Itt vagyok.
Úgy látom zavar van az erőben. (Nem akarok szabály jogász lenni, de!!!)
Ismétlő csel: a kiválasztott kézzel egy támadást hajt végre. Mely siker esetén nem megsebzi, hanem bónuszként hozzáadhatja
támadó értékként a következő támadásához.
vagyis függetlenül a találattól dobunk sebzést amit hozzáadunk a másik Té-hez.
Kettős védelem: a rosszabbik kéz fegyverének támadásait feladva, a karakter mindkét fegyvere VÉ-jére támaszkodva számíthatja ki az adott körre a védő értékét. Vagyis: a karakter fegyveres védőértéke + a másik fegyver Vé-je + esetedben a 4. fok bónusza azaz +10.
( Tudom negyedik fokon nincs roszabbik kéz, viszont csak az 5.fok -nál/tól érvényes h alap esetnek számít a két VÉ összeadása, azaz itt még biztosan fel kell adni 1 támadást).
Védekező harc: Az érintett fél egyetlen célja, hogy megóvja magát a támadásoktól. Kizárólag a védekezésre öszpontosít. A védekező harcban viszatámadásra nincs mód.
Na mármost, ez nem kekeckedés hanem nem bírom értelmezni a cselekedeteidet.
Gyógyítás 7 Kegy-pont -->7 Fp -->7 szegmens alatt
1. kör: Ismétlő csel (jobb kéz) + védekező harc (bal kéz)
2. kör: Védekező harc (bal kéz)+ Ismétlő csel (bal kéz)
3. kör: a csata kimenetelétől függően változhat, egyelőre ledobom védekező harcnak (bal kéz)//
ezt írtad a játéktérbe, de a kockáknál már ez kettős védelemre változott.
Védekező harcban
NINCS támadás!+25 falhoz szorítják esetben
+10 a pszi-t v mágiát használ esetben.
Azt hiszem, a könyv valahol arra is tesz említést, h ilyenkor is védő varázslatok alkalmazhatóak csak. -persze lehet h ez már a saját hülyeségem/szabályom-
Tehát, vagy védekezel és nincs támadás, v nem kapsz védekező harc plusszokat.
Illetve a másik probléma hogy az ismétlő csel és a kettős védelem kizárja egymást. Mert: ismétlő csellel TÉ-t növelünk, úgy h feláldozzuk az egyik kéz támadását a másik sikere miatt.
Kettős védelemmel pedig összeadjuk a fegyverek VÉ-jét. A hiba ott van h a támadásról nincs szó benne, de ez egy plusz cselekedet ami nem jár semmivel ->időveszteség, mozdulat stb. csak pozitívumokkal. Hmm?
A kétkezesharc 4.fokkal elfogadható magyarázat lenne, ha a támadás kiesne.->Olyan nincs h egyik kézzel támadok 2x 5szegmens alatt, majd a maradék 5 szegmensem, csak védekezem+ az előző fegyverem aminek már kihasználtam minden kapacitását (5 szeg/kör/fegy) még1x használom mert a kétkezes harc ezt jelenti.
Persze az is egyértelmű h játékban nem így működik a dolog, h most 2 szegmenst lépek 1 alatt kardot rántok, meg a maradékban támadok... De erre akarok utalni h mennyire jogos a kétkezesharcnak + 1 mozdulatot adni? szerintem semennyire, mert az kétkezesharc kétfegyver egyidejű használatát jelenti, nem pedig...
Nem akarok erről ódákat és oldalakat írni. Kérlek fogadd el, h ez a döntés, vagy az egyik vagy a másik.
És 1/1 dobásban és 2/1 dobásban is van oda nem illő rész
Jobb kéz 1: Dobás 1d100+84: ( 63 )+84: Össz = 147 , sebzés: Dobás 1d10+1: ( 4 )+1: Össz = 5
Bal kéz 1: Dobás 1d100+84: ( 80 )+84: Össz = 164 (plusz még az előző támadás sebzése), sebzés: Dobás 1d10+1: ( 3 )+1: Össz = 4
Jobb kéz 2: Dobás 1d100+84: ( 83 )+84: Össz = 167 , sebzés: Dobás 1d10+1: ( 5 )+1: Össz = 6
Bal kéz védekezik, VÉ: 146
Közben: Ismétlő csel alatt a kiválasztott kézzel egy támadást hajtunk végre.
Harcmodor:
1/1 - jobb kéz ismétlő csel, bal kéz támad
1/2 - jobb kéz támad, bal kéz kettős védelem
2/1 - bal kéz ismétlő csel, jobb kéz támad
2/2 - jobb kéz támad, bal kéz kettős védelem
Ezt a kört egyelőre ledobom így, aztán majd meglátjuk, hogy alakul az első két kör:
3/1 - jobb kéz támad, bal kéz kettős védelem
3/2 - jobb kéz támad, bal kéz kettős védelem
Az ismétlőcsel és a kettős védelemet megbeszéltük (vagy az egyik vagy a másik... vagy védekező harc) Miután eldőlt mi lesz hogy lesz, akkor:
Quatort meghallhatod, sőt lehetőség is van cselekedni (bármit). Viszont ez a karakternek -1 kör. Ellenben felőlem lehet az is h a kidobott dolgok ne csak mostanra vonatkozzanak, hanem a köv 1 percre ha!
1. lehetőség Nusar számára:
-amikor a fayuma legyőzte saját ellenfelét,
(a handzsáros sivatagi a 4-5.körében szabadul fel) ekkor marad kb 10-20 mp kiabálni/segíteni - de ezutáni is kizárólag a páncélos amundot érintheti fizikailag, a madarat semmiképp nem bírja legyorsulni.
Ebben az esetben: mivel a dervis Nusar-ra van utalva, ezért amíg az nem szól, Jaszefet leköti a nehézvértes amund. ->vagyis CKL "új" dobásai érvénybe lépnek. (Az első félpercet lejátszottuk, 4-5-6.kör) Így CKL-nek ez először a 7 körben ad mozgást, ami feláldozódik kitérésre, de ettől a vértes amund és a madár is támadni fog. -ekkor a harci tapasztalatokra hivatkozva nem kell semmilyen dobás, csak elment a kör. Ellenben a madár meglepetése TÉ-je nem érvényesül, de az érvényes találata igen-
2. lehetőség Nusar számára:
-Quator kivár (megvárja az utolsó utáni pillanatot, ami v a 7.kör vége v a 8. eleje. ->mindenki támadott kivéve a Rukh) -ami sok mindentől függ- és a legutolsó pillanatban szól. Ennek az a kockázata, h nem biztos h elég gyors a dervis. Viszont egy mínusz 1 gyorsaság próbával minden maradhat (kivétel a cselek tisztázása) és CKL ekorra akár felgyógyíthatta magát, közben Quator is belép, aki az amundot lefoglalja támadásával v egyébbel, amíg a Rukh elszáguld a dervis felett / dervissel
Fontos h a 7 mp-ces ima, mikor hangzik el:
*ha védekező harcot folytat, simán lehetséges még a 7.kör alatt is vagy helyett. (Nusar beszólásától fügően. Ha szólt, akkor van idő, ha nem: akkor a dervis támad v imádkozik)
*ha pedig Jaszef valamelyik harcitakticsban van, akkor ez már a 8.kör után van/lesz. Amihez az amund sikertelen találata is szükséges, hogy a fohász megvalósuljon.
Szóval nem ártana tisztázni, ki? mikor? mit és hogyan tenne.
Vagy ha valakinek van más ötletete, ami nem borítja fel az alaphelyzetet.
(Nusar lát, Jaszef harcol, Ruk és az amund támad)