghiúsítja a létezését, lévén a társadalom arra épül, hogy én adok valamit, és te adsz nekem valamit cserébe, nincs viszonzatlanság). A hindu vallás is erre épít keleten, ők úgy nevezik, hogy 'karma', teszel valamit, és az istenek/univerzum egy ugyanolyan értékű dolgot fog visszaadni neked.

A karaktered akár beláthatta a feleszmélésével azt is, hogy az ő 'punk' mivoltja egy fontos része ennek a társadalmi mechanizmusnak, mert azzal, hogy ő a társadalomba a lopásaival néha beleszúr, belecsíp erősíti a társadalom védekező képességét. Ő az állandó jellegű vírus, ami azért támad, hogy a durvább vírusok ellen kialakuljon az ellenanyag.

A feleszmélése előtt is kutathatott, bár jó lenne tudni többet a karakterről, hogy megítélhessem, hogy ez mennyire reális egy olyan számára, akit a materiális jobban érdekel az immateriálisnál, ezért is tolvaj/betörő, hisz Alvóként az immateriálisat nem igazán tudhatta ellopni (az elektronikus adatok is materiálisnak számítanak, mielőtt ebbe az irányba próbálsz elindulni a gondolkodással, ha adatot akarsz lopni pl szférákkal, akkor az Anyag 1, Tér 2). ;)

Szóval, ha olyan személyiséget adsz a karakterednek, aki pl mindig érdeklődött a világ egésze iránt, csak arra is rájött, hogy minek csináljon mindent úgy, ahogy mások, ha van annyira ügyes, hogy ne kapják el, akkor végül is reális, hogy szabadidejében olvasgatott mondjuk nyugati filozófiai irányzatokat, akár ezeken keresztül az egyén fontosságát megértette, de a változást nem, mert ezt mondjuk így statikusnak látta, és mittomén középiskolás korában, vagy akár picivel később elment valami helyi harcművészet edzésére, ahol kapott még jócskán a fejébe, ő pedig kíváncsi természet volt, így a nyugati filozófiák után a keleti vallásokat és filozófiákat vette elő (különösen ajánlom a Theraveda és a Mahayana Buddhizmust, az egész Akashayana sokat merít belőlük, sőt maga a Dharma konkrétan ezeket takarja), és olvasgatott, pl leemelte az egyik tag polcáról, akit kirabolt.

Őszintén szólva, ha adsz egy pici szabad kezet nekem, akkor én a mentorodat nem harcművészeti edzőnek tenném meg, ez nem jelenti, hogy nem tanulhatsz tőle ilyesmit akár, csak azt, hogy nem ilyen keretek között ismerkedsz meg vele, hanem bármilyen más hétköznapi keretek között, amit te meghatározhatsz, pl egy kávézóban elkezdesz beszélgetni vele, lévén ő megszólít, mert látta a kezedben mondjuk Lao-Tze Tao Te King c. művét, amit elmélyülten olvasgattál egy kávé és némi sütemény mellett, amire a rávalót az előző napi becsületes munkád útján kerestél meg. Alapvetően a Roda d'Oroból fogom választani szerintem, ez illik nyugathoz a leginkább.

Mások elméje... Az Akashayana nem igazán próbál más elméjében olvasni, hisz azzal elismeri, hogy az ellenfél egy akadály, amin nem tud túllépni, azaz ellentmond a Dharmának (a karakter előtörténetébe akár bekerülhet ez, hogy ő csak azért is megpróbálta mindezt, csak kapott érte egy orrkoppintást a mestertől, hogy "nem úgy van az fiam, ezzel alárendeled magad a Samsaranak"). Helyette inkább ráveszi a másikat, hogy az önként mondja el neki, amit ő tudni akar, esetleg túljár a másik eszén, és annak véletlenül kicsúszik a száján, stb.

SentinelWex

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #106 Dátum: 2015. Augusztus 04. 09:48:39 »
Utoljára az egyetem jegyzeteimben láttam ennyi ismeretlen szót, mint amennyi ebben a hozzászólásodban volt. Gugliztam eleget. :D
A karma lehet központi dolog az életében és tetszik az a javaslatod is, hogy mind a nyugati, mind a keleti filozófiákat tanulmányozhatta. Ez teljesen beleillik a paradigmájába is ("ne ragaszkodj a használhatatlanhoz, tanulmányozz mindent, hogy meg tudd ítélni, mi hasznos és mi nem") szerintem.

