Amit ígérhetek: Én azzal dolgozom, ami le van írva és szabályos. Amit le kell vonni, azt szó nélkül levonom. Amit ki kell számolni az pontosan ki lesz számolva. (Kivéve az elszámolásokat, ha késő este tudom készíteni a karimat.)
OK. Nem azzal van a problémám hogy el van számolva vagy nem szabályos, mert nem érdekel. (ez vicces mert különben nem írnék róla.) Azt akarnám, meg ott is arra akartam kilyukadni hogy:
át lehet hágni a szabályokat, de csak bizonyos kereteken belül. vagyis ami nekem is tetszik.
Amikor szólok, ne minden egyes apróságra jöjjön a kérdés: miért nincs letakarva a hajó? miért nem lehet használni a fegyvert? blabla) És azt szeretném hogy senki ne kezdjen bele a bizonyítvány magyarázásba. Mert ő úgy látja én így, és kész. Nem érdekel h mi van leírva a könyvben, v mi van a valóságban, v h ő hogyan élte meg. (hagyományőrzó és a plussz SFÉ esete).
A másik gondom az hogy sokszor tapasztaltam hogy szólok/mondom és nem érthető amiről beszélek.
Amit cserébe várok: A környezet is azzal dolgozzon, ami le van írva és szabályos.
Ez természetes, de én is hibázhatok és ha valakinek valami nem tetszik azért szóljon, aztán ha mégsem változtatok fogadja azt el! Vagy lépjen le. Ez elég sz.rul hangzik tudom, de azt megígérem hogy a karakterek élete, nem azon fog múlni, hogy kiüt elsőnek, v "a nekem +20 TÉ "járt volna. Igazából nálam az ésszerűséggel lehet megoldani a bajokat. És itt nem a"hogyan győzzek le egy sárkányt ésszerűen?" dologra gondolok, mert ez fantasy tehát tuti nem lesz élethű és ésszerű sem.... de azért megközelíthető.
A házi szabályok fórumos létezésével úgy általában nem értek egyet. Az Ellenségem...-es extrákat elolvastam és kérdésem, hogy ezeket itt is fogjuk alkalmazni?
Nem tudom. A másik játékban azért kezdtem szabály kiegészítésbe, mert az eddig látottak alapján szükség lesz rá.
-A méretkategóriával nem szórakozgatok mert hülyeségnek tartom, (úgyhogy az biztosan megmarad)
-A könyv semmit nem ír, h a markolattal ütésnél mivel kell számolni mert a kard sebzése nem jogos, mivel az a pengére vonatkozik + a leütés erő különbségekről (nem mind1 h 15-ös erejű a karakter v 10 -es erővel üti le az embört dologra gondolok) csak említést tesz, de semmi konkrétumot nem mond.
-a Rémületes dolgot elhagyhatjuk, ismerve már titeket h te, CKL, és Faust nagyon régi motorosok vagytok (ezért emléletileg semmi meggondolatlanság nem fog történni)
-a feltámadt gyanú meg szerintem jó dolog, a régi könyvben is volt ilyen, de nem találtam ezt sehol meg. A saját szavaimmal fogalmaztam, de ugyanaz a lényege mint annó volt.
Az eltűnős részre nem tudok mit mondani. Mint látható a többi kalandomon is, igyekszem tartani a lassan-de-biztosan elvet. Ez időnként több hetes hallgatást eredményezhet.
Persze. Ez egyértelmű, és itt arra gondolok/gondoltam h ha valakinek nem tetszik a dolog VAGY! tényleg közbe szólt az élet. Azért tegyen már meg annyit h ír a szabadságbejelentőbe v ha ez nehéz, akkor ír egy üzenetet, h ne várjam mert úgy sem jön. Nem kell magyarázni az okot sem. Amikor ráér ír a játékba, amikor nem ér rá, akkor nem ír, de azért azt illene tudnom h akar játszani v nem.
