NataA Rejtelmet lehet fejleszteni, más kérdés, hogy a Tradíciók nem tudják, hogy ez miként működik.
A Batini nevű Tradíció tudja ezt, csak a kérdés, hogy hogy találsz meg valakit, aki az USA-ba nem megy, "mert minek?" alapon, a szellemvilág túl nagy, és minimum 3-as Rejtelemmel rendelkezik? Viszont a karakterednek, amint hall róluk, hogy egykoron léteztek, lehet egy olyan célja, hogy találjon akár csak 1-et is. A Virtuális Adeptusokhoz közel állnak, mert ugyanazt a széket foglalják az Adeptusok most, csak a Digitális Hálóban lévő hegyet, ami egyszer megjelent ott, és senki sem vállalja magára, hogy ő programozta volna nem igazán akaródznak megismerni, pedig sok talányra fény derülne.
A Rejtelemmel nem csak az Alvók számára leszel kevésbé észrevehető, hanem a feleszméltek számára is, ez hat mindenkire, és mondom, nehéz emlékezni a vonásaidra úgy is, meg a nevedre, stb. szóval a csapatmunkát tényleg nagyon megnehezíti. A Technokraták esetében olyan van, hogy Álcázó, ez egy pici implantátum, amit kapnak, ha igényelnek, és ez kikapcsolható, míg a Rejtelem nem.
SentinelAhogy gondolod.
Most már tényleg kíváncsivá tettél, hogy milyen ház tagjának képzelnéd el a karaktered.
Verbena esetében gondolom Holdkereső lenne a karaktered, mert ezek az egyedüliek, akiket annyira nem érdekel, hogy a tanítványuk esetleg nem a Tradíció tagja. A két ősi frakciót érdekli, a negyedik pedig leszar mindenkit.
AlaricPicit félreérted a Technokraták célját, de ha begyöpösödött Tradíciós oldalról nézed, akkor igazad van.
A Technokrácia célja, hogy az emberiség békében és biztonságban éljen az emberiséget ősidők óta rettegésben tartó szörnyetegektől, és hogy rájuk egyszer ne legyen már szükség, mert az emberiség is meg tudja védeni önmagát, ezért a kezükbe akarják adni a fejlesztéseiket, csak egyelőre azt látják, hogy az emberiség még nem felkészült erre agyilag. Az Uniónak vannak úgynevezett elsődleges állampolgárai, akik a Tradíciók oldaláról a beavatottak. Ilyesmit akarnak az emberiségből nevelni, ezek azok, akik képesek a berendezéseiket használni, és bár nem feleszméltek, attól még az Unió eszméjében hisznek, és segítik az embereket, hogy elérhessék egyszer ezt a célt.
Engem azért nyűgözött le a Mage világa mindig is, mert filozófiára és kreativitásra épül, kiváló összeesküvéseket lehet mesélni benne, és ehhez a legtöbb természetfeletti lényt még csak elő se kell venni, kiváló sci-fi és így a tudat, és társadalom határait feszegető kalandokat lehet szőni benne. A többi cWoD játék egy picit bekorlátozottabb ennél, azokban ugyanezt a hatást minimális crossoverrel lehet csak elérni.
A Tradíciósok nem akarják, hogy mindenki felébredjen, ők azt akarják, hogy az ősi dolgokban higgyenek az emberek, mert nekik az tetszik, ami volt, a legendák kora, stb. Vannak értelmesebbek ezek között, akik a technikát sajnálnák veszni (nem, nem az Éteritákra és a VA-kra gondolok most), így a kettő keverékét szeretnék megtartani.
A Kiteljesedés háborúja arról szól, hogy mely paradigma legyen a többségi, amiben az emberiség hisz. 1950-re az Iteráció kijelentette pl, hogy az Unió megnyerte a Kiteljesedés háborúját, és ha belegondolunk, akkor ez igaz, de a Tradíciósok nem akarják hagyni magukat, vissza akarják kapni azt, amit egyszer elvettek tőlük, azt akarják, hogy az emberek a "mágiában" higgyenek, és ne a tudományban. Ennek magyarázatához a saját tudományomat veszem elő, ami a valóságról fogalmaz, és azt mondja, hogy a "mágia" egy a tudományt megelőző technológia. Iparosodás előtti társadalmakban a hatalom még mindig a sámán kezében van, ha ő valamit mond, akkor a törzs tagjai azonnal hisznek neki, ha belegondolsz, akkor a mi világunkban a sámánok a tudósok, ha egy tudós előadja a tudományos szövegét, akkor az emberek többsége azonnal hisz neki, mert ő a tudás szempontjából az autoritás megtestesítője.
Ha úgy néznénk a dolgot, mint ahogy a kérdésedben szó van róla, azaz a Technokrácia ~ Kamarilla, Tradíciósok ~ Szabbat az olyan lenne, mint belelépni egy pocsolyába, és konstatálni, hogy vizesek lettünk, de figyelmen kívül hagyni, hogy térdig állunk abban a pocsolyában, éppen még süllyedünk is, és hogy nem tudjuk kihúzni a lábunkat.