A mester tekintetében szívesen adok szabad kezet neked, az amúgy is egy olyan dolog, amire nem feltétlenül neki volt befolyása.

Igazából az utolsó bekezdésed tetszett a legjobban, ez a rávenni a másikat, hogy maga mondja el a dolgokat sokkal jobb (és illik is egy tolvajhoz), mint kiolvasni az elmét. :D

Pappskalle

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #107 Dátum: 2015. Augusztus 04. 19:49:37 »
Mivel nem érinti jelenlétem az egész oldalt, csak leginkább titeket, ezért csupán ide írom, hogy a ma este későbbi részében már nem leszek netközelben, és legközelebb valamikor holnap este 10-11 felé csak, mert mint azt pár embernek írtam, de lehet mindőtöknek, hazaugrom a hónap folyamára Magyarországra. :)

Sentinel

Örülök, hogy végre számodra is használhatót mondtam. Egyébként pedig elnézést, majd próbálom türtőztetni magam tudományos szavak terén, a jövőben. ;) Kíváncsi vagyok, hogy mely nyugati és keleti filozófiák ragadnak meg akár csak felületesen is, ha van róla tudomásom, akkor szívesen adok hozzá több anyagot is majd, amint választottál. :)

Nem elérhető Quator

  • Haladó
  • ***
  • Hozzászólások: 635
  • Aktivitás:
    0%
  • Karma 1
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #108 Dátum: 2015. Augusztus 09. 12:38:14 »
Üdv!

Csak jelezném, hogy a nagyon nyitott és koncepciózus generálás nem nagyon megy. Túlságosan elcsapongok benne. Ezért én áttérek a "rendszerszerető" generálásra. Tehát valami nagyon alap és talán sablonosnak tűnő koncepcióm lesz, amit könnyebb rendszerbe foglalnom és majd utólag lehet belőle fejlődés, ha már értem a rendszer működését. (Amire alapból kíváncsi vagyok.)

Az én stílusomat ismerve ez annyit tesz, hogy a techno-séf éterita egy számomra nagyon szimpi és kedves ötlet, de ezt meghagyom arra az alkalomra, amikor már nem "csak tesztelni" akarom a játékrendszert.
Most inkább olyasmiben gondolkodom, mint Mennyei Kórus-tag rendőrjárőr, aki a "Szent Szolgálati Tonfával" csap szét a gonoszok között. ... Vagy valami ilyesmi. 8) :P

Pappskalle

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #109 Dátum: 2015. Augusztus 09. 16:14:39 »
Tőlem Quator... ha neked ez jön be, én nem foglak lebeszélni róla, csak így segíteni nem fogok nagyon tudni a karakter összeállításodban, nekem pl pont az nem megy, amit te akarsz most csinálni. Mesélés alatt se megy, de azt hiszem ezt már elmondtam, azaz nem tudok beszűkült látókörű karaktereket jól játszani.

A fúziós konyhaművészettel rendelkező Éterita sci-fi étterem séfje szerintem egy zseniális ötlet, de ha nem kívánsz ebbe belemenni, hát nem, oké. Ettől függetlenül arra kérlek, hogy részletezd nekem, hogy mit nem értesz, hátha át tudjuk itt beszélni, és időközben megérted.

Teppik

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #110 Dátum: 2015. Augusztus 10. 01:27:27 »
Egy Kóristában gondolkozom.