Amúgy nekem az az elvem h bevárjuk a játékosokat, ha szól h sokáig nem lesz, akkor sutyiban ott van a csapattal, (hogy bármikor becsatlakozhasson
) csak NJK-ként és olyankor inkább szeret kimaradni az éjszakai muriból, v a napközbeni csihi-puhiból. Persze ez adott esetekben nem mindig lehetséges...
Darton-paplovaggal nem igazán tudsz lenni, mivel Pyarronba és környékén nincs darton-paplovagrend. Aurin al Maremet kitagadták. Északon még nagyban dúl a ZH, s ha emlékezetem nem csal Rowon városát csak 3695-ben tudják visszafoglalni a maremiták. Ezért nem hinném h van délen bárki akinek nem az lenne a szent küldetése h segítse a prófétát.
Kieg. ha véletlenül félrebeszélek. A zászlóháborús kaland miatt jártam utána:
...Airunt és rendjét a pyarroniak 3685-ben kitagadták. Ezután a rend erőszakkal bevette Dovort, (déli városállam) majd valamivel később, de még a XIV. Zászlóháború előtt Rowont is meghódították(3690). Ezután a városba elkezdték az ortodox főtemplom megépítését, azonban Pyarron megszilárdította délen hatalmát, így Airun visszatért a délvidékre. Ezért a p.sz 3691 őszén III. Zorkas (6. fekete lobogó hordozója) toroni segítséggel elfoglalja a várost.
3692. Pengék hava Vaskezű Alex közel 3000 maremita lovag élén elindul északnak Erion városából.
3692. Tudomány hónapjai Rosanna seregének megérkezése Davalon alá, és a meremita sereg csatlakozása a Vörös hadurakhoz.
3695. Vinali csata "Fontosabb kitérni III.Zorkas dicstelen halálára, hisz a krónikák tévesen a megáradt Lorn folyót nevezik meg a rowoni hadvezér hullámsírjaként. A hiba az északon népszerű mondásból ered: Ijedtében a Lornig szaladt, ami a nagyon messze szinonímája, ígyhát puszta költői túlzásról van szó. Valójában maga Aurin és Alex vezetett hosszú hajszát a fekete hadúr ellen.....
3696. Hamvak hava: A maremita haderő megérkezik Rowon falai alá, és a kapuk megnyílnak, a helyőrség átadja a város és a felszabaduló Sabard nép sajátos ötlettel áll elő.... Addig meg kergetik a 6.feketelobogó hadurát és egyéb ütközetekTöbbi pap és ötletnél nincs kifogásom.
Ezzel kapcsolatban az is eszembe jutott, h a csapat akár a "sötét oldal" -ban is gondolkodhatna... vagyis azt szeretném mondani h jött már olyan ötlet h kráni gondolatok is felmerültek. Részemről beleférhet a dolog, egyedül annyi kivetésem van h:
- Ne mindenki a sötét oldaban ötleteljen, és ne full kretének jöjjenek -mármint a karaktereitek.
- a megbízó egy pyarroni pap lesz, aki végig kíséri a csapatot -tehát ha lehet valamivel azért kézben tartható legyen a dolog és ne áldozzunk fel mindenkit a kosfejes oltárán...főleg ne elsőként a megbízót, mert akkor vége is a játéknak (beszólt akkor lenyomom egy tüdősorvasztással)
- Nem meséltem még olyan csapatnak akik ellentétes oldalon és elveket képviselnek, de mégis egy csapatban játszanak. Ugyhogy ezt is szeretném ha figyelembe vennétek, ha esetleg ez az elképzelés valósulna meg.
-Ha véletlenül mégis teljesen sötétek leszünk, akkor a "Birodalom" (Krán) nevében vállaltátok el a küldetést -azaz nincs az h nem tetszik a megbízó és kisétálok a kalandból!
Kérdés úgy általában a karialkotáshoz: A kasztok KAP költségét az alapkönyv szerint számoljuk vagy a Selmo&Hulla kiegekben leírtak szerint? (Pl.: Paplovag 6 vagy 8 KAP? Harcművész 10 vagy 7 KAP? Ilyenek...)
Hulla és Selmo kiegészítő használható, az új értékek számítanak.