Hali!
Ömlesztek ide ezt-azt, aztán majd Haldirien szorgosan húzogatja ki, amit nem akar.
Opcionális szabályok:
1, Karakterpont "beégetés" (akció közben):
Fele annyit fejleszt, mintha tanulás közben költötték volna el
(pld. egy 2d+2-es dodge (kitérés)-ra a karakter - érezve, hogy "különben baj lesz") beéget 4 karakterpontot, ezzel megnő a képzettség 3d-re - egyébként
2 karakterpont lett volna a tanulás
2, Nehézség felé dobni "sokkal". Tipikusan blasterrel felüldobni a célpont nehézségét -> + kockák a sebzésre, vagy járműharcban felüldobni a célpont manőverezését -> +kocka a lövéshez (ti. beülsz a másik vaádszgép "6 órájára".. A különbség a "következő" dobásra plusz kockákat ad
+5 = +1d
+15 = +2d
+30 = +3d
+50 = +4d
(írnám, hogy stb, de már ez is erősen elméleti).
3, Több akció egy körben. Alapesetben 2 akciónál mindkettőt 1-1 kockával kevesebbel dobod, 3 akciónál -2d mindháromra, stb.
A változtatás annyi lenne, hogy a karakter eldöntheti, hogy az akciók közül a "fontosabbra" koncentrál és így átpakolhatja a levonásokat
pld. Szirtes Lenin bevetődik a szellőzőnyílásba, de azért még megereszt egy lövést a feldühödött droidtulajdonos felé - 2 akció, dodge az első, levonás nélkül, blaster a második, -2d-el.
3a, Full dodge (járművel):
Ilyenkor a pilóta nyilván nem lőhet, hiszen minden igyekezetével azon van, hogy csomót kössön a botkormányra. Ha azonban a járműnek van
toronyba szerelt fegyvere, külön tüzérrel, akkor az még megpróbálhat találatot bevinni - ám ő is -3d-vel.
- - -
Javasolt kiegészítők:
Galaxy Guide 6 - Tramp Freighters
Pirates and privateers
Star Wars sourcebook (2nd ed) - ebbe vannak pld a javák
Hirtelen ennyi, megyek megírom a karaktert.