Egy kétségekkel küszködő fiatal pap. Meghallotta a Hívást és engedelmeskedett neki. Vagy legalábbis erősen reméli, hogy ez történt mert nem megy a dolog zökkenőmentesen.
Eredeti nyelven olvasta a Koránt, a Tórát és ugyan fordításban de keresztül rágta magát keleti tanok tucatjain. És lenyűgözték. Mindegyik. Szinte mindben talált valami gyönyörűt, valami Igazit, valamit ami elgondolkoztatta és boldoggá tette. Aztán levizsgázott saját hite tanaiból és az avítt, néhol beszűkült nézetek keserű ízt hagytak a szájában. Persze az Eszme az Írás mögött itt is erős és helyes és .... de borzasztó nehéz ezt olyan embereknek tolmácsolni akik nem látnak túl a szavakon és egyre azon kapja magát, hogy olyan forrásokhoz nyúl a prédikációiban amit oktatói erősen helytelenítenének. A Hite erős, de a vallása kissé inog.
Szívből reméli, hogy ez változni fog. Miután letette a vizsgáit egy idős atya mellé rendelték, hogy tanuljon és segítsen ellátni azokat a feladatokat amikkel ő már nehezen boldogul. Talán itt végre a helyükre kerülnek a dolgok. Talán ha belecsöppen a munkába, a közösségbe, ez mind nem is fog számítani. Végső soron nem az a fontos, hogy segítsen embertársain ahol tud és megtegyen minden tőle telhetőt, hogy egy jobb világot teremtsen?
Boldogan végezné Isten munkáját ha valaki végre leülne vele és letisztáznák mit is jelent ez...

Paradigma:
Isten megteremtette a világot és az Embernek adta. Nem hagyta magára, itt van, figyel. Ismer és szeret minket, de nem sűrűn avatkozik be. Nem irányítja a világot. Szabad akaratot adott az embernek és semmi értelme nem lenne az egésznek ha nem hagyná az embert hibázni, vétkezni, kibontakozni. Az embernek dönteni, élnie és néha szenvednie kell, mert ezen keresztül ismeri meg önmagát és a világot. Az örök élet tükrében egyébként is az ebből merített bölcsesség és tapasztalat sokkal többet ér mint a múló kín. Vannak egyszerű emberek akik egyszerű életet élnek és ebben is ki tudnak teljesedni, de vannak emberek akiknek ez kevés, akiknek több hatalom, felelősség, lehetőség kell. A mágia Isten ajándéka és mint minden más ajándékával ezzel is ahhoz kezd az ember amihez akar vagy tud. Pont ezért ő alázattal fordul felé és imában, énekben kéri az Urat, hogy adja meg neki amire a feladata elvégzéséhez szüksége van.

Játéktechnika:
Csak néhány dolgot emelnék ki egy kis magyarázattal.
Igaz Hit. Mert szerintem illik ehhez a karakterhez. Nem azért lett pap, mert pap akart lenni, hanem mert kiutat keresett a benne buzgó hit és ezt találta. Nem biztos, hogy olyan jó ötlet volt.
Phylactery. Mert borzasztóan tetszik :D Az avatárja egy apró, fém kígyó amit saját farkába harapva gyűrűként az ujján visel. A gyűrű bár fém de egy "élő" kígyó ami mozgásra képes és nyílván saját akarata van. Írtad, hogy nem szívesen vacakolsz az avatárokkal de szerintem egész jó dramaturgiai eszköz lehet. Nem kell, hogy kommunikáljon de ezen keresztül vezethető a karakter pl büntetésként elbújhat ha úgy érzi a kari nem a kijelölt úton halad. Lehet játszani a kígyó szimbolikájával
Nyelvérzék mert vagány szinte mindent eredeti nyelven olvasni.
Destiny mert illik a koncepcióba. Hogy mi lesz a végzete az nekem mindegy, de tetszik, hogy célja van a karakternek és lehet "Isten eszköze". Fel lehet dobni ilyesmiket, hogy ő viseli a gyűrűt vagy a gyűrű viseli őt.
Szféráknál Tér, Elme, Prime triumvirátusban gondolkozok. Megmutatni az embereknek az utat és az igazságot. Ilyesmi.

Pappskalle

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #111 Dátum: 2015. Augusztus 10. 12:41:14 »
Teppik

Akkor lássuk a kritikát. ;)

Neked is mondom, hogy próbálj meg picit kevésbé sablonos lenni. Legyél Kórista, legyen szakrális tisztsége a karakterednek, de például (1) próbálj meg nem-keresztény lenni, legyen a karaktered egy olyan frakció része, akik nem a kereszténységet, hanem egy másik vallást tartanak fontosnak (Krisnás, Hindu, Jain, Zoroasztriánus, Rastafari, Sikh, Sufi, Iszlám, Judeaista, stb.) esetleg az Ősök Éneke frakció, akik monoteisták, de ősi vallásokat, vagy ősivel kevert modernebb hibrid vallásokat követnek, ilyen például a Voodoo/Szantéria, ez utóbbi katolikus keresztény és afrikai ősi vallások keveréke, a főisten Samedi Báró, (2) a másik lehetőség, hogyha keresztény vagy, akkor legyél egy nem-katolikus változat, és amihez nyúl a karakter, az tényleg legyen szélsőséges a Kórus szemében, így például legyen a karakter Alexandriánus. Ez utóbbi neked jobb, mert szélesebbkörűen láthatod a világot, többféle fókusz érhető el számodra. Olvass utánuk itt Celestial Chorus (Revised) p. 46. A másik ilyen lehetőség az Albigens, akik gnosztikus képet formálnak a világról, róluk Kórus szinten a Celestial Chorus (Revised) p. 47. oldalán olvashatsz.