Ha érdekel mindez részletesebben, akkor ajánlom az ismertetőmet, anno írtam a témáról, mert az oldalamon voltak arcok, akik szerették verni a fejüket a falba, és nem felfogni, hogy miről is szól mindez. Például a legtöbb ember a Nefandusokat egyszerűen csak gonosznak látja, mert fekete-fehérre mázolni egy szobát sokkal egyszerűbb, csak két festék kell hozzá. Tessék,
íme a cikk -
ajánlom egyébként mindenkinek (nem rövid, cserébe hosszú és tartalmas).
A Tradíciók úgy látják a többi WoD-os lényt, hogy bár veszélyesek, de mindnek van valami funkciója, legalább is a mágikus világban biztos van, a jelenlegi tudomány uralta világban kevéssé. Mindenkinek van valamiféle kisebb-nagyobb szövetsége azért, így pl az
Álomszólók az Umbra, avagy szellemvilág miatti vonzódásuk miatt könnyen megértik magukat az alakváltókkal, az
Akashayana keleti változata sokszor működik együtt a Vadak Udvaraival (ahová az alakváltó karaktered kerülni fog majd a többi játékossal együtt), mert a Vadak Udvarai azért is érdekesek, mert ott a különböző fajok gyakran dolgoznak össze, a feleszmélteket pl Névtörőnek nevezik, és van hozzájuk egy érdekes kis történetük is, majd előkeresem, és bepostolom ide. Arrafelé egyfajta "ázsiai paradigma" létezik, hisz az ázsiaiak többsége a "sokban" és nem az "egyben" gondolkozik, így épülnek fel a társadalmaik és az ázsiai nyelvek is általában. A
Chakravanti a kulturális hovatartozása okán tart fenn kapcsolatokat, így van kapcsolatuk tündérekhez, lidércekhez, alakváltókhoz, elég diverz, ahogy ők maguk is, egyedül a vámpírokat rühellik, mint a szart, mert kiléptek a körforgásból. Az
Extatikusok főleg tündérekkel cimborálnak, néha eljárnak egymás bulijára, az
Éteriták idegen lényekként kezelik ezeket a természetfelettieket, ahogy a Technokrácia is, ez van, menthetetlenek a Tradíciók szempontjából. A
Hermetikusok háztól függően tartanak fenn kapcsolatokat, így például a Guernicus ház leginkább Felső Umbrabeli lényekkel, angyalokkal/démonokkal tart fenn kapcsolatot, a Merinita a tündérekkel, a Shaea a Múmiákkal, a Tytalus a vámpírokkal (szokták például azt csinálni, hogy a tanítványt felverik álmából a mesterek, és bedobják egy gödörbe, ahol egy éhes Tremere várja, ha legyőzi, akkor nem volt hiábavaló tanítani, ha nem, hát akkor semmirekellő volt, és a mester tanul belőle, hogy legközelebb jobban válogassa meg a tanítványait), a Verditius általában modern városi szellemekkel üzletel, hisz ezek kellenek a tárgyaikhoz. A
Mennyei Kórus a Guernicushoz hasonlóan szintén Felső Umbrabeli lényekkel foglalkozik. A
Verbenák tündérekkel szoktak barátkozni, némelyiknek alakváltó ismeretsége van, a vámpírokat a Chakravantihoz hasonlóan mélységes undorral kezelik. A
Virtuális Adeptusok pedig maximum olyan entitásokkal foglalkoznak, akik megjelennek a Digitális Hálóban, így néha alakváltókkal is, közülük az Ananasival, netán az Üvegjárókkal találkoznak, más nem igazán fordul meg a Digitális Hálóban.
Az Unió általában negatívan kezeli a természetfelettit, idegen lényekként tekint rájuk, vagy konkrétan azt mondja, hogy extradimenzionális entitások, a vámpírok prokarióták, az alakváltók meg nemes egyszerűséggel lycantrópok, és mindnek vesznie kell, de némelyiket talán meg lehet menteni, mert a legtöbb csak beteg ember, és a betegség gyógyítható ugyebár, így talán ez is. A
Szindikátus Különleges Beruházási Részlege üzletel egyedül a Kamarillával, illetőleg az Üvegjáró farkas-alakváltókkal, esetleg még a Pentex nevű megavállalattal.
A Demon The Fallen egy különálló játék, bár a 3x-os atomrobbanással össze próbálták fűzni őket a többi cWoD játékkal, de olyan mesterkélt, nem természetes eredménye lett. Ha nagyon össze akarnánk fésülni a Mage-dzsel, akkor mindkettő megtartja egymáshoz a kölcsönös távolságot. A Mage azért tart a Demontól, mert fizikai harcban agyonvágja, a Demon pedig azért retteg a Mage-ektől, mert azok képesek felülírni minden olyat, amiben ezek szentül meg vannak győződve, mint pl az, hogy ők teremtették a világot, és minden más lény alattuk kap helyet, és ez igaz is a cWoD lények többségére, de ott a Mage is, akiket nem tudnak hova rakni, már azzal is probléma van, hogy egy hozzájuk képes halandó hogy lehet képes kitörölni őket a létezésből...
FilioRendben, már alig várom, hogy kézhez kapjam, és olvashassam.