Kedves mindenki!
Amit Nata alkot a karakterlappal az elgondolkodtatott pár kiegészítő infót illetően.
Ha valakinek van Humán tudományok 1 és Természettudományok 1-e, akkor az annyit jelent, hogy van érettségije, hisz az iskolában megszerezte ezt az alaptudást e két témában.
Még mindig a Humán tudományok és Természettudományok rész esetében egy fontos dolog, aki legalább 2-vel rendelkezik valamelyikben is, az nevezzen meg valamit, hogy mi az, amivel többet foglalkozott, pl Humán tudományok (nyelvészet), vagy Természettudományok (matematika), ez még nem egy specializáció, de ad egy képet arról, hogy a karakter miben is jártas, nem kell mindig ezért elővenni az előtörténetet sem a mesélőnek, sem a játékosnak.
Ez vonatkozik továbbá a Mesterség és Szereplés képzettségekre is, melyeknél azért kell ezt külön megjelölni, mert a karakter ezen alterületekhez ért konkrétan, így pl Mesterség (bádogos) vagy Szereplés (DJ-zés).
Vezetés 1-gyel van jogsitok, de ez azt is jelenti, hogy az Orvostudomány 1-et is fel érdemes venni, mert megtanulhattátok, hogy miként kell elsősegélyt nyújtani (kivéve, ha ezt a részét pénzért vettétek meg fű alatt, hogy meglegyenek a papírjaitok).
Az Okkultizmus az adott témában a közhiedelemmel ellentétben nem ad biztos tudást, tehát az is benne van, hogy a vámpír karózás által meghal, és a szenteltvíztől sérül, pedig ugye cWoD-osok tudják, hogy ez nem így van, de eme ismeret ezt is tartalmazza. Aki biztos tudást akar valamiről, az szóljon, és mondom, hogy mi takarja, ha esetleg az Alapkönyv nem írt volna róla. Például a Mágus ismerethez hasonlóan a többi cWoD lény ismerete is létezik.
Ha egy karakter 4-es Tulajdonsággal vagy Képességgel rendelkezik, akkor ehhez elvárnék egy specializációt, ha 5-össel, akkor 2-t is kaphat. A specializációval kapcsolatban a szabály az, hogy
a karakterek e témában +1 kockát kapnak, szóval nem lesz olyan, hogy a specializáció miatt a 10-es újradobható!
Quator
A légből kapott ötletek is jók tudnak lenni, mert legalább gyakorolsz velük, szóval én azt mondom, hogy rosszat nem teszel vele még a könyv olvasgatása nélkül se. Maximum finomítani kell az ötleteden.
A koncepcióhoz nem írok, a paradigma érdekes ötlet, és végül is kellő odafigyeléssel egészen jól használható, szóval erre sem vesztegetek több időt.
Mindent Rágó Fogsor hatása esetében, hogy mindent meg tudsz vele emészteni, akkor engedném, ha azért emészthetsz meg vele mindent, mert a megrágott dolog nem a te gyomrodba megy, hanem a fogsorban lévő szellem(ek)be, ami(k) a képességet adják neked utána, azaz ez egy önálló varázstárgyként kiváló ötlet, tartsd meg, használd a kalandban esetleg, majd segítek játéktechnikailag összerakni, ha a szakács mellett döntesz, de ez nem egy fókusz.
Fókusz a szakács esetében a mód lenne, hogy hogyan készíti el a kaját, milyen fűszereket használ, miért pont azt a fűszert használja, azaz a fűszer mit is szimbolizál, reprezentál az adott hatásban, a hozzávalók mit reprezentálnak a hatás célja érdekében, mint ahogy a "kisebb varázslatnál" is írtad. Itt a poén az, hogy a fókusz nem a fizikai anyag, hanem a tudat, hogy mit kell összerakj, illetőleg a cselekedet, hogy összerakod. Az is fókusz lehet már, ha valaki egy konkrét dolgot iszik/eszik a karakter előtt, pl disznósegget, csak a páciens nem tudja, hogy ő a disznó melyik részét is eszi, addig a karakter egy kis korában hallott csínyszerű versikét mond el mondjuk a seggekről, így amikor később a másik megszólal, akkor bármit mond az valamilyen fingás hangot fog eredményezni.