Paradigma

Ha "Isten" nem sűrűn avatkozik be, akkor miért teszi ezt meg akár számára gonosz célzattal ellátott emberek oldalán? Ha ezt nem Isten teszi, akkor Isten nem egyedülálló, és nem mindenható.

Továbbá, ha "Isten" nem sűrűn avatkozik be, és mind az ő teremtményei vagyunk, hisz máskülönben nem lehetne mindenható, akkor miért avatkozik be valakinek az oldalán, és egy másik ember oldalán nem? Mitől kivételesek azok a tagok, akiknek az oldalán beavatkozik? E válaszban nem "Isten" szándékára vagyok kíváncsi, hanem arra, hogy a karaktered mit gondol, miben hisz, hogy a feleszméltek miért "többek" "Isten" szemében?

Egy Kórista szemében a "mágia" egy gonosz dolog, amit a bukott angyalok használnak az emberek megrontására, így "Isten" ajándéka biztos nem lehet. Tehát számára egy Hermetikus vagy egy Verbena is az EGY-hez fordul, ha valamit akar, csak más módon teszi, amire még nem derült fény, hogy az EGY miért enged nekik más módot is. Ha persze az EGY, és nem egy gonosz entitás, akit az EGY száműzött adja nekik az erőt... Ezen felül egy nem-Kórista a helytelenül cselekszik az EGY-től kapott ajándékkal, stb-stb.

Ha megfogalmazol egy Paradigmát a fejedben, ami nem tér el túlzottan a Tradíció alapeszméjétől, akkor mindig gondolj bele abba is, hogy miként működhet az alapeszme, ha ráhúzom a többi Tradícióra? Hisz a Tradíciók elfogadják egymást bár, de nem ismerik el a másik módszereit, úgy gondolják, hogy minden úgy működik, ahogy ők csinálják. Ez is egy ok arra, ami miatt a Technokrácia nyerte a Kiteljesedés háborúját.

Ha a karaktered kétségekkel küzd, akkor ezt a kétséget fogalmazd bele a Paradigmádba, mert amit egyelőre leírtál az egy alap Kórista változat. Ha a karakterednek e kétségek között is működik, amit akar, akkor feltehetőleg valamit jól csinál, azaz eme kétségek egy még erősebb hithez, egy még erősebb Paradigmához vezetik őt, amit szeretnék ebben benne látni, ez egy különbség, amit ide belefogalmazhatnál.

Játéktechnika

Igaz hit
: tied a választás lehetősége, a karakterednek lehet Igaz hite VAGY feleszméltsége, a kettő együtt NEM. Én szívesen beengedek a játékomba egy karaktert, aki nem Mage, sőt mondjuk egy másik Kórista akolitája, aki nem feleszmélt ugye, viszont képes apróbb csodákra.

Filakterion: én nem ilyet alkotnék a helyedben, amit egy random tolvajbanda bármikor lenyúlhat tőled egy kézfogás kíséretében. A filakterionnak nem szükséges a karakternél lennie, sőt igazából nincs is pontos leírás rá, hogy mi lehet az. Viszont a lényeg most az, hogy mondjuk eme gyűrű akár el lehet ásva a föld mélyére és a város területére hat, ha a karakter azon kívülre mozog, akkor elő kell ásnia azt a szelencét, és vinnie magával, de amíg a városban mozog, addig nincs szükség rá, hogy a testén vagy annak környékén legyen. Eme hátrány kiválóan illik egy Alexandriánushoz, hisz fontosak neki a materiális dolgok.

Végzet: Ha felveszed a karakterhez a Végzetet, akkor biza valami saját ötlettel is rendelkezned kell, amit kérlek fogalmazz bele az előtörténetedbe majd, mert ha én találok ki neked valamit, akkor abból gyorsan Sötét Végzet lehet, és annak nem hiszem, hogy örülnél. Speciel én, ha játékos lennék, biztos nem örülnék neki, így addig amíg én irányíthatom a karakterem sorsát, azaz míg az előtörténetet megírom, addig ezt meg is kívánom tenni. Ajánlom neked is ugyanezt.

Teppik

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #112 Dátum: 2015. Augusztus 10. 18:56:11 »
Nekem alapvetően nincs problémám azzal, hogy kissé sablonos, mert nem szoktam ilyen jellegű karaktereket hozni és Kóristám sem volt még, de legyen. Akkor viszont ez a koncepció kuka.

Mithras pap? Titokzatos misztériumkultusz, beavatási szertartások, egymásnak ellentmondó források... Szinte államvallás volt Rómában, az egyik legelterjedtebb vallás volt egy időben a Római katonák között mégsem lehet róla tudni semmi biztosat. Vannak jelek amik arra mutatnak, hogy már-már hermetikus hagyományokra épülő liturgiája volt, ami az örök élet elérését tűzte ki célul, de nagyon szépen bevezethető a kereszténység testvérvallásaként is, a hasonló szimbolika miatt. Gyakorlatilagakármit ki lehet hozni belőle.
Mielőtt tovább mennék megérdeklődném, hogy van-e erre kánon és ha van mennyire kell figyelembe venni.

Pappskalle

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #113 Dátum: 2015. Augusztus 10. 20:46:59 »
Szerintem nem kell teljesen kukáznod a dolgot, csak a vallási részét átalakítani. ;) Egyébként neked lehet nem probléma a sablonosság, de tudod nem azért szóltam róla, mert én sem tartom problematikusnak, lévén úgy vélem, ha valaki le tud ülni 5-10 percre gondolkodni valamin, akkor valszeg többet is ki tud hozni magából, mint némi sablon, amit egy óriásplakáton látott vagy a média más formájában. ;) Például a kétségek közti tengődés szimpatikus volt az előző koncepciódból, csak nem láttam megjelenni a Paradigmában.

Mithras (hehe, van egy haverom, akinek ez a neve, csak hindiül) papot tök egyszerű létrehozni a kereszténységekhez mérten, fogsz mindent, amit a kereszténységek elítélnek, és gonosznak tartanak (megjegyzem tévesen), és beleteszed a koncepcióba, és voilá megkapod Mithrast. Azért tartotta az akkori nyugati kereszténység gonosznak ezt, mert ő akart teret nyerni, és ezt a hitet és vallást el akarta temetni jó mélyre (megjegyzem sikerült neki).

Van rá kánon, sőt elég infó maradt fenn azért róla, például a Britannica enciklopédia egész jókat ír a szakrális részéről. Azért lényeges figyelembe venni mindezt, mert ez képezi a paradigmád alapját, amihez a saját egyéni dolgaidat hozzárakod, és ez adja meg a fókuszaidat. A Kóristáknak van is egy ilyen frakciójuk amúgy, aminek az a neve, hogy Mithras Fiai (kizárólag férfiakból álló militáns szervezet, mint egy római légió). Egy másik forrás, ami a történelemről is ír némiképpen.

SentinelWex

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #114 Dátum: 2015. Augusztus 14. 12:25:58 »
Kíváncsi vagyok, hogy mely nyugati és keleti filozófiák ragadnak meg akár csak felületesen is, ha van róla tudomásom, akkor szívesen adok hozzá több anyagot is majd, amint választottál. :)

Nos áttanulmányoztam pár dolgot és a karakterhez a Buddhizmust érzem a legközelebb. Bemásolom ide, hogy melyek azoka jellemzők, amik miatt erre esett a választásom:
- A buddhizmus és a nyugati tudományok már többször bizonyultak kompatibilisnek a történelem során. (a karakter is azt vallja, hogy haladni kell és beépíteni a hasznos dolgokat, illetve kiszűrni a hasztalanokat)
- Ma a buddhizmus és bizonyos tudományos területek között folyamatos párbeszéd folyik. A buddhizmuson belül a filozófiai és pszichológiai tanítások hasonlóságot mutatnak a modern tudományos és filozófiai elképzelésekkel.
- A Buddha párbeszédeit tartalmazó Kalama szutta sokkal inkább egybecseng a tudományos módszerekkel, mint a hagyományos, hitalapú vallások. Az írás kimondja, hogy a tényeket megfelelően meg kell vizsgálni, hit, spekuláció és másoktól vett információ nélkül.
- Buddha abból a felismerésből indult ki tanításai során, hogy a világi jelenségek, amelyek körbevesznek bennünket, átmenetiek
- A buddhista iskolák olykor különböző módon tekintenek a megszabaduláshoz vezető útra, illetve a szent szövegekre és tanításokra.

Ezzel párhuzamosan nagy jelentőséget tulajdonítanak a meditációnak, amely egy emelkedettebb állapot. Ezt az állapotot a karakter önkéntelenül is elérte halandó élete során többször, mikor "megtisztított elméjét" arra használta, hogy a lopáshoz szükséges lépéseket megtervezze.

Mit szólsz?


Nata108

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #115 Dátum: 2015. Augusztus 14. 13:23:33 »
Tele vagyok a Védák mindenféle megnyilvánulásaival otthon, gépen nincs meg nagyon, de szívesen adok kölcsön :D
(Bhagavatam c. könyvben van egy fejezet Buddháról is, ha jól tudom, meg apukám sanskrit irodalom könyvét (ha meg van még neki) fel tudom ajánlani, a versformák érdekesek lehetnek ilyen szempontból.)

Pappskalle

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #116 Dátum: 2015. Augusztus 14. 15:28:06 »
Sentinel

Ennek nagyon örülök, de ha már a szövegben leírod, hogy a BuddhizmusOK hasonlóságot mutatnak a modern tudományos és filozófiai elképzelésekkel, akkor szeretnék tőled egy "modern filozófiai elképzelést" is olvasni, avagy szeretném látni, hogy a nyugati karaktered egy nyugati filozófiát ötvöz az egyik Buddhizmussal, teljesen mindegy, hogy melyikkel, de valszeg a Mahayana-val lesz a legkönnyebb.

Ahogy korábban is írtam, válassz egy olyan modern vagy posztmodern filozófiai elképzelést, ami összefügg a karaktered becsületes foglalkozásával, és e foglalkozás által őt egy olyan szerepbe állítja, ami a társadalom számára jó. A jogrendszer el fogja ítélni a karaktered így is úgy is, de nem ez a lényeg, hanem az eszme, ami hajtja, ami benzint ad a motorjához. ;)

Nata

Édsapád szanszkrit könyvét úgy érted, hogy szanszkrit nyelven íródott? Mert akkor nagyon is érdekelne, végre lenne mit olvasnom e nyelven. :)

Nata108

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #117 Dátum: 2015. Augusztus 14. 19:18:42 »
Nem, itthon van egy iskola, ami a Védák tanulmányozásával foglalkozik főiskolai kereteken belül, oda járt, csak a családfenntartás mellett nem ment, a lényeg, hogy ez a darab a versformákat, és hangsúlyokat taglalja, magyarul. Ha tudsz szanszkritül pl amit említettem, a Bhagavatam, abban is benne van az eredeti szöveg, csak ugye fordítás is alatta, hogy az egyszerű halandó is el tudja olvasni, de ha gondolod :D

Pappskalle

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #118 Dátum: 2015. Augusztus 15. 01:34:43 »
Ha be van szkennelve a könyv, akkor így is érdekel, max átadom egyik barátomnak is tanulmányozni, mert ő pont a szanszkritet választotta idegennyelvként, neki jól is jön az orvosi hagyományok tanulmányozásához. :)

Nata108

  • Vendég
Re:New Orleans: a csevegő
« Válasz #119 Dátum: 2015. Augusztus 15. 06:38:26 »
Lehet, hogy akkor a főiskolával kéne, hogy összehozzalak téged/titeket. Van konkrét ajurvéda tankönyvük, és a hitelesség jegyében szinte biztos, hogy szanszkritul is megvan.
Amúgy maga a nyelv érdekes, az ember 40 év alatt sem tudja megtanulni elvileg :D

Szkennelve asszem nincs egy sem, de ha jársz Pest környékén van 1-2 könyvem, amit odaadok örökbe szívesen :)